0
اعزام فیزیوتراپ به منزل

فیزیوتراپی در خانه

فیزیوتراپی چیست، فیزیوتراپی برای چه کسانی قابل استفاده است؟

فیزیوتراپی یا بیشتر به عنوان فیزیوتراپی شناخته می شود، یکی از رشته های مرتبط با سلامت است. هدف فیزیوتراپی کمک به بیماران برای بازیابی حرکات عملکردی است که به دلیل آسیب، بیماری، تروما یا پیری نمی توانند مانند گذشته حفظ کنند. فیزیوتراپیست ها از فیزیوتراپی استفاده می کنند. در فیزیوتراپی؛ روند درمان با کمک جریان الکتریکی، اعمال گرما یا سرما، تمرینات مختلف یا حرکات متناسب با شرایط بیمار ادامه می یابد. فیزیوتراپیست ها در طول فرآیند فیزیوتراپی با پزشکان متخصص همکاری می کنند. پزشکان متخصص افرادی هستند که تحصیلات پزشکی خود را به پایان رسانده و در زمینه فیزیوتراپی و توانبخشی تخصص پزشکی دریافت کرده اند. از سوی دیگر، فیزیوتراپیست ها متخصصان مراقبت های بهداشتی هستند که از بخش مربوطه دانشگاه خود فارغ التحصیل شده اند. فیزیوتراپیست ها به صورت تیمی به منظور رفع مشکلات بیماران و بر عهده گرفتن مسئولیت اجرای درمان، اقدامات فیزیوتراپی را مطابق با تجویز پزشک متخصص انجام می دهند. هدف فیزیوتراپی این است که بیماران را قادر به انجام یا بازیابی حرکات لازم برای فعالیت های حیاتی خود کند. قبل از اعمال درمان، می توان از داده های به دست آمده از آزمایشگاه ها برای تعیین انتظارات بیمار از درمان استفاده کرد. در این فرآیند که می تواند طولانی و خسته کننده باشد، کار هماهنگ بیمار و تیم مراقبت بهداشتی برای رسیدن به هدف درمان بسیار مهم است.

 

 

فیزیوتراپی برای چه کسانی کاربرد دارد؟

فیزیوتراپیست ها می توانند در درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات مختلف شرکت کنند. این مشکلات همیشه مربوط به آسیب های بتن نیست، بلکه ممکن است در نتیجه بیماری های سیستماتیک (یعنی آنهایی که می توانند کل بدن را تحت تاثیر قرار دهند) ایجاد شوند. می توان شرایطی را که ممکن است از فیزیوتراپی بهره مند شوند با توجه به مکانیسم های ظهور آنها به شرح زیر طبقه بندی کرد:

 

ارتوپدی (یعنی مشکلات مربوط به سیستم اسکلتی عضلانی): فیزیوتراپی را می توان برای کمردرد شدید، سندرم تونل کارپال، آرتریت، کمردرد، اختلالات پا، سیاتیک، اختلالات زانو، مشکلات مفصلی و مشکلات مشابه اعمال کرد.

عصبی (یعنی مشکلات سیستم عصبی): ممکن است در بیماری آلزایمر، مولتیپل اسکلروزیس (MS)، نوروپاتی (آسیب عصبی)، سرگیجه (سرگیجه شدید)، فلج مغزی، سکته مغزی، ضربه مغزی و مشکلات مشابه به فیزیوتراپی نیاز باشد.

خودایمنی (بیماری هایی که هنگام حمله سیستم ایمنی بدن به خود بروز می دهند): بیمارانی که از فیبرومیالژیا، سندرم رینود، آرتریت روماتوئید، سندرم گیلن باره و بیماری های مشابه رنج می برند، می توانند به فیزیوتراپی مراجعه کنند.

شرایط مزمن: آسم، دیابت، چاقی، فشار خون بالا و شرایط مشابه ممکن است از فیزیوتراپی بهره مند شوند.

فیزیوتراپیست ها که معمولاً با پزشکان متخصص همکاری می کنند، انتظار دارند پس از درمان شاهد کاهش مشکلات مربوط به سیستم اسکلتی عضلانی باشند. پزشک متخصص تصمیم می گیرد که آیا درمان بسته به روند وضعیت بیمار تغییر می کند یا خیر. فیزیوتراپی را می توان در مراکز مناسب انجام داد و یا در مواردی که امکان مراجعه به مراکز وجود ندارد، فیزیوتراپیست ها نیز می توانند فیزیوتراپی را در منزل بیمار انجام دهند.

 

هنگام مراجعه به فیزیوتراپیست لزوماً لازم نیست یکی از شرایط ذکر شده در بالا را داشته باشید. ممکن است دلایل دیگری برای درخواست فیزیوتراپی وجود داشته باشد. گاهی اوقات پزشکان ممکن است بیمار را به فیزیوتراپی ارجاع دهند تا برخی آسیب ها یا شرایط خاص را بررسی کنند. علاوه بر این، دلایل مراجعه بیماران به فیزیوتراپی را می توان به شرح زیر ذکر کرد:

 

در صورت بیماری: فیزیوتراپی ممکن است پس از یک بیماری طولانی مدت یا بیماری که بر تحرک، تعادل یا مهارت های حرکتی تأثیر می گذارد ترجیح داده شود. در واقع، در برخی موارد، فیزیوتراپی ممکن است در طول این بیماری ها مفید باشد.

در صورت وجود یک بیماری مزمن سلامتی: از آنجایی که برخی از بیماری های مزمن مانند دیابت بر تحرک و تعادل تأثیر می گذارد، افرادی که از این بیماری ها رنج می برند ممکن است به دنبال فیزیوتراپی باشند.

