خرید کپسول اکسیژن

کپسول اکسیژن

کپسول اکسیژن

اهمیت و ضرورت کپسول اکسیژن

یکی از پراهمیت ترین وسایلی که هم خریدش برای بیمارستان ها و هم برای  خانه ها واجب و ضروری می باشد، خرید کپسول اکسیژن می باشد. در کپسول اکسیژن، اکسیژن ذخیره شده و به واسطه لوله هایی به فرد بیمار رسانده می شود. آنچه که در مورد کپسول اکسیژن، مهم به نظر می رسد این است که عملکرد آن مورد تأیید باشد و قابل اطمینان باشد. چون عملکرد کپسول های اکسیژن با زندگی و مرگ بیماران ارتباط تنگاتنگی دارد، زیرا اگر این کپسول های اکسیژن عملکرد خوبی نداشته باشند، جان بیمار به خطر خواهد افتاد.

کپسول اکسیژن

کپسول اکسیژن یک ابزاری می باشد که اکسیژن را به بدن بیماری که از کمبود اکسیزن در بدنش رنج می برد می رساند. در کپسول اکسیژن، معادل ۲۰۰ اتمسفر و با فشار بالا متراکم می گردد. تراکم اکسیژن در کپسول اکسیژن، معادل ۸۸ درصد می باشد. کپسول های اکسیژن با توجه به عملکردشان می توانند، بزرگ باشند و غیر قابل حمل یا قابل حمل باشند. بیماری هایی که بیشتر از سایر بیماری ها فرد را دچار کمبود اکسیژن می کند و او را نیازمند استفاده از کپسول اکسیژن می کند، عبارت اند از: بیماری های قلبی، آسم، بیماری های ریوی و مسمومیت با گاز .

 

 

تانکر کپسول اکسیژن از چه جنسی است؟

دو نوع تانکر برای ایجاد تانکر کپسول اکسیژن به کار می رود که عبارت اند از: یک نوع کپسول وجود دارد که از جنس چدن یا آهن هستند و یک نوع نیز از جنس آلومینیوم می باشد. اکثر کپسول ها به رنگ سفید می باشد ولی در تانکرهای آلومینیومی از رنگ نقره ای هم استفاده می شود اما برخی از آن ها نیز سبز رنگ می باشند. در ایران هم کپسول اکسیژن یک بار مصرف و چند بار مصرف ساخته می شود. کپسول های یک بار مصرف به اندازه ی یک حشره کش هستند. در حالی که چند بار مصرف ها لیترهای ۳، ۵ و ۱۰ را شامل می شوند.

موارد مربوط به خرید کپسول اکسیژن

موقع خرید و اجاره کپسول اکسیژن، باید دقت زیادی به خرج داد. زیرا مقدار اکسیژنی که توسط کپسول اکسیژن ساخته می شود و نیز عملکرد صحیح آن مهم می باشد. امکان دارد که در بعضی از کپسول های اکسیژن مقدار اکسیژن خالصی که می سازند خیلی بالا نمایش می دهند که این موضوع در صحنه ی عمل امکان ندارد. در جوامع صنعتی تر اغلب پس از ۹۰ تا ۹۹ یک عدد دیگر را به طور اعشار نمایش می دهند. این نکته این را نشان می دهد که خالص بودن اکسیژن در هیچ زمانی ۱۰۰ نمی شود. در موقع خرید نیز اینکه قسمت های مختلف کپسول اکسیژن سالم باشد، مهم به نظر می رسد.

تماس با موسسه پزشکی و پرستاری مهرآوران و ثبت خرید و یا اجاره کپسول اکسیژن 

چگونگی استفاده ی صحیح از کپسول اکسیژن
برای اینکه به طور درست از کپسول اکسیژن استفاده شود، باید ابتدا مشخص کرد که یک بیمار در روز چه میزان باید اکسیژن استفاده کند و نیز باید مقدار ظرفیت اکسیژن مورد نیاز فرد بر اساس لیتر در دقیقه باید با وسواس زیاد برای فرد آماده گردد. صحیح ترین روش استفاده به این صورت است که، بعد از اینکه مقدار استفاده مشخص گردید، فشار بیرونی را بر روی ۵/۴ قرار می گیرد تا فشار تنفس کمی داخل بدن بیمار می گردد. در اثر این عمل ریه فرد فعالیت خود را شروع می کند و تنبل نمی گردد.
کپسول اکسیژن یک محیط پرفشار است که اجازه می دهد تا اکسیژن سطح مولکولی در خون شما حل شود. این باعث افزایش متابولیسم می شود و سلول های بدن زنده می شوند. استفاده از کپسول اکسیژن همراه با دستگاه کلاژن توصیه می شود.

مزایای اصلی استفاده از کپسول اکسیژن

۱-بهبودی از خستگی
۲-کمبود خواب
۳-بهبودی از خماری
۴-بهبود حدت بینایی
۵-بهبودی پس از شرکت در ورزش و ورزش
۶-زیبایی
۷-رژیم غذایی
۸-جوان سازی

کپسول اکسیژن با مهار رشد ویروس هرپس سیمپلکس، کار می کند. عمل در چرخه اسید تری کربوکسیلیک در سطح آلفا کتوگلوتارات. تسهیل تشکیل شبکیه مورد نیاز برای نور کم و دید رنگی؛ مسدود کردن آسیب ناشی از رادیکال های آزاد در نتیجه زخم ها را بهبود می بخشد. کند کردن فرآیندهایی که به سلول ها آسیب می رساند. فعال سازی آنزیم ها و متابولیسم کربوهیدرات ها؛ رادیکال های آزاد را خنثی می کند و همچنین در واکنش های ردوکس حیاتی بدن شرکت می کند. به عنوان یک آنتی اکسیدان برای محافظت از سلول ها در برابر آسیب عمل می کند.

اطلاعات دقیق در مورد کپسول اکسیژن

اطلاعات دقیق مربوط به موارد استفاده، ترکیب، دوز، عوارض جانبی و بررسی های کپسول اکسیژن در زیر فهرست شده است.
کپسول اکسیژن برای درمان، کنترل، پیشگیری و بهبود بیماری ها، شرایط و علائم زیر استفاده می شود:
-مشکلات چشمی
-درد قفسه سینه
-تولید گلبول قرمز
-آرتروز
-سفالالژیا
-عفونت پوست
-برای شستشوی چشم و گوش

اثرات جانبی

در زیر لیستی از عوارض جانبی احتمالی وجود دارد که ممکن است از تمام مواد تشکیل دهنده کپسول اکسیژن رخ دهد. این یک لیست جامع نیست. این عوارض ممکن است، اما همیشه رخ نمی دهد. برخی از عوارض جانبی ممکن است نادر اما جدی باشند. در صورت مشاهده هر یک از عوارض جانبی زیر، به خصوص اگر از بین نرفتند، با پزشک خود مشورت کنید.
۱-حالت تهوع
۲-ناراحتی معده
۳-سوزش سردل
۴-تب
۵-لرز
۶-گلو درد
۷-خستگی غیرمعمول
اگر متوجه عوارض جانبی دیگری شدید که در بالا ذکر نشده است، برای مشاوره پزشکی با پزشک خود تماس بگیرید. همچنین ممکن است عوارض جانبی را به اداره غذا و داروی محلی خود گزارش دهید.

موارد احتیاط
قبل از استفاده از کپسول اکسیژن، پزشک خود را در مورد لیست فعلی داروها، محصولات بدون نسخه (مانند ویتامین ها، مکمل های گیاهی و غیره)، آلرژی ها، بیماری های از قبل موجود و شرایط فعلی سلامتی خود (مانند بارداری، جراحی آینده و غیره) مطلع کنید.