0

نگهداری از بیمار در منزل و بیمارستان

همراهی از بیماران خود در بیمارستان را به مهرآوران نوین بسپارید تا حرفه ای و تخصصی از آن ها نگهداری کنیم . پرستاران ما دوره های مختلف مراقبت از بیماری های خاص و مختلف را گذرانده اند و با ۱۴ سال تجربه و عقد قرار داد رسمی آماده ارائه خدمت به هموطنان محترم مان می باشد.

برای بیماران محترم محدودیت سنی وجود ندارد اما هر گروه سنی ویژگی های خاص خود را داشته و موسسه مهرآوران نوین با ۱۴ سال سابقه خود ، با تجربه ترین افراد را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید با آرامش خاطر عزیزانتان را به ما بسپارید.

از بیماران و افرادی که در دوران زندگی خود نیاز به نگهداری و پرستار دارند سالمندان هستند:

پویایی و فعالیت های گروهی برای سالمندان

رویکرد بسالمندی برای چندین دهه در یک دیدگاه تک بعدی توسعه یافته است: پیری فیزیولوژیکی، طبیعی و پاتولوژیک، با سلطه و حتی انحصار رویکردهای پزشکی و پرستاری، هم در تحقیقات و هم در پاسخ هایی که پس از آن تبدیل می شوند. “پشتیبانی”.

با این حال، آیا کافی است؟ آیا یک رویکرد صرفاً بیولوژیکی برای درک موجودی زیستی-روانی اجتماعی مانند انسان کافی است؟

 

فعالیت های گروهی می تواند برای همه مفید باشد، اما آیا تا به حال در مورد مزایای پیری فعال شنیده اید؟

اکنون زمان تأمل در این مورد است. با توجه به موسسه جغرافیای آماری برزیل (IBGE)، انتظار می‌رود تعداد افراد بالای ۶۰ سال در این کشور تا سال ۲۰۴۲ دو برابر شود. کیفیت زندگی این مخاطبان همچنین قابل درک است که با افزایش سن برخی از قسمت های ناخوشایند مانند مشکلات حافظه، کاهش بینایی و شنوایی، به خطر افتادن قدرت بدنی و غیره رخ می دهد. اما آیا می دانستید که فعال ماندن سلاح مهمی برای مبارزه است. در برابر همه این مشکلات؟ انرژی می تواند ابزاری اساسی از این نظر باشد. با آنها می توان تمرکز، انجام فعالیت هایی برای تقویت حافظه و حتی بیدار کردن دوباره عواطف و احساسات به جا مانده در طول زمان، مانند عزت نفس. آیا کنجکاو بودید که بیشتر بدانید؟با دنبال کنید و نمونه هایی از دارایی هایی را که سالمندان می توانند در آن قرار دهند را کشف کنید. در عمل

بیشتربدانید:سرم تراپی در منزل غرب تهرانمراقبت از سالمند و کودک در منزلنگهداری از بیمار در منزل و بیمارستاناعزام پزشک به منزلتزریقات نیاوران

دینامیک ارشد چیست؟

این نوع فعالیت شامل فعالیت های بازیگوشی است که سالمندان را هدف قرار می دهد. تمرینات برای سالمندان باید تعدادی از عوامل را در نظر بگیرد، از محدودیت های هر فرد گرفته تا اهداف آنها را شامل می شود. برای مثال، می توان شیوه هایی را توسعه داد که به تمرین حافظه شرکت کنندگان کمک کند. و همچنین سایر مواردی که روی تمرکز و تمرکز یا روی مسائل فیزیکی بیشتری مانند حرکت و کشش کار می کنند. احتمالات بسیار زیاد است. فقط روی یک یا چند هدف تصمیم بگیرید و شروع به اجرا کنید. گروه پرانرژی چیست؟ سن سوم زیرمجموعه ای از گروه فعال است. یک مخاطب خاص، دیگری گسترده تر است و می تواند برای هر مخاطبی توسعه یابد. اما صرف نظر از اینکه چه کسی درگیر است. انجام فعالیت های تیمی روشی سرگرم کننده برای پرورش مهارت های مختلف است و می توان از آن در مناسبت های مختلف استفاده کرد.محیط های سازمانی محیط هایی هستند که بیشترین استفاده را از فعالیت های گروهی می برند و می توانند برای معرفی و ادغام کارکنان جدید و همچنین برای شناسایی استعدادها و استعدادها مفید باشند. رهبران

 

چگونه برای سالمندان به پویایی برسیم؟

پرانرژی برای سالمندان را می توان به روش های مختلف انجام داد.برای شروع می توان آن را به گروه های کوچک یا کلاس های بزرگتر تقسیم کرد.این جداسازی می تواند بر اساس اهداف مشترک یا با توجه به محدودیت های شرکت کنندگان انجام شود.اعضا امکان کار را فراهم می کند. به روشی هدفمندتر و مبتنی بر نیاز.

از سوی دیگر، تیم‌های بزرگتر امکان تبادل نسبتاً بیشتری از تجربیات و در نتیجه شانس بیشتری برای شناسایی و یادگیری را فراهم می‌کنند. انرژی برای سالمندان می‌تواند در یک فضای بسته رخ دهد که اجازه می‌دهد محیط کنترل‌شده‌تری داشته باشد. فضای باز امکان تماس با طبیعت و امکان کار بیشتر به صورت فیزیکی و حرکتی بیشتر، به لطف آزادی، قبل از شروع، ارزیابی هر یک از این سوالات مهم است.

 

اهمیت پویایی برای سالمندان

همه دارایی‌ها نقش مهمی در آنچه ارائه می‌شود ایفا می‌کنند. اما شاید آن‌هایی که هدفشان سالمندی است، حتی کارکردهای اصلی‌تری داشته باشند. برخی از مزایا را بررسی کنید. تعامل را ترویج می‌کند در طول سال‌ها، بسیاری از افراد مسن تمایل به کاهش سطح تعامل اجتماعی خود به دلایل مختلف دارند. ممکن است به این دلیل باشد که سرعت کارهای روزمره آنها کاهش یافته است، در حالی که زندگی روزمره فرزندان و نوه های آنها بسیار مختل شده است، یا به این دلیل که نزدیکترین دوستان آنها در نهایت آنها را ترک می کنند. گروه سنی مهم است تا تبادل و تبادل تجربیات با کسانی که همان مرحله از زندگی را می گذرانند وجود داشته باشد.هیچ وقت برای یادگیری چیزهای جدید دیر نیست و با پیشنهاد تعامل با افراد دیگر همیشه امکان پذیر است. برای کسب دانش بیشتر و بیشتر. نظرسنجی انجام شده توسط دانشگاه کاتولیک پاپی سائوپائولو (PUC-SP) و منتشر شده در Revista Kairós de Gerontologia نتیجه جالبی در این زمینه به ارمغان می آورد.

بر اساس این مطالعه، گروهی از افراد مسن که در فعالیت‌های گروهی با افراد هم‌گروه سنی شرکت می‌کنند، نسبت به گروهی احتمال بیشتری برای داشتن کیفیت زندگی بهتر و همچنین سلامتی بهتر و تمایل بیشتری برای ایجاد ارتباطات اجتماعی دارند. این نظرسنجی همچنین نشان داد که اعضای گروه ها معتقدند که این محیط ها شرایط لازم برای یک زندگی کامل تر و سرشار از رفاه را فراهم می کند – جسمانی بودن اما مزایای آن فقط عاطفی و رفتاری نیست. بدن افراد مسن نیز قدردان فعالیت های بازیگوش و جمعی است. برای توضیح، می توان گفت که فیزیولوژی انسان را می توان با عملکرد یک ماشین مقایسه کرد. اگر ماشین قدیمی بیش از حد در گاراژ بماند، شروع به ایجاد مشکل می کند. اینطور نیست؟ در اولین تلاش برای روشن کردن موتور، باتری حتی سیگنالی نمی دهد. برای بدن ما هم همینطور است. مهم است که در طول زندگی به حرکت ادامه دهیم. اگر عضلات و ساختار استخوانی در ۶۰ سالگی یکسان نیستند، ورزش بدنی برای مثال برای عملکرد صحیح سیستم قلبی-تنفسی اساسی است.البته همه تحت نظارت کافی. نه به این دلیل که پویایی برای سالمندان جنبه تفریحی بیشتری نسبت به هر چیز دیگری دارد، اما برای کسانی که هیچ فعالیت بدنی دیگری انجام نمی دهند، شجاعت می تواند راه خوبی برای تکان دادن اسکلت باشد.

