خدمات ICU در تهران

خدمات ICU در تهران

واحد مراقبت های ویژه (ICU) چیست؟
مراقبت های ویژه به درمان های تخصصی گفته می شود که برای بیمارانی که به شدت بدحال هستند و نیاز به مراقبت های پزشکی مهم دارند ، انجام می شود.
خدمات ICU در تهران مراقبت های حیاتی و پشتیبانی زندگی را برای بیماران مبتلا به بیماری شدید و مجروح ارائه می دهد.
در ICU از چه کسی مراقبت می شود؟
بیماران ممکن است پس از عمل جراحی ، پذیرش غیر منتظره پس از تصادف یا بستری شدن به دلیل وخامت ناگهانی و بحرانی سلامت خود را از دست داده باشند.
خدمات ICU در تهران چند رشته ای هستند که متشکل از پرستاران مراقبت ویژه بسیار ماهر ، پزشکان و متخصصانی هستند که در ارائه مراقبت های ویژه برای بیماران با انواع شرایط پزشکی ، جراحی و ضربه آموزش دیده اند.

برخی خدمات ICU در تهران در ارائه مراقبت از شرایط خاص سلامتی یا آسیب ها تخصص دارند ، از جمله:

ضربه بزرگ
سوختگی شدید
نارسایی تنفسی
پیوند عضو
جراحی پیچیده ستون فقرات
جراحی قلب

ICU یکی از محیط های عملیاتی بسیار مهم در بیمارستان است. هر ICU در بیمارستان دارای محیط متفاوتی است که نشان دهنده اقدامات پزشکی و جراحی تخصصی آن ها است.
بیشتر ICU ها مناطق استریل نسبتاً وسیعی هستند که دارای غلظت بالایی از تجهیزات تخصصی ، فنی و نظارتی برای مراقبت از بیماران وخیم هستند.
از آنجا که بیماران مراقبت های ویژه در برابر عفونت بسیار آسیب پذیر هستند ، مهم است که بازدیدکنندگان قبل از ورود به بخش مراقبت های ویژه دست خود را بشویند تا از انتقال عفونت جلوگیری شود.

 

چرا از راه اندازی ICU در خانه استفاده می کنیم؟

در برخی موارد بسیار بحرانی ، بیمار باید به مدت طولانی تحت مراقبت های ویژه قرار گیرد. این می تواند از نظر روحی ، عاطفی و مالی برای بیمار و همچنین کل خانواده سخت باشد. در چنین مواردی ، راه اندازی ICU را می توان در خانه ترتیب داد تا بیمار با عزیزانش در محیطی آشنا باشد همه این ها به درمان کمک کند. ماندن طولانی مدت در بیمارستان می تواند به پس اندازهای مالی آن ها آسیب برساند و گاهی اوقات بیماران نیز از محیط بیمارستان بیزار می شوند. راه اندازی ICU در خانه می تواند در چنین مواردی کمک کند.

راه اندازی ICU در خانه عمدتا شامل موارد زیر است:
تجهیزات پزشکی: راه اندازی ICU در خانه نیاز به تجهیزات پزشکی بسیار پیشرفته و حیاتی مانند دستگاه تنفس ، پارا مانیتور ، مانیتورهای کنار تخت ICU ، لوله تراشه ، پمپ تزریق داخل وریدی ، سیلندر اکسیژن ، دستگاه ساکشن ، تشک آلفا ، نبولایزر ، پمپ DVT ، دستگاه ادراری داخلی دارد. کاتتر ، کیسه احیا ، دستگاه های فشرده سازی متوالی ، لوله های بینی و معده و غیره برای اینکه این دستگاه ها به طور یکپارچه کار کنند ، مهم است که منبع تغذیه مداوم در خانه یا یک پشتیبان قوی از ژنراتور وجود داشته باشد.

پرستار مراقبت های ویژه: پرستاری مهمترین جنبه راه اندازی ICU در خانه است. بیماران ICU به طور کلی تمایل به رعایت نکردن دارند و همچنین از بسیاری جهات درمانده هستند ، بنابراین پرسنل پرستاری بسیار آموزش دیده ، ملایم و منظم برای راه اندازی ICU در خانه ضروری است. بسته به وضعیت بیمار ، کارکنان پرستاری می توانند وظایف مختلفی را بر عهده داشته باشند. آن ها به طور کلی مسئول نیازهای پزشکی روزانه بیمار مانند دادن دارو ، مشورت با پزشک ، تزریق ، پیگیری پیشرفت روزانه و رسیدگی به کلیه تجهیزات پزشکی با نهایت دقت هستند. کادر پرستاری حمایتی می تواند به بهبود سریع بیمار کمک کند.
مدیریت زخم بستر: تخت هایی که در خانه استفاده می کنیم مناسب پرستاری از بیمار ICU در خانه نیست. انواع مختلفی از تخت های ICU موجود است و تخت ICU که در خانه استفاده می شود بستگی به وضعیت بیمار دارد. تخت هایی با روکش های مخصوص ، ماسه ، ژل و تشک های بادی وجود دارد. سپس تخت هایی برای قرار دادن بیماران چاقی ، تخت هایی برای زخم های وسیع ، تخت هایی برای بی حرکتی و کشش ستون فقرات و تخت هایی وجود دارد که بیماران را بطور کامل می چرخاند. یکی از دلایل اصلی نگرانی در صورت نگهداری بیمار ICU در خانه این است که ممکن است دچار زخم بستر شوند. در صورت عدم توجه ، زخم بستر می تواند منجر به عفونت شدید برای بیمار شده و روند بهبودی وی را مختل کند. مدیریت صحیح بستر با استفاده از تشک آلفا مورد نیاز است و پانسمان باید ۲-۳ بار در روز تعویض شود.
فیزیوتراپی: این جنبه بستگی به وضعیت و تحرک بیمار دارد. حتی در مورد بیماران بسیار غیرفعال ، فیزیوتراپی مورد نیاز است تا بتوانند با هر حرکت حداقلی قادر به انجام آن باشند. فیزیوتراپی به بهبود تحرک بدن کمک می کند.
در صورت راه اندازی ICU در خانه نکاتی را باید در نظر داشت؟
• اطمینان حاصل کنید که منبع تغذیه مداوم برای تجهیزات حیاتی وجود دارد. همچنین باید پشتیبان قدرت نیز موجود باشد.
• در همه حال از وضعیت بیمار آگاه باشید و در صورت نیاز به مشاوره با پزشک به دنبال علائم آن باشید.
• اتاقی که بیمار و مرکز مراقبت های ویژه در آن قرار دارد باید حداقل دو بار در روز تمیز شود و همچنین بهداشت مناسب باید همیشه توسط خانواده و دوستان ملاقات کننده رعایت شود.