نوارقلب در منزل

ECG چیست؟ این آزمایش که توسط بسیاری از بیماران درخواست می شود، صرفاً مخفف پزشکی الکتروکاردیوگرافی است. این آزمایش نقش مهمی در تشخیص، درمان و کنترل بسیاری از بیماری های قلبی عروقی دارد.

 

ECG چیست؟ این آزمایشی است که برای بررسی سلامت قلب و عروق فرد با کمک دستگاه ECG طراحی شده برای این منظور استفاده می شود. اختلالات ریتم قلب، مشکلات دیواره قلب، انسداد عروق، حمله قلبی و غیره. مشکلات را می توان به لطف این برنامه تشخیص، درمان و نظارت کرد. برای این روش، پدهای الکترود باید به بازوها، قفسه سینه و پاها وصل شده و به دستگاه متصل شوند.

 

نوار قلب چیست و چگونه گرفته می شود؟

ECG آزمایشی است که مخفف الکتروکاردیوگرافی است. برای به دست آوردن اطلاعات مختلف در مورد سلامت قلب و عروق فرد با کمک دستگاهی به همین نام استفاده می شود. ریتم قلب را اندازه گیری می کند و نتایج موثری در ارزیابی نبض می دهد. به ویژه در تشخیص بیماری های قلبی نقش مهمی دارد. پس چگونه نوار قلب گرفته می شود ؟ پاسخ به این سوال بسته به وضعیت و شکایت فرد ممکن است متفاوت باشد، اما به طور کلی فرآیند به صورت زیر انجام می شود.

 

برای ثبت نوار قلب، ابتدا پدهای الکترود متصل به دستگاه به قفسه سینه، بازوها و پاهای بیمار متصل می شود.

پس از قرار دادن پدها، دستگاه ECG شروع به خواندن سیگنال های الکتریکی عمومی از قلب می کند.

سیگنال های الکتریکی خوانده شده چرخه انقباض و آرامش در عضله قلب بیمار را منعکس می کند.

در طول این روش، بیمار به طور کلی باید دراز بکشد، ساکت و بی حرکت باشد.

 

 

پاسخ به سوال “آیا نوار قلب درد دارد؟ ” را می توان “نه” داد. این روش تقریباً در ده دقیقه انجام می شود و هیچ درد یا ناراحتی برای فرد ایجاد نمی کند. پس از تکمیل ثبت نام، داده های موجود در دستگاه توسط متخصص ارزیابی می شود و بیماری ها یا خطرات بیماری فعلی فرد مشخص می شود. پروتکل های درمانی مطابق با این نتایج آغاز می شوند.

 

کدام بیماری ها در نوار قلب تشخیص داده می شوند؟

الکتروکاردیوگرافی آزمایش مهمی است که برای تعیین وضعیت فرد از نظر بیماری های قلبی عروقی استفاده می شود. با این حال، این روش باید توسط یک متخصص در این زمینه ارزیابی شود و در صورت لزوم، تحت آزمایش‌های دیگری مانند استرس ECG و ECHO قرار گیرد.

 

برخی از مشکلات و بیماری های قابل تشخیص با این تست که می تواند به سوالاتی مانند ” آیا نوار قلب می تواند انسداد عروق را تشخیص دهد؟ ” را می تواند به شرح زیر برشمرد.

آریتمی ها

حمله قلبی

عدم تعادل الکترولیت

نارسایی قلبی

در این راستا می توان به سوال « آیا بیماری قلبی در نوار قلب تشخیص داده می شود؟» با بله پاسخ داد. ECG روشی است که فاکتورهای خطر برخی بیماری ها را آشکار می کند و می تواند راهنمای آزمایش های دیگر باشد. به همین دلیل، اغلب به عنوان یک آزمون مهم در زمینه قلب و عروق استفاده می شود.