بیشتربدانید:پرستاری در منزل شمال تهرانسونداژ در منزلسونداژ در منزل شمال تهرانتعویض سوند در منزل تهرانهزینه تعویض سوند در منزل

نمونه هایی از پویایی برای سالمندان

ما در مورد مزایا و نحوه ساخت یک دارایی سالمندی زیاد صحبت کرده ایم.اما اکنون زمان آن است که به جنبه کاربردی تر آن بپردازیم و نمونه هایی از این فعالیت ها را بیاوریم. ما پنج تمرین مختلف را از هم جدا کرده ایم. بریم؟ افراد مسن برای رقصیدن راحت. فعالیت می تواند با درخواست سازمان دهنده از گروه شروع شود. سپس صدا شروع می شود و شرکا شروع به رقصیدن در اطراف اتاق می کنند. همزمان با رد و بدل شدن گام ها به جلو و عقب، شرکت کنندگان باید با یکدیگر صحبت کنید این یک راه خوب برای شناختن یکدیگر و کمی صحبت کردن در مورد زندگی آنها است شما آزاد هستید که در مورد همه چیز صحبت کنید: خانواده، سرگرمی ها، تجربیات حرفه ای و عاشقانه ها. موضوع آزاد است و تنها قانون این است راستش را بخواهید هدف این است که همه بتوانند همدیگر را بهتر بشناسند، در پایان هر آهنگ دوبل باید باشد. اگر آهنگی خیلی کوتاه باشد و زمان کافی برای تعامل با شریک وجود نداشته باشد، هیچ چیز مانع از ادامه گپ پس از پویایی نمی شود. کاغذ رنگی روش دیگری برای کار در تعامل اجتماعی، تبادل تجربیات و گسترده تر است. مسائل احساسی برای این پویایی شما فقط به نوارهای کاغذی از متنوع ترین رنگ هایی که در اختیار دارید نیاز دارید.

نگهداری از بیمار در منزل و بیمارستان

به اصطلاح مراقبت های پیشگیرانه (که مراقبت های جایگزین نیز نامیده می شود) در دسترس افرادی است که نیاز به مراقبت دارند و بستگان مراقبت از آنها را بر عهده می گیرند. این معمولاً در خانه بستگان یا مستقیماً با شخصی که نیاز به مراقبت دارد انجام می شود.

 

هر مراقبی که یکی از اقوام نزدیک خود در خانه دارد، از وضعیت آگاه است. کارهای مهمی باید انجام شود که بین چند ساعت یا حتی چند روز طول می کشد. نماینده مورد نیاز است. شاید شما بیمار هستید یا به سادگی نیاز به استراحت دارید.

در این صورت، مراقبت های پیشگیرانه می تواند مداخله کند. مفهوم به شرح زیر است: مراقبی که مراقبت تمام وقت را بر عهده می گیرد باید یک جانشین را استخدام کند. همانطور که قبلاً ذکر شد، این یک خدمات مراقبت سرپایی با متخصصان آموزش دیده یا سایر بستگان یا دوستان است که به نوبت از فرد مراقبت می کنند.

 

اکثر افرادی که نیاز به مراقبت دارند می خواهند تا زمانی که ممکن است در خانه آشنای خود بمانند. اما حتی اگر دوستان و اقوام با محبت از آن ها مراقبت کنند و خود را فدا کنند، ممکن است به نقطه ای برسد که تقاضاها خیلی زیاد باشد. به ویژه مراقبت از والدین خود اغلب کودکان بزرگسال را به محدودیت های خود سوق می دهد. متأسفانه، مراقبت حرفه ای در چهار دیواری خودتان یک چیز گران قیمت است که فقط تعداد کمی از خانواده ها توانایی پرداخت آن را دارند. دیر یا زود باید تصمیم گرفت: آیا انتقال به خانه سالمندان اجتناب ناپذیر است؟ اگر فکر خانه باعث ناراحتی شما می شود، بدانید که جایگزین های مقرون به صرفه ای برای مراقبت از خانه وجود دارد!

 

مراقبت در خانه: ۳ مزیت بزرگ برای افرادی که نیاز به مراقبت دارند

مراقبت در خانه بخشی از زندگی روزمره برای حدود دو سوم افرادی است که در آلمان نیاز به مراقبت دارند. آنها در خانه توسط بستگان یا خدمات سرپایی مراقبت می شوند.

 

مراقبت در منزل مزایای زیادی دارد. در این مقاله می توانید بخوانید که اینها چیست و چرا مراقبت در خانه توسط بسیاری از افراد نیازمند به مراقبت قدردانی می شود.

 

  1. زندگی در محیطی آشنا

برای افراد آسیب دیده، مراقبت در خانه این مزیت را دارد که می توانند در محیط آشنای خود باقی بمانند. زیرا به خصوص زمانی که سال ها در آپارتمان یا خانه زندگی می کنید، اسکان در خوابگاه در دوران پیری آسان نیست.

ارتباط با اعضای خانواده و همسایگان در این دوران بسیار مهم است. افراد مسن در خانه خود یا با فرزندانشان این احساس را دارند که به آنها تعلق دارند. معمولاً در خانه سالمندان متفاوت است، زیرا در آنجا همیشه در ابتدا یک غریبه هستید.

لازم به ذکر است که در صورت محدودیت شدید تحرک، خانه یا آپارتمان نیاز به بازسازی دارد. تمام منابع احتمالی خطر باید از بین برود و در صورت لزوم، بالابر پله نصب شود.

 

  1. پرستاری توسط مراقبین واجد شرایط

مراقبت در خانه به طور خودکار به این معنا نیست که بستگان باید به نیازهای بدنی و وظایف سازمانی فرد نیازمند مراقبت رسیدگی کنند. یا یک سرویس پرستاری سرپایی این کار را بر عهده می گیرد. یا اقوام و پرستاری کار را به اشتراک می گذارند.

اینکه چقدر پول برای مراقبت در خانه در دسترس است و چگونه می توان مراقبت را بر این اساس سازماندهی کرد به درجه مراقبت بستگی دارد.

 

  1. مراقبت در منزل: عامل هزینه

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا مراقبت باید در خانه یا در خانه سالمندان انجام شود، هزینه ها نیز تأثیر زیادی دارند.

بیمه مراقبت طولانی مدت برای این کار وارد عمل می شود، اما مبلغ پرداختی بر اساس درجه مراقبت تعیین می شود. اصولاً مراقبت در چهار دیواری خودتان کمی ارزان تر است.

 

آنچه در یک خانه سالمندان خوب مهم است

اگر تصمیم به مراقبت در خانه گرفته اید، به خانه های مختلف نگاه کنید و به نکات زیر توجه کنید:

 

برای بسیاری از افراد مسن و کسانی که نیاز به مراقبت دارند، تماس با خانواده و دوستان بسیار مهم است. در این مورد، مکانی برای زندگی باید در نزدیکی پیدا شود.

نگاهی دقیق بیندازید و نظرات را نیز بخوانید: آیا کارکنان پرستاری واجد شرایط وجود دارند، آیا خانه به خوبی سازماندهی شده است؟

آیا بازدیدکنندگان می توانند هر زمانی بیایند؟

آیا فضای زندگی دلپذیر و راحت است یا خانه حس یک بیمارستان را می دهد؟

آیا با ساکنان با احترام و گرم رفتار می شود؟

آیا غذاهای متنوع و خوب وجود دارد؟ آیا می توان این را در یک فضای خوب گرفت؟

فعالیت های اوقات فراغت چگونه است؟

البته فاکتور هزینه را نیز باید در نظر گرفت. میزان مشارکت در بیمه مراقبت طولانی مدت بستگی به سطح مراقبت مورد نظر دارد: مهم نیست که بیمه قانونی دارید یا خصوصی، این مزایا یکسان هستند.

بیشتربدانید:سرم تراپی در منزل غرب تهرانمراقبت از سالمند و کودک در منزلنگهداری از بیمار در منزل و بیمارستاناعزام پزشک به منزلتزریقات نیاوران

مراقبت در خانه – مزایا و امکانات

اگر فردی که نیاز به مراقبت دارد بتواند در محیط آشنای خود باقی بماند، این کار مزایای زیادی برای او دارد. هر چه افراد مسن تر می شوند، خروج از خانه برایشان دشوارتر می شود، خانه ای که تا کنون مرکز زندگی آنها بوده است. احتمالاً مخاطبین خوبی در همسایگی وجود دارد، شاید حیوان خانگی وجود داشته باشد که تا به حال دوست داشته شده است و هیچ کس دوست ندارد در حمام یا آشپزخانه خود تجارت کند. افراد مسن اغلب استدلال های بستگان غرق شده را درک نمی کنند و احساس طرد شدن می کنند. سپس عامل هزینه وجود دارد: اسکان در خانه سالمندان بسیار گران است. در خانه تحمل محدودیت ها آسان تر است، یک کلمه محبت آمیز و کسی که وقت دارد گوش کند و فقط آنجا باشد بسیار قدردانی می شود. به سختی می توان از استرس و سرعت پرشتاب و توجه کم در خانه سالمندان اجتناب کرد، در عوض در خانه می توان با نیاز به مراقبت به صورت فردی، با عزت، احترام و عشق برخورد کرد.

مزایای خدمات مراقبت در منزل برای خانواده ها

قبل از توضیح مزایای خدمات مراقبت در منزل برای خانواده ها، باید خدمات مراقبت در منزل را توضیح دهیم. خدمات مراقبت در منزل موسساتی رسمی هستند که برای رفع نیازهای بهداشتی و مراقبتی در منزل ایجاد شده و دارای مجوز از وزارت بهداشت هستند. هدف از خدمات مراقبت در منزل حمایت از افراد نیازمند به درمان و مراقبت با ارائه کمک های تخصصی در خانه هایشان که مناطق امن محسوب می شود و در نتیجه تلاش برای افزایش کیفیت زندگی آنهاست.

 

خدمات مراقبت در منزل به افرادی که به دلیل بیماری درمان خود را در منزل ادامه می دهند، خدمات بهداشتی و مراقبتی را با تیم های حرفه ای ارائه می دهد. خدمات مراقبت در منزل همچنین مراقبت از افرادی را که بیماری ندارند اما به دلیل سن نمی توانند نیازهای مراقبت روزانه خود را تامین کنند، از طریق مراقبین بیمار ساماندهی می کند.

 

خدمات بهداشتی خانگی از منظر چند رشته ای، حمایت پزشکان، پرستاران، فیزیوتراپیست ها، تکنسین های آزمایشگاهی و رادیولوژی لازم برای بیمار را با رویکرد حرفه ای به خانواده ها ارائه می کند.

 

خدمات مراقبت پرستاری که در خدمات مراقبت در منزل گنجانده شده است شامل ارائه خدمات مراقبتی به صورت هماهنگ به بیماران و افراد مسن نیازمند در مدت درخواست می باشد.

 

مزایای خدمات مراقبت در منزل برای خانواده ها چیست؟

خانواده ها در درجه اول زمانی که یکی از بستگان بیمار می شود به موسسات بهداشتی و بیمارستان ها مراجعه می کنند. در نتیجه معاینه پزشک، درمان دارویی برای بیمار آغاز می شود. در برخی موارد، این درمان ها ممکن است نیاز به پیگیری پزشکی در بیمارستان یا برنامه های جراحی داشته باشند.

 

در مواردی که نیاز به ادامه درمان در منزل باشد، اعضای خانواده جستجوی سریع برای تداوم درمان را آغاز می کنند. بستگان خانواده اطلاعات کافی در مورد مراقبت از بیمار ندارند زیرا آنها متخصص بهداشت نیستند. به همین دلیل است که بیشتر اوقات وحشت می کنند. در این جستجو، بهترین تصمیم تماس با یک موسسه حرفه ای است که خدمات مراقبت در منزل را ارائه می دهد. با جلسه خانواده و شرکت خدمات مراقبت در منزل، خواسته های خانواده ها ارزیابی می شود و در نتیجه خرید خدمات مراقبت در منزل آغاز می شود. ارائه خدمات مراقبت در منزل در خانه افراد بیمار یا سالمند توسط تیم های حرفه ای نیز مزایای متفاوتی را برای اعضای خانواده فراهم می کند.

 

مدیریت خدمات بهداشتی و مراقبتی در منزل و کارکنان از ابتدای خدمت تا پایان خدمت، بیمار/سالمندان را در آغوش می‌گیرند و اطمینان می‌دهند که همه فرآیندها در پرتو شیوه‌های علمی، بدون به خطر انداختن ارزش‌های اخلاقی ارائه می‌شوند.

بیماران و افراد مسن خدمات بهداشتی و مراقبتی با کیفیتی را بدون خروج از خانه که مناطق امنی هستند دریافت می کنند. به این ترتیب ضمن اطمینان از آسایش بیمار، راحتی زیادی نیز برای اعضای خانواده فراهم می شود.

تیمی که به خانه می‌آیند، درمانی را که به صورت جداگانه برای فرد اعمال می‌کنند، ارائه می‌کنند. دریافت خدمات مراقبت در منزل برای بستگان نیز به اعضای خانواده اعتماد به نفس می دهد.

تیم خدمات مراقبت در منزل، انواع لوازم پزشکی استریل که ممکن است در درمان مورد نیاز باشد را به همراه دارد. خدمات را با فراهم نمودن شرایط استریل سازی لازم برای دستگاه ها و موادی که با خود می آورد انجام می دهد. این امر خطر عفونت را در بیمار کاهش می دهد.

تیم های حرفه ای بهداشت خدمات مراقبت در منزل خدماتی را با رویکرد چند رشته ای ارائه می کنند. در صورت نیاز به خدمات، جلسات فیزیوتراپیست را می توان برای معاینه پزشک شعبه، پشتیبانی پرستار، نیازهای آزمایشگاهی (تجزیه و تحلیل خون، نمونه ادرار، سواب کشت و غیره)، تصویربرداری رادیولوژی (ECO، EKG، اشعه ایکس) و فیزیوتراپی تشکیل داد.

تجهیزات بهداشتی، دستگاه های اجاره ای، مواد مصرفی با توجه به نیاز فرد سازماندهی می شود و حمایت و یکپارچگی در درمان خدمات مراقبت در منزل ارائه می شود.

 

ارائه خدمات در منزل بدون نیاز به انتقال بیمار به مراکز درمانی برای درمان. به این ترتیب نیازی به سازماندهی خودرو یا آمبولانسی که هر از چند گاهی اعضای خانواده را مجبور می کند وجود ندارد.

با خدمات مراقبت در منزل، از زمان انتظار برای بخش‌های مختلف سپری شده در بیمارستان جلوگیری می‌شود و زمان از طرف بیمار و خانواده تلف نمی‌شود.

به لطف خدمات مراقبت در منزل، خطر عفونتی که احتمالاً در بیمارستان یا مؤسسه بهداشتی ایجاد می شود کاهش می یابد.

بستگان خانواده ممکن است از خدمات مراقبت در منزل برای بستگان بیمار، بستری یا مسن خود حمایت مراقب دریافت کنند. به این ترتیب آنها می توانند با دور شدن اندکی از آن فرآیند شدید و پوشیدنی، با خیال راحت بستگان خود را به مراقبین بسپارند. در این فرآیند می توانند کارهای خود را که نمی توانند برای مدت کوتاهی انجام دهند، سازماندهی کنند. اگر مراقبین برای ارائه خدمات مراقبت در منزل برای مدت طولانی در خانه فرد می مانند، می توانند بدون تردید برای سفرهای طولانی تر یا سفرهای کاری برنامه ریزی کنند.

تیم های بهداشتی که برای خدمات مراقبت در منزل می آیند با برقراری ارتباط صحیح در طول زمان با بیمار یا سالمند پیوند برقرار می کنند. این پیوند از روانشناسی بیمار پشتیبانی می کند و بر درمان تأثیر مثبت می گذارد. بستگان خانواده نیز بدون نگرانی این روند را با آرامش می گذرانند.

بیشتربدانید:قیمت خدمات پرستاری در منزلارائه خدمات پرستاریخدمات پرستاری در خانهخدمات پرستاری در منزل تهرانخدمات پرستاری در تهران

آیا مایل به دریافت این سرویس هستید؟

خدمات بهداشتی و مراقبتی مورد نیاز خود را انتخاب کرده و با اطلاعات تماس خود با ما به اشتراک بگذارید. اجازه دهید در اسرع وقت با مدیران بهداشتی متخصص خود با شما تماس بگیریم.

اضطراب و آشفتگی در بیمار مبتلا به زوال عقل

اضطراب و بی قراری در بیمار مبتلا به زوال عقل ناشی از تجربه یک محیط استرس زا و تلقی آن به عنوان تهدیدی برای خود است. بیماران صبح‌ها آرام‌تر از عصر هستند. بیمار بی قراری دارد که بعد از ظهر شروع به افزایش می کند و در شب بدتر می شود. بیماران ممکن است با ترس، حملات پانیک و سردرگمی در خواب از خواب بیدار شوند.

 

ابتکارات

در مواقع آشفتگی باید با بیمار به آرامی و نرم صحبت کرد و بیمار را تشویق کرد تا به رفتارها و فعالیت های مثبت تری بپردازد.

اگر آشفتگی ادامه یابد، باید از ایمنی بیمار اطمینان حاصل شود و سپس از اتاق خارج شود. در این مدت، باید به مشاهدات خود ادامه دهید.

اقدامات و فعالیت هایی مانند بلند شدن از رختخواب، غذا خوردن، مصرف دارو، ورزش باید برنامه ریزی و زمان بندی شده باشد.

باید تصاویر تابلوها، وسایل و آشنایان وجود داشته باشد که تاریخ، ساعت و کارهایی که باید در آن زمان انجام شود را نشان دهد.

در مقابل رفتارهای نامناسب بیماران باید نگرش صبورانه، منعطف و بردبار از خود نشان داد.

از آنجایی که خستگی باعث افزایش اضطراب و کاهش آستانه استرس می شود، برای جلوگیری از این امر باید فواصل استراحت در نظر گرفت.

 

شناخت علائم استرس و فرسودگی شغلی توسط مراقب

اگر به مراقبت از یکی از اعضای خانواده سالخورده یا معلول کمک می کنید، احتمالاً استرس و فرسودگی شغلی مراقب را تجربه خواهید کرد. هر ساله، میلیون ها نفر بیش از هزاران ساعت مراقبت و حمایت از اعضای خانواده خود را ارائه می دهند. علائم استرس و فرسودگی شغلی مراقب چیست؟

 

هنگام ارائه مراقبت، گاهی اوقات می توانید احساس مسئولیت طاقت فرسا و طاقت فرسا را ​​تجربه کنید. به منظور حمایت از شما در این احساسات و محافظت از شما در برابر استرس و فرسودگی شغلی مراقب، راهنمای کوتاه زیر را گردآوری کرده‌ایم.

 

علائم استرس و فرسودگی مراقبین چیست؟

به عنوان یکی از اعضای خانواده، اجتناب از استرس و فرسودگی شغلی در صورتی که از علائم مرتبط با استرس مراقب خود آگاه نباشید، دشوار است. اگر شما کمک قابل توجهی در مراقبت از یک فرد معلول یا سالخورده خانواده هستید، باید به علائم خود توجه کنید.

 

علائم رایج استرس در مراقبین ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

فرسودگی، کمبود انرژی و خستگی

بی خوابی یا حالت خواب نامنظم

اضطراب، تحریک پذیری و عصبانیت

افسردگی

تغییرات وزن سریع

دردهای فیزیکی مانند سردرد یا کمردرد

احساس خشم

سیگار کشیدن یا خوردن زیاد

اگر شروع به دیدن یک یا چند مورد از این نشانه ها در خود کردید، ممکن است استرس مراقب را تجربه کنید و در خطر فرسودگی شغلی باشید. در این مورد، مهم است که اقداماتی را برای مبارزه با استرس انجام دهید.

 

خودمراقبتی و کاهش استرس در مراقبین خانواده

بسیاری از مراقبین خانواده که در معرض استرس هستند نیازهای خودمراقبتی خود را به آخرین مرحله موکول می کنند. اغلب، اعضای دلسوز خانواده آنقدر در برنامه ریزی زمان مشکل دارند که متوجه نمی شوند نمی توانند برای خود وقت بگذارند. اما در دراز مدت، این سبک زندگی نه تنها به مراقب، بلکه به روابط شما با دوستان، خانواده و همه کسانی که شما را دوست دارند و از آنها مراقبت می کنند نیز آسیب می رساند.

 

اعضای دلسوز خانواده راه هایی برای کاهش خطر استرس و فرسودگی شغلی دارند که شامل موارد زیر است:

 

مراقبت :

تمرین‌های مدیتیشن مانند یوگا، استدلال و تنفس عمیق راه‌های عالی برای کاهش استرس هستند و می‌توانند به راحتی در زندگی روزمره شما ادغام شوند. حتی یک استراحت کوتاه و پنج دقیقه ای مراقبه می تواند برای سلامت شخصی شما مفید باشد.

تغذیه و ورزش:

تغذیه سالم در دنیای امروز می تواند دشوار باشد. در زندگی پرمشغله‌تان، وقت گذاشتن برای ورزش می‌تواند دشوارتر باشد. با این حال، ویتامین ها و مواد مغذی موجود در میوه ها و سبزیجات تازه اثرات مثبتی بر بدن فیزیکی و ذهنی شما دارند. حتی ورزش های متوسط ​​مانند استفاده از پله ها به شما احساس خوبی می دهد.

پشتیبانی مراقب:

یک یا چند روز در هفته از تیم های حرفه ای حمایت مراقب دریافت کنید. با حضور پرستاران مجرب مرکز پزشکی، شما عزیزان را خوشحال خواهید کرد و شما را از دست نخواهید داد.

با پزشک خود صحبت کنید:

هیچ کس شما را بهتر از پزشکتان نمی شناسد تا از سلامت شما محافظت کند. اگر احساس می کنید در معرض استرس مراقب هستید، با پزشک خود در مورد راه هایی برای کاهش استرس و داشتن یک سبک زندگی سالم صحبت کنید.

باور کنید که مدیریت استرس و فرسودگی شغلی مراقبان بستگی به وقت گذاشتن برای خودتان دارد. به عنوان مرکز پزشکی، ما معتقدیم که «اعضای خانواده دلسوز قهرمانان ناشناخته هر خانواده هستند. به یاد داشته باشید که لازم است به همان اندازه که به عزیزانتان اهمیت می دهید، برای خودتان وقت بگذارید.»

بیشتربدانید:پرستار در منزل تهرانپرستاری در منزل شمال تهرانخدمات پرستاری در تهرانخدمات پرستاری در منزلپرستاری در منزلخدمات پرستاری در منزل تهران

اگر فکر می‌کنید که برای کاهش استرسی که در حین مراقبت از یکی از اعضای خانواده‌تان احساس می‌کنید، حمایت خارجی ضروری است. می توانید با مرکز مراقبت در منزل مرکز پزشکی تماس بگیرید و درباره گزینه های مراقبت موقت اطلاعات کسب کنید.

ایمنی بیمار در مراقبت های بهداشتی خانگی:

مراقبت های بهداشتی در خانه؛ سیستم مراقبتی است که توسط پزشکان ماهر به بیماران در خانه هایشان و تحت نظارت یک پزشک ارائه می شود. خدمات مراقبت های بهداشتی در منزل شامل مراقبت های پرستاری نیز می شود. درمان های فیزیکی، و زبان گفتاری ؛ و خدمات اجتماعی پزشکی از جمله خدمات مراقبت در منزل است.

اهداف خدمات مراقبت های بهداشتی در منزل به منظور  کمک به افراد برای بهبود عملکرد و زندگی با استقلال بیشتر است. ارتقاء سطح مطلوب رفاه بیمار ؛ و برای کمک به بیمار برای ماندن در خانه، اجتناب از بستری شدن در بیمارستان یا پذیرش در موسسات مراقبت طولانی مدت است.

پزشکان ممکن است بیماران را برای خدمات مراقبت های بهداشتی در منزل ارجاع دهند، یا این خدمات ممکن است توسط اعضای خانواده یا خود بیماران درخواست شود.

 

ارائه مراقبت های بهداشتی در خانه:

محیط مراقبت های بهداشتی در منزل با بیمارستان ها و سایر محیط های سازمانی که پرستاران در آن کار می کنند متفاوت است. رابطه کاری پرستار مستلزم تماس مستقیم با پزشک است و پزشک برای ارزیابی و انتقال یافته ها تا حد زیادی به پرستار متکی است. پرستاران مراقبت‌های بهداشتی در خانه زمان بیشتری را نسبت به پرستاران بیمارستان روی کاغذبازی صرف می‌کنند و زمان بیشتری را صرف رسیدگی به مسائل و مشکلات بیمار می‌کنند.

احترام به استقلال بیمار در مراقبت های مبتنی بر بیمارستان ارزشمند است. با این وجود، بسیاری از تصمیمات توسط پزشکان به نمایندگی از بیماران بستری در بیمارستان گرفته می شود. در مراقبت‌های بهداشتی در منزل، پزشکان تشخیص می‌دهند که محیط مراقبت در خانه  یک  محیط مناسب برای بیمار است. بنابراین، در مقایسه با بیمار بستری شده در بیمارستان، بیمار مراقبت های بهداشتی در منزل اغلب نقش بیشتری در تعیین چگونگی و حتی انجام برخی مداخلات پزشکی دارد. به عنوان مثال، در یک بیمارستان، پرستاران، پزشکان و داروسازان همگی ممکن است در حصول اطمینان از اینکه بیمار آنتی بیوتیک ها را در فواصل زمانی مناسب از نظر درمانی دریافت می کند، نقش داشته باشند. با این حال، در خانه، بیمار ممکن است علیرغم توصیه هایی در مورد اهمیت برنامه منظم دارویی، دارو را در زمان های نامنظم مصرف کند. بنابراین، مداخلات برای ارتقای ایمنی بیمار و مراقبت با کیفیت باید این واقعیت را در نظر بگیرد که بیماران گاهی اوقات تصمیم می‌گیرند به روش‌هایی عمل کنند که با شواهد مربوطه همخوانی ندارد و بهترین تلاش پزشک ممکن است به نتایج نامطلوب ختم شود. پرستاران موسسه مهراوران در  تعامل با بیمار هستند و داروهای تجویز شده را به موقع به بیمار خود می دهد.

علاوه بر خودمراقبتی، برخی از بیماران بستری در خانه از اعضای خانواده یا سایر مراقبان کمک می گیرند. پزشکان حرفه ای هیچ اختیاری بر این مراقبین ندارند. علاوه بر این، محیط خانه و ماهیت متناوب خدمات حرفه ای مراقبت های بهداشتی در منزل ممکن است توانایی پزشک را برای مشاهده کیفیت مراقبتی که مراقبان ارائه می کنند محدود کند – برخلاف بیمارستان که مراقبت های ارائه شده توسط کارکنان پشتیبانی ممکن است راحت تر مشاهده و ارزیابی شود.

 

ارزیابی کیفیت مراقبت در خانه:

اهداف خدمات مراقبت‌های بهداشتی در خانه مانع هایی را برای اندازه‌گیری کیفیت ایجاد می‌کند که با آنهایی که در یک بیمارستان قدیمی تر و یا جدید تر یافت می‌شوند متفاوت است. برنامه پایش کیفیت رویدادهای نامطلوب مانند مراقبت های اضطراری برای آسیب ناشی از سقوط یا تصادف، افزایش تعداد زخم های فشاری و … را نظارت، گزارش و معیار قرار می دهد.

مدیریت زمان بندی مصرف دارو:

نزدیک به یک سوم از بیماران سالمند مراقبت های بهداشتی در خانه مشکل دارویی دارند یا از دارویی استفاده می کنند که برای افراد مسن نامناسب تلقی می شود. آنها اغلب داروهای متعددی را برای انواع بیماری های همراه که توسط بیش از یک پزشک  تجویز شده است، مصرف می کنند. اکثر بیماران سالمند مراقبت‌های بهداشتی خانگی به طور معمول بیش از پنج داروی تجویزی مصرف می‌کنند و بسیاری از بیماران از رژیم دارویی تجویز شده خود منحرف می‌شوند پرستاران آموزش دیده ما  داروهای تجویزی را سر وقت به بیماران خود می دهند و مراقب هستند که تمامی دارو ها سر وقت باشند.

 

بیشتر بدانید: نگهداری از سالمند در تجریش ، نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزلتجهیزات پزشکی شبانه روزی شرق تهران

 

شناسایی مناسب بیماران:

بیماران ازجاهای مختلف وارد برنامه مراقبت های خانگی می شوند: به عنوان مثال انتقال از بخش های اورژانس و بیمارستان ها؛ از طریق ارجاع از پزشکان مراقبت های اولیه، متخصصان، و مراکز مراقبت فوری؛ و از طریق ارجاعات آژانس بهداشت خانگی .

قبل از پذیرش بیمار در برنامه مراقبت های پزشکی، کارکنان بررسی می‌کنند که محیط خانه بیمار از درمان پشتیبانی می‌کند یا خیر- یکی از پزشکان که به خانه مراجعه می کنند، اطمینان میدهد که خانه بیمارایمن است یا خیر. آنها همچنین عملکرد بیماران را ارزیابی می کنند و مطمئن می شوند که می توانند راه بروند یا خیر.

در همه موارد، هدف ما این است که بیمارانی را که واقعاً به مراقبت هایی در سطح بیمارستان در منزل نیاز دارند را از کسانی که می‌توانند از طریق برنامه‌های بهداشتی، آسایشگاهی و خدمات تسکینی از نظارت  بهره ببرند، متمایز کند.

مراقبت ها در خانه:

در حالی که میانگین طول مدت مراقبت  برای بیماران که مراقبت های بیمارستانی در منزل دریافت می کنند کوتاه تر از بیماران بستری در بیمارستان است ، چنین بیمارانی معمولاً زمان ملاقات حضوری بیشتری با پزشکان دارند. پزشکانی که یک بار در روز ویزیت می‌کنند، ممکن است تا یک ساعت را با بیماران برای ارزیابی، تشخیص، درمان و برنامه‌ریزی مراقبت بگذرانند. پرستاران ممکن است یک یا دو بار در روز تا دو ساعت را با بیماران برای تجویز داروها، انجام آزمایش‌ها و ارائه آموزش به بیماران و خانواده‌هایشان بگذرانند. دستیاران بهداشتی خانه نیز ممکن است تا یک ساعت در روز را در خانه به حمام کردن بیماران کمک کنند و در صورت نیاز غذاهای سبک تهیه کنند. در صورت نیاز کاردرمانگران، فیزیوتراپیست ها و گفتاردرمانگران را به خانه  می فرستد.

خدمات مراقبت در منزل

خدمات مراقبت در منزل ارائه خدمات پزشکی و مراقبت شخصی مورد نیاز در منزل توسط سالمندانی است که در مرحله نقاهت از بیماری یا حادثه هستند این خدمات برای بیمارانی که نیازی به ماندن در بیمارستان ندارند اما می خواهند مراقبت دریافت کنند ایده آل است. و درمان در منزل. ما به عنوان گروه بهداشتی لوکمان حکیم، خدمات مراقبت های بهداشتی در منزل را ارائه می دهیم. ما همچنان با شما در خانه به عنوان “دری به شفا” با تیم های خود و خدمات مراقبتی همراه شما هستیم. ما به بیمارانی که می خواهند درمان دریافت کنند در در خانه با پزشکان متخصص، پرستاران و کارکنان پشتیبانی کمکی، با رعایت اقدامات احتیاطی سطح بالا.

 

فهرست خدمات مراقبت در منزل ما

خدمات پرستاری

خدمات پزشک

خدمات همراهی

خدمات درمانی

خدمات آزمایشگاهی

خدمات تصویربرداری رادیولوژیکی

چرا بهداشت و مراقبت در خانه؟

چگونه می توانید برای خدمات بهداشتی و مراقبتی در خانه درخواست دهید؟

خدمات مراقبت در منزل ما

خدمات پرستاری

مراقبت برنامه ریزی شده پرستار در منزل (۱۰-۲۴ ساعت)

کاربردهای تزریق نسخه

قرار دادن سرم و پیگیری

قرار دادن و خارج کردن کاتتر معده و ادرار

پانسمان، مراقبت از زخم

آموزش و اطلاع رسانی به بیماران و بستگان بیمار

پیگیری دوران بارداری

مراقبت از نوزاد تازه متولد شده و پس از زایمان

فتوتراپی در منزل

درمان و واکسیناسیون زردی نوزادان

واکسیناسیون

حمام

خدمات پزشک

معاینات پزشک در منزل

معاینه و پیگیری منظم بیمار توسط پزشک

پیگیری بیماری مزمن

مشاوره و اطلاع رسانی پزشکی ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته

خدمات همراهی

خدمات همراه مجرب در منزل و بیمارستان (۱۰-۲۴ ساعت در روز)

خدمات کمک نظافت شخصی

خدمات درمانی

خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی در منزل

خدمات آزمایشگاهی

تقریباً تمام آزمایشات آزمایشگاهی که می توانید در بیمارستان انجام دهید

خدمات تصویربرداری رادیولوژیکی

تکنسین رادیولوژی ما با یک دستگاه اشعه ایکس قابل حمل به خانه شما می آید و تمام عکسبرداری های لازم را در جایی که شما می نشینید یا روی تخت شما می گیرد.

 

چرا بهداشت و مراقبت در خانه؟

خدمات بهداشتی را بدون ترک خانه برای شما به ارمغان می آورد.

مراقبت شخصی را ارائه می دهد.

با ارائه یک برنامه مراقبت بدون وقفه و دوره ای به فرد، بهبودی را تسریع می کند.

خانواده ی مراقبت کننده را کنار هم نگه می دارد.

این شامل آموزش در مورد مراقبت از بیماران و بستگان آنها است.

از حریم خصوصی فرد و خانواده محافظت می کند.

فرسودگی شغلی بستگان بیماران را به حداقل می رساند.

خدمات بدون وقفه و با کیفیت ارائه می دهد.

کیفیت زندگی را بهبود می بخشد.

 

چگونه می توانید برای خدمات بهداشتی و مراقبتی در خانه درخواست دهید؟

می توانید از طریق تماس با مرکز ما اقدام کنید.

 

مرکز تماس ما در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت.

 

برنامه ریزی از قبل برای مراقبت طولانی مدت ضروری است

مراقبت طولانی مدت شامل برنامه ریزی همه مسائل، از جمله حمایت های بهداشتی و اجتماعی مورد نیاز برای افرادی است که به دلیل بیماری یا ناتوانی برای داشتن یک زندگی راحت به حمایت نیاز دارند.

اگر قصد دارید تحقیق در مورد مراقبت طولانی مدت از خود یا یکی از عزیزان خود را شروع کنید، توصیه می کنم در اسرع وقت این کار را انجام دهید. با تحقیق و کسب اطلاعات بیشتر خواهید دید که گزینه هایی که در اختیار دارید خیلی محدود نیستند، اما برای انتخاب درست از بین گزینه های موجود باید اطلاعاتی در اختیار داشته باشید.

ابتدا، اجازه دهید در مورد جایگزین های مختلف مراقبت طولانی مدت صحبت کنیم. گزینه‌های زیر هم بر اساس سطح مراقبتی که ارائه می‌کنند و هم بر اساس ترجیحات فردی فرد متفاوت است:

بیشتربدانید؛دکتر در منزل شمال تهرانویزیت پزشک در منزل غرب تهرانتزریقات در منزل شمال شرقی تهرانتزریق در منزل غرب تهرانتزریق در منزل تهران

مراقبت در منزل: شرکت های خصوصی، واحدهای بیمارستان های دولتی خدمات مراقبت در منزل را ارائه می دهند شرکت‌های خصوصی شیفت‌های ۱۲ یا ۲۴ ساعته پرستار یا مراقب را در خانه، مشابه بیمارستان، ارائه می‌دهند. جایگزین دیگری برای مراقبت در منزل، مراقبان ساکن هستند. خانواده ها باید در استفاده از این افراد که عموماً اتباع خارجی هستند دقت لازم را داشته باشند و در مقالات بعدی به تفصیل به این موضوع خواهم پرداخت.

 

مراقبت از بیمار بستری نیاز به درک و صبر زیادی دارد. مهم نیست چقدر آنها را دوست دارید، به دلیل خستگی جسمی و روحی ناشی از استرس طولانی مدت، می تواند به یک کار دلهره آور تبدیل شود. ما چند نکته مهم در مورد مراقبت از یک بیمار، خواه یک دوست، یکی از اعضای خانواده یا کسی که می‌شناسید، گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید روند بهبودی را تسریع کنید.

 

  1. وارد برنامه روزانه شوید

بیماران زمانی احساس امنیت بیشتری می کنند که در زندگی خود روتین داشته باشند و بدانند چه باید بکنند. در مورد روال روزانه با بیمار بحث کنید و فهرستی تهیه کنید که نیازهای بیمار را در نظر بگیرد. فهرست باید شامل زمان خوردن، خواب، حمام کردن، ورزش و تفریح، دارو و غیره باشد.

 

  1. روی عادات غذایی خوب تمرکز کنید.

مراقب باید اطمینان حاصل کند که وعده های غذایی به موقع آماده می شوند. اگر بیمار در خوردن غذا مشکل دارد، این می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. مراقب باید ترجیحات بیمار را در نظر بگیرد و متوجه شود که نمی تواند یک شبه عادات یا روال غذایی را تغییر دهد.

 

  1. روتین منظم روده

مراقب باید روتین روده بیمار را مستند کند و هر گونه نگرانی را یادداشت کند.

 

  1. نیازهای جسمانی

ابتدا به نیاز های جسمی بیمار توجه کنید، سپس نیازهای روحی، عاطفی و روانی اجتماعی را در نظر بگیرید. بیمار باید راحت باشد، بدون درد باشد، درست غذا بخورد، مدفوع منظم داشته باشد و غیره. این جنبه های فیزیکی نقش مهمی در کیفیت زندگی بیمار دارند.

 

  1. الگوهای خواب سالم را ایجاد کنید

بیماران اغلب عادت می کنند که در روز بخوابند و شب ها بیدار باشند. اگر بیمار در خانه باشد، الگوی خواب آن ها ممکن است کل خانواده را تحت تاثیر قرار دهد. اگر بیمار در محیطی ناآشنا باشد، ناراحتی هایی مانند گرسنگی، تشنگی و سر و صدا را تجربه کند یا ترس یا اضطراب داشته باشد، ممکن است بر کیفیت خواب او نیز تاثیر بگذارد.

 

  1. ورزش را جزئی از برنامه روزانه خود قرار دهید

این ممکن است شامل زمان هایی برای ماساژ یا ورزش با متخصصانی مانند کاردرمان باشد.

 

  1. به جای تخت معمولی از تخت بیمارستانی استفاده کنید

پرستاری از بیمار روی تخت بیمارستانی هم برای بیمار و هم برای مراقب راحت تر است.

 

  1. حرکت دادن بیمار

اگر بیمار قادر به حرکت دادن خود نیست، مراقب باید حداقل هر چهار ساعت یکبار بیمار را بچرخاند تا از زخم بستر جلوگیری شود. اگر زخم بستر قبلا ایجاد شده باشد، بیمار نیاز به تغییر موقعیت دارد. مراقب باید بیاموزد که چگونه بیمار را به درستی بلند کرده و قرار دهد، تا از آسیب به خود و بیمار جلوگیری کند.

هر ۲-۴ ساعت بیمار را بچرخانید. نواحی پرفشار را با کرم آبی یا لوسیون دیگر ماساژ دهید. رطوبت در کنار پوست، چین و چروک ها یا خرده های تخت و اصطکاک نیز ممکن است در ایجاد زخم بستر نقش داشته باشند.

 

  1. بهداشت دهان

بیمار باید بعد از هر وعده غذایی دندان های خود را مسواک بزند. اگر بیمار قادر به مسواک زدن خود نیست، از مسواک نرم و خمیر دندان برای مسواک زدن استفاده کنید. حتما لثه ها را هم تمیز کنید. در صورت اجازه بیمار سعی کنید از دهانشویه استفاده کنید. دندان های مصنوعی باید روزانه برداشته و تمیز شوند.

 

  1. آراستگی

در صورتی که بیمار برای شستشوی خود به کمک نیاز داشته باشد، کوتاه نگه داشتن موهای بیمار برای نگهداری آسان تر است.

 

  1. مراقبت از ناخن

کوتاه کردن مرتب ناخن ها بسیار مهم است. کمک گرفتن از متخصص برای مراقبت از ناخن یک بار در ماه ممکن است مفید باشد. در کوتاه کردن ناخن بیماران دیابتی مراقب باشید.

 

  1. مقابله با بی اختیاری

برای دریافت برگه های بی اختیاری می توان با بیمارستان های روزانه تماس گرفت. از پوشک بزرگسالان نیز می توان استفاده کرد. همچنین می توانید قبل از پوشاندن ملحفه از یک کیف مشکی یا محافظ تشک برای پوشاندن تشک استفاده کنید.

 

  1. شستن دست

مراقب باید یاد بگیرد که چگونه دست ‌های خود را با آب و صابون به ‌درستی بشوید تا به زخم ‌های باز و غیره آلوده نشوند. در صورت ابتلا به عفونت، استفاده از دستکش‌ های یکبار مصرف به شدت توصیه می‌شود.

 

  1. اقدامات احتیاطی ایمنی

داروها باید در مکانی امن و دور از دسترس کودکان نگهداری شوند.

 

  1. شماره تماس های مفید

فهرستی از شماره تماس های اضطراری (پزشکان، پرستاران، خدمات آمبولانس، خدمات آسایشگاه و غیره) را نگه دارید.

بیشتربدانید؛دکتر در منزل شمال تهرانویزیت پزشک در منزل غرب تهرانتزریقات در منزل شمال شرقی تهرانتزریق در منزل غرب تهرانتزریق در منزل تهران

  1. مشخصات بیمار

در مواردی که بیمار نیاز به بستری شدن در بیمارستان یا نیاز به آمبولانس دارد، مراقب اولیه باید به راحتی به جزئیات اولیه بیمار، اسناد پزشکی مانند کارت کمک پزشکی و غیره دسترسی داشته باشد.

 

  1. مدیریت اضطراب

بیمار را تشویق کنید تا در مورد افکار و احساسات خود صحبت کند یا بنویسد، در فعالیت های آرامش بخش شرکت کند و به دنبال گروه های حمایتی باشد. اطمینان حاصل کنید که کنترل درد بیمار موثر است زیرا ممکن است به احساسات استرس زا اضافه کند.

 

  1. مراقبت از مراقب

مراقبان باید به خاطر داشته باشند که مراقب سلامت خود نیز باشند. زمانی را به استراحت و ورزش اختصاص دهید.

 

  1. احترام به باورهای فرهنگی

به خواسته های بیمار با توجه به هنجارها و ارزش های فرهنگی که برای او مهم است، احترام بگذارید. این ممکن است شامل اعتقادات مذهبی و تشریفات، تهیه غذا، تصمیمات مربوط به سلامت و سنت های مربوط به مرگ باشد.

 

نگهداری از بیمار در منزل و  بیمارستان

تشخیص یک بیماری زوال عقل یا وضعیت سلامتی ناتوان کننده مرحله جدیدی در زندگی شما و خانواده شما است. تصمیمات مهم در مورد مراقبت همراه با عدم اطمینان و اضطراب بوجود می آیند. برخی از انتخاب ها ممکن است لازم باشد فورا انجام شوند.

 

اگر از شخصی در خانه مراقبت می کنید، ممکن است به او در طیف وسیعی از فعالیت ها مانند حمام کردن، لباس پوشیدن، حمل و نقل و تهیه غذا کمک کنید. علاوه بر این، ممکن است مجبور شوید به مسائل حقوقی و مالی مانند تصمیم گیری های پزشکی و رسیدگی به صورت حساب ها و بودجه رسیدگی کنید. خوشبختانه، انواع مختلفی از گزینه های مراقبت اجتماعی برای کمک به شما و عزیزتان در دسترس هستند.

 

این مقاله یک نمای کلی از خدمات و برنامه های مختلف در دسترس مراقبین و افراد مبتلا به اختلالات شناختی یا سایر بیماری های مزمن را ارائه می دهد.

 

ارزیابی نیازها، ارزش ها و ترجیحات

تعریف نیاز های خاص خانواده اولین قدم برای تعیین اینکه چه نوع کمک و حمایتی با شرایط شما سازگار است. با خدمات بسیار زیادی که برای مراقبین در دسترس است، ابتدا باید نگرانی های خاص خود را بیان کنید. همچنین مفید است که در مورد ارزش ها و ترجیحات فرد بیمار در مورد انواع کمک هایی که او می پذیرد فکر کنید. ممکن است برگزاری یک جلسه خانوادگی برای بحث در مورد نیاز های مراقبتی و کمک در تصمیم گیری مفید باشد.

دیابت و آترواسکلروز دو عامل مهم زخم پا هستند. اگرچه به نظر می رسد که آنها دو عامل متفاوت هستند، دیابت و آترواسکلروز در واقع به یکدیگر اضافه می شوند و باعث آسیب عروقی پیشرونده می شوند که بهبود آن دشوار است، نگهداری و درمان آن زمان می برد و حتی می تواند باعث از دست دادن اندام شود. متخصصان بخش جراحی قلب و عروق یادبود با بیان اینکه افرادی که دچار زخم پا می شوند حتما باید به مراکز مجرب در مراقبت از زخم پا مراجعه کنند، در مورد درمان پای دیابتی و زخم های مزمن پا اطلاعاتی ارائه کردند.

پای دیابتی چیست؟
پاهای دیابتی زخم هایی هستند که به سرعت در حال رشد هستند و به دلیل آسیب عصبی به نام نوروپاتی روی پای افراد دیابتی ایجاد می شوند. زمانی که این زخم ها، ترک ها، ترک ها یا پینه ها کنترل نشوند، درمان آنها زمان زیادی می برد. در حالی که فرآیند تشخیص و درمان زخم پا در پیشگیری از ریزش پا از اهمیت بالایی برخوردار است، در صورت تاخیر در درمان از دست دادن بافت اجتناب ناپذیر است. بنابراین، کار تیمی چند رشته ای و روش های درمانی مختلف ممکن است مورد نیاز باشد.

چرا زخم پا به دلیل دیابت ایجاد می شود؟
زخم پا که از اولین علائم دیابت است، به دلیل رژیم غذایی کنترل نشده، واسکولوپاتی دیابتی (تنگی و انسداد عروق)، نوروپاتی (آسیب عصبی) یا شرایط نامناسب بهداشت پا رخ می دهد.

مراحل پای دیابتی چیست؟
در افراد دیابتی به دلیل آسیب عصبی، خشکی، ترک، ترک و پینه در پا ایجاد می شود. می تواند از طریق این شکاف ها رشد کند و باعث عفونت شود. در نتیجه عفونت، آسیب عروقی در پا ایجاد می‌شود که بهبود زخم را دشوار می‌کند یا زمان می‌برد. مراحل پای دیابتی به شرح زیر است:

مرحله ۰: پوست سالم
مرحله ۱: زخم سطحی
مرحله ۲: زخم عمیق
مرحله ۳: زخم با درگیری استخوان
مرحله ۴: قانقاریای جلوی پا یا انگشت پا
مرحله ۵: قانقاریا پا

علائم پای دیابتی چیست؟
اگر زخم ها درمان نشوند، پای دیابتی ممکن است باعث از دست دادن انگشتان، پاها یا پاها به دلیل عفونت شود. برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری لازم است با توجه به علائمی که ممکن است بروز کند، اقدامات احتیاطی به موقع انجام شود. علائم پای دیابت را می توان به شرح زیر فهرست کرد:

قرمزی و درد در اطراف زخم پا،
ضعف و احساس خستگی،
آتش،
سطوح نامتعادل قند خون،
تکان دادن،
اگر مداخله ای انجام نشود، ممکن است شوک در مرحله پیشرفته رخ دهد.

چه کسانی به بیماری پای دیابتی مبتلا می شوند؟
پای دیابتی در افرادی دیده می شود که برای مدت طولانی دیابت داشته اند. علاوه بر این، بیماری پای دیابتی ممکن است در افراد زیر دیده شود:

در افراد ۶۰ سال و بالاتر،
در کسانی که مشکلات چاقی دارند،
کسانی که آسیب عصبی یا جریان خون ضعیف در پا دارند،
کسانی که کلسترول و فشار خون بالا دارند.

بیماری های عروق محیطی چیست؟
آترواسکلروز یک وضعیت بالینی است که عمدتاً عروق بزرگ را هدف قرار می دهد و در آن عروق به مرور زمان در نتیجه تجمع کلسترول در دیواره عروق باریک شده و مسدود می شوند، اما عروق کوچک نیز به روشی مشابه تحت تأثیر قرار می گیرند. آترواسکلروز، با اثر دیابت، باعث آسیب پیشرونده عروقی می شود که به سختی بهبود می یابد، می تواند با عفونت ها بدتر شود، مراقبت و درمان به زمان نیاز دارد و همچنین می تواند باعث از دست دادن اندام شود.

میزان شیوع پای دیابتی در جامعه چقدر است؟
دیابت یک مشکل اساسی بهداشتی است که ۱۳.۷ درصد از جمعیت کشور ما را درگیر کرده است. به عبارت دیگر، به طور مستقیم به بیش از ۱۰ میلیون نفر مربوط می شود. از هر ۷ بیمار دیابتی، یک نفر در مقطعی از زندگی خود زخمی روی پای خود خواهد داشت. زخم پای دیابتی در مردان بیشتر از زنان است. بیماری پای دیابتی از نظر آماری تقریباً ۱.۵ برابر در بیماران دیابتی نوع ۱ بیشتر از بیماران دیابتی نوع ۲ است. این داده ها همچنین نشان می دهد که مراقبت از پا تا چه حد باید برای یک بیمار دیابتی جدی گرفته شود.

عوامل خطر برای پای دیابتی و زخم مزمن پا چیست؟
عوامل خطرزای پای دیابتی و زخم های مزمن پا که از عوامل اصلی زخم پا هستند به شرح زیر است:

سطح قند و چربی خون کنترل نشده و عادات غذایی نامناسب
اضافه وزن و چاقی
داشتن بالای ۶۵ سال سن
وجود انسداد عروقی شناسایی شده
اختلالات چشمی و کلیوی ناشی از دیابت
سابقه زخم های قبلی پا
از دست دادن حس در پا
بدشکلی پا، مراقبت ناکافی از پا و انتخاب اشتباه کفش
اگر یک یا چند مورد از این عوامل خطر اساسی با هم وجود داشته باشند، احتمال زخم پای دیابتی و مزمن به طور تصاعدی افزایش می یابد. نکته اصلی درمان محافظه کارانه با پیگیری منظم پزشکی است، بدون اینکه اجازه دهید زخم ها باز شوند.

چگونه از پای دیابتی مراقبت کنیم؟
هنگام مراقبت از پاهای دیابتی، می توانید پاهای خود را با آب گرم صابون بزنید و در پایان روز به آرامی آنها را خشک کنید. فاصله بین انگشتان نیز باید خشک شود.
پس از شستشو و خشک کردن، برای رفع خشکی، جلوگیری از ترک خوردن و جلوگیری از ایجاد پینه باید از مرطوب کننده استفاده شود.
اگر ناخن های خود را بعد از شستن پا کوتاه کنید، کوتاه کردن آنها راحت تر خواهد بود. علاوه بر این، کوتاه کردن مستقیم ناخن ها بسیار مهم است. توصیه می شود که ناخن گیر توسط دیگران استفاده نشود. پدیکور ایستاده دیابتی توصیه نمی شود.

چه چیزی برای درد پای دیابتی مفید است؟
برای جلوگیری از درد پای دیابتی، قند خون باید منظم و کنترل شود. مراقبت از پاها از جمله روش هایی است که برای درد پای دیابتی مفید است.

چگونه پای دیابتی و زخم مزمن پا را تشخیص دهیم؟
برای تشخیص زخم پا ناشی از دیابت یا آترواسکلروز، ابتدا معاینه فیزیکی انجام می شود. پس از این باید تصویربرداری عروقی انجام شود. روش تصویربرداری اولیه، روش سونوگرافی عروقی- داپلر برای سیستم های شریان و ورید است. اگر با این معاینه مشکل عروقی پیشرفته تشخیص داده شود از روش های آنژیوگرافی که «روش نقشه برداری عروق» است استفاده می شود. آنژیوگرافی توموگرافی (CT-Angiography)، آنژیوگرافی رزونانس مغناطیسی (MR-Angiography)، آنژیوگرافی معمولی (DSA) روش هایی هستند که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند اما تفاوت های فنی دارند.

 

درمان پای دیابتی و زخم مزمن پا
پس از باز شدن زخم های پا، یک رویکرد چند رشته ای برای درمان مورد نیاز است. بخش های داخلی/غدد درون ریز، جراحی قلب و عروق، پوست ، بیماری های عفونی، جراحی پلاستیک و ترمیمی، ارتوپدی، رادیولوژی مداخله ای نقش فعالی در روند درمان دارند. در حالی که درمان‌های زخم پا بسته به علل زمینه‌ای آن متفاوت است، اما در برخی نقاط نیز مشابه هستند. بسته به علت، زخم پا به شرح زیر درمان می شود:

درمان پای دیابتی: این یک واقعیت شناخته شده است که سیستم ایمنی بیماران دیابتی ضعیف شده و حساسیت آنها به انواع عفونت ها افزایش می یابد.

پس از انجام معاینات تصویربرداری، درمان جراحی گروه بیمار مناسب/ضروری (روش های بای پس، پچ پلاستی، اندارترکتومی) یا افزایش میزان خون رسیدن به ناحیه زخم با تکنیک های داخل وریدی (استنت، بالون) یا تسریع گردش خون مویرگی با دارو بیشترین میزان را دارد. مرحله مهمی از روند درمان زخم ایجاد می کند.

پس از تشکیل زخم، عمق زخم، تشکیل آبسه و تراکم بافت مرده، برنامه درمانی را تعیین می کند. در حضور آنها، دشواری روند درمان افزایش می یابد. آبسه ها باید در اسرع وقت تخلیه شوند و بافت های مرده برداشته شوند.

در صورت وجود عفونت، باید از درمان آنتی بیوتیکی موضعی و سیستمیک برای پاکسازی زخم از میکروارگانیسم های مضر و از بین بردن احتمال سپسیس (آسیب به تمام اعضای بدن در اثر عفونت) استفاده شود. با پانسمان منظم و حمایتی، می توان در صورت لزوم با در نظر گرفتن عمق زخم در بیماران مناسب، حمایت « اکسیژن هیپرباریک » و «اوزون درمانی» را ارائه داد.

در صورت لزوم، می توان از حمایت ارتوپدی برای کاهش فشار/فشار در ناحیه زخم استفاده کرد. علاوه بر این، اگرچه درمان با سلول های بنیادی برای زخم های پیشرفته پا هنوز در حال توسعه است، اما این یک روش درمانی است که پتانسیل استفاده از آن در آینده نزدیک را دارد.

درمان زخم‌های پا ناشی از بیماری‌های عروق محیطی: از نظر زخم پا در گروه بیمارانی که تصلب شرائین در خط مقدم است، چه دیابتی باشند و چه نباشند، تنگی/انسداد در سیستم‌های عروقی بزرگ، انسداد در مویرگ‌ها علت متفاوتی دارد. ) ظاهر، اما در نهایت منجر به بیماری پای دیابتی با یک کلینیک مشابه خود را نشان می دهد.

از آنجایی که انسداد عروق در خط مقدم این گروه بیماران قرار دارد، زخم های خشک ایسکمیک-گانگرنوس بیشتر از ایجاد آبسه و عفونت است. اولین یافته ها در گروه بیماران عروق محیطی. به صورت جریان خون در پاها به خصوص در هنگام راه رفتن، نرسیدن به حد لازم به دلیل تنگی رگ ها و در نتیجه خستگی و کوتاه شدن مسافت پیاده روی دیده می شود.

 

با پیشرفت نارسایی گردش خون شریانی در طول زمان، زخم ها و از دست دادن بافت به نام نکروز رخ می دهد. اگرچه افزایش گردش خون شریانی و مویرگی در این بیماران حرف اول را می زند، اما برنامه ها و اصول اعمال شده در درمان پای دیابتی از نظر مراقبت از زخم و برداشتن بافت های مرده مشابه یکدیگر است.

درمان زخم ناشی از نارسایی وریدی: زخم های واریسی ناشی از نارسایی وریدی بیشتر به صورت زخم های مرطوب و عفونی ظاهر می شوند. در این گروه بیماران، افزایش فشار در وریدهای پا و عروق لنفاوی که به عنوان نارسایی وریدی تعریف می شود، در خط مقدم قرار دارد.

افزایش مایع بینابینی در اندام ها که باید توسط این سیستم ها خارج شود، باعث ایجاد ادم می شود. ادم آسیب پوست را تسهیل می کند و امکان عبور میکروارگانیسم ها به بافت زیر جلدی و ایجاد عفونت در نتیجه آسیب را افزایش می دهد.

از آنجایی که محتوای ادم در واقع یک محیط بسیار غنی برای این میکروارگانیسم ها است، زخم های حاصل عفونی شده و به سختی درمان می شوند، مانند تصویر “پای دیابتی”. نیاز به مراقبت خوب و نظارت دقیق دارد. همانند زخم های پای دیابتی، روند درمان طولانی است و باید از رویکرد چند رشته ای استفاده شود.

برای جلوگیری از زخم پا چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟
نکاتی که برای پیشگیری از زخم پا ناشی از دیابت و تصلب شرایین باید مورد توجه قرار گیرد به شرح زیر است:

مراقبت از پا در بیماران دیابتی مهم است. برای جلوگیری از خشکی و ترک خوردن پوست باید از مرطوب کننده مناسب استفاده کرد. در پاهای بیش از حد مرطوب، عفونت‌های قارچی بین انگشتان پا ایجاد می‌شود که باعث می‌شود تداوم پوست مختل شود و در نتیجه کانون عفونت ایجاد شود.
باید از بدشکلی ها و پینه هایی که در اثر انتخاب کفش نامناسب در پا و انگشتان ایجاد می شود جلوگیری کرد.
بیمارانی که در نتیجه قند خون کنترل نشده دچار اختلال در حس می شوند، نباید با پای برهنه راه بروند.
جوراب هایی که نرم هستند و درز اضافی ندارند باید استفاده شود.
کفش مناسب باید انتخاب شود تا از نقاط فشاری ناشی از بدشکلی پا ناشی از دیابت جلوگیری شود.
به منظور جلوگیری از عفونت، مراقبت از ناخن باید به درستی انجام شود و از روش های پدیکور ناخودآگاه خودداری شود.

دیدگاهتان را بنویسید