بعد از جراحی: بلند شدن و حرکت بعد از جراحی بخش بسیار مهمی از روند بهبودی است. اگر قسمتی از بدن مانند دست، پا یا کمر تحت عمل جراحی قرار گرفته باشد یا تحت تاثیر این عمل قرار گرفته باشد، فیزیوتراپی می تواند به بیمار کمک کند تا به حالت عادی بازگردد یا تا حد امکان آسیب را جبران کند.

در صورت صدمات: آسیب هایی که باعث درد یا بی حرکتی زیاد بیمار می شود و روند بهبودی این آسیب ها معمولاً همراه با فیزیوتراپی پیش می رود.

در طول فرآیند پیری: با افزایش سن افراد تغییراتی را در بدن خود تجربه می کنند که بر حرکات و عملکردهای حرکتی آنها تأثیر می گذارد. فیزیوتراپی می تواند به بیماران کمک کند تا برخی از اختلالاتی را که ممکن است در این فرآیند ایجاد شود، بهبود بخشند. به همین ترتیب، می‌تواند به آن‌ها یاد دهد که چگونه با از دست دادن کار کنند، زمانی که روند بازیابی آنطور که می‌خواهید پیش نمی‌رود.

پس از بحران‌های بزرگی که بر سلامت تأثیر می‌گذارند: حمله قلبی، سکته مغزی، آسیب مغزی تروماتیک و سایر مشکلات عمده سلامتی می‌تواند فرد را با مشکلات جدی در عملکردهای روزمره زندگی عادی مواجه کند. فیزیوتراپی می تواند به بیماران کمک کند تا برخی یا همه عملکردهایی را که از دست داده اند به دست آورند.

در روند افزایش عملکرد بدنی: ورزشکارانی که می خواهند از طریق تناسب اندام عملکرد بهتری داشته باشند و حتی گاهی اوقات مبتدیان یا بیماران می توانند برای به حداکثر رساندن پتانسیل عملکرد بدن به فیزیوتراپی متوسل شوند. از اینجا، آنها می توانند استراتژی های جدید و روال مطالعه سالم را بیاموزند.

در مورد سلامت عمومی: بیماران همچنین ممکن است به دنبال فیزیوتراپی باشند تا اثرات پیری را خنثی کنند، فعال زندگی کنند، سالم بمانند یا صرفاً مهارت هایی را برای انعطاف پذیری بیاموزند.

 

فیزیوتراپی برای چه کسانی قابل اجرا نیست؟

هدف فیزیوتراپی بازگرداندن عملکرد سیستم اسکلتی عضلانی و تسهیل زندگی بیماران نیازمند است. در این راستا هر فردی که نیاز دارد می تواند فیزیوتراپی را انجام دهد. با این حال، رفتن با راهنمایی یک پزشک متخصص ممکن است کارایی بیشتری را از فیزیوتراپی ایجاد کند. به همین ترتیب، مانند تقریباً در هر شرایط پزشکی، بهتر است با پزشک متخصص خود مشورت کنید، زیرا عوارض جانبی درمان و مناسب بودن برنامه برای بیمار در هر مورد متفاوت است.

 

چه روش هایی در فیزیوتراپی استفاده می شود؟

فیزیوتراپیست ها برای بازگرداندن توانایی های عملکردی و حرکات از دست رفته بیماران تا حد امکان و بازگرداندن عملکرد به بیماران تلاش می کنند. آنها با بیماران کار می کنند تا برنامه های سفارشی سازی شده برای این منظور را توسعه دهند. آنها برای کمک به بیمارانی که عملکردها و حرکات آنها تحت تأثیر بیماری ها، جراحات و مشکلات مختلف قرار می گیرد، آموزش دیده اند. آنها می توانند فیزیوتراپی را در تمام مراحل زندگی از نوزادی تا پیری برای بیماران اعمال کنند.

 

فیزیوتراپیست ها از روش های مختلفی برای ارائه درمان استفاده می کنند، از جمله:

 

آنها می توانند بیمار را وادار به انجام تمرینات خاصی کنند،

آنها می توانند عضلات را ماساژ دهند،

آنها می توانند از دستگاه های مختلفی برای تحریک عضلات استفاده کنند،

آنها می توانند مفاصل را دستکاری کنند،

آنها ممکن است برخی از تغییرات سبک زندگی مانند راه رفتن، تکنیک های صحیح وضعیت بدن و غیره را توصیه کنند.

آنها می توانند حرکات کششی را روی عضلات انجام دهند.

آنها رویکردی جامع دارند و از کل بدن مراقبت می کنند. نه تنها جنبه های فیزیکی سلامت؛ آنها همچنین به جنبه های معنوی، روانی و اجتماعی می پردازند و بهبودی را در اولویت قرار می دهند. آنها در بسیاری از مراحل مراقبت های بهداشتی از جمله مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه، آموزش بهداشت، توانبخشی و درمان فعالیت می کنند. به این ترتیب با استفاده از روش های فیزیوتراپی سعی در بهبود کیفیت زندگی دارند.

 

چه کسی از درمان فیزیوتراپی استفاده می کند؟

فیزیوتراپیست ها از فیزیوتراپی استفاده می کنند که به عنوان فیزیوتراپی نیز شناخته می شود. این افراد متخصصان مراقبت های بهداشتی هستند که از بخش های مربوطه دانشگاه ها فارغ التحصیل شده اند و در روند درمان شرکت می کنند. این حرفه ای است که اغلب با تخصص فیزیوتراپی و توانبخشی اشتباه گرفته می شود. پزشکانی که در فیزیوتراپی و توانبخشی تخصص دارند، دانشکده پزشکی را به پایان رسانده اند و آموزش های تخصصی در این زمینه دیده اند. فرآیندهای ارزیابی، تشخیص و تصمیم گیری درمانی بیماران تحت کنترل پزشکان است. فیزیوتراپیست مسئول مدیریت و اجرای درمان و انطباق بیمار است.