 

نتایج ECG چگونه باید باشد؟

الکتروکاردیوگرافی یک آزمایش پزشکی است که ریتم قلب را با اندازه گیری فعالیت الکتریکی عضله قلب ثبت می کند. نتایج این آزمایش مطابق با داده های ثبت شده روی دستگاه توسط پزشک متخصص ارزیابی می شود. این امکان برای بیمار وجود ندارد که با تفسیر نتایج، اطلاعاتی در مورد وضعیت سلامتی خود به دست آورد.

 

اگرچه اندازه گیری ریتم قلب ، ضربان و سایر عملکردها با این روش ممکن است، نتایج ممکن است بسته به سن، وزن و وضعیت سلامت عمومی بیمار متفاوت تفسیر شود. با این حال، برخی از مقادیری که پزشک در مرحله نتیجه ECG به آنها توجه می کند را می توان به شرح زیر فهرست کرد:

قطعه ST

ریتم سینوسی (قلب).

ضربان قلب

فاصله PR و QT

مجتمع QRT

قطعه ST و موج T

 

اگر این مقادیر در محدوده نرمال باشد، ممکن است نشان دهد که سلامت قلب فرد خوب است. اگر مشکلی در این مقادیر وجود داشته باشد، ممکن است تست استرس یا روش هایی مانند هولتر مورد نیاز باشد. اگر نتایج ECG برای تشخیص کامل بیماری، درمان مناسب و غیره کافی باشد. آغاز شده است. این مراحل فقط توسط یک متخصص قلب و عروق که در رشته خود صلاحیت دارد قابل مدیریت است.

 

 

 

 

نوار قلب در کجا گرفته می شود؟

ECG اساساً آزمایشی است که می تواند با دستگاه و پدهای الکترود انجام شود. برای انجام و ارزیابی این آزمایش به پزشک و متخصص تصویربرداری نیاز است. ضمناً بیمارستان یا موسسه بهداشتی که در آن عمل انجام می شود باید در این زمینه تخصص و اختیار داشته باشد. امکان انجام این عمل در بخش های قلب و عروق بیمارستان ها وجود دارد. با این حال، برخی از موسسات می توانند ضبط نوار قلب را در خانه انجام دهند.

 

چگونه در خانه نوار قلب بگیریم؟ کاری که بیمار برای انجام ECG در خانه باید انجام دهد بسیار شبیه به شرایط بیمارستانی است. از آنجایی که فرد دارای برخی مشکلات سلامتی است یا نمی خواهد در محیط بیمارستان باشد، می تواند این خدمات را از موسساتی که خدمات مراقبت در منزل و خدمات بهداشتی ارائه می دهند دریافت کند.

 

مرکز مراقبت در منزل موسسه مهراوران نوین بسیاری از خدمات بهداشتی را در خانه با پزشکان سطح استاد، پرسنل متخصص مراقبت های بهداشتی و تجهیزات پیشرفته ارائه می دهد. خدمات نوار قلب در خانه یکی از آنهاست. در مواقع لزوم از دستگاه تصویربرداری برای تشخیص وضعیت قلبی عروقی فرد در محیط خانه استفاده می شود. نتایج توسط متخصص قلب و عروق ارزیابی می شود. نسخه های دارویی را می توان نوشت و سایر روش های درمانی را می توان در آسایش خانه تکمیل کرد.

بیشتربدانید: تزریقات در منزل زعفرانیه تزریقات در منزل تزریق در منزل غرب تهران تزریقات در غرب تهران تزریقات در شهرک غرب تزریق در منزل تهران

با تماس با مرکز مراقبت در منزل موسسه مهراوران نوین ، می توانید بسیاری از خدمات بهداشتی را بدون خروج از خانه دریافت کنید. برای اطلاع از قیمت ها، کسب اطلاعات و تعیین وقت می توانید با ما تماس بگیرید.

نوار قلب در منزل؛EKG الکتروکاردیوگرام نامیده می شود و آزمایشی است که برای اندازه گیری فعالیت الکتریکی ضربان قلب استفاده می شود. EKG از طریق الکترودهایی که در قسمت های خاصی از بدن قرار می گیرند انجام می شود. هنگامی که الکترودها برای اندازه گیری فعالیت الکتریکی قلب، قلب را لمس می کنند، اطلاعات مربوط به ضربان قلب را جمع آوری می کند و این اطلاعات را به صورت نمودار نمایش می دهد. EKG آزمایشی است که به نشان دادن تفاوت ضربان قلب با طبیعی کمک می کند و در تشخیص و درمان بیماری های قلبی استفاده می شود. آزمایش EKG یک آزمایش بسیار سریع و بدون درد است و معمولاً چند دقیقه طول می کشد.

 

در چه شرایطی از EKG استفاده می شود؟

EKG آزمایشی است که به نشان دادن تفاوت ضربان قلب با طبیعی کمک می کند و بنابراین در تشخیص و درمان مشکلات مختلف سلامت قلب استفاده می شود. دلایل رایج برای استفاده از EKG به شرح زیر است:

ارزیابی سلامت قلب برای افرادی که فکر می‌کنند ضربان قلبشان غیرطبیعی است: EKG آزمایشی است که به نشان دادن تفاوت ضربان قلب با طبیعی کمک می‌کند و بنابراین برای ارزیابی سلامت قلب فردی که فکر می‌کند ضربان قلبش غیرطبیعی است، استفاده می‌شود.

ارزیابی خطر حمله قلبی: EKG می تواند علائم حمله قلبی را زمانی که عضله قلب نیاز اکسیژن خود را برآورده نمی کند نشان دهد. بنابراین، ECG برای ارزیابی خطر ابتلا به حمله قلبی استفاده می شود.

تشخیص نارسایی قلبی و بیماری های قلبی: EKG در تشخیص نارسایی قلبی و بیماری های قلبی استفاده می شود.

ارزیابی سلامت قلب قبل از جراحی قلب یا کاشت دستگاه قلبی: EKG برای ارزیابی سلامت قلب قبل از جراحی قلب یا کاشت دستگاه قلبی استفاده می شود.

نظارت بر ریتم قلب: EKG برای نظارت بر ریتم قلب استفاده می شود و ممکن است در مواردی که ریتم قلب با طبیعی متفاوت است توسط پزشکان توصیه شود.

نظارت بر اثر داروهای قلبی: ECG برای نظارت بر اثر داروهای قلبی استفاده می شود و ممکن است توسط پزشکان توصیه شود.

 

چگونه EKG بگیریم؟

EKG (الکتروکاردیوگرافی) آزمایشی است که برای اندازه گیری فعالیت الکتریکی قلب استفاده می شود. EKG با ثبت سیگنال های الکتریکی صادر شده از عروق بزرگ قلب انجام می شود. این سیگنال‌ها نشان‌دهنده تغییرات الکتریکی است که در طول حرکات قلب رخ می‌دهد و به پزشکان کمک می‌کند تا ریتم قلب و سلامت قلب را ارزیابی کنند.

EKG یک روش کوتاه است که معمولاً چند دقیقه طول می کشد و معمولاً در یک کلینیک یا بیمارستان سرپایی انجام می شود. فرآیند شامل مراحل زیر است:

ابتدا پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی الکترودها را روی دیواره قفسه سینه و بازوهای بیمار قرار می دهد. این الکترودها سیگنال های الکتریکی را برای اندازه گیری ریتم قلب جمع آوری می کنند.

بیمار دراز می کشد و در یک وضعیت راحت می ایستد.

پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی مطمئن می شود که الکترودها به درستی قرار گرفته اند و دستگاه EKG را روشن می کند.

این دستگاه ریتم قلب بیمار را از طریق الکترود اندازه گیری می کند و این داده ها را روی یک تکه کاغذ ترسیم می کند. این مقاله ردیابی EKG نام دارد و توسط پزشکان بررسی می شود.

بیشتربدانید:بهترین مرکز پرستار کودک در تهرانرادیولوژی و سونوگرافیدرمان زخم بستر تضمینینوارقلب در منزل

پس از تکمیل روش EKG، پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی الکترودها را برمی دارد و بیمار به راحتی در بستر قرار می گیرد.

EKG به طور کلی یک روش بدون درد و بی خطر است و معمولاً هیچ گونه عوارض جانبی ندارد. با این حال، برخی از بیماران ممکن است در حین قرار دادن الکترودها ناراحتی خفیفی را تجربه کنند. اگر بیمار در حین قرار دادن الکترودها درد داشته باشد یا اگر قرار دادن الکترودها ممکن نباشد، پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی ممکن است از روش دیگری استفاده کند.

 

انواع EKG چیست؟

EKG (الکتروکاردیوگرافی) آزمایشی است که برای اندازه گیری ریتم قلب استفاده می شود. با این حال، انواع مختلفی وجود دارد و هر کدام اهداف خاص خود را دارند. در زیر برخی از انواع ECG و اهداف آنها را شرح می دهیم:

ECG استاندارد (۱۲ EKG پوستی): این رایج ترین نوع ECG است که از ۱۲ الکترود پوستی برای اندازه گیری ریتم قلب استفاده می کند. این تست ضربان قلب، ریتم و فعالیت الکتریکی را ارزیابی می کند و یک دید کلی از سلامت قلب ارائه می دهد.

 

هولتر مانیتورینگ: این تست برای اندازه گیری ریتم قلب در طول یک روز استفاده می شود. بیمار دستگاهی را در طول روز حمل می کند که به طور مداوم ریتم قلب را اندازه گیری و ثبت می کند. این آزمایش هنگام ارزیابی ریتم قلب، داده های بیشتری را نسبت به ECG استاندارد جمع آوری می کند، بنابراین نتایج دقیق تری ارائه می دهد.

 

EKG محل کار: این آزمایش مشابه EKG استاندارد است، اما در مدت زمان کوتاه تری انجام می شود و معمولاً در محل کار یا در یک کلینیک سرپایی انجام می شود. این تست برای اندازه گیری سریع ریتم قلب استفاده می شود و معمولاً یک دید کلی از سلامت قلب ارائه می دهد.

 

ECG Telemetry: این آزمایش به پزشکان یا متخصصان مراقبت های بهداشتی اجازه می دهد تا داده های ضبط شده توسط دستگاهی را که برای اندازه گیری ریتم قلب از طریق دستگاه استفاده می شود، نظارت کنند. این آزمایش را می توان در حالی که بیمار در خانه است انجام داد و اغلب برای نظارت بر ریتم قلب استفاده می شود.

 

ورزش در حین EKG: این تست برای اندازه گیری ریتم قلب بیمار در حین ورزش استفاده می شود. این آزمایش چگونگی تأثیر بر سلامت قلب را ارزیابی می کند و برای نظارت بر ریتم قلب استفاده می شود.

 

استرس EKG چیست؟

استرس ECG (الکتروکاردیوگرافی) آزمایشی است که برای اندازه گیری ریتم قلب استفاده می شود، اما این آزمایش در زمانی که بیمار در حال ورزش است انجام می شود. استرس EKG چگونگی تأثیر بر سلامت قلب را ارزیابی می کند و برای نظارت بر ریتم قلب استفاده می شود.

EKG ورزشی معمولا در یک کلینیک یا بیمارستان سرپایی انجام می شود و شامل مراحل زیر است:

ابتدا پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی الکترودها را روی دیواره قفسه سینه و بازوهای بیمار قرار می دهد. این الکترودها سیگنال های الکتریکی را برای اندازه گیری ریتم قلب جمع آوری می کنند.

بیمار دراز می کشد و در یک وضعیت راحت می ایستد.

پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی مطمئن می شود که الکترودها به درستی قرار گرفته اند و دستگاه EKG را روشن می کند.

این دستگاه ریتم قلب بیمار را از طریق الکترود اندازه گیری می کند و این داده ها را روی یک تکه کاغذ ترسیم می کند. این مقاله ردیابی EKG نام دارد و توسط پزشکان بررسی می شود.

