سرم تراپی در منزل شمال تهران

سرم  در خانه

ما به عنوان خدمات سرم خانگی  ، راحتی و سلامتی بیماران را در اولویت قرار می دهیم. سرم خانگی گزینه مهمی برای رفع نیازهای درمانی بیماران است. هدف ما این است که با تیم متخصص خود که خدمات سرم خانگی را در منطقه گازیوسمان پاشا ارائه می دهد بهترین مراقبت را به بیماران خود ارائه دهیم.

 

اهمیت سرم در خانه در

سرم خانگی یک روش درمانی موثر برای مشکلات مختلف سلامتی است. در مواردی مانند کم آبی، سوء تغذیه، کمبود انرژی و درمان های دارویی، ممکن است نیاز به قرار دادن سرم در منزل باشد. به عنوان خدمات سرم خانگی  ، هدف ما حمایت از سلامتی بیماران با ارائه راه حل های متناسب با نیاز آنها است.

 

چگونه سرم  را در خانه استفاده کنیم؟

قرار دادن سرم در منزل باید توسط پرسنل متخصص مراقبت های بهداشتی با دقت انجام شود. وضعیت بیمار بررسی می شود و نوع سرم مناسب تعیین می شود. ما به عنوان خدمات سرم خانگی  ، مناسب ترین سرم را با توجه به راحتی بیماران انتخاب کرده و به صورت حرفه ای از آن استفاده می کنیم.

 

سرویس سرم خانه در منطقه های مختلف تهران

ما خدمات سرم خانگی خصوصی را به بیماران خود در منطقه های مختلف تهران  ارائه می دهیم. ما با تیم مجرب مراقبت های بهداشتی خود به نیازهای بهداشتی بیماران خود پاسخ می دهیم. ما به عنوان خدمات سرم خانگی  ، خدمات درج سرم خانگی را با انجام اقدامات احتیاطی لازم برای ایمنی و سلامتی بیماران ارائه می دهیم.

 

مزایای قرار دادن سرم در خانه

درج IV در خانه مزایای زیادی برای بیماران دارد. دریافت درمان در منزل بیمار و در کنار خانواده او باعث آرامش می شود. شما می توانید از خدمات حرفه ای مراقبت های بهداشتی بدون نیاز به مقابله با مشکلاتی مانند سفر و انتظار بهره مند شوید. ما به عنوان خدمات سرم خانگی  قصد داریم با ارائه راه حل های ویژه برای نیازهای بیماران، فرآیندهای درمانی را تسهیل کنیم.

 

با خدمات سرم خانگی  تماس بگیرید

در صورت نیاز به خدمات سرم خانگی در منطقه  با ما تماس بگیرید. ما اینجا هستیم تا خدمات ویژه ای را با تیم مراقبت های بهداشتی حرفه ای خود به شما ارائه دهیم. به عنوان خدمات سرم خانگی  ، ما برای سلامتی بیماران خود ارزش قائل هستیم و بهترین گزینه های درمانی را ارائه می دهیم. اکنون برای نیازهای سلامتی خود با ما تماس بگیرید.

بیشتربدانید:اعزام پزشک به منزل شبانه روزیاعزام پزشک شمال تهرانخدمات پزشکی در تهرانهزینه پزشک در منزل تهرانویزیت دکتر در منزلاعزام پزشک به منزل

قیمت درج سرم خانگی

برای اطلاع از قیمت سرم درب منزل و کسب اطلاعات دقیق با ما تماس بگیرید.

درمان زخم در منزل

مراقبت و درمان زخم

هدف مراقبت و درمان زخم مراقبت و درمان زوال بافتی است که در قسمت‌های مختلف بدن اتفاق می‌افتد و به خوبی بهبود نمی‌یابد یا بهبود نمی‌یابد.

 

زخم های حاد و مزمن چه تفاوتی دارند؟

 

ما زخم ها را در دو دسته زخم های حاد و زخم های مزمن ارزیابی می کنیم. زخم‌های حاد زخم‌هایی هستند که به دلایلی مانند بریدگی، خراشیدگی و سوختگی ایجاد می‌شوند و انتظار می‌رود ظرف ۳ تا ۴ هفته بهبود یابند. زخم‌های مزمن زخم‌های دائمی هستند که در اثر بیماری‌هایی مانند خوابیدن، نارسایی عروقی و دیابت ایجاد می‌شوند و به مدت ۶ تا ۸ هفته بهبود نیافته‌اند.

 

زخم های مزمن چگونه ایجاد می شوند؟

در نتیجه یک بیماری مزمن – نارسایی قلبی، نارسایی کلیه و غیره.

 

در نتیجه سوء تغذیه شدید

 

در نتیجه دیابت پیشرفته بر سیستم عروقی و عصبی تأثیر می گذارد

 

در نتیجه اختلالات گردش خون

 

در نتیجه قرار گرفتن در معرض فشار پس از بستری طولانی مدت و استفاده از ویلچر

 

در نتیجه اختلال در ترمیم بافت و تامین خون پس از رادیوتراپی

 

 

انواع زخم های مزمن کدامند؟

شایع ترین انواع زخم های مزمن عبارتند از: زخم بستر، زخم فشاری، زخم پای دیابتی و زخم های واریسی.

 

 

زخم بستر (فشاری) چیست؟

در افرادی که بستری هستند یا ویلچر هستند، به دلیل فشار ایجاد شده توسط وزن بدن، بر روی بافت های نرم فشار وارد می شود. گردش این بافت ها که بین برآمدگی استخوان و بستر محبوس شده اند، مختل شده و در نهایت آسیبی به بافت ها وارد می شود. هنگامی که این آسیب به حد معینی می رسد، زخم فشاری یا به قول پزشکی زخم پوستی ایجاد می شود. سن بالا، سوء تغذیه، دریافت ناکافی مایعات، چاقی، فشار خون بالا، از دست دادن حسی دیابت و بی اختیاری ادرار از عوامل خطر برای ایجاد زخم های فشاری هستند. اصطکاک بیش از حد، تنش نگه داشتن پوست، دمای بدن بالا و مرطوب ماندن پوست باعث ایجاد زخم می شود.

 

زخم های فشاری (زخم بستر) چه زمانی ایجاد می شوند؟

در حالت نشسته (روی دنبالچه، روی شانه ها روی تیغه های شانه، روی باسن، روی آرنج، روی پاشنه پا)

دراز کشیدن به پشت (در پشت سر، روی شانه، روی تیغه های شانه، روی باسن، روی آرنج، روی دنبالچه، روی پاشنه، روی انگشتان پا)

دراز کشیدن روی شانه (روی گوش ها، در کنار شانه، در نواحی جانبی لگن، روی ران، روی زانو، روی برآمدگی های جانبی مچ پا)

ممکن است در حالت خوابیده به صورت (روی برآمدگی های صورت، شانه ها، لگن، زانوها و مچ دست) رخ دهد.

 

مراحل زخم فشاری (زخم بستر):

۴ مرحله در ایجاد زخم فشاری وجود دارد:

 

مرحله ۱: قرمزی وجود دارد که با اعمال فشار از بین نمی رود، فرد احساس درد می کند، اما یکپارچگی پوست دست نخورده است.

 

مرحله ۲: زوال بافت و اسکار در سطح پوست یا در لایه های بالایی پوست شروع شده است.

 

مرحله ۳: تمام بافت ها از جمله بافت زیر جلدی تحت تأثیر قرار گرفته و نکروز وجود دارد. زخم شبیه یک دهانه عمیق است که تا بافت های زیرین امتداد دارد و فرد معمولاً دردی را احساس نمی کند.

 

مرحله ۴: تمام لایه های پوست تحت تاثیر قرار می گیرند، آسیب به بافت عضلانی و استخوانی وجود دارد. زخم معمولاً عفونی است و دردی احساس نمی شود.

 

درمان زخم های فشاری (زخم بستر) بر اساس مراحل:

مرحله ۱: توصیه می شود تخت فرد یا در صورت استفاده از ویلچر، بالشتک ویلچر را با تخت یا بالشتکی که فشار را کاهش داده و فشار را پخش می کند، تعویض کنید. به همین ترتیب، یک تشک بادی که دائماً هوا را به گردش در می آورد، می تواند بالای تخت بیمار قرار گیرد. از دیگر مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد، توجه به وضعیت خواب بیمار و تغییر وضعیت هر ۲ ساعت در طول روز، اطمینان از بهداشت بدن، کاهش رطوبت و بهبود روال تغذیه بیمار است.

 

مرحله ۲: ارزیابی دقیق زخم بسیار مهم است، زیرا در بسیاری از زخم های بستر، اگرچه زخم به نظر روی سطح است، اما ممکن است به بافت های عمقی گسترش یافته باشد، یعنی ممکن است تا مرحله ۳ پیشرفت کرده باشد. در این مرحله نیز مانند مرحله ۱ باید فشار ایجاد کننده زخم از بین برود. با این حال، زخم باید از عفونت محافظت شود و پانسمان منظم انجام شود.

 

۳ مرحله: در این مرحله ابتدا عفونت بستر زخم خاتمه می یابد. استفاده از آنتی بیوتیک، تمیز کردن بافت مرده اطراف زخم و پانسمان منظم با مواد مناسب ضروری است. از آنجایی که زخم مدت زیادی طول می کشد تا بسته شود و به خودی خود بهبود یابد، اغلب ممکن است نیاز به مداخله جراحی باشد. در این مرحله، پیروی از رژیم غذایی سرشار از پروتئین و انرژی برای بیمار بسیار حیاتی است.

 

مرحله ۴: درمان زخم مانند مرحله ۳ است، اما از آنجایی که بافت استخوانی نیز تحت تأثیر قرار می گیرد، ممکن است برای برداشتن بافت های آسیب دیده و عفونی با جراحی و تمیز کردن زخم نیاز به اقدامات گسترده تری باشد.

 

چگونه از بروز زخم های فشاری (زخم بستر) جلوگیری کنیم؟

عوامل مرتبط با بیمار مانند عدم تحرک و بی حرکتی، تغذیه نامناسب و نامتعادل، بی اختیاری ادرار یا مدفوع و مصرف ناکافی مایعات باید تحت نظر پزشک کنترل شوند. باید به مسائل مربوط به مراقبت از بیمار توجه ویژه ای شود، مانند کنترل فشاری که پوست در اثر نشستن یا دراز کشیدن در معرض آن قرار می گیرد، مدیریت دمای اتاق و بدن، اطمینان از مرطوب نشدن پوست و درست دراز کشیدن. و وضعیت نشستن، و حمایت حرفه ای باید قبل از بروز عوارض جدی تر جستجو شود.

 

زخم فشاری (زخم بستر) مراقبت پرستاری

ما از ترازوهای پذیرفته شده بین المللی و امکانات تشخیص و درمان در مراقبت و درمان زخم های فشاری استفاده می کنیم. در طول فرآیند درمان، تغییرات با توجه به این مقیاس ها و شواهد بصری به طور سیستماتیک گزارش می شود و فرد تحت درمان و خانواده اش شامل این فرآیند می شوند.

 

امروزه، طیف گسترده ای از مواد پانسمان و پانسمان های زخم موجود است، در حالی که تیم ما ایده آل ترین محصول را برای مراقبت و درمان انتخاب می کند، همچنین راه حل های اقتصادی را از طیف محصولات موجود ترجیح می دهد.

 

 

پای دیابتی – چه زخم هایی در دیابت ایجاد می شود؟

دیابت یک بیماری مزمن است که در آن قند خون به دلیل کمبود هورمون انسولین یا اختلال در اثر این هورمون بالا می ماند. اختلالات گردش خونی که با این بیماری ایجاد می شود می تواند باعث ایجاد زخم در پای افراد شود و زخم پا به دلیل حساسیت به عفونت ملتهب شده و «عفونت پای دیابتی» رخ دهد. سن بالا، چاقی، زخم های قبلی روی پا، آسیب کلیوی مرتبط با دیابت و عفونت قارچی پا و ناخن از عوامل خطر برای پای دیابتی هستند.

 

واریس چه زمانی ایجاد می شود؟

اینها زخم هایی هستند که معمولاً در اطراف مچ پا و روی ساق پا به دلیل نارسایی وریدهای پا، یعنی نارسایی وریدی ایجاد می شوند. با بدتر شدن ساختار دریچه های وریدها، بازگشت خون به قلب مختل شده و شروع به جمع شدن در سیاهرگ های پا می کند. این باعث افزایش فشار داخل سیاهرگ می شود. به دلیل فشار زیاد مداوم، زوال بافت ها و به خصوص پوست پاها، رگ های واریسی، تورم و در نهایت زخم هایی که به آن زخم وریدی نیز می گویند، ایجاد می شود. سن بالا، چاقی، فشار خون بالا، دیابت، نارسایی قلبی و نارسایی کلیه از عوامل خطر تشکیل وریدهای واریسی هستند.

بیشتربدانید؛دکتر در منزل شمال تهرانویزیت پزشک در منزل غرب تهرانتزریقات در منزل شمال شرقی تهرانتزریق در منزل غرب تهرانتزریق در منزل تهران

یک شرکت مراقبت در منزل در مورد مراقبت و درمان زخم چه نوع حمایتی ارائه می دهد؟

هدف از مراقبت از زخم جلوگیری از از دست دادن بافت، اطمینان از بازسازی بافت و جلوگیری از خطر عفونت است. عواملی مانند حاد یا مزمن بودن زخم، عرض و عمق ضایعه زخم و همچنین سن فرد، وضعیت تغذیه، بیماری های سیستمیک و وضعیت درمان فردی بر روند مراقبت از زخم تأثیر می گذارد.