 

با این حال، مانند تمام درمان‌ها، متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و پزشکان با هم همکاری می‌کنند تا از سلامتی بیمار مراقبت کنند.

 

مدت زمان درمان فیزیوتراپی چقدر است؟

طول فرآیند فیزیوتراپی از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. روند فیزیوتراپی که در برخی موارد ممکن است تا یک سال طول بکشد، در برخی موارد زمان بسیار کوتاه تری را می طلبد. تأثیر بر طول مدت فیزیوتراپی؛ عوامل زیادی مانند مزمن بودن وضعیت بیمار، شدت هر گونه آسیب، سن و سابقه سلامتی وجود دارد. انطباق بیمار با فیزیوتراپی و اینکه آیا او حرکات یا تمرینات تجویز شده را انجام می دهد نیز تأثیر قابل توجهی بر طول مدت فیزیوتراپی دارد.

بیشتربدانید؛دکتر در منزل شمال تهرانویزیت پزشک در منزل غرب تهرانتزریقات در منزل شمال شرقی تهرانتزریق در منزل غرب تهرانتزریق در منزل تهران

اگر در مورد این موارد و مسائل مشابه سؤالی دارید یا فکر می کنید به فیزیوتراپی نیاز دارید، می توانید به موسسه بهداشتی مهرآوران نوین درخواست دهید.

فیزیوتراپی در منزل عدم دسترسی به مراکز درمانی در بعضی ساعات روز، معضلات ترافیک شهری و یا عدم امکان جابجایی بیماران و سالمندان، نیاز به استفاده از خدمات قابل دسترس همچون فیزیوتراپی در منزل را دو چندان می نماید
از این رو مرکز مهرآوران نوین با کادر مجربی از فیزیوتراپیست ها، آماده ارائه خدمات فیزیوتراپی می باشد.
روشها و ابزار مورد استفاده در فیزیوتراپی:
فیزیوتراپی در منزل روشی از درمان می باشد که با استفاده از جریانات الکتریکی،تجهیزات مکانیکی ، تمرین های ورزشی و سایر عوامل فیزیکی به درمان اختلالات و بیماری های ماهیچه ای، عصبی و اسکلتی پرداخته می شود. همچنین در فیزیوتراپی در منزل از پرتوهای فروسرخ و فرابنفش ، گرما ، نور ، جریان برق و ورزش به منظور درمان استفاده می گردد.
فیزیوتراپیست با استفاده از تجهیزات مختلف مکانیکی و الکتریکی ، فعالیتهای فیزیکی و تمرینات ورزشی به پیشگیری و یا درمان مشکلات بیماران می پردازد.
خدماتی که هنگام فیزیوتراپی در منزل توسط فیزیوتراپیست خانم و آقا ارائه می شود:
استفاده از دستگاه الکتروتراپی در منزل
دستگاه الکتروتراپی دستگاهی است که با امواج الکتریکی، مشکلاتی از جمله درد ها و گرفتگی های عضلانی را کاهش میدهد. دستگاه الکتروتراپی به صورت پرتابل ( قابل حمل و انتقال) نیز وجود دارد که باعث شده فیزیوتراپی در منزل معنا پیدا کند. الکتروتراپی یکی از شاخه های مهم فیزیوتراپی است که امروزه میتوانید به کمک آن ها بسیاری از مشکلات از جمله کمردردها، دردهای مفصلی، عضلانی ، و … را برطرف سازید. لازم است بدانید دستگاه های قابل حمل یاد شده تمام امکانات دستگاه های موجود در مراکز درمانی که اندازه بزرگی دارند را دارا بوده و هیچ مشکلی برای استفاده توسط فیزیوتراپ ها ندارد.
انجام تمرین درمانی در منزل
یکی از کارهای دیگری که در فیزیوتراپی در منزل انجام میشود تمرین درمانی است. در تمرین درمانی انجام ورزش ها و حرکات مختلف به بیمار آموزش داده می شود یا بر روی او انجام میشود. همچنین انجام ماساژ درمانی، آب درمانی و … نیز جزو تمرین درمانی می باشد.
انجام درمان با دست در منزل
یکی از قسمت های مهم که در فیزیوتراپی بسیار پر کاربرد می باشد انجام حرکات با دست توسط فیزیوتراپیست است که برای بیماری های حرکتی، کنترل درد، بیماری های شغلی و … است.
از جمله خدماتی که توسط فیزیوتراپیست در منزل قابل ارائه می باشد:
– توانبخشی عضلات زانو
– کاهش درد سیاتیک
– فیزیوتراپی انحرافات ستون فقرات
– فیزیوتراپی پس از جراحی های ترمیمی
– توانبخشی متعاقب آسیب های ورزشی
– توانبخشی کمر
متأسفانه ممکن است بعضی از خانواده ها به دلیل هزینه های نسبتا بالای فیزیوتراپی با مراکز یا کلینیک یا اشخاصی کار کنند که مجوزهای قانونی لازم جهت ارائه خدمات را ندارند و ممکن است بعد از ارائه خدمات خسارات و ضررهای جبران ناپذیری را به سالمند یا فرد مورد نیاز خدمت فیزیوتراپی وارد نمایند.
لازم است خانواده ها قبل از توجه به هزینه های اعلام شده با آگاهی و دقت به مجوزهای قانونی مراکز ارائه کننده خدمات، کیفیت و کارشناسان مجرب توجه نمایند تا از بروز خسارات جبران ناپذیر جلوگیری نمایند.
 مرکز مهرآوران نوین با مجوز وزارت بهداشت،  مجوز لازم جهت ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل را داراست.
از دیگر مسائلی که ممکن است سالمندان خانم در هنگام ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل با آن روبرو شوند نیاز به فیزیوتراپیست خانم است. مرکز مهرآوران نوین آماده ارائه بهترین خدمات توسط فیزیوتراپیستهای خانم مجرب و متعهد می باشد.
مرکز خدمات مهرآوران نوین  آمادگی خود را برای اعزام فیزیوتراپیست به منزل شما و بر بالین بیمار شما اعلام میدارد و این ضمانت را به شما میدهد که با اولین همکاری با ما رضایت شما را به طور کامل جلب کند.

