نگهداری مریض کرونا در icu

نگهداری مریض کرونا در icu

ویروس کرونا چالش های بی نظیری در سیستم بهداشت و درمان ایجاد کرده است ، برخی از آن ها منجر به تغییر تحول می شوند. بیماری همه گیر COVID-19 عناصر اصلی آمادگی اضطراری را برجسته کرده است. این ها شامل داشتن ذخایر استراتژیک ملی یا منطقه ای تجهیزات حفاظت شخصی ، دستگاه های واحد مراقبت ویژه (ICU) ، مواد مصرفی و دارویی و همچنین زنجیره های تأمین موثر و پروتکل های استفاده کارآمد است. نگهداری مریض کرونا در icu همچنین باید برای پذیرش موج های بیماران آماده باشند و مدل های کارکنان ICU باید نوسانات تقاضا را فراهم کند. اصول قبلی مراقبت در ICU باید ایجاد ، اجرا و به روز شود.

ویروس کرونا ویروس مداوم و همه گیر شده است و به دلیل تعداد زیادی از بیماران که به مراقبت های ویژه نیاز دارند ، فشار زیادی بر نگهداری مریض کرونا در icu وارد می کند. بیانیه های متخصصان خط مقدم در زمینه مراقبت های ویژه ضروری است.

مراقبت های ویژه چیست؟

ICU ها بخش های ویژه ای هستند که برای ارائه درمان و نظارت دقیق برای بیمارانی که بیش از حد بیمار هستند و نمی توانند از آن ها در بخش های دیگر بیمارستان مراقبت شوند ، ایجاد شده اند.

آن ها بیماران کمتری و پرسنل بیشتری دارند تا در صورت نیاز مراقبت های فردی را انجام دهند. و آن ها با تجهیزات پیشرفته نظارت مجهز شده اند.

چه کسی به مراقبت های ویژه نیاز دارد؟

دلایل مختلفی وجود دارد که شخص ممکن است به این نوع مراقبت نیاز داشته باشد. نگهداری مریض کرونا در icu نیز یکی از علت های نیاز بماران به icu است.

برخی از بیماران برای بهبودی پس از جراحی شدید به آن نیاز دارند. به عنوان مثال ، افراد دیگر پس از ضربه شدید ، پس از یک حادثه رانندگی جاده ای به آن نیاز دارند.

چه مراقبت هایی انجام می شود؟

هر بیمار در ICU مبتلا به ویروس کرونا به تهویه هوا نیاز دارد تا وظیفه تنفس را بر عهده بگیرد.

بعضی از آن ها ممکن است روی دستگاه پشتیبانی کننده تنفس به نام CPAP (فشار هوای مثبت مداوم) قرار بگیرند که با فشار ملایم اکسیژن را از طریق ماسک وارد مجاری تنفسی می کند.

هواکش ها چگونه کار می کنند؟

بیماران تحت ICU از طریق لوله ها ، سیم ها و کابل ها به بسیاری از دستگاه های مختلف متصل می شوند تا نحوه برخورد بدن آن ها را کنترل کنند. و می توان به آن ها داروهای داخل وریدی و سایر درمان های حمایتی از جمله تغذیه داد.

بهبودی از مراقبت های ویژه

به محض این که کسی به اندازه کافی خوب شود ، او را از بخش مراقبت های ویژه به بخش دیگری از بیمارستان منتقل می کنند. این کار بستر بیمار دیگری را که فوراً به آن نیاز دارد آزاد می کند.

بعضی از بیماران می توانند بعد از چند روز ترک کنند ، اما ممکن است نیاز باشد که دیگران هفته ها یا ماه ها آنجا باشند.