 

خدمات مراقبت و درمان زخم ما توسط یک پرستار مراقبت از زخم و زیر نظر پزشک مشاور ما که متخصص مراقبت های ویژه است ارائه می شود. در مراقبت و درمان زخم از روش‌های جراحی مانند دبریدمان و روش‌های غیرجراحی مانند انواع پانسمان، داروهای محرک بهبود زخم و آنتی‌بیوتیک‌ها بسته به ویژگی‌های زخم استفاده می‌شود. در صورت لزوم، نظرات متخصصان زخم سازندگان گرفته می شود و در روند درمان لحاظ می شود.

 

هر گونه آسیب به پوست که از بدن در برابر عوامل خارجی محافظت کند، زخم نامیده می شود. اگرچه چنین آسیب‌هایی در طول زمان خود به خود بهبود می‌یابند، در برخی موارد روند بهبودی می‌تواند زمان زیادی طول بکشد. اگر زخم ظرف ۴ یا ۵ هفته خوب نشد، مشورت با متخصص مفید است. زیرا ممکن است عوامل مهمی وجود داشته باشد که از بهبود این گونه زخم ها جلوگیری کند. برای این نوع آسیب که به زخم مزمن نیز معروف است می توانید با کلینیک ما تماس بگیرید و در اسرع وقت به منشا مشکل پی ببرید و اقدامات لازم را انجام دهید. مثلا؛ اگر نتوانستید بهبودی در زخم کودک ختنه شده خود مشاهده کنید، می توانید بدون معطلی با پزشکان متخصص ما مشورت کنید. دلایلی که باعث تأخیر در بهبود چنین زخم هایی می شود ممکن است ناشی از مشکل در بدن یا عوامل خارجی باشد.

 

با دریافت خدمات مراقبت از زخم، هم می توانید آسیب را در مدت زمان کوتاهی ترمیم کنید و هم دلایل اصلی مشکل را بیاموزید. پزشکان متخصص ما معاینات آزمایشگاهی مختلفی را انجام می دهند و از روش های تصویربرداری لازم برای تشخیص مشکل استفاده می کنند. با توجه به داده های به دست آمده، درمان لازم مشخص شده و اقدامات احتیاطی مختلفی انجام می شود. بنابراین، گرفتن نظر کارشناسی بدون اتلاف وقت برای چنین مشکلاتی سودمند است.

 

فرآیند تشخیص و درمان مراقبت از زخم چیست؟

در مواردی که آسیب پوستی التیام نیافته است، ابتدا باید مراحل تشخیص کامل شود. هنگامی که خدمات مراقبت از زخم را دریافت می کنید، مهم است که از پزشکان حرفه ای که در زمینه خود تخصص دارند، پشتیبانی دریافت کنید. در این مرحله، کلینیک ما همیشه همراه شماست و خدمات مراقبت و پانسمان را هم در منزل و هم در بیمارستان به شما ارائه می دهد. اگر آمدن به بیمارستان برای شما بسیار دشوار است یا ممکن نیست، می توانید درخواست مراقبت در منزل را داشته باشید و از تیم مجرب ما پشتیبانی حرفه ای دریافت کنید. از آنجایی که در خانه هستید، هیچ روزنه ای در زخم شما وجود نخواهد داشت و زخم جدیدی ایجاد نخواهد شد. در برخی موارد، واجد شرایط بودن برای درمان سرپایی امکان پذیر نیست. به همین دلیل باید به بیمارستان بیایید. نظارت مداوم بیمار و انجام اقدامات لازم در مواقع اضطراری، به ویژه در زخم هایی که ممکن است عفونی شوند، اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل حضور بیمار تحت نظر پزشکان متخصص در بیمارستان الزامی می شود. در چنین بیماری هایی همه شعب باید در بیمارستان حضور داشته باشند زیرا ممکن است بیمار هر لحظه به دلیل عفونت دچار بیماری دیگری شود. در این مرحله، کلینیک ما خدمات عالی ارائه می دهد و به طور کامل به نیازها و خواسته های شما پاسخ می دهد. تیم متخصص ما که در مواقع نیاز از جمله معاینه اورژانسی و خدمات پانسمان همیشه همراه شماست نیز به شما کمک می کند تا احساس راحتی و راحتی داشته باشید.

 

مراقبت از زخم بستر (مراقبت از زخم فشاری) و درمان

زخم بستر که به عنوان زخم فشاری یا فشاری نیز شناخته می شود، آسیب های پوستی است که در اثر ترکیبی از پارگی و فشار ایجاد می شود. در چنین مواردی مراقبت حرفه ای از زخم بسیار مهم است. در این نوع زخم ها که عموماً در ناحیه ای که برجستگی های استخوانی وجود دارد ایجاد می شود، آسیب در زیر و بالای پوست ایجاد می شود. به دلیل این آسیب، بیمار حتی ممکن است قادر به حرکت نباشد. به همین دلیل فرآیند درمان نباید قطع شود و باید با دقیق ترین روش ها انجام شود. این نوع آسیب به خصوص در مناطقی که برجستگی های استخوانی مانند پاشنه پا، زانو، آرنج، پشت و مچ پا وجود دارد، باید در اسرع وقت درمان شود. در غیر این صورت، عواقب سلامتی نامطلوب ممکن است رخ دهد. پزشکان ما که می توانید از آنها برای درمان زخم فشاری حمایت بگیرید، معاینات لازم را انجام داده و با دقت در مورد روش درمانی ایده آل تصمیم گیری می کنند. به این ترتیب زخم در اسرع وقت بهبود می یابد و مراقبت های لازم انجام می شود. در این فرآیند مرحله زخم بسیار مهم است. در حالی که درمان‌ها برای بیماران بین مراحل ۱ و ۴ راحت‌تر و آسان‌تر هستند، آسیب بافتی برای بیماران در مراحل پنج و شش کاملاً جدی است. به همین دلیل، چنین بیمارانی ممکن است قادر به انجام ساده ترین حرکات نباشند. برای دریافت خدمات مراقبت از زخم های روی پوست خود و دریافت اطلاعات در مورد هر مشکلی که ممکن است داشته باشید می توانید با ما تماس بگیرید. ما با تیم متخصص و مجرب همیشه در کنار شما هستیم.

 

 

پلی کلینیک مهراوران نوین  خدمات معاینه اورژانسی را به صورت ۲۴ ساعته با پزشکان متخصص و کادر پزشکی ارائه می دهد. در کلیه مواردی که به طور ناگهانی رخ می دهد و نیاز به مداخله فوری دارد و زندگی و تمامیت حیاتی فرد را تهدید می کند، خدمات معاینه اورژانسی در سرویس های مجهز و استریل ارائه می شود. پزشکان متخصص و محیط استریل از جمله در بخش دندانپزشکی از مهمترین نکات هستند.

 

بیمارانی که به صورت اورژانسی به پلی کلینیک ما مراجعه می کنند ابتدا به محل مناسبی منتقل می شوند و سپس معاینه اولیه توسط پزشک متخصص انجام می شود. پس از مداخلات پزشکی انجام شده توسط پزشک اورژانس، در صورت لزوم پزشک متخصص فراخوانی می شود. به این ترتیب نیازهای فوری بیمار برآورده می شود و معاینات لازم زیر نظر پزشک متخصص در زمینه خود انجام می شود.

 

چه اقداماتی در طول معاینه اضطراری انجام می شود؟

برخی از اقدامات در طول معاینه اورژانسی به منظور عادی سازی و بازیابی عملکردهای زندگی بیمار انجام می شود. رایج ترین کاربردها بسته به شدت و تهدید کننده زندگی وضعیت بیمار عبارتند از:

 

زخم ها پانسمان می شوند، زخم ها تمیز و مراقبت می شوند.

 

در صورت توقف ناگهانی ضربان قلب و تنفس، CPR، احیا یا احیای قلبی برای بازیابی اندام های حیاتی انجام می شود.

 

لوله گذاری زمانی انجام می شود که نفس کشیدن بیمار به تنهایی امکان پذیر نباشد.

 

در مواردی مانند مسمومیت، شستشوی معده انجام می شود.

 

دارو از طریق تزریق عضلانی و یا داخل وریدی تجویز می شود.

 

تصویربرداری اضطراری از قلب مانند ECHO و ECG، استفاده از گچ و واکسیناسیون پس از گزش یا نیش حیوان انجام می شود.

 

دوختی که نیاز به اورژانس دارد در پلی کلینیک ما با بهداشتی ترین شرایط انجام می شود. این یکی از روش های ضروری خدمات معاینه اورژانس است. اگر مشکلی برای تاندون در بریدگی ها وجود نداشته باشد و زخم خیلی تکه تکه نشده باشد، ناحیه برش را با استفاده از یک بخیه استریل در محیطی فوق العاده استریل تمیز و بخیه می زنند.

 

برداشتن بخیه برداشتن بخیه ها با استفاده از چاقوی جراحی یا فورسپس است. برای این فرآیند بسیار مهم است که محیط و مواد استریل باشند.

 

در هر دو روش، بسته به اندازه زخم، بخیه ها در مدت زمان کوتاهی گذاشته یا برداشته می شوند.

 

پانسمان را می توان در فواصل منظم بین فرآیند دوخت و برداشتن بخیه انجام داد.

 

فرم های دوخت

نام پزشکی این کلمه که در عوام به آن دوخت می گویند، بخیه است. این تضمین می کند که زخم در طول دوره بهبودی بافت بسته باقی می ماند و عفونی نمی شود. در بخش پزشکی از روش هایی مشابه روش های دوخت خیاطان استفاده می شود. هنگام دوخت از دو نوع مواد خیاطی استفاده می شود. اولین مورد مواد خود ذوب است. حاوی کتگوت است. دیگری یکی از موادی است که در طول زندگی زنده می ماند. در اینجا ابریشم، سیم و نایلون یافت می شود.

 

هنگام دوخت، دو سر زخم را می توان به روش های مختلف به هم وصل کرد. می توان یک دوخت ممتد که در ابتدا و انتهای آن گره زده می شود، یا یک سری دوخت با دوخت های گره دار جداگانه ایجاد کرد. به این روش دوخت برش گفته می شود و در صورت شکستن یا جدا شدن بخیه، بخیه های دیگر آسیب نمی بیند و از بین نمی رود.

 

چه زمانی بخیه ها برداشته می شوند؟

بدن به صورت افقی به ۳ ناحیه سر، تنه، بازوها و پاها تقسیم می شود. با حرکت از پایین به بالا در این نواحی، زمان برداشتن بخیه کاهش می یابد. به طور کلی می توانیم مدت زمان را به صورت زیر مشخص کنیم.

۱۵ روز برای زخم روی پاها

۷ و ۱۰ روز برای زخم های تنه و بازو

۵ روز برای زخم روی سر

دوره های مشخص شده بسته به بیماری، سن، سرعت بهبود زخم و وضعیت زخم ممکن است متفاوت باشد. در بیماران دیابتی سرعت بهبود زخم کندتر است. پس از قرار دادن بخیه ها، می توانید با پانسمان منظم بخیه ها از تمیز شدن و عفونی شدن بخیه ها اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این، پرسنل پزشکی که پانسمان را انجام می دهند ممکن است بسته به وضعیت زخم تصمیم به برداشتن بخیه ها بگیرند.

بیشتربدانید: خدمات پزشکی در تهراناعزام پزشک شمال تهراندکتر در منزل شمال تهرانویزیت پزشک در منزل غرب تهراناعزام پزشک به منزل شبانه روزی

مراقبت از درز چگونه باید باشد، چه چیزی باید در نظر گرفته شود؟

بخیه های جراحی برای بهبود زخم سالم و کنترل زخم استفاده می شود. مراقبت خوب از بخیه ها تاثیر مثبتی بر روند بهبودی دارد و از ایجاد اسکار احتمالی جلوگیری می کند.

 

داروهای توصیه شده توسط پزشک متخصص باید استفاده شود. در صورتی که این داروها حاوی داروهای سنگین باشند، نباید در حین استفاده از آنها مشروبات الکلی مصرف کرد. برای جلوگیری از آسیب، بخیه ها نباید خراشیده شوند. داشتن پانسمان منظم برای جلوگیری از عفونت های احتمالی ضروری است. در غیر این صورت، ناحیه زخم باید تمیز و خشک باشد و از تماس با آب اجتناب شود.

 

ضمناً بخیه ها باید هر روز معاینه شوند و در صورت مشاهده یکی از شرایط زیر مراجعه به پزشک ضروری است.

اگر قرمزی و تورم برای چند روز ادامه داشت،

در صورت بروز کبودی،

اگر شدت درد افزایش یابد،

اگر دمای بدن از ۳۸ درجه بیشتر شود،

اگر خونریزی غیرقابل توقف شروع شود،

در صورت از دست دادن حس

درمان زخم بستر شامل اقدامات بسیاری است که به بهبود این زخم ها کمک می کند یا از بدتر شدن آنها جلوگیری می کند. به لطف این درمان ها می توان شکایات بیمار و خطر عفونت را کاهش داد. به لطف مراقبت های کافی، امکان بهبود کامل زخم نیز وجود دارد.

 

درمان زخم بستر بسته به مرحله زخم متفاوت است. زخم های ساده از مرحله اول فقط با استفاده از کرم و تغییر وضعیت ثابت قابل بهبود هستند. زخم های پیشرفته نیاز به پانسمان دارند. گاهی اوقات می توان از روش های جراحی در درمان زخم های پیشرفته و عمیق استفاده کرد.

 

درمان زخم بستر چیست؟

زخم بستر آسیب های پوستی است که در افرادی که برای مدت طولانی در بستر هستند یا محدودیت حرکتی دارند رخ می دهد. روش های درمانی که بسته به میزان این آسیب اعمال می شود، درمان زخم بستر (فشاری) نیز نامیده می شود. زخم بستر در چهار مرحله بررسی می شود و با توجه به این مراحل درمان متفاوتی دارد.

 

 

زخم بستر زمانی رخ می دهد که پوست و بافت های زیرین یک ناحیه برای مدت طولانی در معرض فشار قرار گیرند. این مشکل که نام پزشکی آن زخم یا زخم است، به عنوان زخم فشاری نیز شناخته می شود.

 

زخم بستر اغلب در افراد با تحرک محدود رخ می دهد. بیماران بستری، استفاده کنندگان از ویلچر و افرادی که پس از جراحی به مدت طولانی استراحت می کنند، از این نظر در خطر هستند. زخم ها دارای مراحل شکل گیری هستند و درمان قبل از پیشرفت روند را آسان تر می کند. بنابراین افراد در معرض خطر باید به طور مکرر از نظر این زخم ها بررسی شوند.

 

زخم بستر چیست؟

زخم بستر (فشاری) زخم هایی هستند که در نواحی تحت فشار برای مدت طولانی ایجاد می شوند و در صورت پیشرفت مشکلات جدی ایجاد می کنند. به محض اینکه متوجه ایجاد زخم شد، فرد باید با کرم های مناسب درمان شود و برای جلوگیری از این شکل گیری، تغییر وضعیت مکرر انجام شود. در غیر این صورت، زخم ها ممکن است پیشرفت کنند و نیاز به مداخله جراحی ایجاد شود. در برخی موارد، حتی می تواند تهدید کننده زندگی باشد زیرا خطر عفونت را افزایش می دهد.

 

زخم بستر اغلب در نواحی درست زیر استخوان ها ایجاد می شود. این قسمت ها جایی هستند که وزن بدن بیشتر احساس می شود. پرخطرترین مناطق از نظر تشکیل زخم فشاری به شرح زیر است:

 

زخم بستر

دنبالچه

پاشنه

باسن

مچ پا

پشت زانو

آرنج، تیغه شانه

جلوگیری از ایجاد زخم‌های فشاری یا زخم‌های پوستی که از نظر پزشکی شناخته می‌شوند ، آسان‌تر از بسیاری از روش‌های درمانی خواهد بود. در مواردی که خطر این وضعیت وجود دارد، ممکن است استفاده از تشک های تولید شده برای جلوگیری از این مشکل مناسب باشد. در صورت تغییر مداوم وضعیت بیمار، این خطر کاهش می یابد.

 

زخم پوستی باید قبل از پیشرفت با اقداماتی مانند کرم مانع و تغییر موقعیت مکرر متوقف شود. به همین دلیل، به محض مشاهده زخم بستر مرحله ۱، جایی که قرمزی شروع به ظاهر شدن می کند، باید اقدامات احتیاطی انجام شود. زیرا زمانی که مشکل به سطوح دیگر می رسد، ممکن است نیاز به یک پروسه درمانی جدی و طولانی داشته باشد.

 

چه چیزی برای زخم بستر خوب است؟

روش‌های زیادی برای درمان زخم‌های فشاری وجود دارد که به‌ویژه در بیماران بستری مشکلی جدی است. برخی از این موارد می تواند توسط مراقبان در خانه انجام شود، در حالی که برای برخی دیگر نیاز به کمک پزشکی است.

 

برای زخم بستر چه باید کرد ؟ اقدامات مراقبتی و درمانی برای این زخم ها را می توان به شرح زیر فهرست کرد:

 

کاهش فشار از پیشرفت زخم بستر جلوگیری می کند. بالش , تشک و پد مخصوص برای زخم های فشاری تولید می شود .

اگر زخم ها به طور منظم تمیز و مراقبت شوند، می توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد و خطر عفونت کاهش می یابد.

استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها و ضدعفونی‌کننده‌ها و همچنین کرم‌کردن ناحیه، مراقبت از زخم را فراهم می‌کند و ممکن است از پیشرفت آن جلوگیری کند.

مصرف پروتئین کافی می تواند به بهبود بافت های ناحیه زخم و کاهش سرعت تشکیل زخم کمک کند.

همچنین یک روش جراحی به نام تمیز کردن دبریدمان وجود دارد که می تواند زخم های فشاری را التیام بخشد. برخی از مراکز مراقبت در منزل با تخصص در این زمینه می توانند پاکسازی دبریدمان را در منزل انجام دهند.

بیشتربدانید: تزریقات در منزل زعفرانیه تزریقات در منزل تزریق در منزل غرب تهران تزریقات در غرب تهران تزریقات در شهرک غرب تزریق در منزل تهران

مرکز مراقبت در منزل موسسه مهراوران نوین می تواند کاربردهای زیادی را در زمینه تشخیص و درمان زخم فشاری در آسایش خانه شما انجام دهد. شما همچنین می توانید هر چیزی را که در مورد مراقبت و درمان در منزل می پرسید از ما بپرسید. برای تعیین وقت و دریافت اطلاعات دقیق در مورد کلیه خدمات ما می توانید با ما تماس بگیرید.

اعزام پزشک درمنزل

اعزام پزشک درمنزل ؛ ویزیت های خانگی اکنون برای بیمارانی که قادر به سفر به مطب پزشک نیستند (ALD، پایان عمر، افراد وابسته و غیره) در نظر گرفته شده است. اعزام پزشک درمنزل، هم از نظر درک محیط زندگی بیمار و هم تقویت کیفیت رابطه درمانی، فواید بسیاری را ارائه می دهد.

 

ویزیت های پزشکی امکان مراقبت در منزل را فراهم می کند

بازدیدهای پزشکی از خانه بیمار برای بیمارانی که قادر به سفر به مطب نیستند، بسیار ضروری است.

 

آنها از بستری شدن در بیمارستان با زمان های مختلف اجتناب می کنند. ویزیت های پزشکی نیز برای پزشک جالب است تا محل زندگی بیمار را کشف کند یا بداند.تلاش پزشک و حضور او در محل زندگی آنها، پیوند اعتماد بین آنها را تقویت می کند.

 

یک فضای مشاوره جدید برای انعطاف پذیری بیشتر

در طی یک ویزیت پزشکی در منزل، علاوه بر حضور فیزیکی پزشک، پزشک شرایط یک روش پزشکی تشریفاتی را مانند مطب برای بیمار خود بازسازی می کند.

در واقع، او از کیف خود ابزارهای پزشکی مانند گوشی پزشکی،ابزار فشار خون، اتوسکوپ و … را برای بازسازی شرایط یک روش پزشکی نزدیک به مشاوره پزشکی در مطب، دوباره به کار می برد. این مراسم با پرس وجو، معاینه بالینی و نوشتن نسخه نیز  ادامه دارد.بنابراین بیمار کاملاً مطمئن است، همانطور که در مطب پزشکی خواهد بود.

ویزیت های پزشکی در منزل گاهی برای بیمار ضروری است، اما برای پزشک زمان بر است.

 

مزایای خدمات مراقبت های بهداشتی در منزل

مراقبت های بهداشتی در خانه شامل طیف گسترده ای از خدمات مرتبط با مدیریت سلامت است و در صورت بیماری یا آسیب می تواند در خانه شما ارائه شود. مراقبت در منزل عموماً ارزان تر، راحت تر و به اندازه مراقبت های ارائه شده در بیمارستان یا مرکز مراقبت های تخصصی موثر است. برای اطمینان از سلامت و رفاه خانواده خود، به اطلاعاتی که توسط منابع تایید نشده در اینترنت به اشتراک گذاشته شده است، اعتماد نکنید. اگر به دنبال امکانات مراقبت های بهداشتی در سطح جهانی هستید، از خدمات مراقبت در منزل مقرون به صرفه تحت نظارت متخصص ارائه شده توسط موسسه مهرآوران نوین  لذت ببرید. برای آشنایی با مزایای بسیاری از دریافت خدمات مراقبت در منزل به جای ماندن در بیمارستان، ادامه مطلب را بخوانید.

 

اولاً استرس ها کاملا کمتر است. در واقع، زمانی که یکی از اعضای خانواده  مجبور است برای درمان در بیمارستان بماند، برای کل خانواده بسیار استرس زا است. به همین دلیل است که بسیاری از مراکز درمانی در صورت امکان خدمات مراقبت در منزل را ارائه می دهند. به درستی مشاهده شده است که بسیاری از بیماران در خانه خود بسیار سریع تر از بیمارستان بهبود می یابند. امروزه به لطف تجهیزات و دستگاه های پزشکی، امکان دستیابی به طیف کاملی از خدمات بهداشتی و درمانی در حین اقامت در منزل فراهم شده است.

 

انجام درمان در خانه بسیار مقرون به صرفه است و همچنین باعث صرفه جویی در وقت می شود زیرا نیازی به مراجعه مکرر به بیمارستان نیست. این در واقع یک راه حل مقرون به صرفه است. خدمات مراقبت در منزل خدمات حرفه ای هستند که سلامت بیمار را به خطر نمی اندازند.

 

در سناریوی کنونی، زمانی که تمام دنیا از عفونت‌های شبه کووید رنج می‌برند، بسیار مهم است که فرد به جای مراجعه به یک مرکز پزشکی یا بیمارستان، در محیط امن خانه خود به دنبال درمان باشد. خدمات مراقبت در منزل به بیماران این امکان را می دهد تا از خود در برابر عفونت هایی که ممکن است در بیمارستان در معرض آن ها قرار گیرند محافظت کنند. همانطور که می دانیم بسیاری از بیماران پس از جراحی یا مراقبت های ویژه مستعد ابتلا به عفونت هستند و بیشتر مستعد ابتلا به عفونت هستند، چنین خدماتی آنها را قادر می سازد تا به سرعت بهبود یابند و خطر ابتلا به عفونت را نداشته باشند.

 

گاهی اوقات، درمان پزشکی ممکن است نیاز به بستری طولانی مدت در بیمارستان داشته باشد، یا هر از گاهی، مراجعه به بیمارستان ممکن است بر سلامت روان بیمار تأثیر بگذارد. خدمات مراقبت در منزل استانداردهای بیمارستانی و توصیه های حرفه ای را به بیماران در محیط آشنا حفظ می کنند که به آن ها کمک می کند آرام بمانند. این امر منفی‌گرایی مربوط به بیمارستان را کاهش می‌دهد و بیمار وحشت نمی‌کند یا استرس را وارد فضای دوست‌داشتنی خانه نمی‌کند. ذهنیت مثبت برای بهبودی بسیار مهم بسیار مهم است.

 

خدمات مراقبت در منزل نوعی استقلال را برای بیمار فراهم می کند. او می تواند از تیم مراقبت بخواهد که خدمات را مطابق با سطح راحتی خود شخصی سازی کند و بنابراین می تواند از کمک حرفه ای حداکثر بهره را ببرد. این به رفع نیازهای آنها و بهبود راحتی آنها در طول درمان کمک می کند. مراقبت شخصی نتایج رضایت بخشی ایجاد می کند.

 

برای هر گونه نگرانی سلامتی، با کارشناسان موسسه مهر اوران نوین  که دارای تیمی مجرب از پزشکان، پرستاران، متخصصان، جراحان، پزشکان شبانه، تشخیص کادر پزشکی، تکنسین ها و سایر کارشناسان مراقبت در منزل است، تماس بگیرید.

 

مزایای مراقبت در منزل

مراقبت در منزل مراقبتی را ارائه می دهد که با شرایط بهداشتی افراد مسن یا افراد دارای معلولیت در آسایش محیط زندگی آن ها سازگار باشد. آن ها خدمات اجتماعی و پزشکی-اجتماعی ارائه می دهند.

 

چه کسانی می توانند از مراقبت در منزل بهره مند شوند؟

این مراقبت با تجویز پزشک معالج برای افراد ۶۰ سال و بالاتر، بیمار یا در شرایط وابستگی در نظر گرفته شده است. افراد ناتوان یا کسانی که از بیماری های مزمن ناتوان کننده رنج می برند، افراد زیر ۶۰ سال که نیاز به نظارت پزشکی دارند و سالمندانی که پس از جراحی تهاجمی بهبود می یابند نیز می توانند از این نوع مراقبت ها بهره مند شوند.

 

پرستاران یا مراقبان مراقبت های بهداشتی یا پزشکی را در خانه بیماران ارائه می دهند. این مراقبت را می توان هر روز یا به صورت دوره ای بسته به وضعیت وابستگی بیمار انجام داد. هدف از این مراقبت جلوگیری از ورود به بیمارستان یا کوتاه کردن مدت بستری است.

 

مزایای مراقبت در منزل چیست؟

مراقبت در منزل فواید زیادی برای بیماران دارد. در واقع، آن ها حفظ یک رابطه انسانی و شخصی بین تیم پزشکی و بیمار را ممکن می‌سازند. در طول درمان، پرستاران یا مراقبان مراقبت شخصی را در بهترین شرایط آسایش و ایمنی ارائه می دهند.

 

علاوه بر این، با ماندن در خانه برای مراقبت از آنه ا، بیمار احساس می کند که هم از نطر جسمی هم روحی بهتر است. روحیه او در خانه بهتر از روی تخت بیمارستان است. علاوه بر این، اعضای خانواده می توانند از حریم خصوصی خود لذت ببرند و می توانند تبادلات شخصی بیشتری با یکدیگر داشته باشند. خانواده ها یا دوستان نزدیک به راحتی می توانند به ملاقات فرد بیمار بروند. احترام به حریم خصوصی و نیاز به تنهایی نیز از دارایی های قابل توجه این نوع مراقبت است.

 

خدمات مراقبت در منزل مانند مهرآوران نوین شامل طیف وسیعی از خدماتی است که بیماران می توانند در خانه خود دریافت کنند، از جمله انفوزیون، پانسمان پیچیده، مراقبت از استومی، تزریق، و غیره.

 

ویزیت پزشکی در منزل برای نظارت بر بیماران مبتلا به از دست دادن استقلال، از دست دادن تحرک، افراد مبتلا به بیماری مزمن که نمی توانند حرکت کنند یا در چارچوب مراقبت های برنامه ریزی نشده، یعنی موارد اورژانسی که نیاز به مراجعه به اورژانس ندارند مفید است.

 

بیمارانی که قادر به سفر نیستند، اغلب از یک یا چند بیماری طولانی مدت مانند سرطان ها یا بیماری های تخریب کننده عصبی مانند بیماری آلزایمر یا سندرم پارکینسون رنج می برند و درخواست مشاوره خانگی می کنند. بنابراین، ویزیت های پزشکی در خانه مربوط به جمعیتی است که اغلب افراد مسن هستند.

اینها همچنین ممکن است شامل بیماران در هر سنی باشد که نیاز به معاینه فیزیکی کامل، خارج از روزهای کاری یا ساعات کاری دارند.

بنابراین، با اکثر مشاوره های خانگی برای نظارت بر پاتولوژی های مزمن یا مراقبت های برنامه ریزی نشده، دلایل متفاوت است.

بیشتربدانید:اعزام پزشک به منزل شبانه روزیاعزام پزشک شمال تهرانخدمات پزشکی در تهرانهزینه پزشک در منزل تهرانویزیت دکتر در منزلاعزام پزشک به منزل

چه کسی می تواند از خدمات بهداشتی در خانه بهره مند شود

افراد در هر گروه سنی ممکن است به مراقبت و خدمات بهداشتی کوتاه مدت یا بلند مدت در خانه یا بیمارستان نیاز داشته باشند. حتی اگر از حمایت خانواده قوی برخوردار باشید. ممکن است در طول مراحل بیماری، سن، بارداری و پس از زایمان به حمایت یک موسسه حرفه ای با تجربه در این زمینه نیاز داشته باشید. پشتیبانی حرفه ای نیازمند دانش، تجربه و تخصص در این زمینه است. این حمایت باری را که بر دوش مراقبان خانواده است کاهش می‌دهد و تضمین می‌کند که بیمار مراقبت‌های بهداشتی دقیق‌تر و جامع‌تری دریافت می‌کند.

 

  • بیماران و سالمندانی که نیاز به مراقبت دارند،
  • مبتلایان به بیماری های مزمن (قلب، COPD، سرطان، پارکینسون، آلزایمر، دیابت، زوال عقل، فشار خون بالا و غیره)
  • بیمارانی که دچار سکته مغزی شده اند و معلولان،
  • افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند،
  • مادران باردار که در مرحله بارداری هستند، مادرانی که به تازگی زایمان کرده اند و نوزادانشان،
  • مادرانی که می خواهند در مورد مراقبت از نوزاد آموزش ببینند،
  • بیماران در دوره ترمینال،
  • افرادی که می خواهند تمام آزمایشات آزمایشگاهی و سونوگرافی مانند خون و ادرار را از منزل خود بدون مراجعه به بیمارستان انجام دهند.
  • بیمارانی که نیاز به فیزیوتراپی در منزل دارند،
  • بیمارانی که نیاز به معاینه پزشک خانگی و مداخلات جراحی جزئی دارند،
  • کسانی که نیاز به کنترل و حمایت تغذیه در خانه دارند،
  • بیمارانی که نیاز به مراقبت در محل زخم، پشتیبانی پانسمان، تزریق، تجویز سرم،
  • بستگان بیمارانی که در مراقبت از بیمار نیاز به حمایت دارند،
  • موقعیت هایی که نیاز به انتقال بیمار دارند

افرادی که نیاز به کاتتر ادراری، تغییر و مراقبت PEG، قرار دادن لوله بینی معده، مراقبت از تراکئوستومی دارند.

 

نگهداری سالمند و کودک

نگهداری سالمند و کودک ؛ تغذیه سالم، متعادل و کافی برای همه افراد در هر سنی از اهمیت بالایی برخوردار است. تغذیه منظم و متعادل به شادابی، انرژی و خلق و خوی خوب در فعالیت های روزانه کمک می کند و به حفظ استقلال عملکردی کمک می کند. این سیستم ایمنی را قوی نگه می دارد، به حفظ سلامتی و کاهش بروز بیماری های مزمن کمک می کند. به خصوص نوزادان، کودکان و سالمندان گروه هایی هستند که کمبودهای تغذیه ای در آنها دیده می شود. افراد بالای ۶۵ سال در برابر کمبودهای تغذیه ای آسیب پذیرتر هستند و بروز اختلالات تغذیه ای در سالمندان بیشتر است. اگرچه با افزایش سن، نیازهای انرژی کاهش می‌یابد، اما نیازهای روزانه به انرژی و ورزش برای جلوگیری از از دست دادن عضلات باید برآورده شود. حذف وعده های غذایی یا نخوردن کافی؛ شما را در معرض خطر کمبود ویتامین و مواد معدنی قرار می دهد.

 

شایع ترین مشکلات تغذیه ای در سالمندان چیست؟

مصرف ناکافی یا زیاد غذا ممکن است در سنین بالا رخ دهد. مصرف غذاهای ناسالم سرشار از کربوهیدرات و قند می تواند باعث چاقی، دیابت، سرطان و سایر بیماری های مزمن شود. شایع ترین مشکل تغذیه ای در سنین بالاتر در جوامع غربی چاقی است. کاهش متابولیسم و ​​فعالیت بدنی با افزایش سن نیز خطر چاقی را افزایش می دهد. زنان با یائسگی تمایل به افزایش وزن دارند. زنان ۵۰ ساله و بالاتر نسبت به مردان هم سن بیشتر وزن اضافه می کنند. یکی دیگر از مشکلات تغذیه ای که در سنین بالا مشاهده می شود، بی اشتهایی است.

 

علت بی اشتهایی در سالمندان چیست؟

افراد مسن ممکن است مجبور باشند با بیماری ها و بیماری های دردناکی دست و پنجه نرم کنند که بر اشتها تأثیر می گذارد. تنها ماندن به دلیل از دست دادن همسر و تغییر دیدگاه زندگی می تواند باعث افسردگی شود. بیماری های مزمن موجود، داروهای مصرفی و تغییرات هورمونی که با افزایش سن رخ می دهد نیز می تواند باعث کاهش اشتها شود. دلیل دیگر سوء تغذیه است. سوء تغذیه می تواند سلامت افراد مسن را به طور جدی تهدید کند.

 

سالمندان چه مواد مغذی باید مصرف کنند؟

آب جزء اصلی بدن است. آب به طور طبیعی در غذاها و نوشیدنی ها وجود دارد. توصیه شده ترین منبع مایع آب است. نوشیدن آب در حین و بین وعده های غذایی بسیار مهم است. آب همچنین حاوی مواد معدنی مهمی برای بدن مانند کلسیم، منیزیم و فلوراید است.

 

غلات گروهی هستند که باید به نسبت مصرف شوند. غلات غذاهایی هستند که عمدتاً حاوی نشاسته (کربوهیدرات) و مقدار مشخصی پروتئین هستند. به عنوان مثال، نان، رشته فرنگی، سیب زمینی، جو، ذرت، گندم، غلات، گندم سیاه، برنج، غلات صبحانه. بیشتر غذاهای این گروه حاوی فیبر (به ویژه زمانی که به صورت غلات کامل مصرف شوند)، ویتامین ها و مواد معدنی نیز دارند.

 

سبزیجات و میوه ها؛ حاوی کربوهیدرات (قند)، آب، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است. به عنوان مثال، سبزیجات و میوه های غنی از ویتامین C: کلم، گوجه فرنگی، فلفل، کاهو، مرکبات، کیوی، خربزه، توت فرنگی. در صورت امکان خوردن پوست میوه ها توصیه می شود. توصیه می شود در هر وعده غذایی از میوه ها و سبزیجات با رنگ های مختلف استفاده کنید. سبزیجات حاوی قند و کالری کمتری نسبت به میوه ها هستند و بنابراین توصیه می شود نسبت ۲/۳ سبزیجات و ۱/۳ میوه ها را حفظ کنید. بسیار مهم است که میوه های با محتوای قند بالا به طور کنترل شده مصرف شوند، به ویژه توسط افراد دیابتی.

 

غذاهای غنی از پروتئین؛ حاوی گوشت (منبع آهن)، محصولات لبنی (منبع کلسیم)، تخم مرغ و حبوبات (منبع آهن و کلسیم) است. این گروه عناصر اضافی را فراهم می کند: روی، ویتامین B12 در غذاهای با منشاء حیوانی، فیبر در حبوبات، امگا ۳ در ماهی، توصیه می شود غذاهای با منشاء حیوانی (گوشت، مرغ، ماهی، شیر، تخم مرغ) و منشاء گیاهی را متنوع کنید و مصرف کنید. (حبوبات مانند عدس، لوبیا، نخود). توصیه می شود غذاهای کم چرب مصرف کنید: پنیر تا ۵ درصد چربی، ۱ تا ۳ درصد شیر و ماست، محصولات گوشتی بدون پوست بدون پوست.

 

منابع چربی سالم عبارتند از روغن زیتون، ماهی چرب، روغن نارگیل، گردو، فندق، بادام و روغن آووکادو. این مواد مغذی برای سلامتی مهم هستند، اما بدن فقط در مقادیر کم به آنها نیاز دارد. توصیه می شود فقط غذاهایی با محتوای چربی غیراشباع بالا مانند روغن های گیاهی مصرف کنید و از غذاهای با محتوای چربی اشباع با منشاء حیوانی بالا (مانند کره) خودداری کنید. توصیه می شود از چربی های ترانس (غذاهای فرآوری شده) استفاده نکنید.

 

آیا با افزایش سن اشتها و حس چشایی کاهش می یابد؟

اشتها اغلب در سنین بالا به دلیل کاهش فیزیولوژیکی حس چشایی و بویایی، داروهای مصرفی، از دست دادن دندان، یبوست مزمن، افسردگی و زوال عملکردهای ذهنی تحت تأثیر منفی قرار می گیرد و کاهش می یابد. با بالا رفتن سن افراد چشیدن آن برایشان سخت تر می شود، بنابراین معمولاً غذاهای شیرین را ترجیح می دهند. این می تواند مصرف پروتئین ها را که عموماً شور هستند کاهش دهد. انتخاب مداوم غذاهای شیرین نیز خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد.

 

آیا کاهش توده عضلانی در سالمندان خطرناک است؟

توده عضلانی با افزایش سن کاهش می یابد. حفظ و نگهداری توده عضلانی در سطح مشخصی مهم است. برای حفظ توده عضلانی، انجام تمرینات بدنی منظم، مصرف پروتئین کافی و مصرف کافی ویتامین D ضروری است. نیازهای پروتئین را می توان از منابعی مانند گوشت، تخم مرغ، محصولات لبنی و ماهی تامین کرد. انجام تمرینات متناسب با شرایط بدنی روزانه شما (مانند پیاده روی، وزنه برداری یا شنا) به حفظ توده عضلانی کمک می کند.

 

چه توصیه هایی برای رژیم غذایی سالم و متعادل در سالمندان وجود دارد؟

افراد مسن ممکن است در مصرف منابع پروتئینی مانند گوشت به دلیل از دست دادن دندان و مشکلات جویدن دچار مشکل شوند. در این مورد، جایگزین های پروتئین حیوانی که سرشار از پروتئین و کلسیم هستند، مانند تخم مرغ و محصولات لبنی، می توانند ترجیح داده شوند. می توان برای محصولات گوشتی اقدامات احتیاطی انجام داد، مانند پختن آنها برای نرم تر و راحت تر جویدن آنها، یا مخلوط کردن آنها.

 

افزایش ارزش غذایی غذاها در سالمندان بدون افزایش حجم آنها مهم است. هر وعده غذایی باید حاوی یک رژیم غذایی متعادل از نظر پروتئین و انرژی باشد. به عنوان مثال، پنیر، گوشت چرخ کرده، تخم مرغ و حتی خرده ماهی تن را می توان به غذاها، به خصوص پوره سیب زمینی و سوپ اضافه کرد. غنی سازی رژیم غذایی اغلب ممکن است شامل استفاده از غذاهای پر پروتئین باشد. نیازهای دسر را می توان با دسرهای شیری که سالم تر و دارای قند کمتری هستند، برآورده کرد. رژیم های غذایی برای افراد ۷۰ سال به بالا توصیه نمی شود، به جز رژیم های غذایی حاوی نمک کم شده.

بیشتربدانید:دکتر در منزل شمال تهرانویزیت پزشک در منزل غرب تهراناعزام پزشک به منزل شبانه روزیاعزام پزشک شمال تهرانخدمات پزشکی در تهرانهزینه پزشک در منزل تهرانویزیت دکتر در منزلاعزام پزشک به منزل

توصیه های تغذیه سالم برای سالمندان

برای حفظ وزن سالم، کالری دریافتی از غذا و کالری مصرف شده از طریق فعالیت بدنی باید متعادل باشد. فعالیت بدنی و ورزش منظم به حفظ توده عضلانی موجود کمک می کند.

داشتن تنوع غذایی مهم است. غذاها باید در طول روز با گزینه های غذایی متفاوت از گروه هایی مانند غلات، پروتئین ها، سبزیجات و میوه ها متنوع شوند. هر وعده غذایی باید حاوی مواد غذایی از هر سه گروه غذایی باشد.

غذاهای با محتوای فیبر بالا مانند غلات کامل، حبوبات، سبزیجات و میوه ها باید ترجیح داده شوند.

از غذاهای فرآوری شده، آماده، آجیل های نمکی و تنقلات پر نمک و شکر باید اجتناب شود.

مصرف چربی باید کاهش یابد و منابع چربی سالم ترجیح داده شود.

به ویژه از نوشیدنی های شیرین باید اجتناب شود و شکر اضافی به غذاها اضافه نشود.

نوزادان و کودکان بسیار سیستم ایمنی ضعیفی نسبت به افراد بزرگسال دارند به همین خاطر همیشه والدین در برابر بیماری هایی که آن ها را درگیر میکنند بسیار نگران هستندو شما میتوانید با کمک گرفتن از یک پرستار کودک در منزل خود از همه این نگرانی ها به دور باشید چرا که یک پرستار نحوه نگهداری و ایمنی سازی خودکان را به طور کاملا علمی آموزش دیده است و حتی میتواند در صورت درگیر شدن کودکان شما به بیماری به بهترین شکل از آن ها نگهداری کند. یکی از این بیماری های شایع تب بالا میباشد:

 

تب بالا در نوزادان و کودکان: چگونه مداخله کنیم؟

دوران کودکی یکی از مواقعی است که والدین نگران هستند. هر مشکلی که کودک ممکن است تجربه کند می تواند سطح اضطراب والدین را افزایش دهد. شایع ترین این حالت ها تب در کودکان و این سوال است که چگونه می توان تب بالا را در کودکان کاهش داد ؟ سوال یکی از مسائلی است که هر پدر و مادری در مورد آن تعجب می کند. تب بالا می‌تواند باعث وحشت خانواده‌ها شود، به ویژه هنگامی که برای اولین بار با آن مواجه می‌شوید. پس چه زمانی باید تب در کودکان را جدی گرفت؟ چه علائمی را باید در نظر گرفت؟

 

تب بالا چیست؟

تب بالا یکی از مشکلاتی است که والدین اغلب با آن مواجه می شوند. تب مکانیسم دفاعی بدن است، برای مبارزه با عفونت ها رخ می دهد. با این حال، بسیاری از والدین در مورد زمان نگرانی و نحوه مداخله سؤالاتی دارند. به طور کلی دمای بدن بالای ۳۸ درجه سانتیگراد را تب بالا می نامند. در این حالت دمای بدن بالاتر از حد طبیعی است که نشان دهنده وجود عفونت یا بیماری است.

 

علت تب در کودکان چیست؟

تب در کودکان اغلب به عنوان نشانه عفونت رخ می دهد. تب مکانیسم دفاعی بدن است که توسط سیستم ایمنی برای مبارزه با عفونت تولید می شود. با این حال، گاهی اوقات تب می تواند نشانه ای از مشکلات سلامت جدی تری باشد. بنابراین، اگر متوجه تب شدید در کودک خود شدید، بلافاصله نگران نباشید. اول از همه، روش هایی وجود دارد که می توانید در خانه برای کاهش تب استفاده کنید. اینها شامل نوشیدن آب زیاد، سبک لباس پوشیدن و دادن غذاهای سبک است. با این حال، تب بالا گاهی اوقات می تواند نشانه ای از مشکلات جدی تری برای سلامتی باشد. بنابراین اگر متوجه تب شدید در کودکتان شدید، قبل از مشورت با پزشک، روش هایی را که می توانید در خانه به کار ببرید، امتحان کنید، در صورت تداوم علائم حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

تب کودکان را چگونه باید اندازه گرفت؟

هنگام اندازه گیری دمای بدن کودک مبتلا به تب، می توانید از دماسنج استفاده کنید که از نواحی مختلف اندازه گیری می کند. با این روش ها می توانید دمای کودک خود را از گوش، دهان، زیر بازو، پیشانی و مقعد اندازه گیری کنید. اگر می خواهید از دماسنج جیوه ای برای اندازه گیری دمای داخل دهان استفاده کنید، باید دماسنج را قبل از اندازه گیری تکان دهید و مطمئن شوید که سطح جیوه به زیر ۳۷ درجه سانتی گراد می رسد. سپس باید دماسنج را زیر زبان یا داخل گونه قرار دهید. هنگام استفاده از دماسنج دیجیتال، باید منتظر بمانید تا دستگاه پس از فشار دادن دکمه روشن، برای اندازه گیری آماده شود. زمان انتظار شما باید ۳ دقیقه برای دماسنج جیوه ای باشد و تا زمانی که صدای سیگنال دماسنج دیجیتال را بشنوید. برای اندازه گیری دمای زیر بازو، باید مطمئن شوید که زیر بغل خشک است. کافی است دماسنج جیوه ای را ۵ دقیقه و دماسنج دیجیتال را ۴۰ ثانیه رها کنید. اگر نتیجه اندازه گیری بالای ۳۸ درجه سانتیگراد باشد، به معنای تب بالا است. در اندازه گیری هایی که برای اندازه گیری دما توسط گوش انجام می شود ، اگر نتیجه بالاتر از ۳۸ درجه سانتیگراد باشد، به معنای تب بالا است. اندازه گیری دمای مقعدی برای نوزادان و کودکان خردسال توصیه نمی شود. همچنین برای کودکان مبتلا به اسهال توصیه نمی شود. اگر نتیجه اندازه گیری بالای ۳۸ درجه سانتیگراد باشد، به معنای تب بالا است.

 

درجه تب معمولی چیست؟

محدوده دمای طبیعی بین ۳۶.۵-۳۷.۵ درجه سانتیگراد وقتی از دهان یا گوش اندازه گیری می شود. در اندازه گیری رکتوم ۳۷.۵-۳۸ درجه سانتی گراد طبیعی در نظر گرفته می شود. دمای بدن کودکان نسبت به بزرگسالان متغیرتر است و تب خفیف شایع است. به همین دلیل تب کودک را نباید تنها با مشاهده مقدار عددی ارزیابی کرد. علاوه بر تب، وضعیت سلامت عمومی کودک نیز باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، اگر علاوه بر تب بالا، علائمی مانند خستگی، بی اشتهایی و بی خوابی وجود داشته باشد، ممکن است نیاز به مشورت با پزشک باشد.

 

چگونه تب کودک را در خانه پایین بیاوریم؟

تب بالا در کودکان یکی از مشکلات سلامتی است که والدین بیش از همه نگران آن هستند. تب بالا نشان دهنده این است که سیستم ایمنی بدن کودک در حال مبارزه با عفونت است.معمولاً مشکل جدی نیست. با این حال، در برخی موارد ممکن است نیاز به مراقبت فوری پزشکی داشته باشد. کارهایی که می توانید برای کاهش تب فرزندتان در خانه انجام دهید به شرح زیر است:

اطمینان حاصل کنید که کودک شما مقدار زیادی آب می نوشد. از دست دادن مایعات بدن می تواند تب را افزایش دهد، بنابراین نوشیدن آب بسیار مهم است.

می توانید با پوشاندن لباس های سبک کودک خود را خنک نگه دارید. گرمای بیش از حد می تواند باعث افزایش بیشتر تب شود. حمام کردن یا دوش آب گرم نیز می تواند به کاهش تب کمک کند.

اگر کودک شما همچنان تب بالا دارد یا علائم دیگری دارد (مانند استفراغ یا مشکل در تنفس)، حتما باید با پزشک خود مشورت کنید. پزشک شما درمان مناسب را برای کودک شما توصیه می کند.

 

چگونه تب در کودکان را درمان کنیم؟

تب اغلب در کودکان رخ می دهد و معمولاً خود به خود از بین می رود. با این حال، در برخی موارد، تب ممکن است نشانه یک بیماری جدی باشد و نیاز به درمان دارد. مهمترین کاری که والدین باید انجام دهند این است که وقتی کودک تب دارد، آرام بمانند و مداخله صحیح را انجام دهند.

دمای کودک باید به طور مرتب اندازه گیری شود. روش ترجیحی برای این دماسنج دیجیتال است. اگر درجه حرارت زیر ۳۸ درجه سانتیگراد باشد، می توان تب را با روش های ساده ای که می توانید در خانه اعمال کنید، کاهش داد. به عنوان مثال، می توان به کودک لباس سبک پوشاند یا دوش آب گرم گرفت. اما اگر تب بالای ۳۸ درجه سانتیگراد باشد، باید با پزشک خود مشورت کنید. پزشک شما تصمیم می گیرد که کودک شما از چه نوع دارویی استفاده کند. این داروها اغلب برای کاهش تب و همچنین کمک به آرامش کودک استفاده می شوند.

همچنین مهم است که کودک شما مایعات زیادی بنوشد. ممکن است نوشیدنی هایی مانند آب، آب میوه یا دمنوش های گیاهی داده شود. بنابراین، مایعات بدن کودک شما متعادل می شود و تب راحت تر کاهش می یابد. مهمترین کاری که والدین باید انجام دهند این است که به خاطر داشته باشند که فرزندانشان ممکن است به دلیل تب بالا در معرض خطر کم آبی بدن قرار بگیرند. بنابراین، باید اطمینان حاصل کنید که فرزندانتان مایعات زیادی می نوشند و روی استراحت تمرکز می کنند.

 

تشنج تب در کودکان چیست؟

در برخی موارد، هنگامی که تب در کودکان افزایش می یابد، ممکن است تشنج ناشی از تب رخ دهد. تشنج ناشی از تب معمولاً در کودکان بین ۶ ماه تا ۵ سال رخ می دهد و زمانی رخ می دهد که دمای بدن به سرعت افزایش می یابد یا به سطح بسیار بالایی می رسد. تشنج های ناشی از تب عمدتاً بی ضرر هستند و به خودی خود بیماری نیستند. با این حال، والدین کودکانی که این نوع تشنج را دارند، نگران و وحشت زده می شوند. در صورت تشنج ناشی از تب، ابتدا باید خونسردی خود را حفظ کرده و کودک خود را از نزدیک تحت نظر داشته باشید. کودک را باید آنقدر آزاد گذاشت که از خودش محافظت کند و چیزی در دهانش نگذارد. نقل و انتقالات معمولاً در عرض چند دقیقه به پایان می رسد. با این حال، اگر تشنج برای مدت طولانی ادامه یابد یا علائم دیگری را به دنبال داشته باشد (مثلاً مشکلات تنفسی)، ممکن است نیاز به مراقبت فوری پزشکی باشد.

بیشتربدانید؛دکتر در منزل شمال تهرانویزیت پزشک در منزل غرب تهرانتزریقات در منزل شمال شرقی تهرانتزریق در منزل غرب تهرانتزریق در منزل تهران

در چه شرایطی برای تب بالا باید به پزشک مراجعه کرد؟

تب بالا یک بیماری شایع در کودکان است و تب بالا در کودکان می تواند علائمی مانند لرز و ضعف را ایجاد کند. معمولاً نشان دهنده یک مشکل جدی نیست. با این حال، در برخی موارد ممکن است نیاز به مشورت با پزشک باشد. این موقعیت ها:

  • تب بالای ۳۸ درجه،
  • گلو درد،
  • عفونت ها (مانند آنفولانزا، ذات الریه )،
  • عوارض دارویی،
  • بیماری های ایمونولوژیک (مانند لوسمی)،
  • اسهال،
  • گوش درد،
  • استفراغ،
  • مشکلات تنفسی،
  • سردرد شدید،
  • خواب آلودگی یا بی قراری.

به یاد داشته باشید که تب بالا ممکن است همیشه یک اورژانس نباشد، اما اگر علائم فوق همراه باشد یا کودک ناراحتی قابل توجهی داشته باشد، حتما باید با پزشک خود مشورت کنید. پزشک شما را در مورد مداخلات پزشکی بیشتر راهنمایی خواهد کرد.