خدمات فیزیوتراپیست در منزل

خدمات فیزیوتراپیست خانگی به عملی گفته می شود که طی آن فیزیوتراپیست متخصص در دوره هایی که طبق برنامه درمانی مشخص می شود به منزل بیمار مراجعه می کند و خدمات فیزیوتراپی را در منزل تحت کنترل خدمات بهداشتی و درمانی در منزل ارائه می دهد.

 

شرکت های دارای مجوز باید برای خدمات فیزیوتراپیست خانگی ترجیح داده شوند

خدمات فیزیوتراپی خانگی توسط بسیاری از موسسات و فیزیوتراپیست های مستقل ارائه می شود. بستگان بیمار/بیماری که می خواهند خدمات فیزیوتراپی در منزل دریافت کنند باید در مورد موسسه/فیزیوتراپیست به خوبی تحقیق کنند و سپس تصمیم بگیرند. خدمات فیزیوتراپیست در منزل برای بیمار بسیار مهم است. زیرا فیزیوتراپی در منزل که با دستان ذیصلاح انجام نمی شود، احتمال بروز عواقب (عیب) در بدن بیمار را افزایش می دهد. به همین دلیل دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل از موسسات مجاز مراقبت در منزل از اهمیت بالایی برای سلامت بیمار برخوردار است.

 

مزایای خدمات فیزیوتراپیست خانگی؛

همکاری با تیم مجرب خدمات بهداشتی درمانی در منزل،

ارائه خدمات قابل اعتماد با حمایت فیزیوتراپیست های متخصص در درمان،

برگزاری جلسات فیزیوتراپی در منزل در محیط منزل فرد،

حذف مراحلی که بیمار را مجبور می کند مانند برنامه ریزی زمان و حمل و نقل طبق جلسات درمانی در بیمارستان یا مرکز برنامه ریزی شود.

ایجاد راحتی و آسایش برای بیمار با برنامه ریزی روزها/زمان هایی که باید توسط بیمار و فیزیوتراپیست تعیین شود.

تمرکز بر درمان و در نتیجه امکان پیشرفت سریعتر در درمان.

اطمینان از تداوم حرکات مورد نظر برای تکرار در روزهایی غیر از جلسات فیزیوتراپی در منزل با در نظر گرفتن بستگان خانواده در درمان.

قبل از شروع درمان مطابق با برنامه ای که توسط پزشک نوشته شده است، فیزیوتراپیست به خانه می آید و درخواست هایی را که قرار است انجام شود به خانواده اطلاع می دهد.

 

تمرینات فیزیوتراپی خانگی کدام بیماری ها را پوشش می دهد؟

کاربردهای فیزیوتراپی روشی است که مورد تقاضای بسیاری از پزشکان شاخه برای درمان بیماران است. این جلسات توسط فیزیوتراپیست اعمال می شود که با طرحی که پزشک فیزیوتراپی و توانبخشی در منزل در حین ادامه درمان یا پس از اتمام درمان برای بیمار ایجاد می کند، به خانه می آید.

 

آسیب های نخاعی، سکته مغزی

توانبخشی عصبی، ام اس (مولتیپل اسکلروزیس)، پارکینسون، بیماری های عضلانی و غیره.

آرتریت روماتوئید، اسپوندیلیت آنکیلوزان، فیبرومیالژیا،

درد کمر، گردن، بازو، دست، مچ دست (فتق، فشردگی عصب، آرنج تنیس بازان و غیره)

بیماری های مربوط به پا (مشکلات کف پا، خار پاشنه، هالوکس والگوس،)

کلسیفیکاسیون مفاصل، پوکی استخوان

درمان تاندونیت، مفاصل و عضله به دلیل فشار

توانبخشی ارتوپدی (پروتزهای بعد از عمل، شکستگی، مینیسک، آسیب رباط)

مصدومیت ورزشکار

پارگی عضلات، محدودیت حرکت در مفصل

درمان های تنفسی

 

«فیزیوتراپی و توانبخشی» کاربردهای خدمات بهداشتی و مراقبتی در منزل

خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی با توجه به انواع بیماری ها توسط درمانگران مختلف انجام می شود. فیزیوتراپیست ها افرادی هستند که پس از آموزش هایی که دریافت می کنند، تجربیات متفاوتی کسب می کنند و با زمینه های تخصصی بیشتر، خود را بهبود می بخشند. فیزیوتراپیست ها در زمینه های مختلفی مانند توانبخشی عصبی، توانبخشی ارتوپدی، توانبخشی عمومی، توانبخشی کودکان، تنفس درمانی، گفتار درمانی و کاردرمانی خدمات ارائه می دهند.

