آموزش تزریقات

تزریق در منزل و در محل

یک سرویس پرستاری در منزل ضمن ارائه دلسوزی بیشتر نسبت به بیمار ، مراقبت های شخصی پرستاری را در خانه ارائه می دهد ، همانطور که در بیمارستان معمولی ارائه می شود و در خانواده بیمار یکپارچه می شود و پیوند احساسی با بیمار و خانواده آن ها برقرار می کند.

خدمات ارائه شده توسط پرستاران مراقبت از منزل توسط پرستاران ثبت نام شده ، فیزیوتراپیست ها و متخصصین کاردرمانی و تزریقات در منزل در بین دیگران ارائه می شود. و به همین ترتیب ، لازم نیست نگران کیفیت خدمات ارائه شده توسط پرستار خانگی باشید.

امروزه ، مردم درک بهتری در مورد مراقبت های بهداشتی خانگی یا خدمات پرستاری در منزل ایجاد کرده اند که اساساً مراقبت پرستاری ماهر است در حالی که اصطلاح مراقبت در منزل شامل خدمات مراقبت های غیر پزشکی مانند مراقبت شخصی ، همراهی و نظارت است.

چه زمانی به ما احتیاج دارید؟

هدف اصلی خدمات پرستاری در منزل ، درمان بیماری یا جراحت است. خدمات پرستاری خانگی معمولاً مستلزم مراقبت از زخم درمورد زخم های فشار یا زخم های جراحی ، آموزش بیمار و مراقبت از فرد ، تزریق داخل وریدی یا تغذیه درمانی ، تزریق آمپول در منزل ، روش های توانبخشی و نظارت بر بیماری های جدی و وضعیت بهداشتی ناپایدار است.

واکسیناسیون:

در خانه واکسینه شوید و از بیماری های عفونی بیمارستان ها در امان بمانید.

مراقبت های بعد از جراحی:

مراقبت های بعد از جراحی بسیار مهم است و همه چیز را شامل می شود از مدیریت درد و تغذیه گرفته تا مدیریت تنفسی و مدیریت مایعات. زودتر تحت مراقبت پرستاران خود قرار بگیریم ، که در آسایش خانه خود از این همه به شما کمک می کنند.

پانسمان زخم:

آیا می دانید فرایند بهبودی بسته به نوع زخم متفاوت است؟ پرستاران ما در اداره انواع مختلفی از زخمهای جراحی بعد از عمل ، زخم های آلوده و زخم های فشار را تجربه می کنند و بر این اساس برای بهبودی سریعتر مراقبت از زخم مناسب را ارائه می دهند.

مدیریت اکسیژن:

تجویز اکسیژن در هر دو حالت حاد و مزمن مانند تروما ، خونریزی ، شوک ، نفس نفس ، بیماری ریوی و موارد دیگر مورد نیاز است. اگر به آن نیاز دارید وحشت نکنید. در حالی که او نیازمندان را انجام می دهد ، با یک پرستار پرتوی به خانه تماس بگیرید و بنشینید.

تزریق در منزل و در محل :

برای یک روند جزئی مانند تزریق تزریق یا تزریق IV ، مشکل سفر و ساعت طولانی بیمارستان خود را نجات دهید. فقط کافیست یک پرستار خانگی با ما داشته باشید و یک پرستار باتجربه و ثبت نام شده برای بازدید از تزریق یا تزریق IV به منزل شما مراجعه می کنند.

فواید مراقبت از منزل بسیار است. علاوه بر این که راحت تر از بستری شدن در بیمارستان یا خانه سالمندان نیستید ، مراقبت های پرستاری در منزل نیز به بیمار کمک می کند که زودتر بهبود یابد ، زیرا مشخص شده است که افراد در محاصره عزیزان خود ، زودتر از بیماری یا بیماری خود بهبود می یابند.

همچنین از رژیم و تغذیه پشتیبانی می کند. پرستاران مراقبت از منزل می توانند در غیاب شما برای حمایت از بیمار در آنجا باشند.

این مراقبت های پرستار ماهر را در راحتی در خانه شما به ارمغان می آورد.

مراقبت پرستاری در خانه نیز در مدیریت شرایط مزمن بهداشتی برای جلوگیری از بستری شدن غیر ضروری به بیمار کمک می کند. همچنین در مراقبت از بهبودی در خانه و در پی بستری در بیمارستان به دلیل بیماری یا آسیب دیدگی کمک می کند.

انجام کلیه خدمات پزشکی و تزریقات و خدمات امور بیماران کرونا وتزریق رمدسیور و….
توسط نرس با تجربه و ICUکار

چرا سرم استفاده می شود؟

ارگانیسم انسان از میلیون ها واحد به نام سلول تشکیل شده است. در داخل هر سلول، مایع درون سلولی وجود دارد که عموماً از آب و مواد معدنی به نام الکترولیت تشکیل شده است. در خارج از سلول ها مایعی به نام مایع خارج سلولی وجود دارد که از آب و مقداری الکترولیت تشکیل شده است.

مایع خارج سلولی به دو قسمت تقسیم می شود: مایع میانی بین سلول ها و پلاسما که قسمت مایع خون را در رگ ها تشکیل می دهد. برای اینکه یک فرد سالم باشد، آب و الکترولیت های تشکیل دهنده این مایعات باید در تعادل خاصی باشند. سرم در صورت از دست دادن مایع-الکترولیت، به عنوان تسریع کننده درمان، یا در مواردی که نمی توان دارو یا غذا را از طریق GIS (سیستم گوارشی) یا خوراکی مصرف کرد، تجویز می شود. فراهمی زیستی سرم ها ۱۰۰% یا نزدیک به ۱۰۰% است.

 

چگونه سرم را اعمال کنیم؟

فرآیند قرار دادن کاتتر، کانولا یا سوزن پروانه ای در ورید به طوری که دارو، محلول داخل وریدی، خون و فرآورده های خونی را بتوان از طریق ورید تزریق کرد، دسترسی عروقی نامیده می شود.

 

نشانه های دسترسی عروقی

  • تجویز داخل وریدی دارو
  • کاربرد سیال برای جایگزینی تلفات الکترولیت مایع.
  • انتقال خون و فرآورده های خونی
  • در بیمارانی که نمی توانند مصرف خوراکی مصرف کنند، دسترسی عروقی برای تغذیه تزریقی ایجاد می شود.

 

نکاتی که در انتخاب رگ باید در نظر گرفته شود

دسترسی عروقی باید ابتدا از سمت دیستال و نه از سمت پروگزیمال وریدها ایجاد شود.

برای اینکه بیمار راحت حرکت کند باید سمتی را انتخاب کرد که فعالانه از آن استفاده نمی کند. به عنوان مثال، برای بیماری که به طور فعال از دست راست خود استفاده می کند، دست چپ او باید برای باز کردن یک دسترسی عروقی ترجیح داده شود.

 

برای جلوگیری از حرکت باید تا حد امکان از نواحی مفصلی اجتناب شود.

ناحیه باید بدون تروما، علائم عفونت (قرمزی، تورم، درد، گرما)، اختلالات گردش خون، مداخله جراحی و شانت شریانی وریدی (مسیری که سیستم مویرگی را برای همودیالیز دور می‌زند و جریان خون مستقیم را از شریان به ورید فراهم می‌کند) انتخاب شود. .

 

در بیمارانی که دسترسی‌های عروقی زیادی دارند، ممکن است بافت اسکار در ورید ایجاد شود که انجام این روش را دشوار می‌کند. این وریدها در صورت امکان نباید انتخاب شوند.

 

در نوزادان و افراد مسن باید احتیاط کرد زیرا دیواره سیاهرگ بسیار حساس است.

در بیماران بسیار لاغر، دیواره سیاهرگ بسیار نازک است و می تواند به راحتی پاره شود.

در بیماران چاق، وریدهای سطحی به سختی دیده و احساس می شوند.

در موارد کم آبی شدید، از دست دادن مایع خارج سلولی و شوک، با کاهش پری وریدها، ایجاد دسترسی عروقی دشوار می شود.

 

 

 

به عنوان تیم پرستاری مهرآوران نوین، ما سرم شما را در خانه وصل می کنیم.

 

 

آیا سرم اتم برای سرماخوردگی خوب است؟

اگر علائم سرماخوردگی دارید، مهم است که با پزشک مشورت کنید و در مورد گزینه های درمانی مناسب اطلاعات کسب کنید. سرماخوردگی معمولا یک عفونت ویروسی است و اغلب خود به خود با گذشت زمان بهبود می یابد. معمولاً درمان های علامتی برای تسکین علائم سرماخوردگی ترجیح داده می شود. این درمان ها شامل نوشیدن مایعات فراوان، استراحت، استفاده از اسپری ها یا قطره های مرطوب کننده و استفاده از اسپری ها یا قطره های بینی برای رفع گرفتگی بینی است.

با توجه به اینکه ضعف قابل توجهی که همراه با بیماری هایی مانند سرماخوردگی و اسهال است ممکن است ناشی از کمبود مایعات باشد، به عنوان مکمل سرم برای این بیماری ها استفاده می شود.

 

آیا سرم برای رفع خستگی مفید است؟

هنگامی که علائمی مانند تب بالا، تهوع، استفراغ، درد، اسهال، ضعف و ضعف دارید، می توانید مکمل های سرم ویتامین را در خانه مصرف کنید.

 

تزریق سرم چند دقیقه زمان میبرد دارد؟

برنامه تقریباً ۳۰-۴۵ دقیقه طول می کشد.

 

آیا قرار دادن سرم در خانه گران است؟

هزینه درج سرم در منزل برای بیمارانی که برای رفتن به بیمارستان مشکل دارند یا درمان بستری در منزل را دریافت می کنند، گزینه مقرون به صرفه تری است.

زمانی که مقایسه هزینه انجام شود، با توجه به مراجعات مکرر به بیمارستان و انتقال بیمار به یک مرکز، مبلغی که باید برای خدمات بهداشتی در منزل پرداخت شود، به یک خدمت قابل قبول و پایدار برای بستگان خانواده تبدیل می شود.

 

سرم تشکیل شده از چیست؟

چیدمان بر اساس نیاز شما انجام می شود، اما به طور کلی ویتامین های زیر اضافه می شوند.

 

مواد تشکیل دهنده سرم;

 

ویتامین‌های B1، B6، B12، B5 و C که در عفونت‌ها بیش از حد به آن‌ها نیاز داریم،

داروهای ضد التهابی برای کاهش شدت عفونت،

داروهای ضد تب و مسکن، – داروهای آنتی هیستامین که از ایجاد حساسیت و ترشح جلوگیری می کنند.

محافظ معده و روده – مایعات الکترولیت متعادل

 

در بین مردم به سرم زرد یا سرم دوپینگ نیز معروف است…

بیشتربدانید: خدمات پزشکی در تهراناعزام پزشک شمال تهراندکتر در منزل شمال تهرانویزیت پزشک در منزل غرب تهراناعزام پزشک به منزل شبانه روزی

چرا سرم اتم استفاده می شود؟

بیماران دو سرم «چشم» دارند. رنگ اول به دلیل ویتامین B اضافه شده به آن زرد است. معمولاً به آن “سرم زرد” یا “سرم رنگی” می گویند. دیگری با افزودن مسکن ها، آنتی بیوتیک ها، آرام بخش ها و ویتامین ها تهیه می شود.

تزریق چیست؟

تزریق یک روش پزشکی رایج برای تزریق داروها یا مایعات به بدن با استفاده از سوزن، سرنگ و گاهی اوقات کانولا است. این عمل معمولاً توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی آموزش دیده انجام می شود، اگرچه برخی از تزریقات مانند تزریق انسولین را می توان به راحتی با تکنیک های مناسب به تنهایی انجام داد.

 

تزریق در منزل به دو صورت انجام می شود:

از طریق خود تجویزی (تزریق به تنهایی)

از طریق مراقبت های پرستاری در منزل

 

انواع تزریق

تزریقات بر این اساس که به کدام بافت بدن تزریق می شود یا از کدام مسیر تزریق می شود، به ۴ دسته تقسیم می شوند .

 

  1. تزریق داخل وریدی (رگی)

داخل وریدی به این معنی است که تزریق ها مستقیماً در رگ شما تزریق می شود. از آنجایی که دارو بلافاصله به جریان خون شما تزریق می شود، زمان لازم برای واکنش بدن شما بسیار سریعتر است. از این رو، این نوع تزریق برای بیمارانی که نیاز به نتایج فوری دارند، در جایی که داروهای خوراکی به اندازه کافی مؤثر نیستند، ترجیح داده می شود.

 

  1. تزریقات عضلانی

تزریق عضلانی ( IM) به تزریق هایی که در بافت عضله شما انجام می شود، اشاره دارد. مانند تزریق داخل رگی ، تزریق IM یکی از سریع ترین راه ها برای توزیع دارو در سراسر بدن به دلیل وجود رگ های خونی زیاد در اطراف عضله است.

از آنجایی که ماهیچه ها در عمق زیر لایه های متعدد پوست قرار دارند، ممکن است از سوزن های طولانی تری برای رسیدن به آنها استفاده شود. التهاب همچنین یک واکنش معمولی است، که باعث می شود تزریق IM به ناخوشایندترین و دردناک ترین روش در میان انواع دیگر تبدیل شود.

 

جدیدترین نمونه تزریق  عضلانی، واکسن های کووید ۱۹ است. سایر کاربردهای رایج عبارتند از:

  • بوتاکس
  • هورمون ها
  • درمان های آلرژی
  • انواع خاصی از آنتی بیوتیک ها

 

  1. تزریق زیر جلدی

این نوع تزریق در لایه چربی پایین پوست شما به نام بافت زیر جلدی هیپودرم انجام می شود. این لایه عمدتاً از چربی، کلاژن، اعصاب و عروق خونی تشکیل شده است. ، تزریق هیپودرم به دلیل استفاده از سوزن های ظریف نسبت به سایر انواع تزریق، درد کمتری دارد .

برخلاف تزریق های IV و IM، بدن شما دارو را از طریق تزریق هیپودرم به آرامی جذب می کند، زیرا مقدار کمتری از رگ های خونی در بافت زیر جلدی وجود دارد.

به همین دلیل باعث می شود که بهترین روش برای داروهایی باشد که بدن شما نیاز به استفاده تدریجی و طولانی مدت دارد، مانند:

  • انسولین (برای بیماران دیابتی)
  • داروهای رقیق کننده یا ضد انعقاد خون (برای بیماران در معرض خطر لخته شدن خون)
  • داروهای آرتریت
  • داروهای باروری

تزریق هیپودرم معمولاً پس از آموزش صحیح توسط یک پرستار حرفه‌ای، می‌تواند خود بیمار در خانه نیز انجام شود.

 

انواع تزریقاتی که کمتر رایج هستند به شرح زیر است :

۱.تزریق داخل جلدی

تزریق داخل جلدی ID لایه میانی پوست به نام درم را هدف قرار می دهد که در بالای لایه چربی زیر جلدی قرار دارد. از آنجایی که درم بسیار نزدیکتر به سطح پوست است، پس از تزریق برجستگی های کوچک در سطح پوست قابل مشاهده است.

 

این روش نیاز به یک تکنیک پیچیده دارد، به همین دلیل است که تزریق ID به ندرت برای واکسیناسیون استفاده می شود. استفاده متداول به طور خاص برای تشخیص علت یا وضعیتی مانند تست های آلرژی و تست سل است.

همانند تزریق  SC، این نوع تزریق نیز نسبت به تزریق IV و IM سرعت جذب کمتری دارد.

 

تزریق داخل استخوانی IO  مستقیماً در مغز استخوان شما انجام می شود. این روش برای موارد اورژانسی است که در آن ورید از طریق تزریق IV به دلیل گردش ضعیف جریان خون، قابل دسترسی نیست.

 

چنین شرایط اضطراری عبارتند از:

  • ایست قلبی
  • برق گرفتگی
  • سکته
  • عوارض حین زایمان
  • شوک انسولین

این روش تزریق سریعترین راه برای توزیع خون، داروها یا مایعات در مواقع اضطراری برای افزایش میزان بقای بیمار است.

 

مزایای تزریق در منزل

نوزادان، سالمندان و بیماران آسیب دیده از گروه هایی هستند که بیشترین سود را از تزریق در خانه می برند. دریافت کمک در خانه از یک پرستار حرفه ای با دانستن این که یک روش ایمن برای شما ارائه می شود، خیال شما را راحت می کند.

 

تزریق خانگی مزایای مختلفی دارد، از جمله :

دیگر وقت و انرژی شما تلف نمی شود

انتظار در صف در مراکز درمانی ممکن است ساعت ها طول بکشد، چه در روزهای اول هفته چه آخر هفته. اکثر بیماران قرارهای معمول خود را خیلی زودتر رزرو کرده اند و این باعث شده است که قدم زدن در محیط مراکز درمانی بسیار خسته کننده باشد. مواقعی وجود دارد که ممکن است پزشکان و پرستاران برای رسیدگی فوری به نیازهای شما حضور نداشته باشند، که می تواند باعث شود صبر شما کم شود.

تزریقات در منزل موجب میشود تا شما بتوانید در وقت خود صرفه جویی کنید. در دسترس بودن پرستاران را می توان مطابق با زمان های دلخواه شما تنظیم کرد، به طوری که ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما، می تواند برنامه خود را قبل از زمان تعیین کند .

خدمات تزریق در خانه خدماتی است که مورد تقاضای بسیاری از افرادی است که قادر به مراجعه به بیمارستان نیستند. در این مقاله به مزایای این سرویس می پردازیم و اینکه چگونه می تواند کمک بزرگی برای کسانی باشد که قادر به رفتن به بیمارستان نیستند.

تزریقات معمولاً توسط پرستار در بیمارستان یا کلینیک انجام می شود، اما اکنون با کمک پزشکی از راه دور، بیماران می توانند در خانه خود مداوا شوند .

بیشتربدانید:اعزام پزشک به منزل شبانه روزیاعزام پزشک شمال تهرانخدمات پزشکی در تهرانهزینه پزشک در منزل تهرانویزیت دکتر در منزلاعزام پزشک به منزل

دو نوع خدمات تزریقی وجود دارد که می توان به بیماران ارائه داد:

۱)  خدمات مراقبت از راه دور

۲)  خدمات تزریق

 

خدمات مراقبت از راه دور برای افرادی است که بیماری های مزمن دارند و نیاز به مراقبت های پزشکی منظم دارند. آنها همچنین برای افرادی هستند که نیاز به نظارت بر وضعیت سلامتی خود از راه دور نیز دارند.

خدمات تزریق از راه دور برای افرادی است که شرایط حاد دارند و در صورت لزوم، به دارو نیاز دارند.

 

 

کسب اطلاعات بیشتر:

به طور کلی تزریق به ۳ روش مختلف انجام می شود: – زیر پوست – عضلانی – داخل وریدی زیر پوست.

به طور کلی تزریق به ۳ روش مختلف انجام می شود:

– زیر پوست

– عضلانی

 

تزریق زیر جلدی وریدی:

مناسب ترین ناحیه برای تزریق زیر جلدی، سطح بیرونی بازو یا قسمت بالای بیرونی ساق پا است. اگرچه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، اما می توان تزریق را در قفسه سینه، بالای سینه یا در پوست شکم نیز انجام داد.

 

برای انجام تزریق زیر جلدی ابتدا لازم است محل تزریق با الکل تمیز شود. سپس لازم است پوست ناحیه مربوطه را با گرفتن دست چپ بالا بیاورید. پس از قرار دادن سرنگ به زیر پوست منتقل می شود و در همین حین برای بررسی اینکه آیا سوزن وارد رگ شده است پیستون کمی به عقب کشیده شده و بررسی می شود که آیا خون به داخل سرنگ جریان دارد یا خیر. در صورت نبود خون می توانید دارو را به آرامی تزریق کنید و در صورت وجود خون می توانید آن را کشیده و دارو را در همان نزدیکی تزریق کنید. پس از تزریق کامل دارو، می توانید سوزن را به سرعت با فشار دادن ناحیه ای که سوزن با پنبه الکلی سوراخ شده است خارج کنید.

 

تزریق عضلانی:

تزریق عضلانی به طور کلی از مفصل ران انجام می شود. همچنین می توان به عضلات ساق پا یا بازو تزریق کرد.

 

به منظور تعیین محل مناسب برای تزریق از مفصل ران، خطی از دنبالچه بیمار کشیده می شود تا به سمت راست یا چپ و عمود بر ستون فقرات تزریق شود. خط دیگری عمود بر وسط این خط کشیده شده و به این ترتیب یک طرف باسن به چهار قسمت تقسیم می شود. ایجاد سوزن در قسمت های فوقانی و بیرونی این قسمت ها ضروری است. دلیل این امر این است که وریدها در طرف دیگر لگن بیشتر است و عصب سیاتیک نیز در این ناحیه قرار دارد. توجه به این نکته بسیار مهم است تا از انجام اشتباهاتی که می تواند منجر به فلج شود جلوگیری شود. پس از تزریق، ناحیه مربوطه باید با الکل کاملا پاک شود.

 

سرنگ را مانند یک مداد نگه دارید، قسمت ضخیم سوزن را که وارد سرنگ می شود با طولانی ترین انگشت خود تشخیص دهید. با نگه داشتن سرنگ عمود بر باسن، پوست را با انگشت شست و سبابه دست دیگر کمی کشیده و سوزن را در این ناحیه فرو کنید. برای تعیین اینکه آیا سوزن به ورید برخورد کرده است یا خیر، باید پیستون را به عقب کشیده و سرنگ را از نظر خون بررسی کنید. اگر خون وارد سرنگ شد، سوزن را باید کمی خارج کرد و دوباره در جهت دیگری وارد کرد. پس از این، دارو باید به آرامی به بدن تزریق شود. اگر مقدار داروی مصرفی زیاد باشد، درد را می توان با بیرون کشیدن پیستون هر از چند گاهی کاهش داد. پس از تزریق کامل دارو، سوزن خارج می شود. اگر بیمار درد داشته باشد، ممکن است از او خواسته شود تا مدتی استراحت کند.

بیشتربدانید: تزریقات در منزل زعفرانیه تزریقات در منزل تزریق در منزل غرب تهران تزریقات در غرب تهران تزریقات در شهرک غرب تزریق در منزل تهران

گاهی اوقات می توان در حالت ایستاده یا نشسته تزریق را به عضله انجام داد. در حالی که بیمار ایستاده است، همانطور که قبلاً توضیح داده شد، محل تزریق را تعیین می کنیم. اگر قرار است بیمار در حالت نشسته تزریق شود، تزریق را به قسمت خارجی و گوشتی لگن می زنیم.

 

تزریق داخل وریدی:

تزریق داخل وریدی برای رساندن مستقیم دارو به سیستم گردش خون از طریق ورید انجام می شود.مناسب

 

ترین مکان برای تزریق وریدی وریدهای بازو در جلوی آرنج است. موقعیت رگها در اینجا شبیه حرف M است. هر قسمت از این حرف M برای ساختن سوزن مناسب است.

 

برای تزریق در ورید، بازو را در بالای آرنج با لوله لاستیکی فشار دهید تا وریدهای سطحی بسته شوند، اما رگهای عمیق بسته نشوند. پس از آن باید بازو را کشیده و به آرامی از دست تا آرنج ماساژ دهد. در اثر این حرکات، سیاهرگ ها متورم می شوند. سپس قسمت جلوی آرنج را با پنبه الکلی کاملاً پاک کنید و با فشار دادن آن با شست دست چپ رگی را که تزریق خواهید کرد شناسایی کنید. سوزن را به صورت افقی، ۱-۲ سانتی متر بالای انگشت خود وارد کنید. با عقب کشیدن پیستون بررسی کنید که آیا خون به داخل سرنگ جریان دارد یا خیر.

کارشناسان ما در اسرع وقت در سراسر تهران در خدمت شما هستن