پزشک در منزل تهران

پزشک در منزل تهران؛ با توجه به مشکل شدن زندگی در دنیای امروز و سعی و  تلاش برای کسب  هر چه بیشتر درامد ، افراد مجبورهستند ساعات بیشتری را دور از خانواده و منزل خود سپری کنند. این  کار زمانی برای خانواده ها مشکل‌ ساز می‌شود که فرد بیماری در خانه داشته باشد و همواره نیاز به چکاپ و مراقبت داشته باشد.  و حتی گاهی به دلیل شرایط خاص پزشکی، بیمار باید در طول روز تحت نظر پزشک باشد.

 بیماران مبتلا به بیماری های مزمنی مثل دیابت، بیماری قلبی و فشار خون بالا، افراد مبتلا به آنفولانزای فصلی، بیماری های حاد و بیماران دارای سن زیاد و همچنین بیمارانی که برای رفتن به بیمارستان مشکل دارند، به مراقبت مرتب و روزانه نیازمند هستند.

به طور سنتی برای انجام معاینات پزشکی باید به بیمارستان یا کلینیک مراجعه کرد. با این حال، در سال های اخیر، انجام معاینه پزشک در خانه به طور فزاینده ای رایج شده است. معاینه پزشکی در منزل روشی است که در آن خدمات پزشکی در منزل خود بیمار ارائه می شود. در این مقاله به تفصیل به بررسی معاینه پزشک در منزل، مزایا و فواید آن می پردازیم.

برای دریافت خدمات پزشکی و پرستاری و یا اجاره تجهیزات پزشک با ما تماس بگیرید

 بنابراین با این تفاسیر تنها گزینه ای که در این شرایط می تواند به  کمک شما آید ، ویزیت پزشک در منزل است. اگرشما نیز در شهر شلوغی مانند تهران زندگی می کنید، آشنا شدن با چگونگی ویزیت دکتر در منزل تهران برای شما امری ضروری است.

یکی از خدمات ارائه شده در موسسه مهراوران ، ارائه خدمات ویزیت دکتر در منزل یا دریافت نمودن خدمات پزشکی در منزل است. بعضی از بیماران یا سالمندان شرایط خارج شدن از خانه را ندارند یا به دلیل های دیگر ، ترجیح دهند از خانه خارج نشوند.

در چنین مواقعی می‌توان به جای مراجعه مستقیم به مطب پزشک، پزشک به منزل مراجعه و بیمار را ویزیت نماید. در این مقاله ، قصد داریم چگونگی ویزیت پزشک در منزل به طور کامل مورد برای شما بررسی قراردهیم تا شما بتوانید بیمار خود را بدون انتقال به مراکز درمانی تحت معاینه و مراقبت قرار دهید.

ویزیت دکتر در منزل، از اقدامات اساسی است که شما می توانید برای مراقبت از بیماری که توانایی حرکتی محدودی دارد و یا به دلیل مشکلات خاص، نمی تواند به مراکز درمانی مراجعه کند، انجام دهید. ویژگی ویزیت پزشک در منزل، موجب می شود تا وضعیت سلامتی بیمارمرتب مورد بررسی قرار گیرد، تا برنامه درمانی برای او تنظیم شود و در صورت نیاز بودن به متخصص مربوطه ارجاع داده شود.

مقالات بیشتر: اجاره دستگاه ساکشن در تهران ، اجاره ونتیلاتور ، اجاره ساکشن

پزشک در منزل می تواند به شما پیشنهاد دهد که آیا درمان خاصی برای انجام دادن در منزل دارد؟ یا خیر. و ممکن است بیمار را برای درمان خانگی آماده کنند و به طور مرتب  و منظم او را تحت مراقبت خود قرار دهند.

مزایای ویزیت پزشک عمومی در منزل

در شهرهای بزرگ مانند تهران، اعزام دکتر به  منزل مزایای بسیاری به همراه دارد.  از مزایای ویزیت بیمار در منزل تهران و حتی دیگر شهرها می توان به مواردی اشاره کرد:

ویزیت پزشک در منزل می تواند به انجام دادن معاینات پزشکی به طور منظم کمک کند

دکتر در خانه می تواند اثربخشی داروهای تجویز شده را مورد ارزیابی قرار دهد و در صورت بروز عوارض، برای شناسایی و رفع آنها اقدام نماید

هنگامی که بیمار از تب، سرماخوردگی، سرفه و سایر بیماری‌های رنج می‌ برد، ویزیت دکتر در منزل، استرس  هنگام مراجعه به بیمارستان و انتظار کشیدن برای مشاوره توسط کادر درمان  را کاهش می‌دهد

ویزیت دکتر در منزل، در هزینه ها و زمان صرفه جویی می شود، زیرا دیگر لازم نیست، هزینه های انتقال بیمار به  بخش اورژانس و مرکز فوریت های پزشکی پرداخت شود. این همچنین می تواند باعث صرفه جویی در وقت شما شود، به خصوص اگر  به دلیل شرایط کاری و شغلی، نمی‌تواند به طور مرتب در کنار بیمار خود باشید.

ویزیت در منزل باعث می شود تا بیمار در محیطی امن و آرام با خیالی آسوده روند بهبودی و درمان را ادامه دهد.

 

معاینه پزشک در منزل چیست؟

معاینه پزشک خانگی اپلیکیشنی است که به بیماران امکان می دهد خدمات پزشکی را به راحتی در خانه دریافت کنند. پزشک یا کادر پزشکی به منزل بیمار می آید و خدمات معاینه، درمان و مشاوره لازم را ارائه می کند. ویزیت پزشک خانگی اغلب یک گزینه ارجح برای افرادی است که مسن هستند، محدودیت حرکتی دارند یا بیماری های مزمن دارند.

 

مزایای معاینه پزشک در منزل:

آسایش و راحتی : معاینه پزشک خانگی با اجازه دادن به بیماران برای دریافت خدمات پزشکی در خانه خود، آسایش و راحتی را ارائه می دهد. بیماران می توانند بدون نیاز به صبر کردن یا مواجه شدن با مشکلاتی مانند مسافرت یا گذراندن مدت طولانی در بیمارستان با پزشک خود به صورت تک به تک ارتباط برقرار کنند.

 

صرفه جویی در زمان و انرژی : معاینه پزشک در خانه به بیماران امکان می دهد در زمان و انرژی صرفه جویی کنند. بیماران طبق ساعت نوبت منتظر حضور پزشک در منزل خود هستند و زمان انتظار طولانی نیست. به علاوه، آنها مجبور نیستند سفر کنند یا با مسائل حمل و نقل سروکار داشته باشند.

 

خدمات شخصی : ویزیت پزشک در خانه تضمین می کند که بیماران خدمات شخصی تری دریافت می کنند. پزشک می تواند معاینه را در یک محیط خصوصی در منزل بیمار انجام دهد و برنامه درمانی را با توجه به نیاز بیمار تنظیم کند. این امر رابطه بیمار و پزشک را تقویت می کند و تضمین می کند که بیماران مراقبت های فردی بیشتری دریافت می کنند.

 

کاهش خطر عفونت : معاینه پزشک در منزل خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد. در حالی که ممکن است بیماران و بیماری های بیشتری در بیمارستان ها یا کلینیک ها وجود داشته باشد، معاینه پزشک در خانه این خطر را به حداقل می رساند. بیماران در محیط امن تری معاینه می شوند و خطر انتقال بیماری به حداقل می رسد.

 

سایر مزایای معاینه پزشک در منزل:

ردیابی و نظارت : معاینه پزشک در منزل، پیگیری و نظارت منظم بیماران را فراهم می کند. وضعیت سلامت افراد مبتلا به بیماری های مزمن با دقت بیشتری بررسی می شود و در صورت لزوم برنامه درمانی به روز می شود.

 

آموزش بیمار و خانواده : معاینه پزشک در منزل آموزش های مرتبط با سلامت را به بیماران و اعضای خانواده ارائه می دهد. پزشک از بیماران و خانواده‌هایشان در آگاه شدن از مسائل بهداشتی و اتخاذ سبک زندگی بهتر حمایت می‌کند.

بیشتربدانید:اعزام پزشک به منزل شبانه روزیاعزام پزشک شمال تهرانخدمات پزشکی در تهرانهزینه پزشک در منزل تهرانویزیت دکتر در منزلاعزام پزشک به منزل

حمایت روانی : معاینه پزشک در منزل نیز حمایت روانی را برای بیماران فراهم می کند. بیماران با دریافت خدمات درمانی و مشاوره در محیط خانه خود احساس راحتی بیشتری می کنند و سطح استرس آنها کاهش می یابد.

وظایف پزشک عمومی در منزل

بررسی سلامتی عمومی بیمار

بررسی نتایج آزمایش

بررسی روند درمان

بررسی دوز و نوع داروها

ارائه مشاوره پزشک

ارجاع بیمار به پزشک متخصص

ویژگی های وجود پزشک در منزل و استفاده  نمودن از خدمات آنها:

حضور پزشک در منزل که بیشتر افراد امروزه هم آن را به کار میگیرند بسیار می تواند برای بیمار مفید باشد.

یکی از ویژگی های حضور پزشک در منزل برای فرد بیمار دارد این است که می تواند به آسانی بیمار خود را بشناسد و روش های درمانی بیمار خود را متناسب با همان ویژگی ها انجام دهد تا نتیجه ی بهتری در مدت زمان کمتری بگیرد.

بیشتر بخوانید: پرستار آی سی یو در منزل ، تزریق در منزل ، مراقبت های ویژه در منزل

هم خود دکتردر روش درمانی خود موفق می شود و هم روند بهبودی و بدست آوردن سلامتی بیمار او زودتر پیش می رود. و هر چیزی طبق خواسته ی و نظر بیمار با توجه به علایق و خواسته هایش برای او انجام خواهد شد.

و افرادی که از خدمات حضور دکتر در منزل در تهران برای بیماران خود استفاده می کنند می توانند از یک سری از خدمات دیگری نیز بهره ببرند که این کادر پزشکی به بهترین شکل ممکن آن ها را برای بیمار خود و حفظ سلامتی او انجام خواهد داد.

مانند انواع کمک های اولیه ای که ممکن است بیمار به آنها احتیاج داشته باشد. این افراد می توانند از خدمات مربوط  به فیزیوتراپیست و… هست نیز استفاده کنند.