پزشک یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی به بیمار یک وسیله ورزشی مانند دوچرخه یا تردمیل می دهد تا ورزش کند.

بیمار با استفاده از دستگاه ورزش می کند، در حالی که دستگاه اندازه گیری ریتم قلب داده ها را ثبت می کند.

پس از تکمیل روش Stress ECG، پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی الکترودها را برمی دارد و بیمار به راحتی در بستر قرار می گیرد.

EKG استرس به طور کلی یک روش بدون درد و بی خطر است و معمولاً عوارض جانبی ندارد. با این حال، برخی از بیماران ممکن است در حین قرار دادن الکترودها ناراحتی خفیفی را تجربه کنند.

هولتر EKG چیست؟

هولتر EKG (الکتروکاردیوگرافی) آزمایشی است که برای اندازه گیری ریتم قلب در طول یک روز استفاده می شود. این آزمایش هنگام ارزیابی ریتم قلب، داده های بیشتری را نسبت به ECG استاندارد جمع آوری می کند، بنابراین نتایج دقیق تری ارائه می دهد. هولتر EKG یک دید کلی از سلامت قلب ارائه می دهد و همچنین به تشخیص تغییرات و ریتم های غیر طبیعی در ریتم قلب کمک می کند.

هولتر EKG معمولا در یک کلینیک یا بیمارستان سرپایی انجام می شود و شامل مراحل زیر است:

ابتدا پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی الکترودها را روی دیواره قفسه سینه و بازوهای بیمار قرار می دهد. این الکترودها سیگنال های الکتریکی را برای اندازه گیری ریتم قلب جمع آوری می کنند.

بیمار دراز می کشد و در یک وضعیت راحت می ایستد.

پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی مطمئن می شود که الکترودها به درستی قرار گرفته اند و دستگاه هولتر ECG را روشن می کند. این دستگاه به شکل کمربند بوده و بر روی کمر بیمار بسته می شود.

این دستگاه ریتم قلب بیمار را از طریق الکترود اندازه گیری می کند و این داده ها را روی یک تکه کاغذ ترسیم می کند. این مقاله ردیابی EKG نام دارد و توسط پزشکان بررسی می شود.

بیمار دستگاه را در طول روز حمل می کند و به طور مداوم ریتم قلب را اندازه گیری و ثبت می کند.

پس از تکمیل روش هولتر EKG، پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی دستگاه را خارج می کند و بیمار به راحتی در بستر قرار می گیرد.

هولتر EKG به طور کلی یک روش بدون درد و بی خطر است و معمولاً هیچ عارضه ای ندارد. با این حال، برخی از بیماران ممکن است در حین قرار دادن الکترودها ناراحتی خفیفی را تجربه کنند. اگر بیمار در حین قرار دادن الکترودها یا قرار دادن الکترودها درد داشته باشد.

 

چرا EKG گرفته می شود؟

EKG (الکتروکاردیوگرافی) آزمایشی است که برای اندازه گیری فعالیت الکتریکی قلب استفاده می شود. EKG با ثبت سیگنال های الکتریکی صادر شده از عروق بزرگ قلب انجام می شود. این سیگنال ها تغییرات الکتریکی را که در طول حرکات قلب رخ می دهد نشان می دهد و به پزشکان کمک می کند تا ریتم قلب و سلامت قلب را ارزیابی کنند.

 

EKG یک دید کلی از سلامت قلب ارائه می دهد و همچنین به تشخیص تغییرات در ریتم قلب و ریتم های غیر طبیعی کمک می کند. EKG را می توان برای شرایط زیر گرفت:

برای بیماران در معرض خطر حمله قلبی یا مرگ ناگهانی قلبی: EKG برای نظارت بر ریتم قلب بیماران در معرض خطر حمله قلبی یا مرگ ناگهانی قلبی استفاده می شود.

برای بیماران با تغییرات غیرطبیعی در ریتم قلب یا ریتم های غیر طبیعی: ECG برای نظارت بر ریتم قلب بیماران با تغییرات غیر طبیعی یا ریتم های غیر طبیعی تشخیص داده شده در ریتم قلب استفاده می شود.

 

برای ارزیابی سلامت قلب: EKG می تواند برای ارزیابی سلامت قلب استفاده شود و برای نظارت بر ریتم قلب استفاده می شود.

 

برای ارزیابی وضعیت دریچه های قلب: از EKG می توان برای ارزیابی وضعیت دریچه های قلب استفاده کرد و برای نظارت بر ریتم قلب استفاده می شود.

 

برای ارزیابی اثربخشی داروهای قلبی: EKG می تواند برای ارزیابی اثربخشی داروهای قلبی استفاده شود و برای نظارت بر ریتم قلب استفاده می شود.

 

سوالات در مورد EKG

دستگاه EKG چیست؟

دستگاه برای گرفتن نوار قلب الکتروکاردیوگراف نامیده می شود. این دستگاه امکان ثبت فعالیت های الکتریکی و ریتم قلب را فراهم می کند.

 

هولتر EKG چیست؟

ریتم قلب به طور مداوم (به مدت ۲۴ ساعت یا برای چند روز به درخواست پزشک) با هولتر EKG کنترل می شود. در هولتر EKG، الکترودها مانند EKG معمولی به پوست متصل می شوند. در پایان معاینه، ابزار به آزمایشگاه تحویل داده می شود. تفسیر نهایی گزارش تهیه شده توسط کامپیوتر توسط پزشک متخصص انجام می شود.

 

EKG ورزشی چیست؟

این تست به تردمیل نیز معروف است. فعالیت الکتریکی در قلب در حین ورزش بر روی تردمیل اندازه گیری می شود. وضعیت قلب تحت استرس بررسی می شود. در حالی که بیمار روی تردمیلی است که به تدریج شتاب می گیرد و شیب آن افزایش می یابد، نواری که به صورت راه رفتن شروع می شود به آرامی شتاب می گیرد و بیمار مجبور می شود با افزایش سرعت و شیب هر ۳ دقیقه یکبار حداکثر تلاش را انجام دهد. این فرآیند توسط پرسنل متخصص دنبال می شود، نوار قلب ضبط می شود و فشار خون در هر مرحله اندازه گیری می شود. بیمار باید با کفش راحت و لباس راحت آزمایش را انجام دهد.

 

EKG چه کاری انجام می دهد؟ دستگاه EKG چه کار می کند؟

این یک آزمایش برای تشخیص بیماری های قلبی عروقی یا پیگیری بیماری های قلبی عروقی است. دستگاه EKG دستگاهی است که ریتم و فعالیت الکتریکی قلب را اندازه گیری و ثبت می کند.

 

EKG در تشخیص کدام بیماری ها مهم است؟

این یک معاینه مهم در تشخیص بیماری های قلبی عروقی و اختلالات ریتم است.

 

نوار قلب با معده خالی گرفته می شود؟

نوار قلب را می توان با معده خالی یا پر گرفت. هیچ آمادگی خاصی لازم نیست.

 

EKG کجا گرفته می شود؟

نوار قلب در بخش اورژانس یا قلب بیمارستان گرفته می شود.یا توسط مهراوران در منزل

 

گسترش EKG چیست؟

الکتروکاردیوگرافی نام کامل EKG است.

 

در EKG چه ریتم قلب باید باشد؟

در EKG طبیعی، ضربان قلب باید بین ۶۰ تا ۸۰ در دقیقه و در یک ریتم منظم باشد. تمام خطوط EKG می تواند توسط متخصص قلب به صورت جداگانه تفسیر شود.

 

EKG در زنان چگونه گرفته می شود؟

در حالی که EKG روی زنان انجام می شود، سوتین و لباس بالا زنانه باید برداشته شود. همچنین حذف گردنبند، گوشواره یا دستبند مطلوب است.

 

هنگام گرفتن نوار قلب چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

در طول EKG حرکت نکنید.

 

EKG غیر طبیعی چیست؟

اگر نتایج ECG خارج از مقادیر طبیعی باشد، متخصص قلب نیز معاینات بیشتری را درخواست می کند.

 

برای EKG به کدام بخش مراجعه کنم؟

برای EKG باید به بخش های اورژانس یا قلب و عروق بیمارستان ها مراجعه شود.

 

انواع EKG چیست؟

ECG طبیعی، هولتر ECG، استرس ECG (تست ورزش، تردمیل).

 

قبل از EKG چه باید کرد؟

لباس های بالا و جواهرات باید حذف شوند. لازم به ذکر است که لباس ها به راحتی در می آیند و راحت هستند. قبل از EKG نباید ورزش بیش از حد انجام شود. قبل از تیراندازی سیگار نکشید. اگر در نقاطی که الکترودها می چسبند عرق وجود دارد، باید آنها را خشک کرد. اگر موهای زائد در ناحیه قفسه سینه در مردان وجود داشته باشد، باید قبل از نوار قلب تراشیده شوند. اگر داروهایی قبل از EKG استفاده شده باشد، باید به پزشک اطلاع داده شود.

 

آیا EKG خطراتی دارد؟ آیا EKG یک روش با عوارض جانبی است؟

EKG یک آزمایش بدون درد و بدون درد است. با خیال راحت اعمال می شود. زمان آزمون چند دقیقه است.

 

EKG به دنبال چه علائمی است؟

علائمی مانند درد قفسه سینه، سرگیجه، از دست دادن هوشیاری، ضربان غیر طبیعی قلب (اکستراسیستول)، تپش قلب، تنگی نفس، کاهش ظرفیت تلاش و خستگی ممکن است نشان دهنده بیماری قلبی باشد. به همین دلیل EKG به عنوان اولین معاینه انجام می شود.

بیشتربدانید؛مراقبت از سالمند در منزل تهران-مراقبت از سالمند و کودک در منزلمراقبت از سالمند و کودک شمال تهراننگهداری از سالمند در تهران

EKG دیجیتال چیست؟

پیگیری بیمار از راه دور اکنون با فناوری های دیجیتال امکان پذیر است. یک الکترود ۲×۵ سانتی‌متری متصل به وسط قفسه سینه با تلفن بیمار هماهنگ می‌شود، پیگیری‌های فوری توسط یک تیم آموزش‌دیده ویژه در بیمارستان نظارت می‌شود و اطلاعات لازم به پزشک بیمار منتقل می‌شود. این روند از یک روز تا یک ماه قابل تمدید است. اگر بیمار بخواهد حمام کند، می تواند الکترود را برداشته و دوباره بچسباند. در طول پیگیری، بیمار می تواند صحبت های کوتاهی با تیم یا پزشک مربوطه داشته باشد.

این سیستم همچنین در مدلی موجود است که فشار خون، نبض، سطح اکسیژن خون و تب را از طریق یک دستگاه بسیار پیشرفته کنترل می کند.

برای بیمارانی که سابقه بیماری قلبی دارند یا افرادی که سابقه هیچ بیماری ندارند ولی به هر طریقی دچار درد قفسه سینه می شوند لازم است که در اولین فرصت یک نوار قلب گرفته شود تا ببینند آیا مشکلی دارد یا نه ؟

اما این افراد به هر دلیلی از زیر این کار در می روند و احتمال اینکه فرد دچار سکته قلبی شود خیلی زیاد است مخصوصا با زندگی امروزی که مصرف مواد غذایی پرچرب زیاد شده است مرکز پرستاری مهرآوران نوین برای راحتی کار شما گرفتن نوار قلب را در منزل شما انجام می دهد .

کسب اطلاعات بیشتر:

اکوکاردیوگرافی چیست؟

اکوکاردیوگرافی چیست سوالی است که بسیاری از افرادی که مشکوک به بیماری های قلبی عروقی به پزشک مراجعه می کنند در مورد آن متعجب هستند. انواع مختلف برنامه برای این فرآیند وجود دارد. این یک معاینه به ویژه در تشخیص بیماری های ساختاری قلب است.

 

اکوکاردیوگرافی چیست؟ به طور خلاصه می توان آن را به عنوان سونوگرافی قلب تعریف کرد که با دستگاهی انجام می شود که امواج صوتی را به قلب منتقل می کند و با انجام اندازه گیری نتایج را ثبت می کند . اختلالات در عضله قلب، لخته ها، توده ها و مشکلات در آئورت را می توان از این طریق تشخیص داد. این روش همچنین در معاینات بعدی بیمارانی که در حال حاضر تحت درمان برای یک بیماری قلبی هستند، استفاده می شود.

 

اکوکاردیوگرافی چیست و چرا کاربرد دارد؟

این روش که معمولا ECO نیز نامیده می شود ، یک تکنیک اولتراسوند است که برای تشخیص مشکلات مربوط به قلب استفاده می شود. هنگام استفاده از اکوکاردیوگرافی ، روش های مختلفی برای تشخیص بیماری های مختلف وجود دارد. اندازه گیری ها با استفاده از تکنیک های مختلف برای بررسی دیواره ها و دریچه های قلب انجام می شود.

 

اکوکاردیوگرافی به عنوان تصویربرداری اکو قلب نیز شناخته می شود . در موارد زیر ممکن است معاینه اکوکاردیوگرافی توسط پزشک درخواست شود.

شکایت از درد قفسه سینه،

اگر ضربان قلب غیرطبیعی پس از معاینه قلب تشخیص داده شود،

برای شکایت از سرگیجه و غش،

وقتی بعد از پیاده روی کوتاه مدت احساس شلوغی می کنید،

در طول معاینه بعدی پس از حمله قلبی،

شکایت از تورم پا و پا،

جراحی قلب و غیره در دوره پست

این فرآیند بسته به شکایات و موقعیت با روش های مختلفی انجام می شود.

 

تصویربرداری تشخیصی پزشکی در منزل

اکوکاردیوگرافی چگونه انجام می شود؟

اگرچه روش های مختلفی وجود دارد، اما اکوکاردیوگرافی بسته به شکایات و بیماری های بیمار بیشتر به سه روش انجام می شود. این اپلیکیشن ها؛

 

اکوکاردیوگرافی سطحی یا ترانس توراسیک ،

اکوکاردیوگرافی ترانس مری ،

به آن اکوکاردیوگرافی استرسی می گویند.

از این برنامه ها برای تشخیص بیماری ها استفاده می شود. علاوه بر این، یک روش اکوکاردیوگرافی جنین وجود دارد که اجازه می دهد تا ریتم قلب نوزاد در رحم شنیده شود.

 

اکوکاردیوگرافی چیست؟

اکوکاردیوگرافی ترانس توراسیک: تمام لباس های بالای بدن بیمار برداشته می شود. اندازه‌گیری‌ها با حرکت دادن دستگاهی که با ژل اعمال می‌شود روی قفسه سینه بیمار، که روی برانکارد به پهلو خوابیده است، انجام می‌شود.

 

اکوکاردیوگرافی ترانس مری: فرآیند انجام اکوکاردیوگرافی از طریق لوله ای است که به داخل مری کشیده شده است. بنابراین، بیمار باید برای مدت معینی گرسنه بماند. ناحیه دهان با اسپری مخصوص بی حس می شود تا اطمینان حاصل شود که بیمار در حین عمل راحت است و نتایج واضح است.

بیشتربدانید:اعزام پزشک به منزل شبانه روزیاعزام پزشک شمال تهرانخدمات پزشکی در تهرانهزینه پزشک در منزل تهرانویزیت دکتر در منزلاعزام پزشک به منزل

اکوکاردیوگرافی استرس: روشی است که با داروها یا ورزش هایی انجام می شود که ضربان قلب را تسریع می کند. مقادیر قلب قبلی و بعدی بیمار برای اندازه گیری در حین ورزش ثبت می شود. در بیمارانی که برای ورزش مناسب نیستند، با مصرف دارو ضربان قلب افزایش یافته و معاینه انجام می شود.