درمان خانگی در تهران و بسیاری از استان های دیگر خدمات بسیار مورد نیاز است. این برنامه ها به طور خاص برای بیمار برنامه ریزی و اجرا می شوند. ممکن است بسیاری از مراحل، از معاینه گرفته تا تجویز سرم گرفته تا نمونه برداری در خانه برای معاینات آزمایشگاهی را پوشش دهد.

 

خدمات درمانی تهران را می توان از سازمان های خصوصی و موسسات دولتی فعال در این زمینه دریافت کرد. جزئیات خدمات، وضعیت بیمار، هرگونه نیازی که ممکن است ایجاد شود و غیره. بر این اساس تعیین خواهد شد. بنابراین، اطمینان از اینکه محل دریافت خدمات شامل تجهیزات و متخصصان بهداشتی مناسب برای هر نیاز باشد، به پیشرفت صحیح فرآیند کمک می کند.

 

درمان خانگی

بسیاری از بیماران و بستگان آنها برای درمان خانگی اقدام می کنند. مطالعات انجام شده در این زمینه تضمین می کند که بیمار و بستگانش این روند را به راحتی طی کنند. علاوه بر این، اقدامات برای محافظت و بهبود سلامتی بیمار در صورت مصرف در خانه کاملاً ایمن است. بیمار را می توان در خانه از عفونت هایی که در محیط بیمارستان در معرض خطر انتقال هستند محافظت کرد.

 

روش های درمان خانگی موسسه مهراوران نوین کاملاً جامع هستند. به عنوان مثال قرار دادن سرم در منزل یا انجام تصویربرداری های مختلف رادیولوژی در منزل از جمله این موارد است. برخی دیگر از شیوه های درمان خانگی را می توان به شرح زیر فهرست کرد:

آزمایش خون در منزل،

دریافت حمایت روانی،

فیزیوتراپی در منزل ،

کنترل تغذیه و رژیم غذایی،

رادیوگرافی قلب در منزل

مراقبت و تمیز کردن زخم،

تجویز دارو و غیره

این خدمات که بیماران را قادر می‌سازد تا درمان راحت‌تر و مؤثرتری را در خانه‌های خود دریافت کنند، به‌ویژه برای سالمندان، معلولان، مبتلایان به بیماری‌های مزمن و سایر بیمارانی که نیاز به مراقبت طولانی‌مدت دارند، ارزشمند است. خدمات مراقبت های بهداشتی در خانه برای افراد بالای ۶۵ سال به عنوان یکی از مواردی که اغلب مورد استفاده قرار می گیرد برجسته است.

 

هدف اصلی از خدمات ارائه خدمات درمانی بدون نیاز به بیمارستان است. اما در مواقع لزوم، انتقال بیمار به بیمارستان نیز شامل این خدمات می شود.

 

خدمات درمانی خانگی به دنبال چه هستند؟

خدمات درمان خانگی طیف وسیعی از نیازها و شرایط مختلف را پوشش می دهد. امکان بهره مندی بیماران در هر سن و شرایطی از این خدمات وجود دارد. تجهیزات و پرسنل ممکن است برای درمان دقیق و خدمات بهداشتی خانگی در هر موسسه کافی نباشد . به همین دلیل ابتدا بیمار مورد معاینه قرار می گیرد و مشخص می شود که آیا او در منطقه درخواست قرار می گیرد یا خیر.

 

آیا دکتر به خانه می آید؟ هنگام مراجعه به موسسات و سازمان های فعال در این زمینه، می توان برای بیمارانی که معیارهای تحصیلی آنها را دارند، پزشک را به خانه فراخواند. برخی از خدماتی که در محدوده درمان خانگی ارائه می شود را می توان به شرح زیر فهرست کرد:

 

درمان و مراقبت پزشکی

درمان خانگی به بیماران مراقبت های پزشکی حرفه ای را در یک محیط خانه ارائه می دهد.

کاربردهای دارویی: کاربردهای دارویی داخل عضلانی یا داخل وریدی.

مراقبت از زخم: مراقبت از زخم پس از جراحی یا زخم فشاری.

خون و آزمایشات آزمایشگاهی: خونگیری خانگی و سایر آزمایشات آزمایشگاهی.

 

خدمات توانبخشی

اینها برای بیمارانی هستند که نیاز به توانبخشی دارند.

فیزیوتراپی: حمایت فیزیوتراپیست برای بهبود تحرک .

ارگوتراپی: توسعه مهارت های زندگی روزمره.

گفتار و زبان درمانی: پشتیبانی از مشکلات زبان و گفتار.

 

مدیریت بیماری های مزمن

نظارت و نیز مراقبت مداوم از بیماران مبتلا به بیماری های مزمن:

مدیریت دیابت: پایش قند خون و برنامه ریزی رژیم غذایی.

پایش بیماری های قلبی: پایش ریتم قلب و فشار خون.

مراقبت از بیماری های تنفسی: مدیریت بیماری هایی مانند آسم و COPD.

 

مراقبت از سالمندان

خدمات زیادی برای رفع نیازهای بیماران سالمند وجود دارد.

پشتیبانی از زندگی روزانه: نیازهای روزانه مانند تمیز کردن و پخت و پز.

مدیریت دارو: اطمینان از مصرف داروها در زمان های صحیح.

پیشگیری از سقوط: تنظیمات خانه برای جلوگیری از سقوط.

 

مراقبت تسکینی

از بیماران در دوره ترمینال در طول فرآیند پشتیبانی می کند.

مدیریت درد: کنترل درد مزمن.

حمایت عاطفی: حمایت روانی از بیماران و خانواده ها.

برنامه ریزی پایان زندگی: ارائه مراقبتی که بیماران در مراحل پایانی خود می خواهند.

 

مراقبت از معلولین

نیازهای ویژه افراد معلول را برآورده می کند.

آموزش ویژه: حمایت از نیازهای آموزشی فردی.

توسعه مهارت های اجتماعی: کمک به افزایش تعامل و مشارکت اجتماعی.

چیدمان خانه مناسب: ترتیبات خانه متناسب با نیازهای افراد معلول.

 

چگونه خدمات درمانی در منزل دریافت کنیم؟

افراد زیادی هستند که مایل به دریافت خدمات درمان و مراقبت در منزل هستند. افرادی که به دلایل مختلف تحرک آنها محدود است، سالمندان، معلولان و یا کسانی که به دلیل مشغله کاری نمی توانند زمانی برای مراجعه به بیمارستان پیدا کنند می توانند برای این خدمات اقدام کنند. خدمات بهداشتی خانگی و شیوه های درمانی برای افراد بالای ۶۵ سال را می توان به صورت رایگان از نهادهای دولتی دریافت کرد. با این حال، بسیاری از موسسات بهداشتی خصوصی نیز می توانند این خدمات را ارائه دهند.

بیشتربدانید: تزریقات در منزل زعفرانیه تزریقات در منزل تزریق در منزل غرب تهران تزریقات در غرب تهران تزریقات در شهرک غرب تزریق در منزل تهران

افرادی که تمایل به دسترسی به این خدمات را دارند می توانند از طریق ایمیل یا تماس با نهادها و سازمان های مربوطه تماس بگیرند. زمانی که مدارک لازم و سایر اقدامات تکمیل شد، معمولاً پزشک به خانه می آید و بیمار را معاینه می کند. مدارک، پر کردن فرم و غیره این الزام برای دریافت خدمات از موسسات دولتی لازم است، اما برای مراکز خصوصی درمان خانگی معمولاً برای اعمال کافی است.

توانبخشی سالمندان

توانبخشی سالمندان در برابر شرایطی مانند نارسایی جسمانی، بیماری یا ناتوانی انجام می شود. افراد ۶۵ سال به بالا سالمند محسوب می شوند. اقدامات بهداشتی و مراقبتی برای جمعیت سالمند موضوع شاخه سالمندان است.

توانبخشی سالمندان به چه معناست؟ تمام کارهایی که برای افزایش سطح زندگی سالمندان جامعه انجام می شود در این زمینه قابل ارزیابی است. مطالعات شخصی را می توان انجام داد تا جمعیت سالمندان بتوانند زندگی فعال و راحت تری داشته باشند. زیرا ممکن است هر سالمندی مشکل سلامتی متفاوتی داشته باشد. برخی از اقدامات احتیاطی وجود دارد که افرادی که هیچ بیماری ندارند باید برای حفظ وضعیت فعلی رعایت کنند. خواب منظم، تغذیه متعادل و لیستی از تمرینات مناسب برای فرد را می توان در این میان برشمرد.

 

توانبخشی سالمندان چیست؟

سالمندی چیست؟ افراد ۶۵ سال به بالا جزو گروه سالمندان هستند. سالمندی رشته ای است که با سالمندی سروکار دارد و به عنوان علم سالمندان نیز تعریف می شود. افراد تحت پوشش این منطقه جزو جمعیت سالمندان هستند. ممکن است برخی از اختلالات جسمی و روانی وجود داشته باشد که این گروه مستعد ابتلا به آن هستند. در واقع، این اختلالات می توانند افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهند، اما با افزایش سن، اثرات آنها بیشتر محسوس می شود.

 

شیوه های فیزیوتراپی و توانبخشی درمان هایی هستند که اغلب توسط گروه سالمندان استفاده می شود. یک بیمار مسن ؛ ممکن است به دلیل مشکلاتی مانند فتق کمر و گردن، پوکی استخوان یا فیبرومیالژیا دچار درد کمر و کمر شود. این دردها که می توانند مزمن شوند می توانند کیفیت زندگی فرد را به طور جدی کاهش دهند.

 

روش‌های مختلف فیزیوتراپی می‌تواند مشکلات درد را از بین ببرد و به عضلات قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر کمک کند. از مطالعات در این زمینه به عنوان توانبخشی ارتوپدی نیز یاد می شود . این شیوه ها که توسط فیزیوتراپیست ها هدایت می شوند را می توان به شرح زیر فهرست کرد.

ورزش

الکتروتراپی

ماساژ و اسپا

توانبخشی سالمندان

 

توانبخشی برای سالمندان چگونه انجام می شود؟

با افزایش سن، فعالیت های تخریبی در بدن به تدریج افزایش می یابد که می تواند منجر به ضعیف تر شدن ساختار عضلات و استخوان شود. علاوه بر این، کاهش در عملکردهای شناختی نیز می تواند مشاهده شود. برای این منظور تغییرات مختلف در سبک زندگی مفید خواهد بود.

 

توانبخشی عصبی چیست؟ اینها اعمالی هستند که به این دلیل انجام می شوند که فعالیت های ذهنی به هر دلیلی آسیب می بینند. به این ترتیب سعی می شود اثرات منفی آسیب به حداقل برسد و در صورت امکان معکوس شود و بازیابی حاصل شود. مشکلات عصبی معمولاً در سنین بالاتر مشاهده می شود .

 

اختلالات مرتبط با سیستم عصبی شامل آلزایمر ، زوال عقل و پارکینسون است . تقریباً ۱٪ از جمعیت ۶۵ سال و بالاتر در ترکیه به بیماری پارکینسون مبتلا هستند. زوال عقل همچنین می تواند افراد را در سطوح مختلف تحت تاثیر قرار دهد. شما به راحتی می توانید با موسسه مهرآوران نوین به خدمات بهداشتی و مراقبتی برای سالمندان، معلولان، بیماران یا کسانی که به تازگی زایمان کرده اند دسترسی داشته باشید!

 

 

توانبخشی عصبی

توانبخشی عصبی عملی است که با هدف از بین بردن اختلالات مؤثر بر سیستم عصبی، تقویت عملکردهای ذهنی و افزایش استانداردهای زندگی انجام می شود. مراکز مختلف مراقبت و توانبخشی در منزل می توانند به این منظور خدمات ارائه دهند.

 

توانبخشی عصبی به چه معناست؟ بیماری های سیستم عصبی مانند فلج مغزی ، زوال عقل و آلزایمر نیاز به مراقبت و روند توانبخشی خوبی دارند. بخش قابل توجهی از اختلالات عصبی یا مادرزادی هستند یا با افزایش سن خود را نشان می دهند. با این حال، می تواند افراد در هر سنی را تحت تاثیر قرار دهد. پس توانبخشی بیماری های عصبی چقدر طول می کشد؟ بسیاری از بیماری ها درمان کامل ندارند، اما می توان آنها را تا حدی تحت کنترل نگه داشت. بنابراین، ارائه یک دوره روشن از زمان توانبخشی دشوار است.

 

توانبخشی عصبی چیست؟

عواملی مانند استعداد ژنتیکی، سن بالا، آسیب های جسمی و مصرف منظم الکل را می توان به عنوان علل اختلالات عصبی برشمرد. حمایت حرفه ای برای افرادی که از این اختلالات رنج می برند برای دریافت مناسب ترین مراقبت و توانبخشی مهم است. این توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی که در زمینه های خود متخصص هستند ارائه می شود.

بیشتربدانید:دکتر در منزل شمال تهرانویزیت پزشک در منزل غرب تهراناعزام پزشک به منزل شبانه روزیاعزام پزشک شمال تهرانخدمات پزشکی در تهرانهزینه پزشک در منزل تهراناعزام پزشک به منزل

بیمارستان های دولتی در کشور ما به طور کلی برای پاسخگویی به تقاضای بیماران ناکافی هستند. موسسه مهرآوران نوین برای خدمات مراقبتی راحت و راحت بدون نیاز به انتظار برای قرارهای طولانی با شماست! تیم متخصصان مراقبت های بهداشتی و کارکنان پشتیبانی ما نیازهای بهداشتی و مراقبتی شما را برآورده می کنند.

 

بیماری هایی مانند پارکینسون و زوال عقل مربوط به سیستم عصبی هستند. درمان و توانبخشی این بیماری ها فرآیند مهمی را به همراه دارد. با پیشنهادات ذکر شده در زیر، افراد بیمار را می توان قادر ساخت تا استاندارد زندگی بالاتری داشته باشند.

 

استفاده از داروهای مختلف

برنامه هایی که عملکردهای ذهنی را بهبود می بخشد

تغییر سبک زندگی

بهره مندی از خدمات مشاوره ای

تزریقات در غرب تهران

تزریقات در غرب تهران

خدمات تزریق در منزل
بدون خروج از منزل یا استرس در ترافیک، تیم ویژه سیار ما به سراغ شما می آید و مطابق با اطلاعاتی که قبلا ارائه کرده اید، خدمات تزریق خانگی مناسب را در اختیار شما قرار می دهد.

تزریق در منزل
تزریق خانگی به تجویز داروها و درمان‌هایی گفته می‌شود که توسط یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی مانند پزشک یا پرستار برای بیماران در خانه تجویز می‌شود. ممکن است در درمان برخی از بیماری‌های مزمن یا در مدیریت بیماری‌هایی که به درمان پاسخ نمی‌دهند، تزریق خانگی مورد نیاز باشد. به عنوان مثال، بیماران دیابتی، بیمارانی که برای جلوگیری از لخته شدن خون از داروهای ضد انعقاد استفاده می کنند و برخی از بیماران سرطانی ممکن است نیاز به تزریق در خانه داشته باشند.
تزریق در خانه توسط بیمار یا بستگان بیمار با تجویز داروهای تجویز شده توسط پزشک انجام می شود. تزریق معمولاً به صورت عضلانی یا زیر جلدی انجام می شود. برای انجام موفقیت آمیز تزریق در خانه، مهم است که بیماران به درستی دوز و محل تزریق را به درستی تعیین کنند. علاوه بر این، قوانین بهداشتی مناسب باید برای کاهش خطر عفونت رعایت شود.

تزریقات
تزریق یک روش درمانی است که هدف آن استفاده مستقیم از داروهای خاص به جای استفاده خوراکی روی ناحیه مشکل است. در درمان بسیاری از سندرم های دردناک، به ویژه بیماری های سیستم حرکتی و بیماری های روماتیسمی استفاده می شود.

مهمترین داروهایی که امروزه به صورت موضعی به صورت تزریقی استفاده می شوند عبارتند از:
• بی حس کننده های موضعی
• تزریقات
بیشترین مورد بحث از این دو نوع دارو، داروهای کورتیزون هستند. داروهای کورتیزون را می توان به تنهایی یا در ترکیب با بی حس کننده های موضعی برای درمان طیف گسترده ای از شرایط دردناک استفاده کرد. به عنوان مثال، در موارد سندرم های دردناک در دست و پا، شرایط با محدودیت حرکتی مانند فیبرومیالژیا، شانه یخ زده، تاندونیت، سندرم تونل کارپال، فتق در ناحیه کمر و گردن، اسپاسم عضلانی و برخی موارد می توان از داروهای کورتیزون بهره مند شد. اختلالات مفصلی در مراحل حاد بیماری های روماتیسمی، تزریق کورتیزون نیز می تواند به مفصل تزریق شود. با این حال، برخی شرایط ضروری در این روش درمانی وجود دارد.

تزریق زیر جلدی
مناسب ترین محل برای تزریق زیر جلدی سطح بیرونی بازو و یا قسمت فوقانی بیرونی ساق پا است. علاوه بر این مکان ها، می توان تزریق را در قفسه سینه، بالای سینه یا از طریق پوست شکم نیز انجام داد. پس از پاک کردن کامل محل تزریق با الکل، با نگه داشتن قسمتی از آن قسمت با انگشت اشاره و شست دست چپ، آن را بلند کنید. سرنگ را نگه دارید و سریع آن را داخل پوست قرار دهید و زیر پوست ادامه دهید.پیستون باید کمی به عقب کشیده شود تا ببینید آیا سوزن وارد رگ شده است یا خیر. اگر خون وارد سرنگ نشد، دارو را به آرامی تزریق کنید. در صورت خون آمدن، لازم است سوزن را کمی بیرون بکشید و دارو را به فرد نزدیک بدهید. پس از اتمام دارو، ناحیه ای را که سوزن پوست را سوراخ کرده با پنبه الکلی فشار دهید و به سرعت سوزن را خارج کنید. محل سوزن را باید مدتی با این پنبه مالید. مالش هم درد را کاهش می دهد و هم به پخش سریعتر دارو کمک می کند.

این کار باید توسط یک پزشک متخصص و با تجربه انجام شود.
شرایط استریل باید رعایت شود.
قطعا باید دانست که بیماری در مفصل میکروبی نیست.
اگر با وجود اینکه یک یا دو بار انجام شود نتیجه مطلوب حاصل نشد، نباید تکرار شود.
در مراحل اولیه آرتروز زانو که یکی از شایع ترین علل زانو درد است، نباید انجام شود.
در صورت مشکوک شدن به پارگی در ساختارهای داخل یا اطراف مفصل نباید انجام شود.
در صورت وجود این شرایط، تزریق کورتیزون به داخل یا اطراف مفصل یک روش درمانی بسیار موثر است و می تواند همراه با سایر داروها و روش های فیزیوتراپی استفاده شود.

تزریقات
درباره تزریق
در سال های اخیر روش تزریق دیگری برای مفاصل آرتروتیک توسعه یافته است. همانطور که مشخص است، آرتروز، یعنی کلسیفیکاسیون مفاصل، بیماری است که در نتیجه ساییدگی غضروف بین استخوان ها ایجاد می شود. در نتیجه سایش، سطح غضروف خراب می شود و مقدار مایع مفصلی که غضروف را تغذیه می کند کاهش می یابد. برای جبران این تلفات می توان داروهای حاوی هیالورونیک اسید را به مفصل تزریق کرد و تا حدی آسیب غضروف را ترمیم کرد. این داروها که معمولا از شانه خروس تهیه می شوند و یا به صورت مصنوعی به دست می آیند، سه بار پشت سر هم در فواصل یک هفته ای مصرف می شوند و هر ۶ ماه یکبار می توان آن را تکرار کرد. این شکلی است که بیماران ترجیح می دهند زیرا می توان آن را همراه با سایر روش های درمانی استفاده کرد. در اینجا نیز باید به شرایطی که در تزریق کورتیزون وجود دارد توجه کرد. باید توسط پزشک متخصص و مجرب در این زمینه انجام شود و از عدم وجود التهاب در مفصل اطمینان حاصل شود.

گاهی اوقات می توان تزریق را فقط برای برداشتن مایع اضافی مفصل بدون دادن هیچ دارویی انجام داد. هدف از این روش درمانی که سوراخ مفصل نامیده می شود، تسکین مفصل با تخلیه مایع مفصلی است که در اثر ضربه یا بیماری های روماتیسمی افزایش می یابد و مواد مضر تجمع یافته در این مایع را از محیط خارج می کند. این روش باید توسط پزشک مجرب و در شرایط استریل انجام شود و بیمار پس از تزریق باید پیگیری شود. در موارد مشکوک، مایع مفصلی گرفته شده برای تجزیه و تحلیل فرستاده می شود و بررسی می شود که آیا التهاب در آن وجود دارد یا خیر. در شرایط عادی، این روش نباید بدون افزایش بیش از حد مایع مفصلی که برای مفصل حیاتی است، انجام شود. در غیر این صورت ضرر بیشتر از فایده خواهد بود. بنابراین، دانش و تجربه پزشکی که در مورد این روش تصمیم می گیرد بسیار مهم است.

به غیر از روش های تزریق دارویی، روش درمانی دیگری نیز وجود دارد که با وارد کردن سوزن در نقاط دردناک بدون هیچ دارویی انجام می شود. در این روش که «درمانی با سوزن خشک» نامیده می‌شود، بدون دادن هیچ دارویی، سوزن‌ها را در ناحیه دردناک گذاشته و از آن خارج می‌کنند. هدف کاهش حساسیت انتهای عصبی دردناک در آن ناحیه و جلوگیری از انتقال درد است. این روش درمانی که مشابه درمان طب سوزنی است که هزاران سال است با موفقیت در خاور دور مورد استفاده قرار می گیرد، در سال های اخیر در کشورهای غربی بسیار رایج شده است. هیچ عارضه ای به دلیل داروها وجود ندارد مگر اینکه دارو تزریق شود. استفاده از آن همراه با سایر درمان ها و روش های فیزیوتراپی ضرری ندارد. این یک روش درمانی است که در درمان فیبرومیالژیا، فتق کمر و گردن، اسپاسم دردناک عضلانی و بیماری های دردناک مفصلی موثر است.

روش درمانی مشابه دیگر مزوتراپی است. این یک روش درمانی است که با تزریق مقادیر کمی از مواد بی حس کننده موضعی به بدن در نقاط خاصی با سرنگ هایی با نوک کوچک انجام می شود. از آنجایی که میزان مصرف دارو بسیار کم است، عوارض جانبی مربوط به دارو مشاهده نمی شود. در حین استفاده باید شرایط استریل رعایت شود و باید در مناطقی که مشکوک به التهاب هستند و نزدیک زخم های باز استفاده شود.

بیشتربدانید:تزریقات در شهرک غربتزریقات در سعادت آبادتزریقات در تهرانتزریقات در غرب تهرانتزریقات در منزلتزریقات در منزل زعفرانیهتزریقات نیاورانتزریقات در منزل ولنجک

یکی دیگر از روش های درمانی تزریقی، مشابه مزوتراپی، اما با استفاده از محلول دکستروز به جای بی حس کننده های موضعی، «پرولوتراپی» است. این شکل از درمان که در اطراف ناحیه دردناک با سرنگ‌هایی با نوک کوچک اعمال می‌شود، باید توسط پزشکان مجرب نیز انجام شود. شایع ترین شرایطی که برای آن استفاده می شود شرایط دردناکی مانند بیماری های روماتیسمی مزمن، درد کمر و گردن، اسپاسم عضلانی و فیبرومیالژیا است.

تزریقات در غرب تهران

تزریق عضلانی دارو را به بافت عضلانی می رساند. به ویژه، باعث جذب سریع دارو می شود. پنج ماهیچه مختلف وجود دارد که می توان این تزریق عضلانی را در آنها انجام داد.

به طور کلی، در بزرگسالان، عضله دلتوئید ترجیح داده می شود، در حالی که برعکس، در کودکان خردسال زیر سه سال، مراقب ترجیح می دهد از ران به عنوان محل تزریق استفاده کند.

“بی از دست دادن شجاعت، بیست بار در ماشین بافندگی، کار خود را تحویل دهید.” این نقل قول از نیکلاس بویلئو، مرد بزرگ ادب قرن هفدهم، باید توسط همه پرستاران هنگام انجام تزریق عضلانی در نظر گرفته شود: یک حرکت مکرر در عمل، اما باید در اینجا مورد توجه قرار گیرد. اثرات نامطلوبی که ممکن است با آن همراه باشد.

 

تزریق عضلانی چیست؟

تزریق عضلانی روشی است که برای تزریق دارو به بافت عضلانی عمیق، زیر بافت زیر جلدی، یعنی در زیر پوست، با استفاده از سرنگ و سوزن انجام می شود.

بنابراین، به لطف عروقی شدن قابل توجه بافت عضلانی، جذب دارو سریع خواهد بود.

 

تزریق عضلانی در کجا انجام می شود؟

انتخاب محل تزریق با توجه به معیارهای مختلف، به ویژه سن و همچنین شرایط فیزیکی بیمار انجام می شود. همچنین لازم است که ماهیچه های مختلف ممکن را به درستی شناسایی کنید. علاوه بر این، در صورت تکرار مکرر تزریق، لازم است که محل تزریق را جایگزین کنید.

در واقع، پنج محل ممکن برای تزریق عضلانی وجود دارد که مربوط به عضلات بسیار عروقی است، اما همچنین از نظر ظاهری حجیم و دسترسی آسان است:

عضله گلوتئوس قدامی (یعنی در سطح باسن)؛

عضله گلوتئوس خلفی (باسن)؛

عضله دلتوئید (بنابراین در سطح شانه)؛

عضله عرضی جانبی ران (که مربوط به جنبه جانبی ران است)؛

عضله راست ران (جنبه قدامی ران).

در واقع، در کودکان زیر سه سال، بهتر است از ران به عنوان محل تزریق استفاده شود، در حالی که در بزرگسالان، بیشتر از شانه استفاده می شود.

 

چرا تزریق عضلانی انجام شود؟

از تزریق عضلانی استفاده می شود، زیرا باعث جذب سریع دارو می شود.

دسته های مختلفی از داروها را می توان به صورت عضلانی تزریق کرد، از جمله واکسن ها، آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد التهاب.

 

این عملیات چگونه انجام می شود؟

دوره تزریق عضلانی شامل مراحل زیر است:

اول از همه، شما باید دستان خود را با محلول یا ژل هیدروالکلی ضد عفونی کنید.

سپس محل تزریق باید با کمپرس استریل ضد عفونی شود. آغشته به ضد عفونی کننده است. سپس بگذارید سی ثانیه خشک شود. این زمان خشک شدن مهم است: از نفوذ ضد عفونی کننده به بافت ها در زمان تزریق جلوگیری می کند که می تواند باعث تحریک موضعی شود.

درپوش سوزن باید برداشته شود و باید مراقب بود که سوزن عاری از محصولی باشد که باید تزریق شود.

مراقب باشید، وجود دارو روی سوزن می تواند باعث ایجاد درد در هنگام عبور سوزن از بافت زیر جلدی شود.

در واقع، مفید بودن ضدعفونی پوست برای بیمار و همچنین پوشیدن دستکش برای مراقب ضروری به نظر نمی رسد: بهترین کار این است که به سادگی با آب، صابون یا اصطکاک هیدرولیکی شسته شود.

 

چگونه تزریق عضلانی انجام دهیم؟

سپس دو نوع تزریق وجود دارد:

یا به اصطلاح تزریق کلاسیک. ابتدا پوست اطراف محل تزریق را با استفاده از دست غیر غالب بکشید و سرنگ را بین انگشت شست و اشاره نگه دارید و سریع سوزن را با زاویه ۹۰ درجه وارد پوست کنید تا یک سانتی متر از سوزن بیرون بماند.

یا تزریق “Z”. این شامل کشش پوست تقریباً ۲.۵ سانتی‌متر به پهلو، با کناره دست غیر غالب است، سپس سرنگ را بین انگشت شست و سبابه نگه می‌دارد و سوزن را به سرعت با زاویه ۹۰ درجه در پوست فرو می‌کند تا یک سانتی‌متر از دست. سوزن بیرون می ماند

سپس باید آسپیراسیون انجام شود و اگر با بیرون کشیدن پیستون به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه:

خون آسپیره نمی شود: پس از آن می توان دارو را به آرامی و با سرعت ۱ میلی لیتر در ۱۰ ثانیه تزریق کرد.

اگر خون وجود دارد: سوزن را به طور کامل خارج کنید، آن را جایگزین کنید و درمان را دوباره شروع کنید.

در واقع این عمل آسپیراسیون فقط در سطح ناحیه گلوتئال خلفی ضروری است، در صورت تزریق در سطح چهار محل دیگر بی فایده است.

 

مراحل زیر شامل:

۱۰ ثانیه صبر کنید تا دارو در بافت عضلانی پخش شود.

سوزن نصب شده روی سرنگ را با حفظ زاویه ورود آن به سرعت خارج کنید.

فورا سوزن نصب شده روی سرنگ را در جمع کننده اشیاء شارپ شارپ (OPCT) دور بیندازید.

پوست کشیده یا کشیده شده توسط دست غیر غالب را رها کنید.

فشار ملایمی را با کمپرس استریل خشک به محل تزریق وارد کنید مراقب باشید ماساژ ندهید.

در صورت لزوم از گچ استفاده کنید؛

دست آنها را ضد عفونی کنید

 

بعد از این ژست چه نتیجه ای حاصل می شود؟

لازم است عدم وجود حساسیت به دارو و همچنین عدم وجود واکنش غیرمنتظره پس از تجویز محصول بررسی شود.

نتیجه باید تزریق کامل محصول به درستی و بدون هیچ گونه عوارضی باشد. بنابراین مولکول تزریق شده به درمان بیمار کمک می کند.

 

عوارض تزریق عضلانی چیست؟

موارد منع مصرف

موارد منع مصرف برای تزریق عضلانی وجود دارد، به عنوان مثال در مواردی که نباید انجام شود، از جمله:

اختلال در انعقاد؛

بافت ملتهب، ادم یا تحریک شده؛

پوست با خال، خال مادرزادی، اسکار یا سایر ضایعات؛

محلی که اخیراً برای تزریق عضلانی استفاده شده است.

اثرات جانبی

در نهایت، خطرات یا عوارض جانبی احتمالی پس از تزریق عضلانی در اینجا آمده است:

بیشتربدانید:تزریقات در منزل شمال شرق تهرانتزریقات در منزل زعفرانیهتزریقات در منزل ولنجک –اعزام پزشک به منزل شبانه روزی

تحریک موضعی؛

درد در محل تزریق: درد به پارامترهای مختلفی مانند اندازه سوزن، ماهیت و حجم داروی تزریق شده، محل تزریق، نگرانی بستگی دارد.

انقباض عضلانی؛

ناراحتی واگ پس از تزریق

در نهایت، مروری که رویدادهای محل تزریق مرتبط با واکسن را پس از تزریق عضلانی عضله دلتوئید تجزیه و تحلیل می‌کند، سه گروه از عوارض جانبی را فهرست می‌کند: آسیب عصب محیطی، آسیب اسکلتی عضلانی و واکنش‌های پوستی.

در مجموع، کاری که در JAMA در سال ۱۹۷۸ منتشر شد، مربوط به کمی بیش از ۱۲۰۰۰ بیمار بستری در بیمارستان بود که هر کدام حداقل یک تزریق عضلانی دریافت کرده بودند، سپس ۰.۴٪ عوارض موضعی را گزارش کردند.

توصیه‌های توافقی، یا آنهایی که مبتنی بر ملاحظات آناتومیکی هستند، پیشنهادات معقول را برای محدود کردن خطر عوارض جانبی مخصوص مسیر داخل عضلانی ممکن می‌سازند.

در این میان، به نقل از ماهنامه Prescrire در سال ۲۰۱۰: از ربع فوقانی بیرونی و یک سوم قدامی ران خودداری کنید: اولی به دلیل ضایعات عصب سیاتیک که در معرض آن قرار می گیرد، دوم به این دلیل که عوارض آن بیشتر خواهد بود. دردناک

نارسایی مزمن وریدی خود را با سیگنال های خاصی نشان می دهد. رگهای عنکبوتی، وریدهای مشبک، واریس و ادم در پاها از جمله اولین علائم نارسایی مزمن وریدی هستند. بنابراین، علل نارسایی مزمن وریدی چیست؟ بیایید نگاهی دقیق تر به اینها بیندازیم.

 

علل نارسایی مزمن وریدی چیست؟

در بین علل نارسایی مزمن وریدی، اولین چیزی که با آن مواجه می شویم، عدم کارکرد قسمت های ساق پا است. عموماً عضله ساق پا در عصر هنگام استراحت یا جلوی تلویزیون فعال نیست. در چنین مواردی، نارسایی و کم تحرکی ماهیچه ساق پا با هم همراه می شوند. سپس دریچه های مشکل دار باعث نارسایی مزمن وریدی می شوند.

 

از سوی دیگر، یکی دیگر از عوامل بروز نارسایی مزمن وریدی، افزایش فشار خون در سیاهرگ ها است. به طور کلی، ترومبوز ورید عمقی زمانی رخ می دهد که لخته هایی در وریدهای پا ایجاد می شود و باعث خراب شدن دریچه ها می شود. علاوه بر این، علاوه بر خراب شدن دریچه ها، در صورت مسدود شدن جریان خون یا از دست دادن عملکرد دریچه ها به دلایلی، ممکن است نارسایی مزمن وریدی رخ دهد.

 

نارسایی مزمن وریدی که باعث ایجاد تصاویر نامطلوب در پاها می شود، شامل برخی از عوامل خطر است. این عوامل خطر عبارتند از: سن بالا، جنسیت زن، استعداد ژنتیکی برای تشکیل لخته، سیگار کشیدن، بارداری، ایستادن طولانی مدت، چاقی، انسداد وریدی و نارسایی وریدی در خانواده یا بستگان. علاوه بر این، سبک زندگی تنبل نیز یکی از عواملی است که در بروز نارسایی مزمن وریدی نقش دارد.

 

 

تزریق برای کمردرد

روش‌های تزریقی مداخله‌ای که در درمان کمردرد مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای چهل سال است که با فراوانی روزافزونی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. متخصصین پلی کلینیک درد بیمارستان مموریال در مورد روش های تزریق اپیدورال و ترانس فورامینال که متداول ترین روش ها در بین این روش ها هستند که با پیشرفت تکنولوژی توسعه یافته اند، اطلاعاتی ارائه کردند.

 

روش های مختلف تزریقی مورد استفاده در کمردرد، تسکین سریع و کامل بسیاری از بیماری های دردناک کمر را فراهم می کند. این تزریق‌ها معمولاً شامل افرادی می‌شود که از داروهای مختلفی برای کمردرد استفاده کرده‌اند و هیچ فایده‌ای نداشتند. همچنین برای بیمارانی که با روش های فیزیوتراپی به تسکین درد کافی دست نیافته اند و نیازی به مداخله جراحی ندارند نیز استفاده می شود. اگرچه این تزریق ها برای از بین بردن درد استفاده می شوند، اما برای آشکار کردن منبع درد نیز مفید هستند.

 

تکنیک های تزریق چگونه درد را کاهش می دهند؟

تزریق برای تسکین درد بسیار موثرتر از داروهای خوراکی یا تزریق داخل ران یا لگن است. زیرا داروهایی که با این روش ها تجویز می شوند در سراسر بدن توزیع نمی شوند بلکه مستقیماً به نواحی آناتومیکی که باعث درد می شوند تحویل داده می شوند. داروهای استروئیدی که در ناحیه دردناک اعمال می‌شوند، التهاب را در منبع درد با اثرات ضد التهابی قوی خود از بین می‌برند. علاوه بر این، با استفاده از چنین داروهایی، به عنوان مثال، در موارد فتق دیسک، ادم اطراف فتق کاهش می یابد و ناحیه آسیب دیده تسکین می یابد.

 

چگونه از تزریق در تشخیص کمردرد استفاده می شود؟

تزریق را می توان به صورت تشخیصی برای تعیین منبع کمردرد انجام داد. در صورتی که علت درد از طریق معاینه فیزیکی و روش های تصویربرداری به طور کامل مشخص نشود، می توان از تزریق های مختلف استفاده کرد تا مشخص شود که درد از کدام ساختار کمر منشا می گیرد. برای این منظور، بی حسی موضعی (داروی مورد نظر) به ساختارهای مختلف در ناحیه کمر تزریق می شود.

 

چه تزریقاتی برای درمان کمردرد استفاده می شود؟

تزریقاتی که ما اغلب استفاده می کنیم عبارتند از: * تزریق اپیدورال و ترانس فوامینال * بلوک های ریشه عصبی * تزریق مفصل فاست * تزریق مفصل ساکروایلیاک.

 

از کدام یک از روش ها بیشتر استفاده می کنید؟

روش تزریقی که ما بیشتر در درمان کمردرد استفاده می کنیم، تزریق اپیدورال و ترانس فوامینال است، همانطور که در تمام دنیا وجود دارد. تزریق اپیدورال تزریق داروهایی با اثرات ضد التهابی قوی در کانال نخاعی است. این روشی است که بیش از ۴۰ سال است که در سراسر جهان در درمان انواع دردهای مربوط به ستون فقرات مورد استفاده قرار می گیرد و نتایج خوبی به همراه دارد و عوارض جانبی بسیار کمی دارد.

 

تزریق اپیدورال و ترانس فوامینال برای چه کسانی قابل اعمال است؟

تزریق بیشتر برای بیماران مبتلا به فتق دیسک انجام می شود. هدف در اینجا از بین بردن ادم در ناحیه ای که فتق دیسک شروع می شود یا تحت تاثیر قرار می گیرد و کاهش التهاب اطراف دیسک و فشرده سازی احتمالی ریشه عصبی است. این روش به دلیل کم خطر بودن و عدم پتانسیل عوارض جانبی قابل توجه، روشی رایج است. به خصوص برای دردهای مربوط به کمر و ساق پا که با روش‌های محافظه‌کارانه مانند دارو، ورزش و فیزیوتراپی قابل تسکین نیستند، ترجیح داده می‌شود. همین روش برای فتق مهره های گردن و پشت و همچنین کمر اعمال می شود. در اکثر بیمارانی که تحت عمل قرار می گیرند، درد به طور کامل از بین می رود. در تعداد کمی از بیماران که نمی توانند به بهبودی دست یابند، این روش می تواند تکرار شود. به طور کلی پذیرفته شده است که این روش را می توان ۳ بار در عرض چند ماه انجام داد.

بیشتربدانید:اعزام پزشک به منزل شبانه روزیاعزام پزشک شمال تهرانخدمات پزشکی در تهرانهزینه پزشک در منزل تهرانویزیت دکتر در منزلاعزام پزشک به منزل

فرآیند چگونه اجرا می شود؟

بیمار ما، جایی که این روش انجام خواهد شد، به یک اتاق مداخله خصوصی منتقل می شود. تزریق با کمک یک روش تصویربرداری خاص به نام فلوروسکوپی، یعنی با مشاهده ناحیه عمل انجام می شود. قبل از تزریق، بی حسی موضعی در ناحیه مداخله اعمال می شود تا اطمینان حاصل شود که بیمار در طول عمل احساس درد نمی کند. پس از انجام عمل که حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد، بیمار خود را به اتاق او می بریم. بعد از ۳-۴ ساعت استراحت او را به خانه می فرستیم.

1 2 3 40