 

توانبخشی نورولوژیک در منزل

خدمات توانبخشی مغز و اعصاب در منزل فرآیندی طولانی و طاقت فرسا است که طی آن می توان فیزیوتراپی و توانبخشی را به تدریج پیش برد. بسته به آسیب وارده به بیمار، پیشرفت/ بهبودی ممکن است زمان ببرد.

 

جلسات فیزیوتراپی برای درمان فلج/سکته مغزی، ALS، ام اس، آلزایمر، پارکینسون و بیماری های عضلانی که از جمله بیماری های عصبی هستند به صورت برنامه ریزی شده با همراهی فیزیوتراپیست انجام می شود.

 

درمانگر که برای توانبخشی مغز و اعصاب به خانه می آید سعی می کند یک برنامه درمانی بلندمدت اجرا کند و در این دوره درمانگر و بیمار پیوند محکمی برقرار می کنند و به لطف این پیوند درمان طولانی مدت ادامه می یابد.

 

– توانبخشی ارتوپدی در منزل

توانبخشی ارتوپدی خانگی یک برنامه فیزیوتراپی است که معمولا قبل یا بعد از جراحی مورد نیاز است. شکستگی‌های لگن، پروتز، فتق کمر، سایر بیماری‌های دست‌ها، پاها، بازوها و پاها که نیاز به فیزیوتراپی دارند، در محدوده خدمات توانبخشی ارتوپدی خانگی قرار می‌گیرند.

 

درمانگر که توانبخشی ارتوپدی را انجام می دهد، بیمار را وادار به انجام حرکات و تمرینات با میله های دستگیره، ارتفاعات و دستگاه در خانه می کند و همچنین برنامه های کاربردی دستگاه تلفن همراه مورد استفاده در فیزیوتراپی را به عنوان درمان حمایتی انجام می دهد.

 

– توانبخشی عمومی

برای درمان روماتیسم مفصلی، درد، محدودیت حرکتی مفصل، مشکلات تعادلی ناشی از افزایش سن، کاهش قدرت و کلسیفیکاسیون ناشی از بیماری های روماتولوژیک در گروه کلی خدمات فیزیوتراپی کاربرد دارد.

 

فیزیوتراپیست، فیزیوتراپیستی که فیزیوتراپی را اعمال می کند، حرکات و تمرینات مناسب را چه به صورت دستی و چه با کمک ابزار بر روی بیمار اعمال می کند.

 

 

توانبخشی کودکان

توانبخشی اطفال در خانه، فیزیوتراپی برای کودکان در ناهنجاری های مادرزادی یا در مراحل بعدی رشد عضلانی، اسکلتی، مشکلات تعادلی، مشکلات راه رفتن، حوادث، شرایط ناشی از ضربه به سر، اختلالات ستون فقرات مانند CP (فلج مغزی)، اسپینا بیفیدا اعمال می شود.

 

توانبخشی اطفال بر اساس الگوی فیزیوتراپیست از اجرای طرح تهیه شده با حمایت حداکثری با هماهنگی کودک در محیط خانه کودک است.

 

– درمان تنفسی

افراد مبتلا به بیماری های مزمن که درمان خود را در منزل ادامه می دهند نیاز به درمان های تنفسی دارند. بیماران این گروه افرادی هستند که دارای یک بیماری مزمن تنفسی، COPD، بیماری مرتبط با عفونت ریه هستند.

 

هنگامی که درمانگر تنفسی برای ارائه خدمات فیزیوتراپی می‌آید، دستگاه‌های تنفسی و داروهایی را که باید برای بیمار استفاده شود، همراه خود می‌آورد.

 

– متخصص گفتار درمانی

گفتاردرمانگر واحدی است که به افرادی که پس از یک بیماری عصبی توانایی صحبت کردن یا قورت دادن را از دست داده اند، خدمات ارائه می دهد تا توانایی های قدیمی خود را بازیابند. یکی دیگر از دلایل نیاز به گفتار درمانگر، لکنت زبان و ناتوانی در تکلم است که در اثر ضربه های روانی رخ می دهد.

 

متخصص گفتار درمانی؛ او شیوه‌های ورزشی متفاوتی را نشان می‌دهد تا بیمار بتواند دوباره صحبت کند یا بلع بخورد، و برای اطمینان از تداوم درمان به بیمار و بستگانش تمرین می‌دهد.

 

– کار درمانی

کاردرمانگر؛ این برنامه بر روی برنامه درمانی تهیه شده کار می کند تا بیمار بتواند فعالیت های روزانه خود را انجام دهد و تمرینات را برای افزایش مهارت های دست خود به کار گیرد. هدف دیگر در این فرآیند افزایش این باور در بیمار است که می تواند چرخه زندگی روزمره خود را به تنهایی ادامه دهد. هدف فیزیوتراپیست در این راستا تقویت مهارت های حرکتی ریز و درشت دست بیمار است.

 

ابزار و دستگاه های مورد استفاده در جلسات فیزیوتراپی خانگی

سونوگرافی سیار

برنامه های دستی

تجهیزات ورزشی (وزنه، باند و غیره)

 

هزینه فیزیوتراپی خانگی،

هزینه های فیزیوتراپی خانگی بسته به شرایط بیمار، تعداد جلساتی که در طول درمان باید انجام شود و مدت زمان متفاوت است. پس از ارزیابی پزشک، بیمار به فیزیوتراپیست ارجاع داده می شود. فیزیوتراپیست درمان نوشته شده توسط پزشک را با پشتیبانی از دستگاه های ftr دستگاه تلفن همراه و درمان دستی برای بیمار اعمال می کند. پس از اتمام تمام جلسات، بیمار مجدداً ارزیابی می شود و در صورت لزوم با پیشنهاد جلسات اضافی، فیزیوتراپی ادامه می یابد.

