0
نگهداری سالمند در منزل در تهران

نگهداری سالمند در منزل

بیشتر افرادی که تحت مراقبت قرار می گیرند، محیط خانه را ترجیح می دهند. از بین حدود ده میلیون سالمند آمریکایی که تحت مراقبت قرار دارند، حدود هفت میلیون در خانه ی خود یا در خانه ی یکی از اعضای خانواده یا یکی از دوستان هستند (به همراه پرستار سالمند یا بدون پرستار سالمند نوعی از نگهداری سالمند در منزل ).
بیشتر افراد سالمند خانه شان را به زندگی در یک مرکز مراقبت از سالمندان ترجیح می دهند. آن ها در محیط های آشنا احساس امنیت و آرامش می کنند و خانه بهترین مکان برای حمایت از آن هاست.
اغلب تصمیم به نگهداری سالمند در منزل، با توجه به سرمایه ی در دسترس گرفته می شود. برای یک زن بسیار به صرفه تر است که همسرش را در خانه نگه دارد تا این که ماهیانه ۳ تا ۶ هزار دلار به یک مرکز مراقبت از سالمندان بپردازد! همچنین برای یک دختر، بسیار کم هزینه تر و دوست داشتنی تر است که مادر بیوه اش را به خانه ی خود بیاورد به جای اینکه او را به مرکز مراقبت از سالمندان ببرد. به علاوه نگهداری از والدین یا همسرمان امری است که ما آن را وظیفه ی اخلاقی خود می دانیم. یک پرستار سالمند خوب یاور خوبی در انجام این وظیفه خواهد بود.مهرآوران نوین این مهم را برای شما فراهم آورده و از سالمندان شما در منزل پرستاری میکند.
برای بسیاری از سالمندانی که تحت مراقبت های طولانی مدت قرار می گیرند،جهت نگهداری سالمند در خانه یک محیط ایده آل است. اگرچه آن ها در خانه بستری هستند اما می توانند به زندگی فعال خود ادامه دهند، با نوه های خود بازی کنند، بنویسند و علایق خود را دنبال کنند و اگر پرستار خوبی انتخاب کنند، از هم‌نشینی با پرستارشان لذت ببرند. مراقبت از سالمندانتان که یا توسط خودتان یا توسط پرستار سالمند انجام می‌شود ممکن است شامل گهگاهی تمیز کردن خانه و خرید باشد. همچنین کمک به این که سالمندانتان از تخت خواب بلند شوند، لباس بپوشند و حمام کنند.
نیاز به کمک مداوم به یک سالمند در فعالیت های روزانه اش یا نیاز به مراقبت گسترده تر ، نگهداری سالمند در منزل را غیرممکن می سازد. این وضعیت منتهی به پیدا کردن یک محل نگهداری دیگر برای سالمندان می شود. گزینه دیگر بازهم کمک گرفتن از یک پرستار سالمند مجرب و دلسوز است.
اگر سرمایه ی کافی برای استخدام پرستاری که به خانه بیاید داشته باشیم، نیازی به انتقال آن ها به مرکز مراقبت از سالمندان نیست.
با برنامه ریزی و تهیه ی سرمایه ی لازم برای نگهداری سالمند در منزل ، نیازی نیست که عزیزمان را به مرکز مراقبت از سالمندان ببریم. با پرستاران مجرب مهرآوران نوین مرکز مراقبت را به منزل بیاورید.

بیماری آلزایمر چیست؟ علائم و درمان

بیماری آلزایمر، یکی از انواع زوال عقل که عموماً به عنوان زوال عقل تعریف می شود، به دلیل مرگ سلول های مغزی رخ می دهد که در طول زمان ایجاد می شوند. آلزایمر که باعث کاهش عملکردهای شناختی فرد می شود، یکی از شایع ترین انواع زوال عقل در جامعه است. در صورت وجود آلزایمر، یک بیماری عصبی، از دست دادن سلول های مغز رخ می دهد. مغز به دلیل از دست دادن سلول کوچک و کوچک می شود. اگرچه این بیماری در مراحل اولیه باعث فراموشی ساده می شود، اما با پیشرفت بیماری، فرد به تدریج اتفاقات گذشته نزدیک را فراموش می کند. با گذشت زمان، فرد قادر به تشخیص اطرافیان و خانواده خود نیست و در کنترل احساسات و افکار خود مشکل دارد. علائم بیماری آلزایمر که اغلب بعد از ۶۰ سالگی دیده می شود، به تدریج ظاهر می شود. بنابراین، مرحله اولیه بیماری ممکن است توسط خود فرد یا اطرافیان نزدیک او مورد توجه قرار نگیرد. اما این بیماری روز به روز پیشرفت می کند و باعث می شود که فرد به مرور زمان قادر به انجام فعالیت های روزانه نباشد.

 

 

بیماری آلزایمر چیست؟

آلزایمر، یکی از بیماری های عصبی رایج، نوعی زوال عقل است. بیماری آلزایمر که یک نوع بیماری پیشرونده است، گاهی اوقات بیماری سالخوردگی نامیده می شود زیرا اغلب پس از ۶۰ سالگی دیده می شود. آلزایمر به دلیل تجمع پروتئین در مغز رخ می دهد. تجمع پروتئین بتا آمیلوئید که در بافت سلول های عصبی مغز یافت می شود، با گذشت زمان افزایش می یابد. به دلیل تجمع پروتئین، شکستگی در اتصالات بین سلول های عصبی در مغز رخ می دهد. سلول های عصبی که نمی توانند اتصال برقرار کنند شروع به مردن می کنند. این وضعیت باعث می شود که عملکردهای ذهنی فرد تحت تاثیر منفی قرار گیرد. اگرچه هنوز به طور کامل درک نشده است که چرا بیماری آلزایمر رخ می دهد، تصور می شود زمانی رخ می دهد که از دست دادن سلول های مغز خیلی زودتر از حد انتظار رخ می دهد. به عبارت دیگر، اگرچه از دست دادن سلول های مغز با افزایش سن طبیعی تلقی می شود، اما از دست دادن سلولی که در بیماری آلزایمر رخ می دهد بسیار سریعتر از حد انتظار رخ می دهد. فراموشی خفیف و شدید که از علائم آلزایمر در مرحله اولیه است، به مرور زمان پیشرفت کرده و منجر به اختلال در هوشیاری می شود. در بیماری آلزایمر که درک فرد از زمان و مکان مختل می شود، عمل فراموشی از آخرین اعمال تجربه شده فرد شروع می شود و به سمت گذشته پیش می رود.

 

علائم آلزایمر چیست؟

اگرچه فراموشی که یکی از علائم بیماری آلزایمر است، در مرحله اولیه بیماری خفیف است، اما با گذشت زمان فرد حتی از انجام کارهای ساده ای مانند چت کردن نیز ناتوان می شود. این بیماری که باعث می شود کیفیت زندگی فرد به میزان قابل توجهی کاهش یابد، به مرور زمان بر زندگی فرد یا افرادی که از او مراقبت می کنند نیز تأثیر منفی می گذارد. علائم آلزایمر در مراحل اولیه، میانی و پیشرفته بیماری متفاوت است. هنگامی که به طور دوره ای بررسی می شود، علائم آلزایمر را می توان به شرح زیر فهرست کرد:

 

 

علائم اولیه آلزایمر

علائم شایع آلزایمر در مراحل اولیه، زمانی که بیماری شروع می شود، به شرح زیر است:

گیجی،

فراموش کردن وقایع،

ناتوانی در به خاطر سپردن نام اشیا و افراد،

یک نفر جاده ها را گیج می کند،

نمی توان تصمیم گرفت،

همیشه در مورد یک چیز صحبت می کنند،

احساس اضطراب،

نوسانات خلقی.

 

علائم میان مدت آلزایمر

علائم آلزایمر که در دوره میانی پس از دوره اولیه بیماری مشاهده می شود را می توان به شرح زیر فهرست کرد:

نشان دادن رفتار هیجان زده و عصبانی،

توهم آور،

شک به خانواده و دوستان،

مشکل گفتار،

نگرش پرخاشگرانه،

ناتوانی در سازگاری با مکان های خارجی،

انکار رویدادهای به یاد ماندنی،

حرکات وسواسی،

سردرگمی در درک زمان،

افسردگی.

 

علائم پیشرفته آلزایمر

علائم آلزایمر پیشرفته که آخرین مرحله بیماری است به شرح زیر است:

از دست دادن گفتار،

مشکلات حافظه کوتاه مدت و بلند مدت،

مشکل در خوردن،

کاهش وزن،

بی اختیاری ادرار،

ناتوانی در حرکت بدون کمک.

مراحل بیماری آلزایمر

آلزایمر اساساً در ۳ مرحله اولیه، متوسط ​​و پیشرفته بررسی می شود. اگرچه فراموشی خفیف ممکن است در مراحل اولیه بیماری آلزایمر رخ دهد، اما فرد می تواند این وضعیت را تحمل کند. بیماران مبتلا به آلزایمر در مراحل اولیه که در به خاطر سپردن نام افراد جدیدی که ملاقات می کنند مشکل دارند، ممکن است در برنامه ریزی دچار مشکل شوند. فاز میانی طولانی ترین مرحله بیماری آلزایمر در نظر گرفته می شود. در این دوره که علائم بیماری با وضوح بیشتری احساس می شود، فرد در بیان افکار خود دچار مشکل می شود. با گذشت زمان، فردی که در انجام کارهای معمولی مشکل دارد، نمی تواند راه خانه را به خاطر بیاورد. این دوره که مشکلات در کنترل مثانه و روده شروع می شود، مرحله پیشرفته آلزایمر را به دنبال دارد. در مرحله نهایی بیماری آلزایمر، که فرد تقریباً از هر جنبه به مراقبت نیاز دارد، فرد نسبت به محیط خود آگاهی خود را از دست می دهد. فردی که در برقراری ارتباط مشکل دارد حتی نمی تواند اعمال فیزیکی را به تنهایی انجام دهد.

 

علل آلزایمر

علت دقیق بیماری آلزایمر که به دلیل تجمع پروتئین بتا آمیلوئید غیرطبیعی در مغز رخ می دهد، هنوز شناخته نشده است. عواملی که تصور می شود باعث بیماری آلزایمر می شوند را می توان به شرح زیر فهرست کرد:

سن،

وجود برخی بیماری های عروقی،

قرار گرفتن در معرض تروما در گذشته،

به عنوان یک حامل APOE4،

وجود آلزایمر در خانواده

افسردگی گذشته

سطح تحصیلات پایین،

اختلال خواب،

عدم فعالیت بدنی،

چاقی،

تغذیه ناکافی و نامتعادل،

سیگار کشیدن.

 

تشخیص آلزایمر

زمانی که برای تشخیص بیماری آلزایمر به پزشک مراجعه می شود، از بیمار و بستگان بیمار گزارش گرفته می شود و سپس معاینه عصبی فرد انجام می شود. پس از انجام آزمایش‌های عصبی، در صورت لزوم، پزشک آزمایش‌های عصبی شناختی، تصویربرداری رادیولوژیکی مانند MRI، CT، PET و آزمایش‌های آزمایشگاهی را برای بررسی برخی هورمون‌ها، ویتامین‌ها و سایر مقادیر لازم درخواست می‌کند. فرد در پرتو یافته ها دوباره ارزیابی می شود. در برخی موارد، آزمایشات ژنتیکی نیز ممکن است برای روشن شدن تشخیص انجام شود. آلزایمر با توجه به همه داده ها و به ویژه با توجه به سیر بیماری تشخیص داده می شود.

 

درمان آلزایمر

با وجود تحقیقات گسترده در مورد بیماری آلزایمر، هنوز هیچ روش درمانی برای درمان این بیماری وجود ندارد. با این حال، رویکردهای درمانی متفاوتی برای کاهش سرعت پیشرفت بیماری و کاهش شکایات موجود وجود دارد. درمان های شخصی معمولاً با استفاده از دوزهای پایین دارو شروع می شود. در دوره بعدی بیمار مجددا معاینه می شود و در صورت نیاز دوز داروها افزایش می یابد. هدف آن افزایش کیفیت زندگی فرد و بستگان بیمار، به لطف روش های درمانی است که هدف آن قادر ساختن فرد به انجام فعالیت های روزانه به تنهایی است.

 

سوالات متداول در مورد آلزایمر

سوالات متداول افراد مبتلا به علائم اولیه آلزایمر و بستگان آنها به شرح زیر است:

 

 

۱) مرحله آخر بیماری آلزایمر چقدر طول می کشد؟

بیماری آلزایمر اساساً شامل ۳ مرحله است و پیشرفت بیماری از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بنابراین، مدت زمان آخرین مرحله بیماری نیز متفاوت است.

بیشتربدانید؛دکتر در منزل شمال تهرانویزیت پزشک در منزل غرب تهرانتزریقات در منزل شمال شرقی تهرانتزریق در منزل غرب تهرانتزریق در منزل تهران

 

۲) بیماران آلزایمر نباید چه بخورند؟

اگرچه برنامه غذایی برای بیماران آلزایمر به طور خاص برای بیمار ایجاد شده است، اما توصیه می شود از رژیم غذایی کم قند، کربوهیدرات و غذاهای فرآوری شده پیروی کنید.

 

 

۳) برای جلوگیری از آلزایمر چه باید کرد؟

برای جلوگیری از آلزایمر توصیه می شود فعالیت های ذهنی را دائما تجدید کنید. به عبارت دیگر خواندن چیزهای جدید، انجام تحقیق و یادگیری زبان جدید عواملی هستند که احتمال ابتلای فرد به آلزایمر را کاهش می دهند. علاوه بر همه اینها، فرد باید یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشد، به طور منظم ورزش کند و به طور منظم بخوابد.

خدمات فیزیوتراپی خانگی

خدمات فیزیوتراپی خانگی برای درمان مشکلات کلی مرتبط با سلامت ستون فقرات مانند فتق دیسک، فیبرومیالژیا، صاف کردن گردن یا آرتریت ارائه می شود. یک بیمار؛ افراد ممکن است به دلایلی مانند کهولت سن، ناتوانی یا چاقی بخواهند این خدمات را در خانه دریافت کنند. خدمات مراقبت در منزل درمان راحت تری را ممکن می سازد.

مقررات خدمات فیزیوتراپی در منزل شامل چه مقرراتی است؟ آیین نامه ارائه خدمات مراقبت در منزل همچنین رویه ها و اصول مربوط به وظایف پرسنل مراقبت های بهداشتی را که می توانند در منازل کار کنند تنظیم می کند. بر این اساس خدمات مراقبت در منزل شامل فیزیوتراپی و درمان روانی نیز می شود. مرکز یا واحد ارائه دهنده خدمات همچنین ممکن است پرسنل غیرپزشکی مانند فیزیوتراپیست ها را به آنها اختصاص دهد. وظایف و مسئولیت های این پرسنل طبق همین آیین نامه محدود به قانون حرفه ای خود می باشد.

 

خدمات فیزیوتراپی خانگی

فیزیوتراپی یک روش ارجح در درمان برخی از مشکلات یا بیماری های رخ داده در ساختار ستون فقرات است. این به عنوان درمانی که توسط مراکز مراقبت در محدوده خدمات بهداشتی خانگی ارائه می شود، در خط مقدم است. این عمل توسط فیزیوتراپیست هایی که به خانه می آیند انجام می شود .

شما می توانید با موسسه مهرآوران نوین ، یک سازمان حرفه ای که خدمات فیزیوتراپی خانگی را در تهران ارائه می دهد، آسایش خدمات بهداشتی و مراقبتی در منزل را تجربه کنید . بنابراین فیزیوتراپی در بیمارستان چگونه انجام می شود؟ اصولاً تفاوتی بین اعمال فیزیوتراپی که در منزل و بیمارستان انجام می شود وجود ندارد.

 

فیزیوتراپی در منزل

کاربردهایی مانند الکتروتراپی، تمرینات ورزشی که به عنوان حرکات درمانی نیز شناخته می شوند و ماساژ از عناصر مختلف فیزیوتراپی هستند. برخی یا همه اینها ممکن است توسط فیزیوتراپیست ها توصیه شود. فیزیوتراپی در خانه توسط پرسنل مراقبت های بهداشتی که به خانه می آیند انجام می شود.

 

بیمار از نحوه و ترتیب انجام تمرینات مطلع می شود. علاوه بر این، الکترودهایی که جریان الکتریکی را که باعث تحریک عضلات و اعصاب می شود، در قسمت های خاصی از بدن قرار می دهند. این فرآیند در فواصل زمانی معین انجام می شود. هنگام اعمال جریان الکتریکی، فرد دردی احساس نمی کند.

 

خدمات فیزیوتراپی خانگی

هزینه فیزیوتراپی خانگی

با خدمات فیزیوتراپی خانگی می توان برای بسیاری از مشکلات سلامتی تسکین داد . به عنوان مثال، درد مزمن، همچنین به عنوان فیبرومیالژیا شناخته می شود، که علت آن به وضوح شناخته نشده است، می تواند از طریق برنامه های فیزیوتراپی تسکین یابد. علاوه بر این، این تسکین می تواند برای مدت طولانی دائمی باشد.

روشی که با اعمال جریان الکتریکی به قسمت هایی که بیمار در آن ناراحت است به کار می رود الکتروتراپی نامیده می شود. برای افزایش اثربخشی این اپلیکیشن و تسکین پایدار آن نباید از تمرینات توصیه شده توسط فیزیوتراپیست غافل شد. ورزش به تقویت عضلات، افزایش جریان خون و کشش عضلات کمک می کند.

از تکنیک ها و داروهای مختلف ماساژ نیز در درمان دردهای مزمن استفاده می شود. داروهایی که می توان از آنها استفاده کرد شامل مسکن ها، ضد التهاب ها، شل کننده های عضلانی و برخی از داروهای ضد افسردگی است. به همین ترتیب فیزیوتراپی در فتق ها، روماتیسم های مختلف و آسیب های ستون فقرات جایگاه مهمی دارد. درخواست ها توسط پرسنل شاغل در بخش های فیزیوتراپی و توانبخشی بیمارستان ها یا مراکز درمانی مختلف هدایت می شود.

هزینه فیزیوتراپ های خانگی چقدر است ؟ هزینه ها ممکن است بسته به محتوای فیزیوتراپی که در خانه اعمال می شود و سیاست های قیمت مرکز مراقبت متفاوت باشد. برای دریافت راحت ترین درمان با قیمت های مقرون به صرفه می توانید با مرکز ما تماس بگیرید.

 

خدمات فیزیوتراپی خانگی

فیزیوتراپیست هایی که به خانه می آیند

با کمک فیزیوتراپی می توان مشکلات سلامتی مختلفی را که بر نواحی مانند کمر، کمر یا گردن تأثیر می گذارد، از بین برد یا اثرات آنها را کاهش داد. در زیر می توانید مشکلات سلامتی مختلف را در محدوده این حوزه درمانی بررسی کنید.

فتق کمر و گردن

آسیب های ستون فقرات

شکستگی ها

آسیب های ورزشی

مشکلات درد

بیماری های روماتیسمی

سکته

پارکینسون

لنف ادم

فیزیوتراپی خانگی یکی از خدماتی است که اغلب در تهران درخواست می شود. بسیاری از ساختمان ها در کشور ما مطابق با معیارهای ارگونومیک ساخته نمی شوند. نمونه هایی از این موارد شامل میزها یا میزها در بسیاری از کلاس های درس و طراحی صندلی در برخی وسایل نقلیه عمومی است. علاوه بر این، آناتومی ستون فقرات انسان دارای ساختار نسبتاً ضعیفی است که به شدت در برابر درد و آسیب آسیب پذیر است. همه این عوامل احتمال مشکلات ستون فقرات را افزایش می دهند.

 

چگونه فیزیوتراپی در خانه انجام دهیم ؟

درخواست برای فیزیوتراپی در منزل در چارچوب مفاد مقررات مربوط به ارائه خدمات مراقبت در منزل انجام می شود. بر این اساس مراکز مختلف مراقبتی می توانند با هدایت فیزیوتراپیست ها به منازل خدمات بهداشتی و درمانی ارائه دهند.

 

پرسنل بهداشتی که خدمات خانگی را ارائه خواهند کرد، می توانند در چارچوب دانش و تجربه مورد نیاز در زمینه خود خدمات ارائه دهند. به عنوان مثال، یک فیزیوتراپیست؛ می تواند اعمالی مانند ورزش و الکتروتراپی را هدایت کند. او همچنین ممکن است توصیه های دیگری را ارائه دهد که ممکن است برای بیمار مفید باشد. پزشکانی که در بخش های فیزیوتراپی و توانبخشی کار می کنند می توانند درمان های مناسب دیگری را برای بیمار برنامه ریزی کنند. می تواند داروهای مختلف را تجویز کند و در صورت لزوم با سایر واحدهای پزشکی همکاری کند.

بیشتربدانید:اعزام پزشک به منزل شبانه روزیاعزام پزشک شمال تهرانخدمات پزشکی در تهرانهزینه پزشک در منزل تهرانویزیت دکتر در منزلاعزام پزشک به منزل

تیم مجرب و حرفه ای موسسه مهرآوران نوین خدمات مراقبتی و بهداشتی در منزل را در بسیاری از زمینه ها ارائه می دهد. برای اطلاع از هزینه های فیزیوتراپی خانگی و بهره مندی از خدمات ما می توانید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید