0
تعرفه خدمات پزشکی در منزل

تزریقات در منزل

تزریقات یکی از شیوه های رایج در تجویز داروها و اجرای نمونه گیری ها می باشد که در صورت رعایت نکردن استانداردهای ایمنی، خطراتی را برای هر دو طرف دارد. انجام هرگونه خدمات تزریقات در رعایت استاندارهای ایمنی توسط مهرآوران نوین. جهت دریافت خدمات تزریق در منزل با شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید. ارسال نیرو تزریق به تمام نقاط تهران.

بر اساس تحقیقات بعمل آمده سالانه حدود ۱۶ بیلیون تزریق در کشورهای در حال توسعه انجام میشود که حداقل ۵۰ درصد آن غیرایمن می باشد. خطر تزریقات غیر ایمن یک تهدید جدی است و استفاده نامناسب از سرنگها و سوزن ها می تواند باعث انتقال عفونت و تهدید زندگی گردد. برای مثال هپاتیت C و B HIV می توانند در اثر تزریق غیر ایمن منتقل گردد. تهیه امکانات و شرایط کافی برای اجرای سیاست مربوط به تزریقات ضروری بوده و بایستی:۱- تمام وسایل مورد نیاز مناسب از قبیل سرنگها، سر سوز نها، جعبه ها و …… همواره فراهم باشد.۲- بایستی سیستم تهیه وسایل مورد نظر طوری طراحی شود که همواره این وسایل در دسترس باشد.۳- سرنگهای یکبار مصرف در سایزهای مختلف بایستی به میزان حداقل مصرف یک ماه موجود باشد.۴- تهیه جعبه های ایمنی مخصوص دفع اشیاء تیز و برنده به تعداد کافی برای تمام واحدها تهیه گردد.کارشناسان مهرآوران نوین با رعایت کامل استانداردهای بین الملی تزریقات در منزل در سعادت آباد را برای بیمار انجام می دهند.
مرکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری مهروران نوین مفتخر است که بیش از یک دهه با اخذ مجوز رسمی از معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با انگیزه ارتقاء سطح سلامت عمومی، گامی بزرگ در جهت ارایه خدمات پزشکی، پرستاری و درمانی بردارد.
این مرکز به صورت شبانه روزی و در تمام ایام سال آماده ارائه خدمات به همشهریان عزیز می باشد.
خدمات پرستاری موسسه مهرآوران نوین جایگزینی مناسب برای درمان در بیمارستان است بسیاری از خدماتی که در بیمارستان ارائه می شود ، در منزل هم قابل انجام است.
درمان در منزل موسسه مهرآوران نوین با اعزام پزشک ، پرستار ، بهیار ، کمک بهیار ، کودک یار ، مراقب ، فیزیوتراپ و ماساژور به منزل این امکان را به بیمار می دهد که در محیطی راحت تر ، کم هزینه تر و دور از عفونت های بیمارستانی بهبود یابد و خانواده را آموزش می دهد تا نقش فعالتری در درمان بیمار ایفا کنند.
تنها با یک تماس، بهترین نیروها ومراقبین مهرآوران نوین ، در کمترین زمان در خدمت شما هستند.

انجام کلیه خدمات پزشکی و تزریقات و خدمات امور بیماران کرونا وتزریق رمدسیور و….
توسط نرس با تجربه و ICUکار

چگونه خدمات تزریق را در خانه برنامه ریزی کنیم؟

خدمات تزریق در منزل شما می توانید با خیالی آسوده و بدون مشکل از پرستاران مجرب تزریقات را در منزل دریافت نمایید. به نظر می رسد تزریق هایی که بسیاری از ما در درمان های خود در هنگام بیماری انجام می دهیم، علاقه ای به استفاده مجدد از آنها نداریم. ما حتی کمی نگران هستیم، اما ادامه درمان ها با تزریق نتایج سریع تری در بهبود بیماری نشان می دهد.

 

فرآیند تزریق یک فرآیند ساده و آسان است، اما کاری است که به تنهایی نمی توانیم انجام دهیم. با این روش ساده نیازی نیست صبح و عصر به بیمارستان بروید. در شرایط سخت، نیازی نیست که عزیزانتان را بیرون از درب بیمارستان منتظر نگه دارید یا آشنایان یا اقوامتان شما را بیدار کنند و با پرستارتان تماس بگیرند. شما می توانید از خدمات تزریق در منزل بهره مند شوید.

 

خدمات تزریق خانگی چیست؟

فرآیند تزریق دارویی که توسط پزشک بیمار تجویز می شود به صورت عضلانی، زیر جلدی یا داخل وریدی به بدن بیمار بسته به شکل دارو، تزریق نامیده می شود. کلیه خدمات تزریق از تزریق انسولین تا تجویز داروهای شیمی درمانی به سادگی، بدون درد و روان در محیط منزل توسط پرستاران مجرب و آموزش دیده انجام می شود.

 

چه کسی خدمات تزریق را در خانه ارائه می دهد؟

خدمات تزریق در منزل توسط پرستاران مجرب و مجرب پذیرفته شده در منزل و با رعایت مراحل مکتوب مراقبت های پزشکی و خدمات پرستاری در منزل ارائه می شود. با خدمات درمانی ارائه شده در کشور ما، تنها مراکز پلی کلینیک دارای مجوز از وزارت بهداشت حق ورود به منزل بیمار را دارند. مرکز درمان سرپایی مجاز مسئولیت کلیه خدمات ارائه شده در منزل از تجویز بیمار گرفته تا عوارض احتمالی را بر عهده دارد.

 

برای خدمات تزریق در منزل چه موسسه ای باید خدمات دریافت کنید؟

افراد و نهادهایی مسئول تزریق هستند. این شامل فارغ التحصیلان موسسات مورد تایید وزارت بهداشت، مراکز پزشکی، بیمارستان ها و مراکز مراقبت در منزل می شود. هنگام استفاده از خدمات تزریق خانگی، مهم است که بررسی کنید که آیا تسهیلات دریافت کننده خدمات مورد تایید وزارت بهداشت است یا خیر.

 

اگر مراقبت شخصی را انتخاب می کنید، از فردی که این روش را انجام می دهد بخواهید ثابت کند که شما از یک دانشکده پرستاری یا مدرک معادل آن فارغ التحصیل شده اید. برای تزریق در خانه، پزشک باید نسخه شما را بررسی کند. تجویز دارو بدون نسخه یک فرآیند قانونی نیست.

 

انواع تزریق در منزل چیست؟

اولین روش تزریق، تزریق زیر جلدی است. مناسب ترین محل برای تزریق زیر جلدی، سطح خارجی بازو یا قسمت جانبی بالایی ساق پا است. علاوه بر این نواحی، می توان آن را از طریق پوست در قسمت بالای سینه یا شکم به قفسه سینه تزریق کرد. تزریق به عضلات عمدتاً در باسن انجام می شود. همچنین می توان آن را به عضلات ساق پا و بازو تزریق کرد.

 

مناسب ترین ناحیه برای تزریق از مفصل ران به شرح زیر تعیین می شود. یک خط عمود بر ستون فقرات در سمت راست یا چپ دنبالچه سرنگ بکشید. یک خط عمودی در وسط این خط کشیده شده است. بنابراین یک طرف کمر به چهار قسمت تقسیم می شود. بنابراین سوزن باید در قسمت های بالایی و بیرونی قرار گیرد. تزریق داخل وریدی برای رساندن دارو به طور مستقیم به داخل ورید به سیستم گردش خون انجام می شود. اندازه سرنگ مورد استفاده برای این کار به مقدار دارو بستگی دارد. مناسب ترین محل برای تزریق وریدی ورید بازو در جلوی آرنج است.

 

مزایای خدمات تزریق خانگی چیست؟

خدمات تزریق خانگی یک سرویس چند منظوره است که توسط بسیاری از افراد ترجیح داده شده و توصیه می شود. کسانی که در بستر هستند، مسن‌تر هستند و راه رفتن مشکل دارند یا وسایل لازم برای مراجعه به مراکز درمانی برای تزریق را ندارند ترجیح می‌دهند. علاوه بر این، بهره مندی از خدمات تزریق در منزل، خدماتی با سطح رفاه بالا است که برای بیمارانی که مشکلات سلامتی ندارند، یعنی نمی توانند به طور کامل راه بروند، نجات بخش است.

 

از آنجایی که بیماران در منزل راحت‌تر و آسان‌تر است، خدمات تزریق در منزل برای افرادی که این معیار را دارند ترجیح می‌دهند. بیماران از نظر روانی نیز احساس امنیت می کنند. به لطف خدمات تزریق خانگی که در منازل ارائه می شود، بیماران می توانند احساس راحتی کنند و بستگان آنها نیز بسیار راضی هستند.

 

مزایای خدمات تزریق در خانه؟

مزایای خدمات تزریق خانگی بسیار زیاد است که قابل شمارش نیست. به لطف خدمات تزریق در منزل، شما مجبور نیستید با بیمار خود در مسافت های طولانی به بیمارستان بروید. علاوه بر این، از آنجایی که بیماران در بستر هستند یا قادر به راه رفتن نیستند، رفتن به بیمارستان و تزریق آمپول می تواند بسیار خسته کننده و دشوار باشد.

 

بنابراین، با بهره مندی از خدمات تزریق در منزل، می توانید کار تزریق خود را راحت تر و بدون زحمت انجام دهید. همچنین می توانید در زمان صرفه جویی کنید و از زمان خود برای کارهای دیگر استفاده کنید. اگرچه خدمات تزریق خانگی بیشتر به این دلایل ترجیح داده می شود، اما ممکن است به دلایل دیگری نیز ترجیح داده شود. با این حال، صرف نظر از دلیل انتخاب خدمات تزریق در منزل، باید به دقت تحقیق کنید و موسسه ای را که از آن خدمات دریافت خواهید کرد، انتخاب کنید.

 

  قیمت خدمات تزریق در منزل چقدر است؟

قیمت خدمات تزریق در منزل بسته به عوامل خاصی متفاوت است. اول از همه مهم ترین عاملی که بر قیمت خدمات تزریق در منزل تاثیر می گذارد این است که موسسه درمانی که می خواهید به خانه بیاورید چه روزی و چه مدت به شما خدمات می دهد.

بیشتربدانید:تزریقات در شهرک غربتزریقات در سعادت آبادتزریقات در تهرانتزریقات در غرب تهرانتزریقات در منزلتزریقات در منزل زعفرانیهتزریقات نیاورانتزریقات در منزل ولنجک

جدای از این، کار و وظایف موسسه بهداشتی که می خواهیم به آن خدمت کنیم نیز باعث تغییراتی در قیمت گذاری خدمات تزریق در منزل می شود. بنابراین، تماس با یک مکان برای دریافت اطلاعات دقیق تر در مورد قیمت خدمات تزریق در خانه، به جای اقدام بر اساس اطلاعات شنیده ها، برای شما قابل اعتمادتر و سودمندتر خواهد بود.

خدمات آزمایشگاهی خانگی چیست؟

خدمات آزمایشگاهی خانگی چیست؟، خدمات آزمایشگاهی خانگی که در محدوده خدمات بهداشتی و مراقبتی در منزل ایجاد می‌شود، فرآیند گرفتن خون بیمار در منزل توسط پرستار در شرایط استریل و ارسال آن‌ها به آزمایشگاه است. معاینات درخواستی پزشک کلیه آزمایشات مورد نیاز در موسسات بهداشتی را می توان برای بیمار در منزل درخواست کرد و برای کلیه آزمایشات مورد نظر توسط پرستار خون گیری می شود.

