نگهداری سالمند در منزل

نگهداری سالمند در منزل


[vc_row][vc_column][vc_column_text]

با توجه به رشد جمعیت سالمندی در ایران نیازهای اجتماعی ، رفاهی و مراقبتی سالمندان روز به روز در حال افزایش میباشد و یکی از این نیازها مراقبت از سالمندان است که باید به نحو شایسته ای انجام گردد .
مراقبت از سالمندان در منزل توسط مراقبین مرکزپرستاری مهرآمران نوین  بصورت روزانه ، شبانه ، شبانه روزی و یا بصورت مقطعی (مدت معین) انجام میپذیرد که از جمله وظایف مراقب سالمند درمنزل میتوان به موارد زیر اشاره نمود :
۱-مراقبت و نگهداری از سالمند
۲- پیگیری درمان و دادن دارو درتمام ساعات کاری
۳- تهیه غذا و دادن غذا
۴- رسیدگی به امور رفاهی سالمند و گردشگری سالمند( با اجازه کتبی خانواده)
۵- رسیدگی به علائق سالمند در اوقات فراغت ( مرور خاطرات- خواندن کتاب – حل کردن جدول و …… )
۶- همراهی سالمند در بیرون از منزل
۷- رسیدگی به امور اداری و مالی سالمند( با اجازه کتبی خانواده )
۸- رسیدگی به نظافت و استحمام سالمند
۹- رسیدگی به نظافت محل زندگی سالمند

نگهداری سالمند در منزل

پرستار سالمند در منزل بهترین انتخاب برای افرادی است که زمان و یا تخصص کافی در نگه داری دائمی از عزیزانشان را ندارند . مسافرت ها ، جلسات کاری ، مهمانی ها ، ماموریت ها و… همگی نیاز اکثر خانواده ها را به پرستاری با تجربه و متخصص بیش از پیش کرده است . نگهداری از سالمند در منزل به تخصص و تجربه کافی در این زمینه احتیاج دارد.شما می توانید پرستاری از سالمند در منزل را با خیال راحت به مرکز خدمات پرستاری شبانه روزی مهرآوران نوین بسپارید.

با ما تماس بگیرید. ۰۹۱۲۴۸۴۴۰۳۷

[/vc_column_text][vc_column_text]یکی از مشکلات سالمندان کنترل نکردن ادرار می باشد

بی اختیاری ادرار چیست؟ چه چیزی باعث بی اختیاری ادرار می شود؟

بی اختیاری ادرار عبارت است از ناتوانی غیر ارادی غیرقابل کنترل در حفظ ادرار. نام پزشکی آن “بی اختیاری ادرار” است.

 

چه کسانی معمولاً بی اختیاری ادرار را تجربه می کنند؟

اگرچه بی اختیاری ادرار در هر دو جنس دیده می شود، اما شیوع آن در کل جمعیت زنان ۲۰-۱۵ درصد است. اگرچه در هر سنی قابل مشاهده است، اما در سنین بالاتر شایع تر است. با این حال، بی اختیاری ادرار را نباید به عنوان یک روند طبیعی پیری پذیرفت، در صورت تداوم، باید آن را یک بیماری تلقی کرد. بی اختیاری ادرار وضعیتی است که آسایش زندگی را مختل می کند و ناراحتی های اجتماعی و روانی ایجاد می کند. حتما باید درمان بشه

 

دلایل بی اختیاری ادرار چیست؟

  • چاقی،
  • بارداری،
  • زایمان های سخت
  • بالا رفتن سن،
  • یائسگی،
  • دیابت (دیابت شیرین)،
  • زوال عقل،
  • بیماری آلزایمر،
  • افتادگی در مثانه،
  • عفونت های مجاری ادراری و واژن،
  • برخی از داروهای مصرفی و عوامل ژنتیکی از علل بی اختیاری ادرار هستند.

 

بی اختیاری ادرار در زنان:

بی اختیاری ادرار در زنان به روش های زیر رخ می دهد:

بی اختیاری ادرار فوری: نشت غیر ارادی ادرار در هنگام نیاز ناگهانی، فوری و شدید به توالت، بدون دسترسی به توالت است. میل ناگهانی به ادرار کردن، تکرر ادرار، نشت ادرار قبل از رسیدن به توالت از جمله علائم بی اختیاری ادرار فوری است. این نوع بی اختیاری ادرار ممکن است پس از ضعیف شدن عضلات لگن، عفونت یا یائسگی رخ دهد.

بی اختیاری ادرار استرسی: معمولاً در زنانی که زایمان طبیعی متعدد، سخت و تهاجمی داشته اند دیده می شود. بی اختیاری ادرار هنگام خنده، سرفه، عطسه، دویدن، پریدن یا بلند کردن وسایل رخ می دهد.

بی اختیاری ادرار نوع مختلط فرآیندی است که در آن هر دو نوع با هم رخ می دهند.

 

بی اختیاری ادرار چگونه برای بیمار  تشخیص داده می شود؟

بی اختیاری ادرار یک فرآیند روانی اجتماعی است و می تواند باعث ایجاد شرم و میل به پنهان کردن آن در فرد شود، در صورت وجود شک، بیمار می پرسد: “آیا شما شکایتی از بی اختیاری ادرار دارید؟” باید مورد سوال قرار گیرد. باید شرح حال خوب گرفته شود، بیماری ها، داروهای مصرفی، تاریخچه زایمان و جراحی در گذشته مورد سوال قرار گیرد، الگوی ادرار روزانه بیمار یاد گرفته شود (دفتر خاطرات مثانه) و بیمار بتواند الگوی بی اختیاری ادرار را به خوبی توصیف کند. معاینه دقیق زنان باید برای بررسی نشت ادرار با سرفه و عطسه در صورت استرس انجام شود. عفونت ها باید با انجام آزمایش ادرار و کشت ادرار در صورت نیاز، مشاوره اورولوژی انجام شود و معایناتی مانند یرودینامیک و سیستوسکوپی در دستور کار قرار گیرد.

 

بی اختیاری ادرار چگونه درمان می شود؟

بی اختیاری ادرار را می توان با روش های جراحی یا غیر جراحی و دارو درمان کرد. از آنجایی که بی اختیاری ادرار نوعی اختلال در عملکرد است، درمان آن باید به خوبی تنظیم شود. تعیین نوع بی اختیاری ادرار بسیار مهم است زیرا برای درمان تعیین کننده است.

 

اگر بیمار اضافه وزن داشته باشد، می تواند با رژیم غذایی و برنامه ورزشی مناسب وزن خود را کاهش دهد. اگر علت یبوست باشد، رژیم غذایی تنظیم می شود و دارو تجویز می شود. اگر علت دیابت کنترل نشده باشد، داروها و رژیم غذایی بیمار تنظیم می شود. برای رفع خشکی واژن به دلیل یائسگی می توان درمان هایی انجام داد. از مصرف بیش از حد مایعات جلوگیری می شود. از بیمارانی که بیش از حد از سیگار و الکل استفاده می کنند خواسته می شود که آنها را کاهش دهند. عفونت های دستگاه ادراری با آنتی بیوتیک های مناسب درمان می شوند. تمرینات تقویت عضلات مثانه و لگن توصیه می شود. این تمرینات بر اساس اصل نگه داشتن و رهاسازی ادرار در هنگام ادرار است.

 

معمولاً برای بی اختیاری ادرار استرسی از جراحی و برای بی اختیاری ادراری نوع اورژانسی از دارو استفاده می شود.

 

این جراحی ها معمولاً از طریق واژینال انجام می شود. این جراحی با بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی انجام می شود و تقریباً ۲۰-۱۵ دقیقه طول می کشد. این ناحیه با قرار دادن یک آویز به سبک بانوج در خروجی مجرای ادرار پشتیبانی می شود. به این ترتیب بیمار بهتر می تواند ادرار را حفظ کند. در صورت وجود بی اختیاری ادرار فوری، درمان دارویی نیز باید انجام شود.

 

این تمرینات همچنین بافت واژن را در زنان سفت می کند و با جلوگیری از افتادگی لگن و اندام تناسلی زنان به احتباس بهتر ادرار کمک می کند. در برخی از بیماران می توان نتایج موفقیت آمیزی را از درمان فقط با تمریناتی که باعث تقویت این عضلات می شود، بدون نیاز به جراحی یا دارو به دست آورد.

 

در شرایط مناسب، درمان‌های هورمونی سیستمیک و/یا موضعی ممکن است به کاهش شکایات در بیماران یائسه کمک کند.

بیشتربدانید؛مراقبت از سالمند در منزل تهران-مراقبت از سالمند و کودک در منزلمراقبت از سالمند و کودک شمال تهراننگهداری از سالمند در تهران

استفاده از لیزر واژینال و استفاده از صندلی مغناطیسی نیز می تواند به عنوان روش های کمکی دیگر مورد استفاده قرار گیرد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!