بیشتربدانید:بهترین مرکز پرستار کودک در تهرانرادیولوژی و سونوگرافیدرمان زخم بستر تضمینینوارقلب در منزل

آیا مایل به دریافت این سرویس هستید؟

خدمات بهداشتی و مراقبتی مورد نیاز خود را انتخاب کرده و با اطلاعات تماس خود با ما به اشتراک بگذارید. اجازه دهید در اسرع وقت با مدیران بهداشتی متخصص خود با شما تماس بگیریم.

فیزیوتراپی یک روش درمانی است که هدف آن بهبود عملکرد بدن، افزایش تحرک و کاهش درد است. این درمان ها به ویژه برای بیماری هایی که در سیستم اسکلتی عضلانی رخ می دهند، آسیب های ورزشی و فرآیندهای توانبخشی پس از عمل ترجیح داده می شوند.

 

فیزیوتراپی شامل درمان‌های مختلفی است که برای حل بیماری‌ها، آسیب‌ها یا مشکلات فیزیکی مختلف اعمال می‌شود. روش‌های کاربردی این فرآیند ممکن است شامل درمان‌های دستی، تمرینات و روش‌های الکتروتراپی باشد. یک برنامه درمانی ویژه برای بیماران تهیه می شود و روش شخصی سازی می شود. برنامه ها را می توان توسط بیمارستان ها، مراکز توانبخشی یا مراکز مراقبت در منزل انجام داد.

 

فیزیوتراپی چیست؟

رویکرد است. هدف از این روش تسکین درد بیماران، بهبود عملکرد بدن و افزایش تحرک است. FTR مخفف فیزیوتراپی و توانبخشی است. این اصطلاح همچنین شامل فرآیندهای توانبخشی لازم برای زندگی سالم و مستقل بیماران می شود.

 

در چه مواردی باید از فیزیوتراپی استفاده کرد؟

طیف گسترده ای از موقعیت ها وجود دارد که نیاز به فیزیوتراپی دارند. این موارد شامل آسیب‌های اسکلتی عضلانی، شرایط درد مزمن، اختلالات عصبی (مانند سکته مغزی)، آسیب‌های ورزشی، توانبخشی پس از عمل و محدودیت‌های حرکتی مرتبط با سن است. این درمان ها همچنین برای شرایط ناشی از عوامل سبک زندگی مانند نشستن طولانی مدت یا عدم فعالیت بدنی توصیه می شود.

 

فیزیوتراپی

این شامل روش های مختلفی مانند فیزیوتراپی ، درمان دستی، الکتروتراپی، گرما درمانی و ورزش درمانی است. این روش های درمانی با توجه به نیازهای بیمار شخصی سازی شده و مشکلات سلامتی خاص را هدف قرار می دهند. دستگاه های درمانی مدرن یکی از ارکان فیزیوتراپی هستند. تجهیزاتی مانند دستگاه های الکتروتراپی، واحدهای اولتراسوند و دستگاه های لیزر درمانی برای تسکین درد، کاهش التهاب و تسریع بهبود بافت استفاده می شود.

فیزیوتراپی و توانبخشی رویکردی جامع برای بهبود کیفیت زندگی بیماران، کاهش درد و بهبود عملکردهای فیزیکی است.

 

فیزیوتراپی به چه چیزی نگاه می کند؟

فیزیوتراپی بیماران را قادر می سازد تا با پرداختن به مشکلات مختلف سلامتی به کیفیت زندگی بهتری دست یابند. این فرآیند شامل روش‌ها و دستگاه‌های مختلف درمانی است، بر بیماری‌های خاص تمرکز می‌کند و معمولاً در یک دوره زمانی ادامه می‌یابد. مطالعات در این زمینه می تواند نتایج موفقیت آمیزی در زمینه های زیر داشته باشد:

 

آرتروز، آرتروز، درد کمر و گردن، آسیب های تاندون، آسیب های منیسک، آسیب های ورزشی و شکستگی،

 

سکته مغزی، بیماری پارکینسون، مولتیپل اسکلروزیس، فلج مغزی و شرایط پس از سکته مغزی،

 

فیبرومیالژیا، سندرم خستگی مزمن و سایر شرایط درد طولانی مدت

 

بهبودی پس از عمل، به عنوان مثال راه رفتن مجدد پس از جراحی تعویض مفصل ران یا زانو

 

تأخیر در رشد، اختلالات مادرزادی و ناهنجاری های سیستم اسکلتی عضلانی،

 

بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD)، توانبخشی قلبی و اصلاح وضعیت بدن،

 

توانبخشی بارداری و پس از زایمان، بی اختیاری و درد لگن.

 

فیزیوتراپی دیسک گردن شامل تکنیک ها و تمرینات خاصی برای تسکین درد و ناراحتی ناشی از فتق دیسک است. درمان دستی، کشش و تمرینات مخصوص گردن معمولاً در درمان فتق دیسک گردن استفاده می شود.

 

فیزیوتراپی چگونه انجام می شود؟

فیزیوتراپی یک روش توانبخشی است که برای مشکلات و آسیب های مختلف سلامتی استفاده می شود. نحوه انجام فیزیوتراپی بسته به شرایط خاصی که باید درمان شود و نیازهای بیمار متفاوت است.

 

تمرینات شانه ، کاربردهای مختلف که با دستگاه‌های خاص انجام می‌شود یا روش‌های مختلفی که به‌طور اختصاصی برای فرد ایجاد شده‌اند، می‌توانند بخشی از این درمان باشند. برای افرادی که از فتق دیسک یا درد رنج می برند، این تمرینات شامل تمرینات کمر با هدف علت این مشکل و روش های مختلفی است که برای تمرین گروه های مختلف عضلانی انجام می شود.

 

درمان دستی: درمان دستی شامل ماساژ، تحرک و تکنیک های دستکاری با استفاده از دست های فیزیوتراپیست.

 

تمرین درمانی: برنامه های ورزشی سفارشی برای بیماران برای بهبود قدرت، انعطاف پذیری، تعادل و هماهنگی طراحی شده است.

 

الکتروتراپی: روش های الکتروتراپی مانند اولتراسوند، TENS (تحریک الکتریکی عصب از راه پوست) می تواند برای کاهش درد و بهبودی استفاده شود.

 

فیزیوتراپی چقدر طول می کشد؟ مدت زمان فیزیوتراپی بسته به شرایط بیمار و پاسخ به درمان ممکن است متفاوت باشد. درمان ممکن است از چند هفته تا چند ماه طول بکشد و در برخی موارد ممکن است نیاز به پیگیری طولانی‌تری داشته باشد. از آنجایی که وضعیت هر بیمار منحصر به فرد است، برنامه های درمانی شخصی و متناسب با نیازهای خاص بیمار تنظیم می شوند.

 

فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی خانگی رویکردی است که به بیماران اجازه می دهد از خدمات فیزیوتراپی حرفه ای در مناطق راحتی خود بهره مند شوند. هدف فیزیوتراپی مدیریت درد، بهبود تحرک، افزایش قدرت عضلانی و بهبود وضعیت سلامت عمومی است. فیزیوتراپی در خانه با برنامه های ورزشی سفارشی شده و در صورت لزوم تکنیک های درمان دستی برای دستیابی به این اهداف اعمال می شود.

 

تجهیزات درمانی بخش مهمی از فیزیوتراپی خانگی است. ابزارهایی مانند دستگاه های قابل حمل الکتروتراپی، باندهای ورزشی و توپ های پیلاتس را می توان به راحتی در محیط خانه استفاده کرد و از روند درمان پشتیبانی کرد. مراکز فیزیوتراپی که خدمات خانگی ارائه می کنند گزینه های درمانی جامع تری را به بیماران ارائه می دهند. این مراکز روش های درمانی تخصصی و تجهیزات مورد نیاز برای شرایط پیچیده تر را ارائه می دهند.

بیشتربدانید: تزریقات در منزل زعفرانیه تزریقات در منزل تزریق در منزل غرب تهران تزریقات در غرب تهران تزریقات در شهرک غرب تزریق در منزل تهران

فیزیوتراپی خدماتی است که توسط متخصصان و موسسات بسیاری در منطقه تهران ارائه می شود. در پایتخت، بیماران به خدمات فیزیوتراپی حرفه ای هم در خانه و هم در مراکز دسترسی دارند.

ارگوتراپی چیست؟

کاردرمانی چیست؟ روشی درمانی است که بیشتر در درمان اختلالات روانی کاربرد دارد و هدف آن بهبود کیفیت زندگی افراد و مشارکت آنها در زندگی اجتماعی است. ارگوتراپی را می توان برای افراد در هر سنی که به این درمان نیاز دارند اعمال کرد.

کاردرمانی چیست و چه کاربردی دارد؟ این در درجه اول در درمان بیماری ها / اختلالاتی مانند صرع، اوتیسم ، نقص توجه و اختلال بیش فعالی استفاده می شود. روشی فوق العاده مفید برای افزایش آسایش زندگی، سازگاری با زندگی اجتماعی و رفع برخی مشکلات رفتاری است. افرادی که در این روش درمانی تخصص دارند، کاردرمانگر نامیده می شوند.

 

ارگوتراپی چیست، چه کاربردی دارد؟

ارگوتراپی را می توان کاردرمانی نیز نامید. این رشته به افراد مبتلا به انواع اختلالات مادرزادی یا اکتسابی کمک می کند تا تعاملات بهتری با افراد سالم داشته باشند. بنابراین، کاردرمانی چه بیماری هایی را درمان می کند؟ این درمان اغلب می تواند برای کمک به اختلالات روانی استفاده شود. اینها شامل اختلالات یا بیماری های ذکر شده در زیر می شود.

اختلال دوقطبی

روان‌گسیختگی

زوال عقل

آلزایمر

پارکینسون

اوتیسم

اختلال کمبود توجه بیش فعالی

صرع

 

ارگوتراپی چیست؟

کاردرمانگر چیست؟ کاردرمانگرانی که به افراد نیازمند کمک می‌کنند مهارت‌هایی را کسب کنند که به آنها در زندگی روزمره کمک کند، می‌توانند در محیط‌های مختلف کار کنند. به عنوان مثال، آنها ممکن است برای مشاهده شما و رفتار شما به محل کار یا خانه شما بیایند. هدف اصلی از مشاهده ایجاد درمان موثرتر برای بیمار است.

کاردرمانگر چه می کند؟ کاردرمانگران متخصصانی با دانش و تجربه در زمینه های مختلف مرتبط با سلامت هستند. زمینه های کاربردی مختلفی مانند کاردرمانی شناختی، کاردرمانی سالمندان، کاردرمانی روانپزشکی و کاردرمانی کودکان وجود دارد.

 

ارگوتراپی چیست؟

کاردرمانی برای چه کسانی اعمال می شود؟

کاردرمانی به چه معناست؟ ارگوتراپی را می توان برای افراد در هر سنی با اختلالات مختلف اعمال کرد. به عنوان مثال، توانایی های شناختی می تواند بر مسائلی مانند حل مسئله، حافظه و توجه در زندگی روزمره تأثیر بگذارد. توجه، حافظه و مهارت های ارتباطی فرد را می توان به لطف یک برنامه درمانی که شامل فعالیت هایی است که از مهارت های شناختی پشتیبانی می کند، بهبود بخشید. مطالعات در این زمینه در محدوده کاردرمانی شناختی مورد بررسی قرار می گیرد .

اختلال دوقطبی، اسکیزوفرنی و اختلالات رفتاری مختلف می تواند منجر به برخی از معایب در زندگی کاری و اجتماعی شود. برای اینکه این افراد دوباره در زندگی اجتماعی ادغام شوند، رفتار بیمار مشاهده می شود و یک برنامه درمانی شخصی ایجاد می شود.

شرایطی مانند بیماری، آسیب یا ناتوانی ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در حین انجام برخی از فعالیت های روزانه شود. ارگوتراپیست ها؛ ممکن است استفاده از وسایلی را توصیه کند که به فعالیت های مراقبت شخصی مانند لباس پوشیدن، دوش گرفتن، اصلاح و آرایش کردن کمک می کنند.

 

فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی خانگی روشی است که بیمارانی که به دلایل مختلف نمی توانند خانه را ترک کنند یا می خواهند در آسایش خانه خود درمان شوند ترجیح داده می شود. به این ترتیب در روند درمان بیماران فلج، پروتز و یا محدودیت حرکتی پس از اعمال جراحی مختلف اختلالی ایجاد نخواهد شد.

سن، سابقه پزشکی و نیازهای درمانی بیماری که می خواهد خدمات فیزیوتراپی در منزل دریافت کند، ارزیابی می شود. برنامه فیزیوتراپی با توجه به شرایط منزل و شرایط بیمار تعیین می شود. در مواقع لزوم می توان دستگاه های مختلفی تهیه کرد که توسط فیزیوتراپیست یا بیمار در منزل قابل استفاده باشد.

 

چگونه فیزیوتراپی در خانه انجام دهیم؟

عملی که به عنوان فیزیوتراپی یا فیزیوتراپی شناخته می شود. این نام کلی درمان های مختلف است که با هدف محافظت از سلامت عضلانی فرد و رشد عضلات او، کاهش درد و افزایش عملکرد حرکتی انجام می شود. این روش‌ها برای تقویت مفاصل و درمان بافت‌های نرم و عضلات آسیب‌دیده به دلیل بیماری‌ها، جراحی‌ها یا ضربه‌های مختلف استفاده می‌شوند.

 

شیوه های فیزیوتراپی با توجه به شرایط و نیازهای بیمار توسط پزشک تعیین می شود.

فردی که می خواهد این خدمات را در منزل دریافت کند، از موسسات و سازمان هایی که این خدمات را در منزل ارائه می دهند، درخواست حمایت فیزیوتراپیست می کند.

فیزیوتراپیست بیمار را در منزل ویزیت و معاینه می کند و برنامه درمانی را تهیه می کند که شامل اقدامات درمانی لازم و متناسب با شرایط جسمانی بیمار و شرایط منزل باشد.

با خدمات فیزیوتراپی در منزل در فواصل زمانی معین و منظم در روزها و ساعت های مشخص، وضعیت بیمار بهبود یا پیشرفت مثبتی حاصل خواهد شد .

فیزیوتراپی در منزل

تجهیزات فیزیوتراپی

بازدید از خانه توسط فیزیوتراپیست تنها بخش اول برنامه است. زیرا این روش ممکن است به یک منطقه مناسب و برخی وسایل پزشکی نیاز داشته باشد. برخی از دستگاه های فیزیوتراپی خانگی و دستگاه های فیزیوتراپی مختلفی تولید شده اند که می توان از آنها در محیط خانه استفاده کرد .

 

فیزیوتراپی در منزل

هزینه فیزیوتراپی

امروزه تراکم جمعیت و ناکافی بودن ظرفیت های بیمارستانی در برابر این تراکم و همچنین مشکلات بیمارستان ها با عفونت و غیره. این واقعیت که از نظر خطرات کمتر از خانه ایمن است، منجر به افزایش خدمات مراقبت در منزل شده است. لباس پوشیدن، مراقبت و فیزیوتراپی در خانه در شهرهای شلوغ و بزرگ مانند تهران به یک سرویس بسیار رایج تبدیل شده است. موسسات و سازمان های متخصص در این معاملات سیاست های قیمتی متفاوتی دارند.

 

هنگام تعیین هزینه فیزیوتراپی خانگی، فاکتورهای زیادی در نظر گرفته می شود . قیمت ها و هزینه ها نیز بسته به شرایط بیمار، مدت زمان درمان مورد نیاز و تجهیزات فنی که ممکن است مورد نیاز باشد افزایش می یابد.

بیشتربدانید:اعزام پزشک به منزل شبانه روزیاعزام پزشک شمال تهرانخدمات پزشکی در تهرانهزینه پزشک در منزل تهرانویزیت دکتر در منزلاعزام پزشک به منزل

خدمات مراقبت در منزل مهرآوران نوین که با تیمی مجرب و دوستانه به کار خود ادامه می دهد، سازمانی است که در آن معاینه خانگی، درمان، مراقبت و بسیاری از خدمات دیگر را می توان با خیال راحت دریافت کرد. برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد فیزیوتراپی خانگی و پاسخ به سوالات دیگری که ممکن است داشته باشید، می توانید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید