مراقبت های ویژه در منزل

مراقبت های ویژه در منزل

مراقبت های ویژه در منزل

اگرچه توان کارآمد بیمارستان و بخش مراقبت های ویژه (ICU) بستگی به بستری و ترخیص سریع بیماران ICU دارد ، اما سیستم های مراقبت های بهداشتی با چالش های اخلاقی در مراقبت از بیماران پیچیده ای که به چند بیماری مبتلا اند روبرو هستند. اکثریت قریب به اتفاق بیماران نیاز به بستری در ICU دارند. بعلاوه ، هنگامی که ظرفیت اشغال بیمارستان تقریباً کامل است ، ترخیص سریع بیماران ICU به تخت های بخش ممکن نیست.
بیمارانی هستند که دیگر در مرحله حاد بیماری خود نیستند ، اما آمادگی کامل برای ترخیص ICU را ندارند. تأخیر ناشی از ترخیص ICU نه تنها میزان اشغال ICU و سیستم مراقبت های بهداشتی را افزایش می دهد ، بلکه ممکن است مانع پذیرش بیماران جدید ICU شود ، و شروع درمان های توانبخشی را به تعویق می اندازد. همچنین اقامت طولانی مدت در ICU به طور بالقوه خطر ابتلا به عفونت های بیمارستانی را افزایش می دهد ، که می تواند شروع درمان های توانبخشی را به تاخیر بیندازد.

ادامه خدمات مراقبت های ویژه در منزل دارای مزایای متعددی است ، از جمله محیطی با کاهش سر و صدا و نور شبانه که به بازگشت به ریتم های فیزیولوژیکی شبانه روزی و خواب بهتر کمک می کند ، ساعات باز ملاقات برای ملاقات های نامحدود توسط اقوام و دوستان ، دسترسی آسان به وسایل شخصی ، مانند کتاب ، رایانه ، تلویزیون ، پخش کننده موسیقی و غیره. ادامه خدمات مراقبت های ویژه در منزل نیز جایگزین مقرون به صرفه ای برای برای بیماران است.
دلایل منطقی ، عاطفی ، عاطفی و پزشکی زیادی برای انتقال بیماران از ICU های بیمارستان و ارائه مراقبت های ویژه در خانه وجود دارد.
بنابراین ، اساساً افرادی که ممکن است به مراقبت های ویژه احتیاج داشته باشند ، کسانی هستند که پس از اقامت طولانی مدت در بخش مراقبت های ویژه در حال بهبود هستند ، بیماران عصبی ، بیماران مبتلا به آسیب های ستون فقرات ، مغز و یا ضربه های متعدد ، بیماران پس از پیوند ، بیماران سرطانی ، بیماران مبتلا به اختلالات تنفسی در مرحله پایانی ، بیماران تحت ونتیلاتور و یا تراکئوستومی به چند مورد.
اقامت طولانی مدت در ICU به طور بالقوه خطر ابتلا به انواع عفونت های مقاوم در برابر داروها را افزایش می دهد و شروع درمان های توانبخشی را به تاخیر می اندازد. ارائه خدمات مراقبت های ویژه در منزل مزایای متعددی دارد.

مراقبت های ویژه در منزل

علاوه بر نظارت مستمر بر عوامل حیاتی و حفظ بالاترین استانداردهای مراقبت های بهداشتی و تجویز دارو ، وظایف تحت پوشش تیم مراقبت های ویژه در خانه طبق دستور پزشک معالج شامل انجام کارهای زیر است ،:
مراقبت های پرستاری برای بیماران تهویه مکانیکی با تراکئوستومی
مراقبت های پرستاری برای بیماران تحت CPAP یا BiPAP و / یا اکسیژن درمانی با جریان بالا
تغذیه کامل تزریقی
تغذیه داخلی
تزریق درمانی
مدیریت روده و مثانه
حفظ یکپارچگی پوست
مزایای مراقبت های ویژه در منزل برای بیماران
بهبود سریعتر بیماران به دلیل رعایت بهتر درمان
احتمال عفونت ثانویه کمتر است
بهبود رضایت بیمار به دلیل نتایج بالینی بهتر
کاهش مدت اقامت در نتیجه بهبود کارایی و توان عملیاتی بیمارستان
بهبود سریعتر به دلیل راحتی در خانه بودن
انطباق بهتر
صرفه جویی قابل توجه در هزینه مراقبت های بهداشتی حرفه ای در خانه ارزان تر از بیمارستان ها است.