کار درمانگران و گفتار درمانگران از خدماتی هستند که در زمان استفاده از این برنامه می توانند به آنها دسترسی پیدا کنند و از خدمات که می دهند بهره مند شوند.

دکتر در منزل در تهران و یا در هر شهر دیگر ویا در کشور های دیگر می تواند خدمات زیر را در این برنامه ها برای بیماران خود انجام دهد:

پرستاران و دکترهای با تجربه این موسسه در زمینه ی کمک های اولیه از هر نوعی می توانند به بیمارکمک کنند.

آن ها همچنین می توانند پیگیری های معمولی را برای بیمار در هر زمانی انجام دهندتا رضایت  بیمار خود را جلب کنند.

این کادر های درمانی ویژه به بیمار خود در زمینه دادن مشاوره های تخصصی هم کمک می کنند. تا روحیه بیمار تضعیف نشود تا بتواند در هر لحظه راجب بیماری اش از پزشک متخصص خود کمک بگیرد.

همان طور که توضیح دادیم این کادر درمانی ویژه و پر تجربه از پرستار هایی با تجربه هم در کادر خود استفاده میکند  تا انواع مراقبت های پرستاری به صورت ماهرانه و با تجربه  برای بیمار ان ها انجام شود و به بهبودی بیمار کمک ویژه بشود.

این کادر درمان می توانند در اموری مربوط به فیزیوتراپی هم به بیمار خود خدمات برساند.

کاردرمانی دسته ی دیگری از آن خدمات ویژه است که می تواند به بیمار خود در این زمینه ها هم رسیدگی و کمک کند. در ادامه ی مطالب  راجب همه ی موارد بالا و موارد که پایین تر گفته می شود به طور کامل توضیح داده می شود.

مراقبت های تسکینی نوع دیگری از ارائه دادن خدمات است که این نوع از کادر های درمانی برای بیماران خود می توانند انجام بدهند. و رضایت بیمارهای خود را از این طریق و از طریق مراقبت های ویژه ی ای که در اختیار می گذارند به دست بیاورند.

این موضوع به نفع بیمار است چون زود تر بهبود می یابد. و هم به تجربه و سابقه ی کاری خود دکترو  هم سابقه های خوب و درخشانی  به موسسه مربوطه وارد می شود که در آینده شغلی او بسیار تاثیر گذار است

از دیگر خدماتی که کادر های درمانی ویژه به بیمار های خود ارائه می دهند مراقبت نمودن از زوال مغز و یا همان از دست دادن حافظه است. مخصوصا که در این دوره زمانی نیاز این طور از افراد به پرستار و کادر درمانی عالی چندین برابر بیشتر از قبل می شود.

یکی خدمات مهم این افراد این است که مصرف داروی بیمار را کنترل می کند و زمان درست آن ها را به او یادآوری می کند. خوردن دارو آن هم درست سر موقع بسیار تاکید شده و مهم است و در بهبود ی بیمار و پیشرفت آن بسیار تاثیر گذا است.

این کادر ویژه در همه مراحل مراقبت های انتقالی تخصص داشته است و می تواند به بهترین شکل به بیمار کمک کند تا در این زمینه ها اذیت نشود.

 مشاوره هایی در رابطه با  دیابت را این نوع از کادر درمان در دسته ی خدماتی که قرار است به بیمار ارائه بدهند تحت پوشش قرار دارد که در روند بهبودی بیماری ها بسیار تاثیر گذارمی باشد.

در دوره ای که این کادر درمانی مشغول مراقبت از بیمار های خود هستند تغذیه و بهداشت بیمار را نیز کنترل می کنند. این مورد بسیار مهم است. و حتما باید رعایت شوند.

این دسته از افراد به دلیل استراحت زیاد ممکن است که به زخم بستر دچار شوند اما این این کادر با برنامه ریزی که دارد سیستم مراقبتی مراقبت از زخم ها ی بستر را در لیست خدماتی خود قرار داده است و به بیمار هایی که دچار این نوع از زخم ها شده است در تغییر پوزیشن آنها کمک ویژه می کند.

انجام انواع تزریق های وریدی و عضلانی

 سونداژ

گاواژ و لاواژ

تراشه گذاری

کنترل کردن ضربان قلب و تعداد تنفس های افراد در دقیقه و همچنین دمای بدن آن ها

پانسمان کردن زخم ها

مراقبت کردن از زخم های دیابتی

این نوع از کادر های درمانی می توانند برحسب آن چیزی که بیمار می خواهد و با توجه به به وضعیت بیماری اش به او خدماتی برسانند و ممکن است که یک بیمار نتواند از تمامی خدماتی که این دسته از کاد درمان  به بیمارها ارائه  می دهند استفاده کنند.

پزشک در منزل تهران

 

ویزیت های خانگی: چه زمانی می توانید با پزشک خود تماس بگیرید؟

حتی با جدی ترین بیماری، اکثر بیماران به جای درخواست ویزیت در منزل، خود را به دکتر می کشانند. اما آنچه در نگاه اول لوکس گران به نظر می رسد در بسیاری از موارد حق شماست. ما توضیح می دهیم که چه چیزی را باید در نظر بگیرید – و چگونه می توانید از این خدمات ویژه بهره مند شوید.

 

ویزیت پزشکی در منزل چیست؟

درد، تب بالا، مشکلات گردش خون، استفراغ مکرر یا ضعف، رفتن به پزشک را برای برخی از بیماران غیرقابل تحمل – گاهی حتی غیرممکن می کند. اگر نمی توانید در مطب پزشک خود را ملاقات کنید، می توانید از ویزیت در منزل استفاده کنید. یعنی پزشک شما به خانه شما می آید و شما را مستقیماً در محل معاینه و درمان می کند. به خصوص عملی: پزشک نسخه های داروهای شما را برای شما خواهد آورد. با این حال، به خاطر داشته باشید که بازدید از منزل برای شرایط اضطراری مطلق مناسب نیست. در صورت بروز حوادث یا شرایط تهدید کننده زندگی، بیماران باید بلافاصله با اورژانس تماس بگیرند.

 

چه زمانی حق بازدید از منزل را دارید؟

اساساً موارد زیر صدق می کند: باید یک قرارداد درمانی بین شما و پزشکتان وجود داشته باشد که پزشک شما را ملزم به ارائه کمک پزشکی کند. اما با کلمه “قرارداد” معطل نشوید – لازم نیست یک سند مکتوب تهیه کنید یا صحبت خاصی در مورد آن داشته باشید. این فقط به این معنی است که پزشک درمان را در مطب خود شروع کرده، از طریق تلفن به شما توصیه کرده یا به سادگی با شما قرار ملاقات گذاشته است. این برای شما چه معنایی دارد؟

خیلی ساده: پزشک موظف است که شما را درمان کند – و در نتیجه اگر به دلایل بهداشتی نمی توانید خودتان به مطب مراجعه کنید یا اگر نمی توانید به طور منطقی انتظار رفتن به مطب را داشته باشید، موظف است به خانه مراجعه کنید. . این معمولاً فقط در صورتی است که شما متحرک و در بستر نیستید یا به وضوح بیمار هستید. این شامل، برای مثال، بیماران پس از سکته مغزی با همی پارزی (فلج یک طرف بدن)، بیماری های تومور پایانی یا بیماران مبتلا به COPD (بیماری مزمن ریوی) است که به اکسیژن در خانه وابسته هستند.

نکته: این شرایط در مورد فرزند شما نیز صدق می کند. همچنین می توانید از پزشک متخصص اطفال بخواهید که در صورت ابتلای فرزندتان به بیماری بسیار مسری به خانه شما بیاید.

فرزند شما همچنین در صورت بیماری شدید حق دارد از یک ویزیت پزشکی در منزل استفاده کند.

علاوه بر قرارداد درمانی موجود، محل زندگی شما و فاصله تا پزشک مربوطه نیز نقش تعیین کننده ای دارد. اکثر پزشکان فقط در یک شعاع مشخص تماس های خانگی برقرار می کنند. بنابراین اگر در مجاورت پزشک خود زندگی نمی کنید، باید به دنبال پزشک دیگری باشید که مسئولیت منطقه شما را بر عهده دارد. اگر نمی دانید چه کسی است، می توانید به سادگی از پزشک خود در مورد آن بپرسید و تماس بگیرید.

 

آیا فقط در صورت بیماری شدید حق ملاقات در منزل را دارید؟

ویزیت در منزل فقط در صورت بیماری شدید؟ خوشبختانه نه تنها! بیماران مسن، نیازمندان به مراقبت یا بیماران مزمن نیز از حق ویزیت پیشگیرانه در منزل برخوردارند. هدف تأثیرگذاری مثبت بر بیماری و جلوگیری از بدتر شدن آن است. همچنین اغلب یک موضوع مراقبت طولانی مدت است که در چارچوب آن مهم است که پزشک شما تصور منظمی از وضعیت سلامتی شما داشته باشد.

 

متخصصان همچنین می توانند از خانه بازدید کنند

همچنین متخصصان موظفند در صورت لزوم ویزیت به دلیل بیماری در تخصص مربوطه، به منزل مراجعه کنند. این بدان معنی است که نه تنها پزشک خانواده شما یا یک پزشک عمومی دیگر می تواند به خانه شما بیاید، بلکه ارتوپدها، متخصصان اطفال و سایر متخصصانی که با آنها قرارداد درمانی بسته اید نیز می توانند به خانه شما بیایند.

بیشتربدانید:پرستاری در منزل شمال تهرانسونداژ در منزلسونداژ در منزل شمال تهرانتعویض سوند در منزل تهرانهزینه تعویض سوند در منزل

زمانی که پزشک می تواند ویزیت در منزل را به سایر کادر پزشکی واگذار کند

آیا مواردی وجود دارد که در حین ویزیت در منزل توسط شخص دیگری غیر از پزشک شما کمک پزشکی ارائه شود؟ بله، وجود دارد. به عنوان مثال، اگر در حین ویزیت خانگی فقط آزمایش خون یا تزریق ضروری باشد، پزشکان می توانند برای مثال، ویزیت از یک پرستار را درخواست کنند. با این حال، به عنوان یک پیش نیاز برای این، تماس شخصی پزشک و بیمار باید از قبل صورت گرفته باشد.

این بدان معناست که پزشک ابتدا باید در حین ویزیت در منزل تشخیص دهد. او نمی تواند این وظیفه را به یک پرستار یا دستیار پزشکی محول کند. اگرچه پزشک شما مختار است که با همکارتان نزد شما بیاید یا نه، اما او به تنهایی حق دارد گزارش پزشکی بدهد و شما را درمان کند.

 

بازدید از خانه، از جمله شب ها و آخر هفته ها

البته بیماری های حاد به زمان ها و روزهای هفته نمی چسبند. بنابراین شما به عنوان یک بیمار حق ویزیت در منزل را در هر زمانی از شبانه روز دارید. اگر پزشک معالج شما در حال انجام وظیفه نیست، این وظیفه اوست که شما را به خدمات پزشکی آماده باش معرفی کند و اطمینان حاصل کند که شخص دیگری از شما مراقبت می کند.

 

آیا پزشک من می تواند ویزیت در منزل را رد کند؟

نه، در واقع نه. حتی اگر پزشک بیمار خود را به خوبی بشناسد و بتواند علائم را از راه دور ارزیابی کند، باید تصویر خود را از وضعیت سلامتی بیمار تشکیل دهد. بنابراین تشخیص از راه دور از طریق تلفن یا ایمیل مجاز نیست، زیرا هر بیماری باید به صورت جداگانه توسط پزشک ارزیابی شود. با این حال، پزشک می تواند ویزیت در منزل را در زمانی که مناسب او باشد برنامه ریزی کند – برای مثال قبل یا بعد از ساعت اداری، مشروط بر اینکه ویزیت خیلی فوری نباشد.

تشخیص از راه دور از طریق تلفن جایگزین ویزیت پزشک در منزل نمی شود. او باید یک تصویر شخصی از وضعیت سلامتی شما در محل دریافت کند.

اما اگر پزشک همچنان از ویزیت شما در خانه امتناع کند، چه کاری می توانید انجام دهید؟ سپس او به قرارداد درمانی خود که به شما حق غرامت می دهد عمل نکرده است. علاوه بر این، پزشک شما با اقدامات حرفه ای که توسط انجمن پزشکی آغاز شده است تهدید می شود. با این حال، اگر قبلاً در جای دیگری از شما مراقبت شده است، به عنوان مثال توسط یک سرویس اضطراری یا در حال تماس، حق بازدید از منزل را ندارید.

مهم: اگر پزشک شما تعهدات مهم دیگری دارد، مانند درمان که نمی توان آن را به تعویق انداخت، هیچ اجباری برای ویزیت در منزل وجود ندارد. با این حال، یک اتاق انتظار کامل به حساب نمی آید.

۴ توصیه برای تقویت سیستم ایمنی بدن

وقتی نوبت به مبارزه با ویروس ها می رسد، اقدامات احتیاطی مانند شستن دست ها، مصرف ویتامین ها و اجتناب از افراد بیمار کلیدی است. با این حال، قوی نگه داشتن سیستم ایمنی بدن نیز می تواند مزیتی برای سالم ماندن به شما بدهد.

سیستم ایمنی دفاع بدن در برابر ارگانیسم های عفونی و سایر عوامل مهاجم است. دو دسته از عملکردهای ایمنی وجود دارد: عملکرد ذاتی که از ورود بیماری به بدن جلوگیری می کند و عملکرد تطبیقی ​​که باعث حذف یا جلوگیری از رشد ویروس ها و باکتری ها می شود.

 

اما چگونه به طور طبیعی سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنیم؟ در اینجا ما به شما ۴ توصیه می کنیم…

سالم بخورید

به گفته وزارت بهداشت کلمبیا، یک رژیم غذایی سالم با مصرف بالای آنتی اکسیدان ها به حفظ وضعیت مطلوب سلامت کمک می کند.

آنتی اکسیدان ها به عنوان یک سیستم دفاعی بدن در نظر گرفته می شوند، زیرا با پیشگیری از بیماری های تنفسی، قلبی عروقی، نورودژنراتیو، معده، تومور و سیستم غدد درون ریز مرتبط هستند.

آنتی اکسیدان های طبیعی عمدتاً در منابع گیاهی مانند میوه ها، سبزیجات، آجیل، دانه ها و ادویه ها یافت می شوند.

 

فعالیت بدنی انجام دهید

ورزش، به ویژه ورزش های قلبی عروقی، سلول های سیستم ایمنی شما را تقویت می کند و التهاب را کاهش می دهد، بنابراین بدن شما از دفاع خود برای مبارزه با عفونت استفاده می کند. فعالیت بدنی همچنین به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع ۲، هوشیاری مغز، کاهش وزن و کاهش استرس کمک می کند.

 

استرس را کاهش دهید

بین سلامت ایمنی، جسمی و روانی رابطه نزدیکی وجود دارد. وقتی استرس دارید، بدنتان هورمون هایی تولید می کند که سیستم ایمنی شما را سرکوب می کنند.

اگر برای مدت طولانی احساس استرس یا اضطراب می‌کنید، بدن شما می‌تواند کورتیزول بیشتری تولید کند که می‌تواند به گلبول‌های سفید خون شما حمله کند و بدن شما را کمتر قادر به مبارزه با تعدادی از بیماری‌ها، چه ویروسی یا غیره، مانند سرطان کند.

 

خوب بخوابید

کمبود خواب نه تنها می تواند باعث بیماری شود، بلکه فشار خون را نیز تغییر می دهد، افسردگی را تحریک می کند و بر وزن شما تأثیر می گذارد.

هنگامی که می خوابید، بدن شما خود را ترمیم می کند و این شامل تولید سلول های T است که به مبارزه با عفونت کمک می کند. برای اینکه بدن و ذهن خود بهترین عملکرد را داشته باشند، سعی کنید هر روز ۷ تا ۸ ساعت استراحت کنید.

تلاش برای تقویت سیستم ایمنی به افراد در هر سنی توصیه می شود. اگر برای مشکل خاصی نیاز به کمک دارید، از یکی از متخصصان ما مراقبت های بهداشتی در منزل را درخواست کنید. در مهراوران نوین ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

بیشتربدانید:انجام آزمایش خون و تزریقات در منزلتزریقات در منزل زعفرانیهتزریقات در منزل شمال شرق تهرانتزریقات در منزل ولنجکتزریقات نیاوران

پزشکی از راه دور: چیست و چه مزایایی دارد؟

به لطف پیشرفت فناوری، مسافت های فیزیکی یا مشکلات حمل و نقل دیگر مانعی برای دسترسی به خدمات بهداشتی نیست. در حال حاضر تنها با داشتن تلفن همراه یا نشستن در مقابل کامپیوتر، بیمار یا یکی از اعضای خانواده می تواند مشاوره پزشکی انجام دهد و با درمان مناسب، تشخیص دقیق را به دست آورد. این همان چیزی است که به عنوان پزشکی از راه دور شناخته می شود.

این خدمات به لطف مزایای متعددی که به بیماران ارائه می دهد چندین سال است که در حال رشد است. با این حال، با توجه به وضعیت فعلی به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹، بسیاری از افراد به دنبال پزشکی از راه دور هستند که مراقبت‌های بهداشتی را بدون نیاز به ترک خانه برای رفتن به بیمارستان تضمین می‌کند.

 

مزایای پزشکی از راه دور

رفع احتقان مراکز بهداشتی

در وهله اول، شایان ذکر است که پزشکی از راه دور جایگزینی برای خدمات پزشکی سنتی نیست، بلکه مکملی است که اجازه می دهد مراقبت از بیمار را به شیوه ای راحت تر، روان تر و شخصی تر حفظ کند. و همچنین مراکز بهداشتی را رفع احتقان کنید، با در نظر گرفتن اینکه فرد برای دریافت خدمات مجبور نیست به کلینیک یا بیمارستان مراجعه کند، بلکه فقط باید از طریق رایانه یا تلفن همراه با پزشک خود در ارتباط باشد.

 

امکان دسترسی بیشتر را فراهم می کند

این امر پزشکی را به بیمارانی نزدیک می کند که به دلیل شرایط مختلف به راحتی نمی توانند به خدمات پزشکی سنتی دسترسی داشته باشند، به دلیل مسائل رفت و آمد و حمل و نقل، مانند افرادی که دور از مراکز بهداشتی زندگی می کنند، وابسته هستند یا تحرکشان کم است.

 

از آسایش خانه مراقبت کنید

این خدمات با در نظر گرفتن اینکه بیمار می تواند بدون نیاز به ترک خانه مراقبت های پزشکی دریافت کند که کیفیت زندگی آنها را بهبود می بخشد، راحتی و حریم خصوصی بیشتری را برای بیمار فراهم می کند.

 

ارتباط بین پزشکان و بیماران را تسهیل می کند

ابزارهای تکنولوژیکی و دیجیتالی فرآیندهای ارتباطی را تسهیل می‌کنند، به طوری که بیمار از طریق پزشکی از راه دور می‌تواند با پزشک معتمد خود بدون در نظر گرفتن جایی که هستند، مشورت کند و در نتیجه روابط حرفه‌ای خود را تقویت کند. به عنوان مثال، تصور کنید که در سفر هستید و باید برای برخی شرایط به پزشک خود مراجعه کنید، این به لطف پزشکی از راه دور کاملاً امکان پذیر است.

 

هنگام درخواست وقت پزشکی از راه دور چه چیزی را باید در نظر داشته باشم؟

آماده سازی برای یک مشاوره از راه دور بسیار شبیه به آنچه که باید برای مشاوره سنتی انجام شود. بیمار باید اطمینان حاصل کند که سابقه پزشکی خود، نتایج آزمایش‌های آزمایشگاهی و فهرست داروهایی که مصرف می‌کند را در اختیار دارد و همچنین تمام سؤالات و تردیدهای مربوط به علائم یا آسیب‌شناسی خود را با متخصص در میان بگذارد.

 

تنها تفاوت این است که برای این نوع مشاوره بیمار نباید از خانه خارج شود، بلکه از طریق تلفن همراه یا کامپیوتر با پزشک خود ارتباط برقرار کند.

 

چگونه خدمات پزشکی از راه دور را درخواست کنیم؟

در مدیکا هوم کر ما پرسنل بهداشتی بسیار متخصص با تجربه گسترده در ارائه خدمات پزشکی از راه دور داریم. برای درخواست نوبت پزشکی مجازی، کافیست از طریق وب سایت یا از طریق تلفن با ما تماس بگیرید و آماده دریافت مراقبت های جامع بدون خروج از منزل شوید! !

خدمات پزشکی در منزل. فواید داروهای خانگی

ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی در منزل چیز جدیدی نیست، در زمان های قدیم تردد متخصصان بهداشت به خانه بیماران بسیار رایج بود. این رویه هنوز به قوت خود باقی است، به ویژه در مورد مراقبت از افراد دارای معلولیت برای جابجایی یا بزرگسالان مسن تر.

 

مزایای مراقبت های بهداشتی در منزل چیست؟

مزایای مراقبت های بهداشتی در خانه بی شمار است. هنگامی که یک پزشک یا پرسنل بهداشتی امکان سفر به خانه بیمار خود را دارند، می توانند به طور معمول معاینه کنند، معاینات پیشگیرانه انجام دهند، فشار خون بگیرند و/یا برای آزمایش های آزمایشگاهی نمونه برداری کنند.

 

مراقبت های بهداشتی در خانه برای سالمندان

با افزایش جمعیت افراد مسن در تهران، تقاضا برای کنترل و مراقبت ویژه برای بیماران مبتلا به آسیب شناسی که آن را ایجاب می کند افزایش می یابد.

 

مراقبت های بهداشتی در منزل با مراجعه به کلینیک چه تفاوتی دارد؟

  • راحتی بیشتر برای بیمار
  • بیمار نباید حرکت کند، بنابراین خطر سقوط کاهش می یابد
  • کاهش استرس ناشی از زمان انتظار
  • آرامش و حریم خصوصی

آیا از قبل خدمات مراقبت های بهداشتی خانگی مهراوران را می شناسید؟ برای درخواست اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

هر آنچه که باید در مورد بستری شدن در منزل بدانید

شاید شما در حال حاضر در حال نقاهت پس از جراحی هستید و نیاز به مراقبت دارید، یا ناگهان یکی از عزیزانتان شرایط مشابهی را تجربه می کند و ممکن است به خدمات بستری در منزل علاقه مند باشید که از مراقبت های ماهرانه ارائه شده توسط پرستاران، کاردرمانگران و فیزیوتراپیست ها تا خانه را شامل می شود.

 

بستری شدن در منزل به عنوان جایگزینی تعریف می ‌شود که به شما امکان می‌ دهد مراقبت‌ ها را در خانه خود دریافت کنید، همچنین درمان ‌ها و سایر مراقبت‌ ها، هم از نظر کمی و هم از نظر کیفیت، با آنچه در بیمارستان می ‌توانید داشته باشید، برابر است. زمانی که بیمار بستری شده دیگر نیازی به زیرساخت های بیمارستانی ندارد، اما نیاز به پیگیری فعال و مکرر برای مدت زمان محدودی دارد، توسط متخصصان بهداشت ارائه می شود.

 

در خانه بودن در حالی که به مراقبت های پزشکی ادامه می دهید به شما کمک می کند:

 

ارتقاء رفاه، حریم خصوصی و آسایش بیمار.

از بستری شدن های غیر ضروری خودداری کنید.

کاهش خطر عفونت های بیمارستانی.

خود مراقبتی را ارتقا دهید و اعضای خانواده بیشتر در تکامل بیمار مشارکت کنند.

بهبود استفاده از منابع بیمارستانی موجود.

بیشتربدانید:ویزیت پزشک در منزل غرب تهراناعزام پزشک به منزل شبانه روزیاعزام پزشک شمال تهراناعزام پزشک به منزل

خدمات بستری در منزل چگونه کار می کند؟

خدمات بستری در منزل با توجه به تشخیص بیمار متفاوت است، اما باید از پرسنل پزشکی و پرستاری تشکیل شود. از طریق آن ها، ابزارهای تشخیصی و درمانی مشابه با بیمارستان در دسترس شما قرار می گیرد، با فراوانی و کیفیت مراقبتی که در صورت بستری شدن در بیمارستان به شما ارائه می شود.

 

باید در نظر داشته باشید که این خدماتی است که بسته به مرکز پزشکی که در آن مراقبت می‌ شوید در دسترس است، زیرا در دسترس بودن در طول سال به آن‌ ها بستگی خواهد داشت. در صورت بستری شدن در بیمارستان، مراقبت های بهداشتی با کیفیت پایین تری نسبت به دریافتی دریافت نمی کنند

 

شرایط دسترسی به بستری شدن در منزل چیست؟

  • به خاطر داشته باشید که برای دریافت مزایای بستری در منزل، باید شرایط زیر را داشته باشید:
  • بستری شدن در بیمارستان و ثبات بالینی
  • اینکه تکامل بدی در بیماری شما پیش بینی نشده باشد یا دچار عارضه ای شوید
  • پس از دریافت اطلاعات کافی در مورد این نوع مراقبت، به طور داوطلبانه بستری در منزل را بپذیرید.
  • خانه باید با نیازهای شما سازگار باشد.
  • حمایت خانواده داشته باشید.

 

کدام بیماران می توانند به بستری در منزل دسترسی داشته باشند؟

اگرچه درست است که این بستگی به مؤسسه پزشکی دارد که در آن درمان خود را انجام می دهید، معمولاً مشخصات افرادی که می توانند به این خدمات دسترسی داشته باشند عبارتند از:

 

بیماران مبتلا به پاتولوژی های مزمن (نارسایی قلبی، برونکوپاتی مزمن و غیره).

پیگیری پاتولوژی های حاد (مانند ذات الریه) و درمان با کورتیکواستروئیدها، آنتی بیوتیک ها و غیره.

بیماری های انکولوژیک: کنترل علائم، پیگیری درمان، مراقبت های تسکینی و غیره

پس از عمل های خاص برای دریافت مراقبت های بعدی لازم (به عنوان مثال، پانسمان یا سایر مراقبت های بعد از عمل، مانند درمان زخم بستر و زخم های پوستی).

آسیب شناسی هایی که نیاز به اقدامات فنی مانند تزریق خون یا پاراسنتز دارند

 

چه کسی می تواند در طول بستری در منزل به شما کمک کند؟

حتی اگر خانواده یا دوستانی دارید که به شما کمک کنند، آن ها باید بتوانند تمام وظایف را انجام دهند و تمام کمک های لازم را برای اطمینان از بهبودی سریع و ایمن ارائه دهند.

 

اگر نه، با پرسنل پرستاری صحبت کنید تا این کمک را در خانه دریافت کنید. آن ها می توانند از کسی بخواهند که به خانه بیاید و تعیین کند که به چه چیزی نیاز دارید

فراموش نکنید که مهمترین چیز در طول بستری شدن در منزل، تکامل درمان شما است و تا زمانی که این روند ادامه دارد، احساس راحتی می کنید.

مراقبت از بیمار در منزل پس از جراحی

بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند و مدتی بعد در بیمارستان تحت درمان قرار می‌گیرند، زمانی که تصمیم گرفته شود از نظر پزشکی نیازی به ماندن در بیمارستان ندارند، به خانه مرخص می‌شوند. مراقبت از بیمار در خانه بعد از جراحی چگونه باید باشد؟

جزئیات مهمی وجود دارد که بیمارانی که دوره نقاهت را در خانه می گذرانند باید در فرآیندهای “مراقبت از بیمار” به آنها توجه کنند تا از سلامت خود محافظت کنند و بعد از جراحی دچار عارضه ای نشوند.

بیشتربدانید:ویزیت پزشک در منزل غرب تهراناعزام پزشک شمال تهراناعزام پزشک به منزل

۱- مدیریت درد

پس از جراحی، بیماران در قسمت‌های مختلف، عمدتاً در نواحی برش، درد دارند. برای کنترل این دردها باید به طور مرتب از داروهای تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید. کنترل درد و “مدیریت درد” مهم هستند. زیرا درد شما را از انجام بسیاری از حرکات و سازگاری سریع با زندگی روزمره باز می دارد. اگر با وجود داروهایی که مصرف می کنید، درد شما پس از جراحی کاهش نیافته یا شدیدتر شد، باید این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید و در صورت لزوم، به برنامه درمانی دیگری بروید.

 

۲- مراقبت از ناحیه جراحی

در طول مدت اقامت شما در بیمارستان پس از عمل، پانسمان های ساخته شده توسط پزشکان و پرستاران باید در طول فرآیند مراقبت در منزل ادامه یابد. پزشک نحوه ساخت پانسمان ها، قوانین بهداشتی که باید در طول پانسمان رعایت شود و مواد مورد استفاده را به شما اطلاع می دهد. این پانسمان ها باید برای دوره های مشخص شده توسط پزشک ادامه یابد.

مهمترین چیزی که باید در طول مراقبت از ناحیه جراحی در منزل در نظر گرفت، اطمینان از محافظت آن ناحیه از عفونت است. در صورت مشاهده علائم عفونت در حین پانسمان، از تماس فوری با پزشک خود غافل نشوید.

علائم عفونت

♣ قرمزی در ناحیه عمل و اطراف آن،

♣ احساس درد

♣ تورم در ناحیه عمل،

♣ ظهور ترشح یا التهاب از لبه های پوست،♣ افزایش گرما در منطقه عملیاتی،

 

♣ دمای بدن بالاتر از حد طبیعی (۳۸ و بالاتر) می شود

 

مراقبت از محل برش (برش).

برای مراقبت از محل جراحی، یعنی محل برش، شستن دست‌ها و حذف آن‌ها از میکروب‌ها ضروری است، در نتیجه اقدامات احتیاطی در برابر عفونت انجام می‌شود. در حین نگهداری باید به بخیه ها توجه شود و بخیه ها نباید در اثر حرکات زور ایجاد شوند.

 

بی حسی در درز

شایع ترین شکایت بیماران پس از جراحی، بی حسی در داخل و اطراف برش است. از آنجایی که یک عمل جراحی در این ناحیه انجام می شود و زمان معینی طول می کشد تا بافت های آنجا بهبود یابد، این طبیعی است و پس از مدتی بدون هیچ مداخله ای خود به خود برطرف می شود.

بیشتربدانید:نگهداری از بیمار در منزل و بیمارستان– درمان زخم بستر تضمینی – فیزیوتراپی و رادیوگرافی در منزل

اولین حمام بعد از جراحی

پزشک قوانین استحمام را با توجه به روش بخیه ای که در ناحیه جراحی اعمال می شود با شما در میان می گذارد. وقتی پزشک به شما اجازه حمام می دهد، می توانید با آب و صابون دوش بگیرید. باید محل برش را با بخیه ها با حرکات نرم تمیز کرده و کاملا خشک کنید. از آنجایی که محل برش هنوز دردناک و حساس است، نباید فشار دهید، نیرو وارد کنید یا مالش دهید.

 

کاربرد پانسمان

قبل از شروع پانسمان، باندها و نوارها باید به آرامی جدا شوند. پانسمان را باید با استفاده از محلول‌ها یا پومادهایی که پزشک می‌خواهد روی زخم بمالد، تمیز و پانسمان را دوباره بست.

 

محافظت از زخم در برابر نور خورشید

تا زمان بهبودی محل جراحی، ناحیه برش باید از نور خورشید محافظت شود. قرمزی و لکه ممکن است به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید در محل جراحی ایجاد شود. بنابراین تا زمان بهبودی ناحیه جراحی باید آن را در نواحی سایه دار نگه داشت و آن ناحیه را از آفتاب محافظت کرد.

 

۳- یبوست بعد از جراحی

یکی از شرایط احتمالی در فرآیند مراقبت در منزل پس از عمل، مشکل یبوست است. از علل یبوست ناشی از جراحی می توان به عواملی مانند مصرف بیهوشی، داروهای کاهش دهنده حرکات روده، عدم مصرف مایعات کافی و اعمال جراحی روی شکم اشاره کرد. برای کاهش یا پیشگیری از یبوست، افزایش مصرف مایعات و مصرف تا حد امکان سبزیجات و میوه های غنی از فیبر بسیار مهم است. کند شدن حرکات روده نیز می تواند باعث افزایش گاز در شکم شود. می توانید با پزشک خود در مورد گاز معده صحبت کنید و در صورت لزوم از دارو استفاده کنید.

 

۴- پیشگیری از ذات الریه بعد از عمل (پنومونی)

یکی از عوارضی که در اثر مصرف بیهوشی ایجاد می شود، ذات الریه است، یعنی ایجاد ذات الریه در بین مردم. اگر در حین بیهوشی در عمل، لوله تنفسی به درستی قرار نگیرد، اگر بعد از عمل تنفس منظم نباشد، اگر معده قبل از عمل کاملاً تخلیه نشده باشد. ذات الریه ممکن است در بیماران پس از جراحی به دلایلی مانند فرار مواد مغذی به ریه ها رخ دهد.

حتی اگر ذات الریه بعد از جراحی رخ ندهد، ذات‌الریه به دلایلی مانند آسم، سکسکه، سرفه طولانی‌مدت و خفگی در ریه‌ها در طی مراحل مراقبت خانگی قابل مشاهده است. برای پیشگیری از ذات الریه باید از درمان های دارویی بعد از عمل پرهیز کرد، از رژیم غذایی متعادل و سالم پرهیز کرد، از استرس پرهیز کرد، شرایط بهداشتی را رعایت کرد، از الکل و سیگار خودداری کرد و به خطر آسپیراسیون توجه کرد. (نشت مواد غذایی از معده به مجاری تنفسی).

 

۵- فعالیت بدنی

به منظور پیشرفت سریع در بهبودی پس از عمل، شروع تحرک بدن مهم است. زمانی که در بیمارستان هستید، پیاده روی های کوچک را با بلند شدن از تخت زیر نظر پرستاران شروع کنید. در فرآیند مراقبت در منزل از انجام حرکات توصیه شده توسط پزشک غافل نشوید. به این ترتیب، نه تنها با حفظ گردش خون سالم، خطر لخته شدن را کاهش می دهید، بلکه با تقویت ماهیچه های خود از بهبودی نیز حمایت می کنید. تا زمانی که پزشک تعیین کرده است، وزنه بلند نکنید. در غیر این صورت ممکن است درزها آسیب ببینند. بدن برای بهبودی به انرژی بیشتری نسبت به قبل از جراحی نیاز دارد. به همین دلیل، حرکت کاملا ضروری است.

بیشتربدانید:ویزیت پزشک در منزل غرب تهراناعزام پزشک شمال تهراناعزام پزشک به منزل

۶- جلوگیری از لخته شدن خون

پس از جراحی، به دلیل عدم فعالیت طولانی مدت، ممکن است خطر لخته شدن خون وجود داشته باشد. آمبولی ریه ممکن است در نتیجه تشکیل لخته در وریدهای پا و رفتن به شریان های ریوی و مسدود شدن آنها ایجاد شود. به همین ترتیب، آمبولی به دلیل لخته شدن خون در مغز و عروق قلب دیده می شود. علاوه بر خطر مرگ، لخته شدن خون باعث بیماری های شدیدی مانند سکته می شود. در بیمارستان، جوراب های پیشگیرانه در برابر خطر لخته شدن خون پوشیده می شوند و محافظت با داروها انجام می شود. بنابراین، در فرآیند مراقبت در منزل، انتقال به یک زندگی فعال که از لخته شدن پس از جراحی جلوگیری می کند، بسیار مهم است. جوراب هایی که از خطر لخته شدن خون جلوگیری می کنند، نباید بدون نظر پزشک برداشته شوند.

 

۷- برنامه تغذیه صحیح

حتی اگر پزشک برنامه غذایی خاصی به شما نداده است، هنگام تغییر از بیمارستان به مراقبت خانگی باید به وعده های غذایی منظم و متعادل توجه کرد. بی اشتهایی برای مدتی پس از جراحی طبیعی است. با این حال، باید کمی غذای سالم مصرف کرد و برای بازیابی سلامتی تلاش کرد. حاوی پروتئین بالا در رژیم غذایی شما؛ سوپ تروتر، گوشت، مرغ، تخم مرغ و پنیر را ترجیح دهید. از خوردن سبزیجات تازه، میوه ها و غذاهای فیبری در هر وعده غذایی غافل نشوید. به مصرف غلات به صورت کنترل شده توجه کنید. برای آب زیاد به این ترتیب مشکلات مربوط به یبوست را به حداقل خواهید رساند.

 

۸- کنترل های پزشک

پس از ترخیص، کنترل های عمومی در تاریخ های مشخص شده توسط پزشک انجام می شود. مراجعه به پزشک با رعایت تاریخ های ذکر شده از مراحل مهم برای مشاهده وضعیت پس از عمل و روند بهبودی است.

کمک پرستاری و پزشکی در منزل:

اگر ناتوانی، آسیب یا یک مشکل دائمی دارید، یک پرستار یا سایر متخصصان سلامت می توانند برای کمک به مصرف  داروها و سایر نیازهای پزشکی به شما کمک کنند.

در صورت نیاز به کمک های  پزشکی در منزل موسسه مهراوران به شما کمک میکند. مشکلاتی از قبیل:

مشکلات بیماری دائمی مرتبط با سن

آسیب ها یا ناتوانی ها

پس از درمان های بیمارستانی

 

کمکی که می توانید دریافت کنید:

کمک پرستاری یا پزشکی در خانه شما شامل موارد زیر است:

آزمایشات منظم، به عنوان مثال برای فشار خون یا سطح قند خون

کمک به مصرف دارو

مراقبت از زخم، به عنوان مثال تعویض پانسمان

کمک به انجام حرکات فیزیوتراپی

مراقبت از سالمندان

 

مراقبت های پزشکی در خانه شامل چه مواردی می شود؟

مراقبت های پزشکی را می توان با توجه  به انتخاب بیمار در بیمارستان یا در منزل انجام داد. با این حال، به دلیل خستگی جسمی و روحی ناشی از درمان فعال، بسیاری از بیماران و نزدیکان آنها خدمات مراقبت پزشکی  را در خانه انتخاب می کنند.

 

مانیتورینگ بیمار از راه دور:

بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری مزمن که تحت درمان فعال قرار می گیرند، نیاز به نظارت روزانه برای وضعیت حیاتی و سلامت  خود دارند. هر نشانه ای از ناراحتی یا بد شدن حال بیمار باید برای رسیدگی فوری به پزشک اطلاع داد.

درک وضعیت بیمار و شناسایی علت بیماری برای افراد خانواده ای که از نظر بالینی برای این کار آموزش ندیده اند آسان نیست.

بیمار به طور منظم توسط یک پرستار و همچنین یک پزشک مراقبت می شود و وضعیت بیمار را به پزشک متخصص اطلاع می دهد

هر موضوع نگران کننده بلافاصله به متخصص گزارش می شود و او تصمیم می گیرد درمان در خانه باشد یا به مراکز درمانی منتقل شوند.

بیشتربدانید؛–مراقبت از سالمند و کودک شمال تهراننگهداری از سالمند در تهرانتزریقات نیاوراندکتر در منزل شمال تهران

خدمات پزشک:

وقتی مردم به پرستاران برای بیمار در خانه فکر می کنند، اغلب به یک پرستار ثابت فکر می کنند. با این حال، بیماری های پیچیده ای مانند سرطان، مولتیپل اسکلروزیس یا حتی سکته مغزی به پرستاران ماهر یا متخصص نیاز دارند. چنین بیمارانی اغلب با یک کاتتر یا لوله تغذیه به خانه فرستاده می شوند که برای جلوگیری از عفونت نیاز به تمیز کردن و نگهداری مناسب دارند. گاهی اوقات بیماران ممکن است نیاز به انجام برخی اقدامات بالینی داشته باشند. پرستاران متخصص در این زمینه دارای شرایطی هستند که به جای مراجعه به بیمارستان، این موارد را در خانه مدیریت کنند.

مواقعی وجود دارد که بیماران بیماری پیچیده ای را تجربه می کنند که برای جلوگیری از عوارض بیشتر نیاز به انجام مراقبت های بالینی فوری دارند. زمان صرف شده برای رفتن به بیمارستان برای خدمات  پزشکی می تواند این مشکل را بیشتر نشان دهد که ممکن است منجر به بستری مجدد در بیمارستان شود.

بسیاری از این اپیزودهای بالینی را می توان در خانه توسط یک تیم بالینی ماهر مدیریت کرد. تیم ما در محل با متخصص معالج هماهنگ می کند تا مراقبت های بالینی را در خانه به شیوه ای درست تحت نظارت انجام دهد. برای مسائلی که در خانه قابل رسیدگی است نیازی به انتقال سریع بیمار به بیمارستان نیست.

 

هماهنگی مراقبت:

علاوه بر درمان پزشکی با کیفیت، آنچه بیماران و نزدیکان آنها همیشه به دنبال آن هستند، اطلاعات است. آنها به دنبال درک بیماری و چگونگی پیشرفت آن هستند، چه کاری می توانند برای جلوگیری از پیشرفت های بیشتر انجام دهند، و غیره. اغلب اوقات، این اطلاعات در سیستم های مراقبت گم می شود.

هدف خدمات مراقبتی ما پاسخگویی به سؤالاتی است که بیماران یا خانواده آنها دارند. ما به آن‌ها کمک می‌کنیم تا تشخیص، درمان ، عوارضی که باید مراقب آن‌ها باشند و غیره درک کنند. همچنین آنها را از طریق وظایف مراقبتی اولیه مانند پانسمان زخم، مدیریت بیماری‌های همراه، بهداشت، استفاده از لوله تغذیه و غیره راهنمایی می‌کنیم.

هماهنگ کردن تست‌های آزمایشگاهی و تشخیص‌های مختلف مورد نیاز در طول درمان کمک می‌کنیم. ما خدمات آزمایش دوره ای آزمایشگاهی را به عنوان بخشی از برنامه مراقبت بزرگتر خود که شامل مشاوره با پزشک، پشتیبانی پرستار و غیره است، ترتیب می دهیم.

 

مزایای مراقبت در منزل:

مراجعات مکرر به بیمارستان را کم میکنید

ازعوارض های احتمالی دارو ها جلوگیری میکنید

نتایج درمانی بهتری دریافت میکنید

برای خود و عزیزانتان تصمیمات پزشکی آگاهانه تری میگیرید

 

مراقبت طولانی مدت چیست؟

مراقبت بلند مدت در منزل خود در برگیرنده  انواع خدماتی است که برای برآوردن نیازهای سلامتی در یک دوره زمانی کوتاه یا طولانی طراحی شده است. این خدمات به مردم کمک می کند تا زمانی که دیگر نمی توانند فعالیت های روزمره را به تنهایی انجام دهند، تا حد امکان مستقل و ایمن زندگی کنند.

مراقبت های طولانی مدت بسته به نیاز فرد در مکان های مختلف توسط مراقبین مختلف ارائه می شود. بیشتر مراقبت های طولانی مدت در خانه توسط اعضای خانواده و دوستان بدون مزد ارائه می شود. همچنین می توان آن را در یک مرکز مانند خانه سالمندان ، به عنوان مثال، در یک مرکز مراقبت روزانه بزرگسالان داد.

رایج‌ترین نوع مراقبت طولانی‌مدت، مراقبت شخصی است . کمک به فعالیت‌های روزمره که «فعالیت‌های زندگی روزانه» نیز نامیده می‌شود. این فعالیت‌ها شامل حمام کردن، لباس پوشیدن، نظافت، استفاده از توالت، غذا خوردن، و حرکت در اطراف است . برای مثال: بلند شدن از تخت و روی صندلی و…

افراد اغلب زمانی که دارای یک بیماری جدی و دائمی  یا ناتوانی هستند نیاز به مراقبت طولانی مدت دارند. نیاز به مراقبت طولانی مدت می تواند به طور ناگهانی مانند پس از حمله قلبی یا سکته مغزی ایجاد شود.

 

مراقبت های بهداشتی در خانه:

مراقبت های بهداشتی در منزل شامل خدمات پزشکی پاره وقت است که توسط پزشک برای یک بیماری خاص انجام می شود. این خدمات ممکن است شامل مراقبت های پرستاری برای کمک به بهبودی فرد پس از جراحی، تصادف یا بیماری باشد. مراقبت‌های بهداشتی در منزل ممکن است شامل خدمات فیزیکی، شغلی یا گفتار درمانی و خدمات کمک سلامت موقت در منزل نیز باشد.

 

مراقبت های پرستاری در منزل:

خدمات پرستاری در منزل یک خدمات تخصصی است که در آن پرستاران به منزل شما می آیند تا بهترین مراقبت و پشتیبانی را به شما ارائه دهند. وقتی کسی که دوستش دارید بیمار می شود و نمی تواند به بیمارستان مراجعه کند، خدمات مراقبت پرستاری در منزل بهترین گزینه است.

 

مزایای خدمات پرستاری در منزل:

خدمات پرستاری در منزل به بزرگسالان این امکان را می دهد که با کمک و مراقبت شخصی از حمایت روزانه برخوردار شوند.

چک آپ چیست؟ چگونه؟

حتی اگر فرد شکایتی نداشته باشد، غربالگری در زمان مناسب باعث می شود بسیاری از بیماری های مختلف در مراحل اولیه تشخیص داده شوند و در صورت لزوم به طور مناسب درمان شوند.

 

چک آپ چیست؟

بسیاری از مشکلات سلامتی و بیماری ها به صورت موذیانه بدون هیچ علامتی پیشرفت می کنند. تصور می شود که علائم ناشی از برخی اختلالات از استرس زندگی روزمره یا خستگی ناشی می شود.

 

بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری‌های متابولیک، بیماری‌های کبدی، اختلال عملکرد کلیه، بیماری‌های قلبی عروقی می‌توانند به مرور زمان پیشرفت کنند و به یک مشکل بزرگ سلامت تبدیل شوند. چکاپ که یکی از مزایای طب مدرن است، فرد را قادر می‌سازد تا قبل از بروز مشکل سلامتی اقدامات احتیاطی را انجام دهد یا در اولین دوره ممکن بیماری موجود را تشخیص دهد.

 

این زنجیره از روش‌ها که شامل تست‌های آزمایشگاهی و تصویربرداری رادیولوژیکی و همچنین معاینات توسط پزشکان متخصص است، با توجه به سن، جنسیت، میراث ژنتیکی و عوامل خطر فرد شکل می‌گیرد. به عبارت دیگر، در حالی که ارزیابی ها در محدوده طب پیشگیری برای جوانان انجام می شود، غربالگری های جامع برای افراد مسن انجام می شود تا بسیاری از بیماری های مختلف را در مراحل اولیه تشخیص دهند. علاوه بر همه اینها، بسته به وضعیت سلامت فعلی فرد، می توان پارامترهایی مانند چاقی، دیابت، متابولیسم چربی و بیماری های قلبی عروقی را ارزیابی کرد و از بیماری های احتمالی قبل از بروز آنها پیشگیری کرد.

 

چکاپ اولیه سلامت را می توان برای افراد در هر سنی، چه شکایتی داشته باشند و چه نداشته باشد، انجام داد. به این ترتیب فرد می تواند از سلامت خود محافظت کند، اقدامات احتیاطی را در مراحل اولیه انجام دهد یا بیماری موجود خود را در مراحل اولیه درمان کند.

 

چرا باید چک آپ انجام شود؟

چک‌آپ‌هایی که به‌عنوان یک غربالگری سلامت برای افرادی که هیچ مشکل سلامتی ندارند انجام می‌شود، باید در فواصل منظم به منظور پیشگیری از بیماری‌های احتمالی یا تشخیص و درمان بیماری‌های موجود در مراحل اولیه با در نظر گرفتن سن انجام شود. وراثت ژنتیکی، عوامل محیطی و خطر.

 

چه کسانی باید چک آپ کنند؟

فرآیند بررسی فقط یک برنامه کاربردی متشکل از تجزیه و تحلیل و آزمایش نمی باشد. شخص؛ او به صورت چهره به چهره ملاقات می کند و توسط پزشکان متخصصی که با توجه به سن، جنسیت و عوامل خطر برای او تعیین می شود، معاینه می شود. در صورت لزوم توسط پزشک، ممکن است آزمایشات آزمایشگاهی و تصویربرداری رادیولوژیک اضافی روی فرد انجام شود. بنابراین، وضعیت سلامت فعلی بیمار به طور جامع ارزیابی می شود. با توجه به نتایج به دست آمده، پزشک بیمار را با جزئیات در مورد آنچه باید توجه کند، آگاه می کند. خطرات موجود در معاینه بعدی بررسی می شوند.

 

چک آپ یک غربالگری سلامت است که باید حداقل سالی یک بار انجام شود، حتی اگر بزرگسالان هیچ شکایتی نداشته باشند. ممکن است توصیه شود که پزشک دوره‌های چک‌آپ را بیشتر انجام دهد، که ممکن است بسته به خطرات فعلی فرد متفاوت باشد. این دوره از نظر نظارت بر تغییرات در سلامت فرد و عوامل خطر بسیار مهم است.

 

کسانی که در خانواده خود یک بیماری مزمن مانند چاقی، دیابت، فشار خون بالا دارند، کسانی که از نظر انواع سرطان در گروه خطر قرار دارند مانند سرطان های زنان، سرطان سینه، سرطان پروستات، کسانی که از نظر سرطان در گروه خطر قرار دارند. سایر بیماری‌های مزمن و ارثی، کسانی که با سرعت زیاد و تحت استرس شدید کار می‌کنند، آن‌هایی که سالم‌تر هستند. زنانی که می‌خواهند یائسگی را پشت سر بگذارند، باید به طور منظم چک‌های بهداشتی اولیه را انجام دهند.

 

قبل از چکاپ چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

فردی که می خواهد چکاپ انجام دهد باید ابتدا از نزدیکترین موسسه درمانی وقت بگیرد. پزشک که مسئول بررسی اولیه سلامت فرد است، یک گزارش جامع از بیمار تهیه می کند. بدین ترتیب نوع و محدوده معاینه مشخص می شود. ممکن است توصیه شود که داروهای فرد قبل از روز معاینه قطع شود.

 

پس از تعیین تاریخ ملاقات، از فرد خواسته می شود در روز معاینه با معده خالی به بیمارستان مراجعه کند. ناشتا بودن به مدت ۸ تا ۱۰ ساعت برای آزمایش های آزمایشگاهی برای ارائه نتایج دقیق مهم است.

 

مصرف آب ضرری ندارد. سوال متداول: آیا می توانید قبل از معاینه آب بنوشید؟ به این سوال می توان پاسخ داد. مراجعه به بیمارستان با معده خالی بسیار مهم است تا از اتلاف وقت در فرآیند چک آپ جلوگیری شود. سیگار، نوشیدنی ها و غذاهای حاوی کافئین نباید مصرف شود. محصولاتی مانند آدامس یا آب نبات نباید استفاده شوند.

 

قبل از روز قرار، فرد باید یک وعده غذایی سبک بخورد و برای شام الکل مصرف نکند. اگر یک سونوگرافی شکم در محدوده برنامه چک آپ شخصی وجود داشته باشد، انتظار می رود که فرد با فوریت ادرار به بیمارستان مراجعه کند.

 

زمانی که فرد به مرکز بهداشت مراجعه می کند ابتدا خون و ادرار او گرفته می شود و سپس به پزشک مربوطه ارجاع می شود. بسیاری از آزمایشات را می توان در صورت لزوم و مطابق با درخواست پزشکان بخش به صورت جامع انجام داد. اگر مثانه فرد پر نباشد، مجاز است آب فراوان بنوشد.

 

اگر نوار قلب استرس در برنامه چک‌آپ فرد گنجانده شود، همراه داشتن لباس زیر، حوله، لباس ورزشی و کفش‌های کتانی، راحتی فرد را تضمین می‌کند. توصیه می شود بیمارانی که تحت معاینه ماموگرافی قرار می گیرند دوش بگیرند. بعد از حمام نباید از کرم ها، عطرها یا ضد تعریق ها استفاده کرد. ممکن است توصیه شود که فرد مدارکی در مورد نتایج معاینه قبلی یا سایر اختلالات در صورت وجود داشته باشد. اگر فرد باردار باشد یا مشکوک به بارداری باشد، باید قبل از معاینه به پزشک اطلاع داده شود.

بیشتربدانید: خدمات پزشکی در تهراناعزام پزشک شمال تهراندکتر در منزل شمال تهرانویزیت پزشک در منزل غرب تهراناعزام پزشک به منزل شبانه روزی

در حین چک آپ به دنبال چه چیزی باشیم؟

در طول معاینه، فشار خون، دما، ضربان قلب و تنفس اندازه گیری می شود تا وضعیت سلامت عمومی فرد مشخص شود. سپس نمونه خون و ادرار داده شود. پس از آن مشاوره با پزشکان بسیاری از شاخه ها مانند قلب، ریه، داخلی، مغز و اعصاب، گوش و حلق و بینی، زنان و اورولوژی انجام می شود. پزشکان هر شعبه ممکن است در صورت لزوم آزمایش های اضافی را درخواست کنند یا با بررسی آزمایش های درخواست شده توسط پزشک قبلی روی صفحه، وضعیت فرد را ارزیابی کنند.

 

از آنجایی که چک آپ یک برنامه غربالگری سلامت است که به طور خاص برای فرد تهیه شده است، تعداد شعب و پزشکانی که فرد باید به آنها مراجعه کند ممکن است متفاوت باشد. این ممکن است باعث شود که انواع آزمایشات درخواستی از فرد متفاوت باشد.

شما میتوانید خدمات پزشک در منزل را یک تماس داشته باشید حتی برای انجام معاینه و چک آپ سالیانه.

چک آپ یک معاینه بهداشتی جامع است. به تشخیص و درمان برخی از بیماری های ناشناخته یا مشکلات سلامتی احتمالی کمک می کند. سن، شکایات، عوامل ژنتیکی و محیطی و عادات مضر در صورت وجود، فردی که می خواهد برای چکاپ مراجعه کند توسط پزشک متخصص معاینه و پروتکل مناسب تهیه می شود. در پرتو این اطلاعات مشخص می شود که چه آزمایش هایی انجام شود، چه مطالعات تصویربرداری انجام شود و چه شاخه های پزشکی مورد بررسی قرار گیرد. ” چک آپ چیست ؟ شامل چه مواردی می شود؟ مزایای آن چیست؟” ما پاسخ سوالاتی از این قبیل را برای شما گردآوری کرده ایم.

 

معاینه منظم چه مزایایی دارد؟

مزایای معاینات منظم به شرح زیر است:

کاهش هزینه های پزشکی: فکر بالا بودن قبض های پزشکی حتی کسانی را که از نظر مالی خوب هستند نگران می کند. اگر کسی بخواهد هزینه های مراقبت های بهداشتی آینده را کاهش دهد، بررسی های بهداشتی منظم مهم است. به لطف این کنترل ها، می توانید در دراز مدت در هزینه خود صرفه جویی کنید. شما می توانید اقدامات احتیاطی اولیه را در برابر بیماری های احتمالی انجام دهید و از نیاز به درمان های پرهزینه ای که ممکن است با پیشرفت بیماری رخ دهد اجتناب کنید. همچنین در برخی موارد می تواند خطر هزینه های عمده پزشکی مانند جراحی را کاهش دهد.

بیماری های مرحله اولیه: معاینات منظم سلامت به پزشکان کمک می کند تا بیماری را در مراحل اولیه قبل از پیشرفت آن تشخیص دهند. غربالگری های چک سلامت بر اساس سن، جنسیت، سابقه سلامت خانوادگی و انتخاب سبک زندگی فرد انجام می شود. پزشکان ممکن است آزمایش های مختلف و غربالگری های پیشگیرانه را برای تعیین وضعیت خطر بیمار توصیه کنند. این بررسی ها می توانند با شناسایی بیماری ها در مرحله اولیه، روند درمان را تسهیل کنند.

آزمایش خون: با آزمایش خون می توانیم علائم برخی از بیماری ها را که علائم بالینی نشان نمی دهند، تشخیص دهیم. اینها شامل کلسترول، دیابت، سرطان، فشار خون بالا، کم خونی، HIV/AIDS و بیماری های قلبی عروقی است.

شناسایی بیماری های مرتبط با استرس: کار کردن با فشار زیاد و تغییر سریع سبک زندگی می تواند بیماری های مختلف ناشی از استرس را فعال کند. این بیماری ها ممکن است شامل فشار خون بالا، افزایش وزن، اختلالات روانی، آلزایمر، افسردگی، آسم و حتی مشکلات گوارشی باشد. معاینات روتین سلامت این فرصت را برای تشخیص و شناسایی این مشکلات قبل از جدی شدن فراهم می کند. به لطف معاینات منظم، می توانید برای رهایی از ناراحتی ناشی از سبک زندگی شدیداً استرس زا از پزشک خود مشاوره و حمایت لازم را دریافت کنید.

به شما امکان می دهد در مورد وضعیت سلامتی خود اطلاعاتی داشته باشید: نتایج غربالگری شما اطلاعات لازم را در مورد وضعیت سلامتی شما به پزشک شما می دهد. این امکان وجود دارد که آنها بر اساس نتایج به شما هشدار دهند یا به شما توصیه کنند که چگونه می توانید بهتر از سلامت خود محافظت کنید.

 

قبل و در حین بررسی برنامه چه باید کرد؟

قبل از شروع برنامه چک آپ، پزشکان اطلاعاتی در مورد وضعیت بیمار جمع آوری می کنند. پزشک ابتدا برای درک سابقه بالینی بیمار چند سوال می پرسد. با پاسخ به این سوالات، بیمار اطلاعات زیر را به دست می آورد:

 

اطلاعات در مورد وضعیت سلامت فعلی بیمار، ماموگرافی قبلا انجام شده، MRI، تصویربرداری رادیولوژیکی و نتایج آزمایشات آزمایشگاهی به دست می آید.

تاریخچه پزشکی به روز اعضای خانواده درخواست می شود. به این ترتیب بیماری های ژنتیکی یا اکتسابی در خانواده مشخص می شود.

عمل های اخیر بیمار و داروهای استفاده شده مورد سوال قرار می گیرد.

شرایط کار، محل کار و برنامه تعطیلات سالانه/ماهانه یاد گرفته می شود.

اطلاعاتی در مورد مصرف الکل، سیگار و مواد مخدر به دست می آید.

اطلاعات مربوط به ورزش و فعالیت های بدنی روزانه جمع آوری می شود.

اطلاعاتی در مورد توانایی های بینایی، شنوایی، چشایی و بویایی به دست می آید.

اطلاعات در مورد سندرم روده، عادات ادرار، عادات غذا خوردن و عادات خواب جمع آوری می شود.

 

پس  چک آپ چقدر طول می کشد ؟

زمان بررسی ممکن است بسته به عوامل مختلفی متفاوت باشد. به طور کلی، یک نوبت چک آپ تقریباً ۱ تا ۲ ساعت طول می کشد. این دوره بسته به نوع معاینه و آزمایشاتی که پزشک شما انجام می دهد ممکن است متفاوت باشد. سایر عوامل موثر بر زمان معاینه ممکن است شامل شلوغی بیمارستان، در دسترس بودن زمان ملاقات و زمان لازم برای نتایج آزمایشگاهی باشد.

 

هنگام ورود به برنامه چک آپ چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

برخی از قوانین وجود دارد که افرادی که تصمیم به انجام این روش می گیرند باید در هنگام درخواست آنها را در نظر بگیرند. این قوانین به شرح زیر است:

مصرف غذا و آب باید حداقل ۱۲ ساعت قبل قطع شود زیرا چکاپ با معده خالی انجام می شود. نتایج آزمایش و آنالیز قبلی خود را برای بررسی همراه داشته باشید.

چک آپ شامل آزمایش هایی برای فعالیت های بدنی خاص است، بنابراین توصیه می شود لباس و کفش راحت بپوشید.

چک آپ در دوران قاعدگی توصیه نمی شود.

پزشک خود را در مورد داروها، آنتی بیوتیک ها، ویتامین ها و مکمل های معدنی که استفاده می کنید مطلع کنید. ممکن است لازم باشد استفاده از این مکمل ها قطع شود.

الکل باید ۷۲ ساعت قبل از معاینه قطع شود.

اگر مشکلات سلامتی وجود دارد، باید بلافاصله قرار ملاقات را به تعویق بیندازید یا لغو کنید.

 

چه کسی باید درخواست چک آپ داشته باشد؟

مردان بالای ۴۰ سال، افراد دارای اعضای خانواده دارای بیماری های ژنتیکی و مزمن مانند دیابت، فشار خون، چاقی، سرطان پروستات و افراد در معرض خطر باید سالی یک بار تحت نظر پزشک معاینه شوند. به همین ترتیب، مردان زیر ۴۰ سال، کسانی که سابقه سلامت خانوادگی دارند یا کسانی که برنامه کاری پرمشغله دارند و نمی توانند زمان کافی برای خود بگذارند، باید سالی یک بار چک آپ منظم داشته باشند. زنان بالای ۴۰ سال، از جمله آنهایی که در گروه در معرض خطر قرار دارند و دارای سابقه خانوادگی بیماری های ژنتیکی و دائمی مانند دیابت، فشار خون، چاقی، پروستات و سرطان هستند، باید هر ساله تحت نظر پزشک معاینه شوند. متخصص بهداشت و درمان. همچنین توصیه می‌شود خانم‌هایی که در مشاغل پر استرس کار می‌کنند و نمی‌توانند معاینه منظم زنان و زایمان را انجام دهند، هر ساله به طور منظم معاینه شوند. همین امر در مورد افراد با سابقه بیماری های ژنتیکی و دائمی مانند دیابت، فشار خون بالا، چاقی، پروستات و سرطان صدق می کند. افرادی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند باید حداقل سالی یک بار با مراجعه به پزشک متخصص معاینه شوند. برنامه های چک آپ شخصی سازی شده با برنامه چک آپ استاندارد متفاوت است. اینها با توجه به انتظارات فرد، سبک زندگی، عادات غذایی و ارث خانوادگی تهیه می شوند. تعیین عوامل خطر خود افراد و انجام آزمایشات ویژه با توجه به این شرایط به انجام اقدامات احتیاطی لازم برای بهبود کیفیت زندگی کمک می کند.

 

چه تست هایی در بسته چک آپ گنجانده شده است؟ چک آپ شامل چه مواردی می شود؟

پس  شامل چه چیزی معاینه می شود ؟ هر بسته چک آپ شامل طیف وسیعی از آزمایشات است که بسته به نوع محتوای بسته متفاوت است. این آزمایش‌ها عمدتاً شامل آنالیزهای بیوشیمیایی، ارزیابی‌های قلبی، تصویربرداری رادیولوژیک، غربالگری دیابت، چربی‌های خون، عملکرد کبد و کلیه، معاینات تیروئید، سطوح مختلف ویتامین‌ها و مواد معدنی و برخی غربالگری‌های سرطان است. آنالیزهای بیوشیمیایی عبارتند از:

  • شمارش کامل خون
  • تجزیه و تحلیل کامل ادرار
  • نشانگرهای روماتیسم و ​​شرایط التهابی (مانند رسوب و CRP)
  • سطح پروتئین بدن
  • سطح کلسترول و تری گلیسیرید
  • تست های عملکرد کلیه و کبد
  • تست های غربالگری دیابت
  • سطح مواد معدنی و ویتامین

 

تست ها و اسکن های اصلی:

  • کلسترول
  • دیابت
  • فشار خون
  • بیماری های کلیوی
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه و دهانه رحم
  • غربالگری سرطان کولورکتال
  • بیماری های خونی
  • کمبود ویتامین و مواد معدنی
  • غربالگری های مختلف سرطان
  • غربالگری سرطان پروستات
  • هپاتیت ویروسی
  • HIV/AIDS
  • تصویربرداری رادیولوژی شامل اشعه ایکس ریه، سونوگرافی شکم و سونوگرافی تیروئید در هر بسته چک آپ است.

بیشتربدانید؛دکتر در منزل شمال تهرانویزیت پزشک در منزل غرب تهرانتزریقات در منزل شمال شرقی تهرانتزریق در منزل غرب تهرانتزریق در منزل تهران

سایر جزئیات بسته به شرح زیر است:

برنامه‌های چک‌آپ برای افراد زیر ۴۰ سال ارزیابی‌های قلبی را با اکوکاردیوگرافی (ECO Doppler) و آزمایش‌های ECG انجام می‌دهند.

در بسته های چک آپ اجرایی و انحصاری برای افراد بالای ۴۰ سال، علاوه بر اکو داپلر، استرس ECG (استرس تست قلبی عروقی) نیز اعمال می شود.

برنامه چک آپ اجرایی مرد شامل توموگرافی قفسه سینه به جای رادیوگرافی ریه و همراه با نمره گذاری کلسیم کرونری انجام می شود. معاینه داپلر کاروتید نیز در این بسته گنجانده شده است.

بسته چک آپ انحصاری علاوه بر معاینات اولیه، آزمایش های غربالگری عفونت مزمن، توموگرافی قفسه سینه، سی تی آنژیوگرافی عروق کرونر و سونوگرافی داپلر کاروتید را شامل می شود.

درمان خانگی خدماتی است که بسیاری از بیماران با فرآیندهای مختلف بیماری نیاز دارند. به این ترتیب بیمارانی که از نظر جسمی ناتوان هستند و یا به دلایل مختلف نمی توانند خانه خود را ترک کنند به راحتی می توانند خدمات درمانی دریافت کنند.

 

جزئیات برنامه های درمان خانگی بسته به موسسه ای که این خدمات در آن دریافت می شود متفاوت است. گزینه های زیادی وجود دارد، از فیزیوتراپی خانگی گرفته تا خدمات سرم و استفاده از برخی روش های تصویربرداری در خانه. به طور کلی پس از معاینه پزشک، خدمات مورد نیاز بیمار مشخص می شود و بر اساس آن کار انجام می شود.

 

خدمات درمان خانگی

خدمات درمانی در محیط خانه تضمین می کند که خدمات مراقبت های بهداشتی به بیماران و بستگان آنها به شیوه ای بیمار محور، راحت و قابل اعتماد ارائه می شود. توانایی افراد نیازمند برای دریافت خدمات مراقبت های بهداشتی در محل زندگی خود مزایای قابل توجهی را هم برای بیماران و هم برای بستگان آنها فراهم می کند.

سلامتی در خانه چگونه است؟ این خدمات درمانی خدمات مختلفی را برای مدیریت شرایط پزشکی غیر اورژانسی و بیماری هایی که نیاز به مراقبت طولانی مدت دارند ارائه می دهد. این خدمات شامل کارهای پزشکی مانند جمع آوری خون، تجویز دارو، فیزیوتراپی و مراقبت از زخم است.

خدمات خانگی خطر ابتلای بیماران به عفونت های بیمارستانی را کاهش می دهد و بستگان بیماران را از سفرهای غیرضروری و زمان انتظار نجات می دهد. علاوه بر این، مراقبت های پزشکی دریافت شده در خانه خود معمولاً هزینه کمتری نسبت به درمان های بیمارستانی دارد.

در نتیجه، خدمات درمانی مورد بحث گزینه‌ای ضروری برای بهبود کیفیت زندگی بیماران، کاهش اثرات بیماری و امکان مدیریت مؤثرتر مراقبت‌های خود را به آنها ارائه می‌دهد. این خدمات به ویژه برای سالمندان و افراد دارای معلولیت ارزشمند است. این خدمات ممکن است شامل خدمات اضافی مانند مراقبت از سالمندان نیز باشد.

 

درمان خانگی

خدمات بهداشتی و درمانی خانگی چیست؟

خدمات بهداشتی و درمانی در منزل طیف وسیعی از خدمات را در بر می گیرد که بیماران می توانند در آسایش خود و در منزل دریافت کنند. هدف از این خدمات کاهش زمان حضور بیماران در محیط بیمارستان، بهبود کیفیت زندگی و مدیریت موثرتر روند بیماری است.

 

دامنه خدمات و درمان های بهداشتی خانگی بسیار گسترده است. با این حال، می توان برخی از این خدمات را به شرح زیر فهرست کرد:

مراقبت های پزشکی در منزل،

فیزیوتراپی،

توانبخشی ،

مشاوره تغذیه،

مراقبت تسکینی،

مشاوره روانشناسی،

خدمات مراقبت در منزل .

خدمات بهداشتی و درمانی در خانه به ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی به شیوه ای بیمار محور، انعطاف پذیر و موثر کمک می کند. این خدمات کیفیت زندگی بیماران را بهبود می بخشد و در عین حال بار سیستم مراقبت های بهداشتی را کاهش می دهد. به همین دلیل بسیاری از بیماران و نزدیکان آنها از این درمان ها بهره مند می شوند.

بیشتربدانید: تزریقات در منزل زعفرانیه تزریقات در منزل تزریق در منزل غرب تهران تزریقات در غرب تهران تزریقات در شهرک غرب تزریق در منزل تهران

خدمات درمانی در منزل چگونه ارائه می شود؟

خدمات درمان خانگی اغلب می تواند شامل مراقبت های پزشکی، خدمات توانبخشی، حمایت روانی، مشاوره تغذیه، خدمات آزمایشگاهی خانگی و غیره باشد. می توان از خدمات فیزیوتراپی ، روانشناس یا سرم خانگی که در خانه ارائه می شود، به همان اندازه که در بیمارستان کارایی انجام می شود، بهره برد. علاوه بر این، می توان بیمار را از خطر عفونت در بیمارستان ها و دردسرهای سفر دور نگه داشت.

 

معاینه فیزیکی که در حین ارائه این خدمات انجام می شود وضعیت بیمار را مشخص می کند. فرآیندها و کاربردها بر این اساس تعیین می شوند. اگرچه این شیوه های درمانی دستخوش تغییرات مختلفی می شوند، اما اغلب به شرح زیر انجام می شوند:

 

ارزیابی: اولین مرحله خدمات درمانی، ارزیابی وضعیت سلامت و نیازهای بیمار است.

 

ایجاد برنامه مراقبت: پس از ارزیابی، یک برنامه مراقبت سفارشی برای بیمار توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی ایجاد می شود.

 

ارائه خدمات: پس از ایجاد طرح مراقبتی، ارائه خدمات درمانی آغاز می شود. این خدمات معمولا توسط یک تیم ارائه می شود.

 

آموزش و پشتیبانی: این فرآیند درمانی همچنین به بیمار و اعضای خانواده در زمینه مدیریت بیماری، استفاده از داروها و مراقبت های بهداشتی عمومی آموزش و حمایت می دهد.

 

 

چه کسی خدمات بهداشتی در خانه ارائه می دهد؟ برای برخی از بیماران با شرایط خاص می توان از واحدهای خدمات مراقبت در منزل ، موسسات بهداشتی و موسسات فعال در این زمینه حمایت کرد. همچنین سازمان های خصوصی هستند که در زمینه مراقبت و درمان خانگی تخصص دارند و تجهیزات و پرسنل کافی در این زمینه دارند.

 

امکان دریافت خدمات از این موسسات با هزینه های معین برای بیماران با هر شرایط و شرایطی وجود دارد. بنابراین معاینه دقیق و درمان سریع و آسان امکان پذیر است. چه کسانی می توانند مراقبت های بهداشتی در منزل دریافت کنند؟

 

کسانی که بیماری های مزمن دارند،

سالمندان،

بیماران بعد از عمل،

افراد معلول،

پس از زایمان و نوزادان،

کسانی که به مراقبت تسکینی نیاز دارند.