0
اعزام پرستار سالمند

اعزام پرستار برای سالمند

با توحه به افزایش سن عمومی جامعه و نیاز مبرم به پرستاری و نگهداری از سالمندان در منزل مرکز پرستاری در منزل مهرآوران نوین با به کار گیری از موثر ترین روش ها و رویکردها با دارا بودن پایگاه داده ای بی نظیر از پرستاران سالمند می تواند در این زمینه به ارائه خدمانت با بالا ترین کیفیت اقدام نماید ،به تازکی شاهد آن هستیم که شرکت های غیر مجاز زیادی اقدام به ارائه خدمات پرستاری و مراقبتی می نمایند که این موضوع ما را بر آن داشت تا به همشهریان عزیزمان هشدار جدی در این زمینه بدهیم پرستاری سالمند در منزل یک شغل با متودولوژی تعریف شده می باشد که نیاز به آموزش های بخصوصی دارد
خصوصیات پرستار سالمند:
تحصیلات مرتبط
تجربه و دارا بودن دانش ضمنی
آموزش های تخصصی
برگه های تضمین شغلی نزد مراکز مجاز ارائه خدمات
سالمندی یک بیماری نیست، بلکه مرحله ای از زندگی است که هر فرد با تجربه آن می تواند به سرمایه اجتماعی با کوله بار تجربه تبدیل گردد.بنابراین، به منظور مراقبت علمی از این سرمایه های اجتماعی و پیشگیری از بروز و شدت علائم و عوارض ناشی از سالمندی که می تواند برای هر فرد و خانواده ای ضرورت پیدا کند، با توجه به رشد جمعیت سالمندی در ایران نیازهای اجتماعی، رفاهی و مراقبتی سالمندان روز به روز در حال افزایش میباشد و یکی از این نیازها مراقبت از سالمندان است که باید به نحو شایسته ای انجام گردد، مرکزمهرآوران نوین را با بیش از چند سال سابقه فعالیت در این حوزه بر آن داشته تا با ارائه خدمات مراقبت از سالمند در منزل شما بصورت روزانه، شبانه، شبانه روزی و مقطعی ضمن کاهش دغدغه خانواده ها، به امکان بهره مندی از تجارب این عزیزان در جامعه یاری رساند.
خدمات و مراقبتهای مورد نیاز سالمندان که پرستار یا مراقب سالمند متناسب با شرایط سالمند و درخواست ایشان، امکان ارائه آن را دارند:
نگهداری و مراقبت از سالمند
تهیه و طبخ غذا و همراهی سالمند در هنگام غذا خوردن
دادن به موقع داروها
دادن میان وعده مناسب و مغذی
ایجاد برنامه منظم جهت خواب سالمند
انجام حرکات ورزشی توصیه شده توسط پزشک یا فیزیوتراپیست در منزل جهت تحرک مناسب سالمند
پیگیری درمان سالمند و همراهی ایشان جهت مراجعه به مراکز درمانی ( با هماهنگی خانواده)
رسیدگی به نظافت شخصی و استحمام سالمند
رسیدگی به نظافت محل زندگی سالمند
همراهی سالمند در انجام امور مورد علاقه ( خواندن کتاب، حل جدول، …)
همراهی سالمند جهت تفریحات بیرون از منزل مانند پیاده روی، خرید و… ( با هماهنگی و اجازه کتبی خانواده)
سایر خدمات تخصصی در حوزه پرستاری که منع قانونی برای ارائه آنها در منزل و یا خارج از مراکز درمانی وجود ندارد.
دیگر خواسته های سالمند و یا خانواده شان با هماهنگی مرکز

پیر بودن در یک بیماری همه گیر

از آنجایی که افراد مسن در این بیماری همه گیر هستند، مردم در سراسر جهان تشویق می شوند برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در خانه بمانند. کارشناسان از بزرگسالان بالای ۶۵ سال که به ویژه در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند، می‌خواهند برای محافظت از خود در خانه بمانند. چگونه می توانیم به سالمندان خود در جامعه در طول همه گیری جهانی کمک کنیم؟

 

در تماس باش

برخی از سالمندان ممکن است تمایلی به برقراری ارتباط دیجیتالی نداشته باشند، زیرا سن بالاتر در این بیماری همه‌گیر می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. برخی ممکن است دستگاه مناسب نداشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است مشکلات شنوایی و بینایی یا اختلالات شناختی داشته باشند. اگر بخواهد استرس بیشتری را به زمان استرس زا اضافه کند، فناوری یک ضرورت نیست. در عوض، با عزیزان خود تماس بگیرید یا نامه یا کارت پستال بفرستید. کودکان همچنین می توانند پدربزرگ و مادربزرگ خود را نقاشی کنند. دیگران می توانند با تکان دادن و صحبت کردن از پنجره با عزیزان مسن خود در تماس باشند.

اگر افراد مسن تر می خواهند از فناوری استفاده کنند، توضیحات ساده ای ارائه دهید تا به آنها کمک کند تا وارد سیستم شوند. اگر گوشی هوشمند آن‌ها چیزی شبیه FaceTime دارد، ممکن است توضیح آن آسان‌تر باشد زیرا مراحل کمتری روی رایانه نسبت به زوم یا سایر خدمات کنفرانس ویدیویی دارد.

 

کمک به خرید و کارهای خانه

اعضای خانواده می توانند برای سالمندان خرید کنند و در کارهای خانه کمک کنند. اگر کسی به جز سالمندان در خانه نباشد، همسایه ها و اقوام در مجاورت از خرید سالمندان حمایت می کنند.

 

  مطمئن شوید که سالمندان در خانه بمانند

به آنها توضیح دهید که بهترین راه برای جلوگیری از انتشار قابل توجه ویروس دوری از یکدیگر است. به آنها قدرت دهید تا احساس کنند این قدم درستی است که می توانند برای محافظت از سلامت خود و کسانی که دوستشان دارند بردارند. به آنها آموزش دهید و توضیح دهید که این یک ویروس جدید است، بنابراین هیچ کس مصون نیست و ما واکسنی نداریم. با توضیح اینکه آنها با ماندن در داخل به جامعه کمک می کنند، احساس قدرت کنید.

 

در خانه ماندن عمل است نه انفعال.

سعی کنید از عبارت فاصله گذاری اجتماعی استفاده نکنید. در عوض، بگویید «از لحاظ فیزیکی دور، از نظر اجتماعی مرتبط». بسیاری از سالمندان احساس تنهایی می کنند، اما با وجود اینکه نمی توانند خانه را ترک کنند، می توانند از طریق تلفن، نامه و کارت پستال با هم ارتباط برقرار کنند.

 

یک روال تنظیم کنید

راه هایی را برای تعامل ذهنی و فیزیکی در نظر بگیرید. در خانه با پیاده روی و حرکات کششی ملایم در خانه ورزش کنید. موزه ها، کتابخانه ها و نمایشگاه های سراسر جهان را در محیط های مجازی مرور کنید.

 

کسانی که بیماری های مزمن دارند باید به طور منظم در خانه معاینه شوند. دریافت خدمات پزشک در منزل خطر ابتلا به ویروس کرونا را در مقایسه با بیمارستان بسیار کاهش می دهد. بسیاری از بیمارستان ها و مراکز مراقبت در منزل اکنون امکان تماس آنلاین از طریق تلفن و ویدئو را دارند.

ما نمی خواهیم سالمندان احساس کنند که رها شده اند. پزشکان ما آماده مراقبت از آنها هستند تا احتمال قرار گرفتن در معرض ویروس را کاهش دهند.

 

خانواده های پرجمعیت؟

برخی از سالمندان در خانواده های پرجمعیت زندگی می کنند که دوری از یکدیگر را دشوار می کند. همه اعضای خانواده باید ارتباط اجتماعی را به حداقل برسانند. این در مورد همه افراد خانواده صدق می کند، نه فقط افراد مسن. چند نکته برای محافظت از اعضای خانواده در خانواده های پرجمعیت؛

برای همه اعضای خانواده مهم است که حداکثر تلاش را برای اجرای اقدامات پیشگیری از عفونت انجام دهند، از جمله شستن مکرر دست ها با آب گرم و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه هنگام ورود و خروج از خانه و ضدعفونی کردن سطوحی که مکرر لمس می شوند چندین بار در روز.

از آنجایی که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افراد بدون علامت می‌توانند ویروس را گسترش دهند، اعضای خانواده ممکن است برای کاهش این خطر از ماسک در خانه استفاده کنند.

خانواده های پر جمعیت باید تماس فیزیکی در خانه را به حداقل برسانند و حداقل ۲ متر از سالمندان دور باشند.

اگرچه خانواده‌های پرجمعیت خطر ابتلا به ویروس کرونا را به‌ویژه برای سالمندان بالا می‌برند، اما برای خانواده‌ها مفید است که بتوانند در این دوران سخت با انجام اقدامات احتیاطی به یکدیگر کمک کنند.

 

آیا مایل به دریافت این سرویس هستید؟

خدمات بهداشتی و مراقبتی مورد نیاز خود را انتخاب کرده و با اطلاعات تماس خود با ما به اشتراک بگذارید. اجازه دهید در اسرع وقت با مدیران بهداشتی متخصص خود با شما تماس بگیریم.

 

برخورد با مراقبت از بیماران سالمند

با افزایش سن، همه ما مشاهده می‌کنیم که افراد مسن‌تر گاهی بی‌تحمل‌تر، بی‌صبرتر، بدخلقی‌تر و نوسان‌تر هستند. به همین دلیل، خانواده ها معمولاً اظهار می کنند که بستگان سالخورده آنها مانند کودکان رفتار می کنند. وقتی همه این رفتارها در افراد مبتلا به بیماری‌های مرتبط با افزایش سن یا نیازهای مراقبت خود مدیریتی مشاهده می‌شود، مراقبت از بیمار سالمند حتی چالش‌برانگیزتر می‌شود. سالمندان ممکن است مقاومت کنند و برای اعضای خانواده که سعی در مراقبت دارند مشکلاتی ایجاد کند. در این روند دشوار، خانواده ها می توانند با دریافت حمایت از مؤسساتی که خدمات بهداشتی و مراقبتی در منزل را ارائه می دهند که خدمات دارای مجوز از وزارت بهداشت را ارائه می دهند، کمی آرامش داشته باشند. این مقاومت را می‌توان به پرسنل بهداشتی و مراقبانی که برای مراقبت به خانه می‌آیند نیز نشان داد، اما افرادی که به مراقبت از بیمار سالمند مراجعه می‌کنند می‌توانند درمان یا مراقبت خود را با برقراری ارتباط مثبت با بیمار در مدت زمان بسیار کوتاه‌تری انجام دهند. حرفه ای ها.

 

دلایل عدم تمایل بیماران مسن به درمان؟

بیماران مسن ممکن است به دلایل مختلف از مراقبت از بیماران سالمندی که می خواهند برای آنها سازماندهی شود خودداری کنند. تلفات افراد مسن ممکن است از نظر روانی بر آنها تأثیر بگذارد و ممکن است درخواست مراقبت از خانواده را رد کند. یا ممکن است در مواردی که احساس ناراحتی می‌کند، از حمایت مراقبتی خودداری کند که گویی نیازمند است. به همین ترتیب، اگر فکر می کند که باری بر دوش بستگانش است، ممکن است مایل به دریافت حمایت مراقبتی نباشد. برخی از بزرگترها به دلیل خلق و خوی سرسخت و سرسختی دارند و نمی خواهند درخواست کمک آنها را بپذیرند. آخرین دلیل ممکن است به دلیل ترس از اینکه مراقبت از بیمار بار هزینه ای را بر خانواده تحمیل کند باشد.

 

مشکلات تجربه شده توسط بستگان خانواده در مراقبت از بیماران سالمند

بیشترین مسئولیت در مراقبت از بیماران سالمند بر عهده بستگان خانواده است. بنابراین، آنها گروهی هستند که بیشترین خستگی، مشکل و فرسودگی روانی را در مراقبت های طولانی مدت دارند. در مواردی که نیاز به مراقبت طولانی مدت دارد، بستگان خانواده ممکن است از موسسات بهداشتی و مراقبتی در خانه درخواست حمایت مراقبتی برای بیماران سالمند کنند تا بار آنها را کاهش دهند. می توان به بیمار مسن پیشنهاد کرد که این امر زندگی او را آسان می کند.

بیشتربدانید:انجام آزمایش خون و تزریقات در منزلتزریقات در منزل زعفرانیهتزریقات در منزل شمال شرق تهرانتزریقات در منزل ولنجک

چگونه متخصصان بهداشت با مراقبت از بیماران سالمند کنار می آیند

همه متخصصان مراقبت های بهداشتی انواع تجربه در مراقبت از بیمار در سن خود دارند. علاوه بر این، در مواردی مانند ارتباط صحیح با بیمار، چهره خندان، رفتار آرام، درک روانشناسی خود و گوش دادن به صحبت های طرف مقابل، عقل سلیم دارند. تیمی که مراقبت از بیماران مسن را ارائه می دهد نیز به صورت دوره ای آموزش ضمن خدمت در مورد این موضوع و مسائل مشابه دریافت می کند.

 

پزشکان و مراقبت از بیماران سالمند:

پزشکانی که ممکن است برای معاینه خانگی فراخوانده شوند ممکن است توسط بیماران مسن تر مقاومت کنند. در مراقبت از بیماران مسن می توان از خدمات بهداشتی منزل برای معاینه درخواست پزشک کرد. در طول معاینه توسط پزشک، سالمندان ممکن است ناخواسته در برابر لمس بدن خود مقاومت کنند. به همین ترتیب، ممکن است پس از معاینه، از اعمال درمان‌های پزشکی تجویز شده توسط پزشک خودداری کند. در این صورت در نتیجه برخورد قانع کننده، اطمینان بخش و حرفه ای پزشک می توان با همکاری بیمار سالمند خدمات ارائه کرد.

 

پرستاران و مراقبت از بیماران سالمند:

پرستارانی که در حوزه خدمات بهداشتی و مراقبتی در منزل کار می‌کنند، پرسنل بهداشتی حرفه‌ای و با تجربه هستند که درمان‌ها را برای بیماران مسن اعمال می‌کنند. آنها در گروهی هستند که مشکلات مراقبت از بیماران سالمند را بیشتر تجربه می کنند. سالمندان ممکن است نخواهند داروهای خود را مصرف کنند، فشار خون خود را بررسی کنند یا دمای بدن خود را اندازه گیری کنند. مخصوصاً در مواردی مانند دسترسی عروقی، گذاشتن IV، تعویض کاتتر، مراقبت از زخم، موقعیت یابی و تمرینات روزانه و غیره که فکر می کند به آنها آسیب می رساند، ممکن است بدخلقی شود و از درمان امتناع کند. اگر بیمار هوشیار باشد، جلب رضایت بیمار در درمان ضروری است. بنابراین، قبل از شروع درمان، پرستاران پس از جلب اعتماد سالمند و متقاعد کردن آنها که برای حمایت از سلامت خود در خانه هستند، درمان مراقبت از بیمار سالمند را آغاز می کنند.

 

مراقبت پرستاری و مراقبت از بیماران سالمند

مراقبین پرستاری کارکنانی هستند که بیشترین مشارکت را در مراقبت از بیماران سالمند دارند. مراقبان بزرگ‌ترین حامیان سالمندان هستند تا زمانی که برای مراقبت در خانه هستند. مراقبین پرستاری که برای مراقبت از بیماران مسن می آیند از بیمار به طرق مختلف مانند حمام کردن، مراقبت شخصی، غذا خوردن، لباس پوشیدن، ورزش، مصرف مواد مخدر و اجتماعی شدن حمایت می کنند. پیوندی بین بیماران مسن و مراقبین در مدت کوتاهی شکل می گیرد. به لطف این پیوند، افراد مسن واکنش چندانی به روش های انجام شده نشان نمی دهند. آنها سعی می کنند آنچه را که گفته می شود با همکاری در مراقبت انجام دهند. با ایجاد این پیوند در مراقبت از بیماران سالمند برنامه ریزی شده بلندمدت، درمان بیمار نیز تأثیر مثبتی دارد.

 

فیزیوتراپیست ها و مراقبت از سالمندان

هنگامی که خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی به دلیل هر گونه مشکل سلامتی یا در نتیجه نیاز به مراقبت از بیمار سالمند مورد نیاز است، پشتیبانی فیزیوتراپیست در خانه ارائه می شود. سالمندانی که باور ندارند بهتر خواهند شد یا کسانی که در قسمت‌های مختلف بدن خود درد دارند، ممکن است درمانگری را که به خانه می‌آید مجبور به انجام فیزیوتراپی کنند. رویکرد و اطمینان درمانگر در طول مراقبت از بیماران سالمند، تداوم درمان را تضمین می کند.

بیشتربدانید:مراقبت از سالمند و کودک شمال تهرانمراقبت از سالمند و کودک در منزلنگهداری از بیمار در منزل و بیمارستاناعزام پزشک به منزلتزریقات نیاوران

آیا مایل به دریافت این سرویس هستید؟

خدمات بهداشتی و مراقبتی مورد نیاز خود را انتخاب کرده و با اطلاعات تماس خود با ما به اشتراک بگذارید. اجازه دهید در اسرع وقت با مدیران بهداشتی متخصص خود با شما تماس بگیریم.

اهمیت و وظایف پرستاران

پرستاران نقش مهمی در مراقبت از بیمار در خانه دارند. آنها از طریق کار گروهی ماهرانه و هماهنگ با مراقبت، دغدغه، مراقبت و حرفه ای بودن به بیماران و خانواده های آنها خدمت می کنند. آن‌ها در بسیاری از زمینه‌ها، از تجویز دارو گرفته تا پانسمان، از روحیه گرفته تا روال تغذیه، مجدانه کار می‌کنند و خدمات موفق مراقبت از بیمار در منزل را ارائه می‌کنند.

 

مدیریت جامع بیماری

در محدوده مراقبت از بیمار در منزل، پرستاران ابتدا ارزیابی جامعی را مطابق با شرایط و نیازهای بیمار انجام می دهند. بر اساس این ارزیابی، آنها یک طرح مراقبت فردی از بیمار را تهیه و اجرا می کنند. این طرح شامل اقدامات مراقبتی است که وضعیت سلامتی بیمار را بهبود می بخشد، همچنین فعالیت ها و اقداماتی است که از زندگی روزمره بیمار حمایت می کند.

 

همکاری با خانواده و مراقبین

پرستاران با برقراری ارتباط سالم با بیماران و بستگان آنها، اطلاع رسانی به خانواده و مراقبان از ابتدای فرآیند، فرآیند مراقبت از بیمار را در منزل در محیطی مشترک انجام می دهند. آنها با ارائه آموزش ها و حمایت های لازم، مشارکت فعال مراقبان و خانواده ها را در مراقبت از بیمار در خانه تضمین می کنند.

 

در نتیجه مراقبت از بیمار در منزل یک حوزه خدماتی چند بعدی و جامع است که پرستاران به ویژه با بهره گیری از تحصیلات و تجربیات خود در این زمینه ارائه می کنند. مراقبت از بیمار در منزل، که در آن کیفیت زندگی بیماران با کار فداکارانه و فداکارانه پرستاران بهبود می‌یابد، حمایت معنوی زیادی از خانواده‌ها و بیماران می‌کند و کمک قابل توجهی به سلامت عمومی می‌کند.

 

خدمات پرستاری در منزل چیست؟

مروری بر خدمات مراقبت در منزل

خدمات پرستاری در منزل، خدمات بهداشتی است که توسط پرستاران حرفه ای در محیط خانه به منظور رفع نیازهای جسمی و روحی بیمار ارائه می شود. این خدمات به شرح زیر است:

 

مدیریت دارو و شیوه های درمانی

پرستاران مراقبت در منزل اطمینان حاصل می کنند که داروهای تجویز شده توسط بیمار به طور منظم و در دوزهای مناسب استفاده می شود. آنها همچنین برنامه های درمانی مانند اندازه گیری قند خون و تزریق انسولین را انجام می دهند.

 

مراقبت از زخم و پشتیبانی بافت

پرستاران مراقبت در منزل اقدامات لازم را در مورد مسائلی مانند مراقبت از زخم پس از عمل، مراقبت از پوست و حمایت از بافت ارائه می دهند.

 

مراقبت از بیمار و بهداشت

خدمات پرستاری در منزل ارائه می شود که با رفع نیازهای اولیه بهداشتی مانند استحمام بیمار، بهداشت دهان و دندان، کوتاه کردن ناخن و مراقبت از گچ، کیفیت زندگی بیماران را افزایش می دهد.

 

مشاوره پیگیری رژیم غذایی و تغذیه

پرستاران مراقبت در منزل برنامه غذایی و تغذیه متناسب با سن، وضعیت سلامت و نیازهای پزشکی بیمار را تهیه و نظارت می کنند.

 

استفاده از وسایل و مواد پزشکی

پرستاران بسته به وضعیت سلامتی بیمار، پشتیبانی و آموزش استفاده از وسایل و لوازم پزشکی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، آنها حمایت های لازم را برای بیماران انتوبه شده یا بیمارانی که از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می کنند، ارائه می کنند.

 

مدیریت درد و مراقبت از آسایش

پرستاران سطح درد بیمار را ارزیابی کرده و روش های درمانی مناسب را برای کنترل درد تعیین و اعمال می کنند.

 

فیزیوتراپی و توانبخشی

خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی نیز در محدوده خدمات مراقبت در منزل ارائه می شود. هدف آن بهبود مهارت های عملکردی و افزایش کیفیت زندگی بیمار است.

 

حمایت و مشاوره روانی-اجتماعی

خدمات پرستاری در منزل نیز با هدف حمایت از سلامت روانی و اجتماعی بیماران و خانواده هایشان انجام می شود. فرآیندهای ارتباطی وجود دارد که باعث افزایش روحیه و انگیزه می شود و فرآیندهای مشاوره ای که به مهارت های مقابله ای کمک می کند.

در نتیجه، خدمات پرستاری مراقبت در منزل نقش مهمی در نظارت بر وضعیت سلامت بیماران، بهبود کیفیت زندگی و توانمندسازی آنها برای سازگاری با خانه ایفا می کند. این خدمات برای تضمین یک زندگی خوب و مراقبت های بهداشتی مهم هستند.

 

پرستار در منزل چه می کند؟

وظایف و مسئولیت های پرستار مراقبت در منزل

خدمات مراقبت در منزل با هدف پاسخگویی به نیازهای بهداشتی بیماران در محیط های خانگی انجام می شود و بخش مهمی از این خدمات پرستاران در منزل هستند. پرستاران مراقبت در منزل کیفیت زندگی و مراقبت از بیمارانی را که به خدمات مراقبت در منزل نیاز دارند با مشارکت در فرآیندهای بهبودی آنها بهبود می بخشند. همچنین خدمات مشاوره ای را به بیماران و بستگان آنها ارائه می دهد و اطمینان حاصل می کند که بیماران مراقبت های مناسب را در خانه دریافت می کنند.

 

کار تیمی چند رشته ای

در خدمات مراقبت در منزل، رویکرد تیمی چند رشته ای اتخاذ می شود. تیم مراقبت در منزل از افرادی مانند پزشک، پرستار، فیزیوتراپ، متخصص تغذیه، روانشناس، مددکار اجتماعی، کاردرمانگر، اعضای خانواده، بیماران و داوطلبان تشکیل شده است. اعضای تیم مربوطه و محتوای خدمات بسته به نیازهای مراقبت در منزل و توانایی پرداخت فرد تعیین می شود.

بیشتربدانید:تزریقات نیاورانتزریقات در منزل ولنجکتزریقات در منزل شمال شرقی تهرانتزریقات در منزل زعفرانیهتزریقات در منزلانجام آزمایش خون و تزریقات در منزل

وظایف و مسئولیت

پرستاران در منزل وظایف و مسئولیت های زیادی دارند. مسئولیت پرستاران در منزل شامل ارزیابی بیمار، ایجاد و اجرای طرح مراقبت، نظارت بر درمان، تجویز داروها، آموزش بیمار و خانواده او، نظارت بر علائم حیاتی و همچنین ارائه سایر خدمات حمایتی برای نیازها و آسایش بیمار است.

علل سقوط در سالمندان

سقوط؛ یکی از موقعیت هایی است که در دوران سالمندی به طور مکرر با آن مواجه می شود و اغلب زندگی سالمندان را به خطر می اندازد. انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از سقوط یا کاهش دفعات آنها بسیار مهم است.

 

سقوط در سالمندان چیست؟

افتادن در افراد مسن به دلیل ضعف پاها به دلیل افزایش سن، درهم تنیدگی پاها بر روی جسم روی زمین، اختلالات تعادل، دلایل مربوط به فشار خون یا هر مشکل سلامتی است.

 

چرا زمین خوردن در سالمندان مهم است؟

افتادن سالمندان باعث ایجاد مشکلات جدی سلامتی در افراد یا بیماران می شود و در نتیجه بستری شدن در بیمارستان به دلیل زمین خوردن، ناتوانی در استفاده طولانی مدت از برخی از اندام ها و هزینه های شدید سلامتی را به همراه دارد. به همین دلیل لازم است با در نظر گرفتن شرایط نامطلوب زمین خوردن در سالمندان، اقدامات احتیاطی و پیشگیری از سقوط انجام شود. برای این امر مهم است که سالمندان و نزدیکان آنها هم در خانه و هم در زندگی اجتماعی احتیاط کنند.

 

علل سقوط چیست؟

علل زمین خوردن در سالمندان؛

 

♣ کسانی که سابقه زمین خوردن دارند

 

♣ سن بالا

 

♣ مشکلات تعادل / حرکت / قدرت

 

♣ سرگیجه/سرگیجه

 

♣ بیماری های مرتبط با افسردگی

 

♣ مشکلات فشار خون

 

♣ مشکلات بینایی

 

♣ کسانی که مشکل شنوایی دارند و کسانی که از وسایل استفاده می کنند

 

♣ پوکی استخوان

 

♣ اختلال در وضعیت عمومی

 

♣ عوارض ناشی از مصرف دارو.

 

افراد مسن ممکن است کندی در حرکات یا عدم توجه داشته باشند. این وضعیت خطرات سقوط را هم در محیط های داخلی و هم در فضای باز به همراه دارد. علل زمین خوردن در افراد مسن، بدون هیچ بیماری.

 

♣ کف مرطوب یا لغزنده

 

♣ روشنایی ناکافی

 

♣ عدم ارائه پشتیبانی برای سالمندان در خانه

 

♣ چیدمان اتاق نامرتب

 

♣ رکاب درهای بلند در داخل یا خارج از منزل

 

♣ نداشتن دمپایی یا کفش در پای سالمندان

 

♣ ناتوانی سالمند در ایستادن به دلیل دروغگویی طولانی

 

♣ بیرون آمدن ناگهانی از تخت یا ارتفاع تخت

 

♣ صندلی یا صندلی ثابت نیست، در حین حرکت می افتد.

 

افتادن چه عواقبی در سالمندان دارد؟

با افزایش سن، زمین خوردن آسیب بیشتری به بدن وارد می کند. در حالی که بدن این سقوط ها را در دوران جوانی و بزرگسالی بهتر تحمل می کند، وقتی بدن پیر می شود، استخوان ها، مفاصل، رباط ها و بافت های ماهیچه ای ضعیف تر می شوند و در نتیجه باعث افتادن در افراد مسن می شوند.

 

بیماری ها / آسیب های ناشی از سقوط در سالمندان.

♣ شکستگی لگن (۷۰%)،

 

♣ شکستگی یا جراحت در نقاط مختلف بدن،

 

♣ آسیب ناخواسته مغزی،

 

♣ ناتوانی در راه رفتن در فرآیند بعدی به دلیل ترس از زمین خوردن و در نتیجه اجتماعی شدن کمتر،

 

♣ بدترین تصویری که در زمین خوردن در سالمندان دیده می شود، مرگ ناشی از خونریزی های مغزی است.

 

پیشگیری از پاییز در سالمندان

روش های ساده اما موثری برای جلوگیری از افتادن در سالمندان وجود دارد.

 

♣ در صورتی که تخت فرد دارای نرده های جانبی باشد حتما باید از آنها استفاده کرد و یا به ارتفاع تخت توجه کرد.

 

♣ اتاق پیرمرد روشن باشد و عصرها اتاقش روشن باشد.

 

♣ حمام باید با مواد ضد لغزش پوشانده شود و کف آن هرگز خیس بماند.

 

♣ اگر وسایلی وجود دارد که به دیدن یا شنیدن کمک می کند، (عینک، سمعک و …) باید هر بار استفاده شود.

 

♣ استفاده از وسایلی مانند عصای کمکی یا واکر باید اطمینان حاصل شود.

 

♣ میله های دستگیره باید در قسمت های خاصی از خانه (مانند راهروها، حمام ها، توالت ها، لبه های صندلی) قرار گیرد.

 

♣ یکی از مواردی که خطر افتادن در افراد مسن را کاهش می دهد، برداشتن وسایل اضافی از اطراف خانه است. مخصوصاً اگر روی زمین فرش و موکت وجود دارد، باید مراقب بود و روی زمین ثابت شد، زیرا ممکن است به دلیل پیچ خوردگی گیر کند.

 

افتادن در افراد مسن ممکن است نشانه بیماری باشد!

زمین خوردن به خصوص در افراد مسن می تواند نشانه هر بیماری باشد. در صورتی که دفعات زمین خوردن زیاد شود و هر زمین خوردن باعث آسیب به قسمت های مختلف بدن فرد شود، ابتدا باید با مشورت پزشک متخصص داخلی و ارتوپد، علل زمین خوردن بررسی شود. در صورت لزوم می توان با روش های تصویربرداری و آزمایش خون علت افتادن در سالمندان را مشخص کرد و تا دیر نشده اقدامات احتیاطی را انجام داد.

بیشتربدانید:پرستار در منزل تهرانپرستاری در منزل شمال تهرانخدمات پرستاری در تهرانخدمات پرستاری در منزلپرستاری در منزلخدمات پرستاری در منزل تهران

حرکت کنترل شده برای پیشگیری از سقوط در سالمندان مهم است

حفظ مهارت های حرکتی سالمندان برای تداوم آسایش زندگی آنها مهم است. یک پشتیبانی حرفه ای مراقبتی که از حرکات سالمندان پشتیبانی می کند و به آنها امکان انجام تمرینات غیرفعال را می دهد. قدرت عضلانی آنها را افزایش می دهد و از افتادن در سالمندان جلوگیری می کند.

یکی دیگر از مشکلات سالمندان بی اختیاری ادرار می باشد؛

بی اختیاری ادرار چیست؟ بی اختیاری ادرار چیست؟

بی اختیاری ادرار نام دیگر بی اختیاری ادرار است. به عنوان تخلیه غیر ارادی و نابهنگام ادرار از خارج از دستگاه ادراری تعریف می شود. بی اختیاری ادرار که می تواند در حین فعالیت های معمولی روزانه مانند خندیدن، ورزش، نشستن، عطسه و راه رفتن رخ دهد، در بین عموم به عنوان بی اختیاری ادرار نیز شناخته می شود. بی اختیاری ادرار که علائمی مانند نرسیدن به توالت هنگام دفع ادرار، احساس مدام ادرار و بی اختیاری در شب دارد، نوعی بیماری است که قابل درمان است.

 

بی اختیاری ادرار می تواند به دلیل های مختلفی رخ دهد:

علل ارثی

یبوست

پرتودرمانی شدید در رحم

مصرف بیش از حد الکل و الکل

اضافه وزن داشتن

تغییرات هورمونی در دوران یائسگی

زایمان های مشکل ساز

عفونت های واژن

عفونت های دستگاه ادراری

مشکلات ارثی

بالا رفتن سن

سنگ های ادراری

بیماری هایی مانند آلزایمر که بر عملکرد مغز تأثیر می گذارد

دیابت کنترل نشده

شل کننده عضلات، ادرارآور، آرام بخش و غیره داروها

بزرگ شدن پروستات

 

انواع بی اختیاری ادرار چیست؟

بی اختیاری ادرار در ۴ نوع مختلف بررسی می شود.

 

بی اختیاری استرسی ادرار:

این شایع ترین نوع بی اختیاری ادرار در زنان است. زمانی اتفاق می افتد که فشار داخل شکمی هنگام سرفه، خنده، عطسه، ورزش یا راه رفتن فعال می شود. این نوع بی اختیاری ادرار که در نتیجه ضعف عضلات کف لگن که بر دستگاه ادراری تحتانی تأثیر می گذارد، ناشی از نارسایی ماهیچه هایی است که تخلیه مثانه را امکان پذیر می کند.

 

بی اختیاری سرریز ادرار:

هنگامی که مثانه بیش از حد لازم پر می شود، فرد بدون احساس نیاز به ادرار، مقدار کمی ادرار نشت می کند. در بیماران دیابتی، جراحی های لگن و موارد مولتیپل اسکلروزیس دیده می شود.

 

بی اختیاری ادرار نوع فوری:

این وضعیتی است که در آن ادرار قبل از نیاز به رفتن به توالت نشت می کند. برخلاف بی اختیاری استرسی ادرار، این بی اختیاری ناشی از فعالیت بیش از حد عضلات مثانه است.

 

بی اختیاری ادرار مختلط:

این نوعی از بی اختیاری ادرار است که در آن بی اختیاری ادراری نوع فوری و بی اختیاری ادراری از نوع استرس با هم اتفاق می افتد.

 

بی اختیاری ادرار در افراد چگونه تشخیص داده می شود؟

در صورتی که خانم ها و آقایان مشکل بی اختیاری ادراری داشته باشند، باید با متخصص در شاخه مربوطه – متخصص اورولوژی یا متخصص زنان – مشورت شود. پزشک می‌خواهد با بررسی پر بودن مثانه، فشار، سرفه و فعال کردن ماهیچه‌های بیمار بررسی کند که آیا نشت ادرار دارد یا خیر. با توجه به نتایج این آزمایشات، مثانه تخلیه می شود و میزان ادرار باقی مانده در داخل آن بررسی می شود. تشخیص بی اختیاری ادرار پس از گوش دادن به شکایات بیمار، انجام برخی آزمایشات و تکمیل معاینات قابل تشخیص است.

 

بی اختیاری ادرار در زنان

بی اختیاری ادرار در زنان در افرادی که بیش از یک بار زایمان کرده اند، در سنین بالاتر و در دوره پس از یائسگی شایع تر است. این وضعیت که سبک زندگی و محیط اجتماعی زنان را در جامعه تحت تأثیر قرار می دهد، از نظر بهداشتی نیز فرآیندی مشکل ساز است. علل بی اختیاری ادرار در زنان که باعث کیفیت پایین زندگی می شود به عواملی مانند اضافه وزن، بالا رفتن سن، کاهش هورمون استروژن و مشکلات عضلانی مثانه بستگی دارد. افتادگی اندام تناسلی، زایمان های مکرر سخت، بلند کردن زیاد بدن و یبوست مزمن را نیز می توان از علل بی اختیاری ادرار در زنان دانست. در نتیجه درمان‌ها، می‌توان علل ناتوانی در دفع ادرار در زنان را از بین برد و فرصت زندگی با کیفیت را دوباره به دست آورد.

 

بی اختیاری ادرار در مردان

اگرچه ساختار ماهیچه ای مردان که به آنها اجازه می دهد ادرار را نگه دارند قوی تر از زنان است، بی اختیاری ادرار در مردان نیز وضعیتی است که بسیاری از افراد از آن شکایت دارند. از آنجایی که مردان مانند زنان در معرض زایمان قرار نمی گیرند، مشکلات آرامش عضلانی کمتری را تجربه می کنند. بی اختیاری ادرار در مردان بیشتر از زنان کیفیت زندگی را مختل می کند. به همین دلیل، مردان با تکرر ادرار بیشتر به پزشک مراجعه می کنند.

 

شایع ترین علل بی اختیاری ادرار در مردان چه می باشد؟

شایع ترین علل بی اختیاری ادرار در مردان به شرح زیر است:

بی اختیاری ادرار به دلیل بزرگ شدن پروستات درمان نشده مسدود شدن خروجی مثانه: بزرگ شدن پروستات که بعد از ۵۰ سالگی دیده می شود، می تواند خروجی مثانه را مسدود کند. در چنین مواردی اگر درمان انجام نشود، فرآیند ذخیره و تخلیه در مثانه به درستی عمل نمی کند و باعث بی اختیاری ادرار می شود.

چکه کردن بعد از ادرار کردن: حالتی است که ادرار چکه می‌کند، اگرچه مرد بعد از ادرار کردن لباس زیر خود را بالا می‌کشد.

بی اختیاری ادرار پس از جراحی پروستات: بی اختیاری ادرار ممکن است پس از جراحی پروستات در نتیجه آسیب به اسفنکتر مجرای ادرار رخ دهد که باعث احتباس ادرار می شود. بهبود با تمرینات عضلانی و مداخله جراحی رخ می دهد.

 

بی اختیاری ادرار در سالمندان

بی اختیاری ادراری مرتبط با سن یکی از شایع ترین شرایط است. علل بی اختیاری ادرار در سالمندان به عوامل مختلفی بستگی دارد.

اضافه وزن: با بالا رفتن سن، بدن قادر به تحمل وزن اضافی نیست. ماهیچه ها در برابر این بار ضعیف می شوند و بی اختیاری ادرار ممکن است بیشتر شود.

داروهای مصرفی: با افزایش سن، میزان داروهای مصرفی نیز افزایش می یابد. بی اختیاری ادرار ممکن است یکی از عوارض جانبی بسیاری از داروها باشد و در نتیجه ممکن است بی اختیاری ادرار رخ دهد.

آرامش عضلانی مرتبط با سن: در افراد مسن، شل شدن مجرای ادرار ممکن است باعث بی اختیاری ادرار شود.

مشکلات مثانه: به دلیل سن بالا، مشکلاتی در انقباض مثانه ایجاد می شود. ضعف مثانه موجب بیماری بی اختیاری ادرار می شود.

 

 

درمان بی اختیاری ادرار

درمان بی اختیاری ادرار را می توان هم به صورت جراحی و هم به صورت غیرجراحی اعمال کرد.

 

درمان های جراحی: عمل های جراحی به ویژه در بی اختیاری استرسی ادرار انجام می شود.

داروها: داروهای خوراکی می توانند موثر باشند، به ویژه در بی اختیاری ادراری نوع فوری.

عادات تنظیمی: سعی می شود برخی از عواملی که ممکن است باعث بی اختیاری در ادرار شوند (یبوست، چاقی، مصرف زیاد الکل و …) اصلاح شوند.

تمرینات کگل: این تمرینات ساده برای تقویت عضلات بین مثانه و مجاری ادراری هستند. این تمرینات که می توانند در هر زمان و مکان انجام شوند برای تقویت عضلات استفاده می شوند.

 

 

چه زمانی باید به فکر جایگزینی برای مراقبت در منزل باشید؟

زمانی که مشکل بی اختیاری ادرار به حدی می رسد که زندگی روزمره فرد را تحت تاثیر قرار می دهد، لازم است با پزشک متخصص در شعبه مربوطه مشورت کرده و در راستای برنامه درمانی تجویز شده توسط وی اقدام شود. در برخی موارد، بیمار ممکن است نیاز به ماندن در محیطی داشته باشد که توسط پرسنل مراقبت های بهداشتی تحت نظر و نظارت باشد. افراد در این شرایط می توانند به طور موقت خدمات مراقبت در منزل را به عنوان جایگزینی برای بیمارستان دریافت کنند.

بیشتربدانید:اعزام پزشک به منزل شبانه روزیاعزام پزشک شمال تهرانخدمات پزشکی در تهرانهزینه پزشک در منزل تهرانویزیت دکتر در منزلاعزام پزشک به منزل

از سوی دیگر، بی اختیاری ادرار مشکلی است که در همه بیماری های عصبی پیشرونده – مانند پارکینسون، زوال عقل، آلزایمر و سکته مغزی با آن مواجه می شود. بستگانی که از بیمار مراقبت می کنند ممکن است در مراحلی که نیازهای مراقبتی پیچیده می شود یا شروع به تجربه فرسودگی شغلی ناشی از کار مراقبتی می کنند، جایگزین های مراقبت در منزل را در نظر بگیرند.

مراقبت در منزل

مراقبت از بیماران در خانه مستلزم آگاهی از تعدادی قوانین و داشتن مهارت های خاصی است که همیشه در توان یک فرد آموزش ندیده نیست. به ویژه وقتی صحبت از افراد شدیداً بیمار یا  بستری یا دارای معلولیت باشد. این موارد معمولاً نیاز به حضور یک مراقب ماهر و با تجربه در ۲۴ ساعت شبانه روز دارد. اگر شرایط به شما اجازه می دهد که بیمار را در خانه ی خود نگه دارید، استخدام پرستار هم از نظر روانی و نیز هم از نظر جسمی بهترین گزینه خواهد بود.

 

خدمات حمایتی مهرآوران نوین پرسنل واجد شرایطی را ارائه می دهد که مراقبت های شبانه روزی یا روزانه را برای شما عزیزان ارائه می دهند.

بیشتربدانید: خدمات پزشکی در تهراناعزام پزشک شمال تهراندکتر در منزل شمال تهرانویزیت پزشک در منزل غرب تهراناعزام پزشک به منزل شبانه روزی

 

مراقبت در منزل از افراد شامل چه اهدافی می شود؟

پرستار اطمینان حاصل می کند که داروها به موقع توسط بیمار مصرف می شوند.

اقدامات تجویز شده توسط پزشک در خانه، همانند پانسمان، درمان زخم و فیریوتراپی در منزل و غیره را انجام می دهد.

طیف کاملی از اقدامات بهداشتی را انجام خواهد داد.

تهیه غذا و غذا دادن به بیمار؛

حفظ دمای مطلوب در اتاق، تهویه منظم و تمیز کردن مرطوب و انجام سایر کارهای ضروری خانه را تضمین می کند.

خرید غذا و دارو؛

اوقات فراغت را برای بخش سازماندهی می کند، او را تا کلینیک یا برای پیاده روی همراهی می کند.

 

هزینه خدمات مراقبت در منزل

محبوب ترین فرمت های کار پرستاران در مراقبت از بیماران در خانه به شرح زیر است:

مراجعه به پرستار (ساعتی).

پرستار شب

پرستار روزانه

پرستاری ۲۴ ساعته.

قالب کار، مدت زمان و سایر پارامترها برای  مراقبت بر اساس تشخیص و وضعیت واقعی بیمار و  شرایط زندگی و توانایی مالی وی تعیین می شود.

 

نگهداری ساعتی پرستار از بیمار برای مواردی مناسب است که بیمار توسط سایر اعضای خانواده مراقبت می شود و فقط در زمان غیبت آنها بدون مراقبت باقی می ماند. پرستار می تواند در هر روز و در هر ساعت توافقی برای پرستاری بیمار شما بیاید.  قیمت بسته به شدت بیماری بیمار، وزن او و نیازهای خاص مشتری برای پرستار متفاوت است.

طرح مراقبت پرستاری دیابت

طرح مراقبت از پرستاری دیابتی چیست، اطلاعات دقیق در مورد نحوه مراقبت از بیماران دیابتی و موارد دیگر در مقاله وبلاگ ما …

دیابت یک بیماری متابولیک است که در آن سطح قند خون به طور غیر طبیعی بالا است. به دلیل این بیماری، تولید انسولین کافی نیست و یا سلول های بدن نمی توانند آنطور که باید به انسولین پاسخ دهند، در بیماران مبتلا به قند خون بالا، شرایطی مانند تکرر ادرار، تشنگی زیاد و گرسنگی شدید ایجاد می شود.

 

انواع دیابت

چهار نوع وجود دارد: دیابت نوع ۱، نوع ۲، دیابت بارداری و پیش دیابت.

 

دیابت نوع ۱

این وضعیتی است که در آن نمی توان انسولین را در نتیجه تخریب سلول های تولید کننده انسولین به دست آورد. باز هم، این باعث می شود که گلوکز در خون به سرعت افزایش یابد.

 

دیابت نوع ۲

این وضعیتی است که در آن لوزالمعده نمی تواند انسولین کافی برای رفع نیازهای بدن تولید کند. بیشتر در افراد چاق و فاقد فعالیت بدنی دیده می شود. تحت تأثیر عوامل ژنتیکی و محیطی رخ می دهد.

 

دیابت بارداری

این یک نوع دیابت است که به دلیل بارداری ایجاد می شود. برخی از زنان سطح قند خون بسیار بالایی در خون خود دارند و بدن آنها نمی تواند انسولین کافی برای انتقال تمام گلوکز به سلول ها تولید کند. از آنجایی که این وضعیت می تواند بر نوزاد نیز تاثیر بگذارد، نیاز به نظارت مداوم دارد.

 

دیابت نهفته

اگر سطح قند خون فرد بالاتر از حد طبیعی باشد اما دیابت قابل تشخیص نباشد به آن دیابت نهفته می گویند.

 

علائم دیابت

 

  • گرسنگی و خستگی
  • تشنه بودن مکرر
  • دهان خشک
  • تاری دید
  • تکرر ادرار
  • بی حسی و بی حسی در پاها و دست ها
  • تاخیر در بهبود زخم

 

مراقبت های پرستاری دیابت

  • مشخص می شود که آیا بیمار آماده است و آیا معلولیتی وجود دارد یا خیر. (وضعیت فعلی جسمی، عاطفی یا روانی او ممکن است خوب نباشد و این روند را دشوار می کند)
  • بیمار برای یک برنامه غذایی خوب برای کنترل قند خون به متخصص تغذیه ارجاع داده می شود.
  • سطح قند خون قبل از غذا و قبل از رفتن بیمار به رختخواب ارزیابی می شود.
  • از رعایت برنامه منظم خواب و تغذیه بیمار اطمینان حاصل شود.
  • از نیاز به انجام فعالیت های بدنی مطلع می شوند. (ورزش منظم بخشی ضروری از مراقبت از بیماری است و خطر عوارض را کاهش می دهد.)
  • اثرات داروهای استفاده شده توسط بیمار کنترل می شود.
  • انسولین تجویز می شود. (نگه داشتن سطح گلوکز در محدوده طبیعی، پیشرفت بیماری را کند می کند)
  • به بیمار در مورد مراقبت صحیح از زخم آموزش داده می شود.
  • بیمار از اهمیت ادامه درمان دیابت مطلع می شود.
  • بیمار و خانواده اش از مصرف گلوکز در منزل مطلع می شوند.

 

زخم فشاری و مراقبت های پرستاری

زخم فشاری به فرآیند آسیب بافتی اطلاق می شود که می تواند از تغییر رنگ جزئی پوست به عضلات و استخوان ها پیشرفت کند. قبل از مراقبت های پرستاری لازم است از بیماری اطلاع داشته باشید آسیب نخاعی، مشکلات عصبی مانند همی پلژی و پاراپلژی در ۴۵ درصد بیمارانی که هر ساله به دلیل بی حرکتی طولانی مدت در بیمارستان بستری می شوند رخ می دهد و روند بهبودی بسته به شرایط متفاوت است. وضعیت عمومی بیمار، اما حداقل ۶-۸ ماه طول می کشد.

 

علل زخم فشاری

  • زخم های فشاری در نتیجه اصطکاک و برش، به ویژه در برجستگی های استخوانی (شامل نقاط انتهایی استخوان مانند کتف، ستون فقرات، ساکروم، ایسکیوم و تروکانتر)، به دلیل عدم فعالیت طولانی مدت و سوء تغذیه ایجاد می شوند.
  • هیپوکسی در پوست، ماهیچه و بافت های زیرین ناشی از فشار ایجاد می شود. زخم های فشاری بیشتر در تنه در ۴۵٪، در اندام فوقانی در ۲۰٪ و در اندام تحتانی در ۳۵٪ دیده می شود. این می تواند در سطوح مختلف رخ دهد، که با پرخونی خفیف بافت شروع می شود و با نکروز بافت استخوانی پایان می یابد.

 

مراحل زخم فشاری

  • مرحله ۱ – وجود پرخونی (قرمزی) در نقاط ذکر شده در بالا
  • مرحله ۲- زخم پوست که به درم می رسد.
  • مرحله ۳- وجود زخم در حال پیشرفت به بافت چربی زیر جلدی، ماهیچه یا استخوان
  • مرحله ۴ – زخم پیشرونده در مفاصل استخوان یا حفره های بدن.
  • مرحله ۵- زخم پیشرونده در مفصل استخوان یا حفره های بدن.

عوامل درونی و بیرونی که مقاومت بافتی را در برابر فشار نشان می دهند نقش تعیین کننده ای در ایجاد زخم فشاری دارند.

 

عوامل خارجی بر لایه های بیرونی سطح پوست تأثیر می گذارد و مانع طبیعی ایجاد شده توسط اپیدرم را تضعیف می کند. رطوبت، اصطکاک و بر هم خوردن یکپارچگی پوست از عوامل ذاتی اولیه هستند. با این حال، سایر عوامل بیرونی شامل بستر نامناسب، بهداشت نامناسب، موقعیت‌های نادرست طولانی‌مدت، سطوح نگهدارنده سخت و استفاده نادرست از دستگاه‌هایی است که برای کاهش فشار طراحی شده‌اند.

 

عوامل درونی بر ساختار و یکپارچگی پوست تأثیر می‌گذارند، ساختارهای حمایتی، به ویژه کلاژن و الاستین را تحت تأثیر قرار می‌دهند و توانایی بافت‌های نرم را برای تحمل بار مکانیکی کاهش می‌دهند. سوءتغذیه، سن بالا و فشار خون پایین از عوامل ذاتی هستند. علاوه بر این، در سطح نظری، جریان مایع بینابینی، استرس حسی، سیگار کشیدن و دمای پوست نیز از عوامل ذاتی هستند. در ایجاد زخم فشاری، فشار روی برجستگی استخوان در حالت نشسته ۱۶۰ میلی متر جیوه است و در حالت خوابیده تا ۳۰۰ میلی متر جیوه افزایش می یابد. اگر ضریب رطوبت به تداوم این افزایش فشار اضافه شود، خیساندن و باز شدن پوست رخ می دهد.

 

زخم فشاری و برنامه های مراقبت پرستاری

  • تشخیص پرستاری: بدتر شدن یکپارچگی پوست، زخم فشاری

دلایل:

  • عدم تحرک
  • عدم تغذیه کافی
  • اختلال گردش خون
  • بی اختیاری
  • رطوبت محیط
  • تابش – تشعشع
  • هایپرترمی یا هیپوترمی
  • ایدز
  • اختلال در اپیدرم
  • تجمع آب
  • باز شدن زخم ها در درم یا بافت زیر جلدی
  • زوال-آسیب در بافت اپیدرمی و پوستی
  • آسیب به ساختار بدن
  • لایه برداری پوست، ضایعات اریتم، خارش، ادم

 

مداخلات پرستاری:

  • ارزیابی مرحله رشد زخم پوستی
  • محل قرمزی را با صابون و آب فراوان و به آرامی بشویید و خشک کنید.
  • پوست سالم اطراف ناحیه آسیب دیده را به آرامی ماساژ دهید تا گردش خون تحریک شود، در صورت قرمزی ماساژ ندهید.
  • محافظت از سطح پوست سالم با عوامل موضعی افزایش مصرف پروتئین و کربوهیدرات برای اطمینان از تعادل مثبت نیتروژن و نظارت بر وزن.
  • نتایج سطح آلبومین سرم را یک بار در هفته کنترل کنید
  • اطلاع به بیمار و خانواده وی مبنی بر اینکه مصرف غذاهای پروتئینی باعث افزایش بهبود زخم می شود.
  • برنامه ریزی مداخلات لازم برای ادامه مراقبت از زخم با استفاده از اصول ترمیم زخم مرطوب (برداشتن بافت نکروزه، شستشوی زخم با محلول نمکی استریل فراوان، بی حرکت کردن ناحیه برای محافظت از بستر زخم دانه بندی شده در برابر ضربه، پوشاندن زخم با پانسمان استریل)
  • زخم را از نظر علائم عفونت تحت نظر بگیرید
  • در صورت لزوم بیمار و خانواده او را قادر می سازد تا با پرستاران ویژه مراقبت از زخم تماس بگیرند.

 

طرح آموزش بیمار-خانواده و ترخیص

پرستار باید با توسل به حواس بیشتر و اجتناب از اطلاعات بیش از حد، آموزش بیمار-خانواده را ارائه دهد. با توجه به اینکه اطلاعات شفاهی در آینده فراموش خواهد شد، باید اطلاعات کتبی داده شود و این آموزش در زمان مراجعه بیمار برای چک آپ ادامه یابد.

محتوای آموزش:

  • مراقبت از پوست و حمام کردن در منزل
  • استفاده از داروها
  • تغییر موقعیت
  • انتخاب لباس
  • اهمیت تغذیه و مصرف مایعات

 

ادم ریوی و اختلال در تبادل گاز

ادم ریوی چیست؟

به طور معمول، تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن بدون مشکل انجام می شود. اما گاهی اوقات فشار رگ های خونی در ریه ها به دلایل مختلف از حد طبیعی بالاتر می رود. در حالی که این افزایش فشار تا یک نقطه خاصی مشکلی ایجاد نمی کند، پس از یک نقطه خاص، اکسیژن رسانی را مختل می کند و حتی بیشتر از آن، فشار خون بسیار افزایش یافته، خون موجود در مویرگ ها را مجبور می کند تا به کیسه های هوا برود. این باعث می شود کیسه های هوا با مایع پر شود و از اکسیژن رسانی جلوگیری می کند. این حالت ادم ریه (ریوی) نامیده می شود. اگر حادثه به موقع مداخله نشود، به سرعت پیشرفت می کند، هر ثانیه تعداد آلوئول های پر از مایع افزایش می یابد و از آنجایی که این آلوئول ها با مایع پر می شوند، نمی توانند گازها را مبادله کنند و از کار می افتند. اگر تعداد زیادی آلوئول از کار بیفتد، زندگی ممکن نخواهد بود: یعنی بیمار در جایی در خون خود غرق می شود.

 

علائم ادم ریوی

  • تنگی نفس شدید یا مشکل در تنفس
  • احساس خفگی
  • خس خس سینه یا نفس کشیدن
  • سرفه همراه با خلط کف آلود که ممکن است خونی باشد
  • تعرق مفرط
  • پوست رنگ پریده و مرطوب
  • اگر علت بیماری عروق کرونر، همراه با درد قفسه سینه باشد

بیشتربدانید؛دکتر در منزل شمال تهرانویزیت پزشک در منزل غرب تهرانتزریقات در منزل شمال شرقی تهرانتزریق در منزل غرب تهرانتزریق در منزل تهران

علائم و نشانه هایی که کندتر و با گذشت زمان ایجاد می شوند عبارتند از:

  • مشکل در تنفس هنگام دراز کشیدن، تسکین در هنگام نشستن
  • بیدار شدن در شب با احساس تنگی نفس
  • تنگی نفس غیرمعمول در حین فعالیت بدنی
  • اگر ادم ریوی در نتیجه نارسایی قلبی ایجاد شود (شرایطی که در آن قلب شما می تواند خون بسیار کمی را در مقایسه با نیاز بدن پمپاژ کند). افزایش وزن قابل توجه

 

دلیل:

  • تغییرات غشای مویرگی آلوئولی،
  • احتقان ورید ریوی

نتایج مورد انتظار:

  • اکسیژن رسانی و تهویه کافی بافت
  • گازهای خون شریانی طبیعی خواهد بود
  • اشباع اکسیژن حداقل ۹۰ درصد و بالاتر خواهد بود
  • صداهای ریوی طبیعی خواهد بود
  • تعداد تنفس بین ۱۲-۱۶ در دقیقه خواهد بود
  • بیمار راحت و آرام به نظر می رسد

 

مداخلات پرستاری:

  • تعداد و نوع تنفس ارزیابی می شود.
  • صداهای ریه در همه نواحی گوش داده و ارزیابی می شوند.
  • ضربان قلب و ریتم کنترل می شود
  • دمای بدن کنترل می شود، در صورت لرزیدن به بیمار کمک می شود و راحتی اطمینان حاصل می شود.
  • رنگ پوست، غشاهای مخاطی و بستر ناخن برای تشخیص سیانوز محیطی یا مرکزی مشاهده می شود.
  • ارزیابی وضعیت ریه انجام می شود.
  • وضعیت روانی ارزیابی می شود.
  • استراحت در رختخواب ارائه می شود، تکنیک های آرامش بخشی و فعالیت های مناسب پشتیبانی می شود.
  • تغییرات مکرر وضعیت، سرفه موثر و پشتیبانی از تنفس عمیق و بالا بردن سر تخت ارائه می شود.
  • سطح اضطراب ارزیابی می شود و محیطی برای بیان کلامی نگرانی ها و احساسات فراهم می شود.
  • شرایطی مانند افت فشار خون، خلط صورتی، سیانوز، تغییرات هوشیاری و تنگی نفس شدید مشاهده و مشاهده می شود.
  • غلظت اکسیژن با پالس اکسی متر کنترل می شود.
  • اکسیژن درمانی از طریق ماسک یا کانولا به روش مناسب اعمال می شود.
  • در صورت لزوم برنامه ریزی مراقبت های ویژه انجام می شود.

مقاله ما در مورد نکات تغذیه سالم و توصیه های عملی رژیم غذایی برای سالمندان در اینجا …

نیازهای غذایی افراد بسته به سن متفاوت است. برای دیدن تاثیر مثبت تغذیه در دوران پیری؛ لازم است از تغذیه ناکافی یا نامتعادل، مصرف زیاد نمک و قند و مصرف بی مورد دارو خودداری شود. علاوه بر این، اجتناب از سیگار و الکل از یک رژیم غذایی سالم حمایت می کند. الگوهای خواب، فعالیت بدنی و غیره تغذیه را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

به طور کلی به دلیل کاهش متابولیسم پایه و شدت فعالیت بدنی در نتیجه افزایش سن، میزان انرژی مورد نیاز روزانه کاهش می یابد. نیاز به پروتئین مشابه بزرگسالان است. با توجه به افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی با افزایش سن، لازم است زیاد چربی نخورید و منابع چربی را با منابع سالم (مانند بادام، گردو، روغن زیتون، روغن ماهی) جایگزین کنید. خطر پوکی استخوان با افزایش مقدار کلسیم (شیر، ماست، پنیر، حبوبات) کاهش می یابد.

 

تغییرات در عملکرد معده با افزایش سن ممکن است نیاز به ویتامین B12 را افزایش دهد. توصیه می شود مصرف مواد فعال زیستی مانند ویتامین های آنتی اکسیدانی E و C، فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها را افزایش دهید که از بیماری های مزمن محافظت می کنند.

 

ویتامین های B6، فولات و B12 برای کنترل هموسیستن در خون مهم هستند. زیرا افزایش هموسیستئین خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سیستم عصبی را به همراه دارد.

 

تغذیه سالمندان

۱ گرم مکمل روغن ماهی را می توان به دلیل مصرف ناکافی ماهی یا سایر غذاهای دریایی استفاده کرد. علاوه بر این، ۶۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین D اضافی، که با قرار گرفتن ناکافی در معرض نور خورشید و الگوهای تغذیه‌ای روزانه تامین نمی‌شود، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

خطر آسیب سلولی و بیماری با افزایش سن افزایش می یابد. در پاسخ به افزایش استرس اکسیداسیونی که ایجاد می شود، سیستم دفاعی آنتی اکسیدانی بدن باید بهبود یابد. برای این منظور باید یک برنامه تغذیه سالم سرشار از آنتی اکسیدان ها که در آن وعده های غذایی به طور مساوی توزیع می شود و برای رسیدن به وزن ایده آل یا حفظ وزن ایده آل دنبال شود.

همه این شرایط به سن، جنسیت، بیماری و غیره گروه سالمندان بستگی دارد. بسته به شرایط متفاوت است. توصیه های تغذیه ای یا درمان رژیم غذایی شخصی سازی شده است.

 

توصیه های عملی رژیم غذایی برای سالمندان:

۱- برای جلوگیری از مشکلات گوارشی، حجم وعده های غذایی کاهش یافته و تعداد وعده های غذایی افزایش می یابد.

 

۲- با کاهش نمک اضافی در رژیم غذایی و افزایش مصرف مایعات، بار کلیه کاهش می یابد.

 

۳-در تنظیم رژیم غذایی باید به عادات غذایی توجه کرد.

 

۴- هنگام ایجاد رژیم غذایی که نیازهای فیزیولوژیکی فرد را تامین می کند، نباید از وضعیت اقتصادی غافل شد.

 

۵- مهم است که هر وعده غذایی شامل تمام گروه های غذایی باشد.

 

۶- به دلیل کاهش تحمل کربوهیدرات ها به دلیل بالا رفتن سن، کربوهیدرات های پیچیده (مانند نان سبوس دار، آرد چاودار، حبوبات) مصرف شود.

 

۷- برای جلوگیری یا کاهش از دست دادن فزاینده عضلانی ناشی از افزایش سن، علاوه بر دریافت پروتئین کافی، ورزش مناسب نیز انجام شود.

 

۸-با تامین فیبر کافی در رژیم غذایی باید از بروز یبوست پیشگیری کرد.

 

۹-مصرف مایعات ممکن است به دلیل کاهش تشنگی یا بی اختیاری ادرار کاهش یابد. مراقب کم آبی بدن باشید.

 

۱۰- از مصرف زیاد چای و قهوه خودداری شود.

 

۱۱- گروه های سبزیجات و میوه های حاوی مواد شیمیایی گیاهی، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی که باعث بهبود ایمنی و محافظت در برابر بیماری های مزمن می شوند به مقدار کافی مصرف شوند.

 

۱۲- مشکلات جویدن یا بلع که مانع از خوردن غذا می شود، اختلالات بویایی و چشایی، روش های پخت و نگهداری غذا و غیره. باید در نظر گرفته شود.

یکی از مشکلاتی که سالمندان درگیر آن هستند بی اختیاری روده می باشد بهتر است بیشتر با این مشکل آشنا شوید:

بی اختیاری روده

بی اختیاری روده وضعیتی است که در آن روده باعث دفع کنترل نشده مدفوع می شود. این وضعیت می تواند بر زندگی اجتماعی و روانی فرد تأثیر منفی بگذارد. اگرچه این بیماری که به ترکی نیز معروف است، معمولا در افراد مسن دیده می شود، اما می تواند افراد در هر سنی را مبتلا کند. در این مقاله می توانید با بی اختیاری روده و روش های درمان آن بیشتر آشنا شوید.

 

علائم

بی اختیاری روده زمانی رخ می دهد که فرد به طور غیرارادی مدفوع کند. این وضعیت خارج از کنترل فرد رخ می دهد و معمولاً به طور ناگهانی اتفاق می افتد. در برخی افراد ممکن است تنها به صورت نشت گاز دیده شود، در حالی که در برخی دیگر ممکن است اجابت مزاج کامل رخ دهد. این وضعیت می تواند زندگی روزمره فرد را تحت تاثیر قرار دهد و مشارکت در فعالیت های اجتماعی را محدود کند.

 

دلایل

بی اختیاری روده می تواند دلایل زیادی داشته باشد. شایع ترین علل آن عبارتند از کهولت سن، دیابت، یبوست، اسهال مزمن، ضعف عضلات کف لگن و بیماری های سیستم عصبی. علاوه بر این، برخی داروها نیز می توانند باعث بی اختیاری روده شوند. علاوه بر این دلایل، ممکن است هیچ علتی در برخی افراد شناسایی نشود.

 

روش های درمانی

درمان بی اختیاری روده بسته به شرایط و علل فرد ممکن است متفاوت باشد. روش‌های درمانی ممکن است شامل داروها، تغییرات رژیم غذایی، تمرین‌هایی برای تقویت عضلات کف لگن و جراحی باشد. علاوه بر این، تغییر در سبک زندگی فرد نیز می تواند به روند درمان کمک کند. این تغییرات ممکن است شامل عادت به توالت رفتن مکرر، مصرف غذاهای غنی از فیبر و اجتناب از محرک هایی مانند الکل و کافئین باشد.

 

بی اختیاری روده و اثرات روانی

بی اختیاری روده می تواند بر زندگی اجتماعی و روانی فرد تأثیر منفی بگذارد. ممکن است فرد به دلیل ترس از اجابت مزاج از ترک خانه اجتناب کند و در فعالیت های اجتماعی شرکت کند. این می تواند اعتماد به نفس فرد را کاهش دهد و باعث افسردگی شود. بنابراین، درمان بی اختیاری روده نه تنها باید به سلامت جسمی، بلکه به سلامت روانی نیز اهمیت دهد.

 

بی اختیاری روده و پیری

بی اختیاری روده معمولا در افراد مسن رخ می دهد. این وضعیت ممکن است بر زندگی اجتماعی و روانی سالمندان تأثیر بگذارد. بی اختیاری روده در افراد مسن اغلب می تواند نشانه ای از یک مشکل اساسی سلامتی باشد. بنابراین مراجعه منظم به پزشک و انجام اقدامات لازم برای درمان این عارضه برای سالمندان ضروری است.

بیشتربدانید: تزریقات در منزل زعفرانیه تزریقات در منزل تزریق در منزل غرب تهران تزریقات در غرب تهران تزریقات در شهرک غرب تزریق در منزل تهران

بی اختیاری روده وضعیتی است که خارج از کنترل فرد است و می تواند بر زندگی اجتماعی و روانی تأثیر منفی بگذارد. بنابراین، درمان این بیماری مهم است و می تواند به بهبود کیفیت زندگی فرد کمک کند. اگر علائم بی اختیاری روده را تجربه می کنید، می توانید با مشورت پزشک، روش های درمانی مناسب را بیاموزید.

 

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً آن را به اشتراک بگذارید و به دیگران کمک کنید تا در مورد آن بیاموزند.

کاردرمانی فیزیکی

کاردرمانی فیزیکی عملی است که هدف آن این است که افرادی را که بیماری یا مشکلی دارند که زندگی آنها را محدود می کند، در حین زندگی تا حد امکان به منابع بیرونی وابسته کنند. با همکاری با رشته هایی مانند روانشناسی، عصب شناسی و آموزش، هدف آن به حداقل رساندن تأثیر منفی مشکلات و بیماری های موجود بر زندگی است.

کاردرمانی فیزیکی یکی از اقداماتی است که در حوزه کاردرمانی گنجانده شده است. این اقدامات با هدف محافظت و بهبود توانایی های بدنی بیمار انجام می شود. این حمایت‌ها را پوشش می‌دهد تا زندگی بیمار را از نظر فیزیکی آسان‌تر کند و او را قادر سازد تا نیازهای اولیه مانند مراقبت شخصی، تمیز کردن و غذا خوردن بدون کمک را برآورده کند.

 

کار درمانی

بیماری های مختلف جسمی، عصبی یا روانی و مشکلات مادرزادی می تواند به صلاحیت اجتماعی و جسمی فرد آسیب برساند. در نتیجه این شرایط، ممکن است فرد قادر به برآوردن نیازهای اولیه خود نباشد و در حفظ حرفه یا زندگی اجتماعی خود دچار مشکل شود. ارگوتراپی یا کاردرمانی برای بازیابی یا به حداکثر رساندن این مهارت ها و شایستگی ها استفاده می شود.

 

توانبخشی کودکان،توانبخشی عصبی،توانبخشی شناختی،توانبخشی دست،توانبخشی روانپزشکی،می توان این موارد را به عنوان توانبخشی حرفه ای طبقه بندی کرد.

 

کار درمانی

کاردرمانی فیزیکی

این شیوه های درمانی می توانند مطالعات مشترکی را با رشته هایی مانند روانپزشکی و جامعه شناسی انجام دهند. در واقع، کاردرمانگران در یک زمینه بین رشته ای آموزش می بینند. در راستای این آموزش، رویکردهای متفاوتی برای هر بیماری و بیمار و برای افراد ناتوان با مشکلات گوناگون اعمال می شود .

 

افراد و موقعیت هایی که می توان برای آنها کاردرمانی اعمال کرد به طور کلی به شرح زیر است:

کودکان مبتلا به اختلالاتی مانند نارساخوانی و اوتیسم،

افرادی که به دلیل بیماری های روانپزشکی کاهش عملکرد اجتماعی و شناختی خود را تجربه کرده اند.

افرادی که به دلیل بیماری یا حادثه نمی توانند حرفه خود را انجام دهند،

افراد مبتلا به اختلالات عصبی، مزمن یا پس از حادثه در دستان خود،

افرادی که پس از شرایطی مانند بیماری پارکینسون و سکته مغزی، از دست دادن یا کاهش عملکرد فیزیکی و ذهنی را تجربه می کنند.

 

کاردرمانی فیزیکی چگونه انجام می شود؟

در این درمان اولویت این است که فرد بتواند به طور عادی به زندگی روزمره خود ادامه دهد. در عمل، یک رویکرد درمانی باید مطابق با جزئیاتی مانند وضعیت بیمار و شرایط فیزیکی تعیین شود. تمام فعالیت های انجام شده به منظور کاهش آسیب های فیزیکی بیمار و افزایش سطح سازگاری را پوشش می دهد.

دسته‌بندی‌های مختلفی از شیوه‌ها، که به عنوان کاردرمانی فیزیکی نیز شناخته می‌شوند ، و روش‌های بسیاری برای اهداف مختلف وجود دارد.

 

کاردرمانی فیزیکی

فعالیت های مهارتی دستی

عملکردهایی مانند محافظت و افزایش مهارت های حرکتی درشت و ظریف ، تحرک ماهیچه های مچ دست و انگشتان، امکان گذراندن اوقات فراغت فرد و افزایش اعتماد به نفس را دارد. برخی از فعالیت های مهارتی که به ویژه برای سالمندان قابل اعمال است به شرح زیر است:

  • بافندگی،
  • دوخت دکمه های خیاطی،
  • مهره های رشته ای روی یک رشته،
  • برش و چسباندن،
  • مرتب کردن همان رنگ ها،
  • ورز دادن خمیر و غیره

فعالیت های مهارت دستی به عنوان درگیری فیزیکی تعریف می شود. با این حال، تأثیرات مثبتی بر روانشناسی نیز دارد زیرا به فرد اجازه می دهد با خود وقت بگذراند و تأثیر آرامش بخشی دارد.

 

کاربردهای درمان عصبی توسعه ای

اینها روش هایی هستند که برای بیماری های مختلف عضلانی، تفاوت های فیزیکی مادرزادی و مشکلات مربوط به دوران پیری استفاده می شوند. رویکردهای مختلفی را می توان با هم یا به تنهایی برای بیماری ها، شرایط و افراد مختلف به کار برد. درمان های رشد عصبی؛

موقعیت‌گیری برای تنظیم تون ماهیچه‌ها و استفاده از محرک‌هایی که فعالیت‌های حسی حرکتی را افزایش می‌دهند.

تمریناتی که از طریق تحریک حسی (ماساژ یخ، مسواک زدن سریع، ضربه زدن بر روی تاندون و غیره) فعالیت حرکتی و تون عضلانی را امکان‌پذیر می‌سازد.

تمرینات مشترک برای افزایش دامنه حرکتی مفاصل و تقویت عضلات،

راه رفتن، نشستن و … با کمک ارتزهای مختلف (دستگاه های کاربردی خارجی). شامل روش هایی مانند سازماندهی فعالیت ها می شود.

 

کاردرمانی فیزیکی

کار درمانی

فعالیت ها و ورزش های روزمره زندگی

این کاربردهای درمانی در دو گروه پایه و ابزاری (کمکی) و یا با مواد پشتیبانی مختلف بررسی می شوند.

 

فعالیت های اساسی زندگی روزانه

اینها فعالیت هایی مانند حمام کردن، رفتن به توالت، توانایی حرکت (نشستن روی صندلی یا تخت و غیره) و غذا دادن هستند.

بیشتربدانید:اعزام پزشک به منزل شبانه روزیاعزام پزشک شمال تهرانخدمات پزشکی در تهرانهزینه پزشک در منزل تهرانویزیت دکتر در منزلاعزام پزشک به منزل

فعالیت های ابزاری (کمکی) زندگی روزمره

توانایی فرد برای همگام شدن با محیط فرهنگی-اجتماعی هدف اصلی خود است. این فعالیت‌ها ممکن است شامل فعالیت‌هایی مانند خرید ، استفاده از تلفن، شستن لباس‌ها و تهیه غذا باشد.

تصمیم گرفته می شود که فرد در کدام ناحیه به کمک و ابزار فیزیکی مورد نیاز برای رفع این نیازها نیاز دارد. ممکن است آموزش روش های حفاظت از مفاصل و انرژی برای فعالیت های آشپزخانه، حذف عناصر خطرناک برای فعالیت های حمام و هدایت مناسب بدن فرد ضروری باشد.

علاوه بر این، مشکلاتی که فرد در برآوردن نیازهای خود تجربه می‌کند، می‌تواند به لطف فعالیت‌های روزمره زندگی و تمرین‌هایی که با موادی مانند صندلی‌های تقویت‌کننده، لوازم آشپزخانه که نیاز به برق را کاهش می‌دهند، و وسایل مراقبت شخصی با دسته‌های ضخیم (شانه) کاهش یابد. ، مسواک و غیره).

دیدگاهتان را بنویسید