آزمایشات ارسالی به آزمایشگاه توسط پرستار پیگیری می شود و نتایج آن با پزشک، بیمار و بستگان بیمار در میان گذاشته می شود.

 

چه کسی خدمات آزمایشگاهی خانگی را ارائه می دهد؟

خدمات آزمایشگاهی در منزل توسط پرستاران مجربی که در محدوده خدمات بهداشتی و مراقبتی در منزل کار می کنند ارائه می شود.

 

مزیت خدمات آزمایشگاهی خانگی

آزمایشگاه خانگی مزیت بزرگی را برای بیمار و خویشاوندان بیمار فراهم می‌کند، زیرا این امکان را فراهم می‌کند که پرستار در خانه خود بدون نیاز به مراجعه بیمار به هیچ موسسه بهداشتی یا آزمایشگاهی، خون بگیرد. به این ترتیب از اتلاف وقت جلوگیری شده و نیازی به انتقال و جابجایی بیمار نیست. حمایت روانی از بیمار ارائه می شود و بیمار می تواند با خیال راحت خون گیری کند.

 

خدمات آزمایشگاهی خانگی به چه کسانی ارائه می شود؟

گروه بیمارانی که برای آنها آزمایشگاه خانگی درخواست می شود، بیشتر است. بیماران بستری، بیماری های مزمن، بیمارانی که در راه رفتن مشکل دارند و غیره. ضمناً این خدمات به افرادی که بیماری ندارند اما می خواهند خدمات آزمایشگاهی را در منزل دریافت کنند قابل ارائه می باشد.

 

خدمات آزمایشگاهی خانگی

خدمات آزمایشگاهی در منزل را می توان به افرادی که نمی توانند برای اهدای خون پیدا کنند و یا افرادی که محل سکونتشان دور از هر موسسه بهداشتی است ارائه کرد.

 

خدمات آزمایشگاهی در منزل چگونه ارائه می شود؟

آزمایشگاه خانگی توسط موسسات ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی در منزل با تایید وزارت بهداشت مجوز گرفته است. در راستای این اختیار، هنگام دریافت درخواست خدمات آزمایشگاهی در منزل، توسط موسسه ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی در منزل، پرستار به منزل هدایت و خونگیری انجام می شود.

پس از درخواست خدمات آزمایشگاهی در منزل توسط بستگان خانواده، مسئولین موسسه پرستاری را در روز و ساعتی که برای خانواده و بیمار مناسب است به خانه هدایت می کنند. اگر شرایطی وجود داشته باشد که بیمار در طول معاینات درخواستی گرسنه یا سیر باشد، از قبل به بستگان خانواده اطلاع داده می شود.

پرستار شرایط استریل را برای ارائه خدمات آزمایشگاهی در منزل فراهم می کند. مواد مصرفی یکبار مصرف را تهیه می کند. دستگاه جمع آوری خون، تورنیکه، لوله های آزمایشگاهی، انژکتور، دستمال مرطوب الکلی، نوار، پنبه، جعبه زباله های پزشکی و غیره. تمام مواد با آن موجود است. پرستار ابتدا با موادی که در دست دارد، ناحیه بیمار یا فرد مسن را که از آن خون گرفته می شود، استریل می کند. سپس بازوی بیمار را فیکس کرده و رگ را از مناسب ترین نقطه پیدا کرده و خون مورد نظر را وارد لوله ها می کند. بیمار سوژه را تمیز می کند، آن را فشار می دهد تا متورم نشود و کبود نشود، نواری برای جلوگیری از خونریزی می گذارد و عمل را پایان می دهد.

برای آزمایشات خونی که توسط پزشک درخواست می شود، پرستار خون فرد را در لوله های مناسب می گیرد و نام و بارکد را روی آن می چسباند و خدمات آزمایشگاهی را در منزل انجام می دهد.

خون گرفته شده در شرایط مناسب به آزمایشگاه فرستاده می شود. نتایج پیگیری می شود. با توجه به معاینات درخواستی، نتایج در عرض ۱-۲ ساعت به دست می آید و آزمایشات دقیق هورمونی یا کشت مورد نظر در عرض ۱-۲ روز به نتیجه می رسد. نتایج با پزشک اصلی بیمار، افسر خدمات بهداشتی خانه و بستگان خانواده به اشتراک گذاشته می شود.

 

آیا خونگیری در خانه بی خطر است؟

یک آزمایشگاه خانگی یک سرویس بسیار ایمن و آسان است اگر توسط یک ارائه دهنده بهداشت و مراقبت خانگی قابل اعتماد سازماندهی شود. پرستار با سازماندهی مواد و سفارش در شرایط کاملاً استریل برای آزمایشگاه در خانه در بیمار دخالت می کند. بنابراین، بستگان بیمار/بیمار و خود را در برابر احتمال عفونت محافظت می کند. پرستاری که برای آزمایشگاه در خانه به خانه می رود، این روش را با مواد استریل و یکبار مصرف خون گیری کامل می کند.

بیشتربدانید:تزریقات در منزل تهرانتزریقات در منزل شمال شرق تهرانتزریقات در منزل زعفرانیهتزریقات در منزل شمال شرقی تهرانتزریقات در منزل ولنجک

آیا مایل به دریافت این سرویس هستید؟

خدمات بهداشتی و مراقبتی مورد نیاز خود را انتخاب کرده و با اطلاعات تماس خود با ما به اشتراک بگذارید. اجازه دهید در اسرع وقت با مدیران بهداشتی متخصص خود با شما تماس بگیریم.

راهنمای عملی تزریق عضلانی

فواید تزریق عضلانی

تزریق عضلانی سریع عمل می کند و اجازه می دهد دوز متمرکزتری از دارو را بدون اثر عبور اول کبدی تحویل دهید.

آنها می توانند برای تحویل داروهایی که نمی توانند به صورت خوراکی مصرف شوند استفاده شوند.

زمانی که مقدار دارو زیاد باشد، راه عضلانی بر زیر جلدی ارجحیت دارد.

این روش نسبت به روش داخل وریدی خطر عفونت کمتری دارد.

بیشتر بدانید: نگهداری از سالمند در تجریش ، نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزلتجهیزات پزشکی شبانه روزی شرق تهران

خطرات و موارد منع مصرف تزریق عضلانی

خطرات:

خطر عفونی در صورت عدم رعایت آسپسیس.

تحریک موضعی

خطر تزریق داخل وریدی یا داخل شریانی در صورتی که عمل ضعیف انجام شود.

خطر آسیب عصبی

خطر درد.

خطر هماتوم

 

موارد منع مصرف:

ضایعه پوستی.

التهاب موضعی

استحکام.

درد در محل تزریق.

اختلالات انعقادی (هموفیلی، ترومبوسیتوپنی).

درمان ضد انعقاد.

محل و انتخاب محل تزریق

تزریق عضلانی به دلتوئید

موارد مصرف: عضله دلتوئید محل توصیه شده برای تزریق عضلانی واکسن بعد از ۱ سالگی است.

ناحیه تزریق: در سطح صورت خارجی شانه، در مرکز یک مثلث معکوس (نقطه به پایین) قرار دارد که پایه آن ۲.۵ تا ۳ سانتی متر زیر آکرومیون قرار دارد و نقطه تقریباً ۵ سانتی متر پایین تر، در سطح خط افقی که از زاویه زیر بغل می گذرد

قرار دادن بیمار: بیمار نشسته، دست روی ران، ساعد شل است. ۱۲ تسکین عضله دلتوئید را می توان به راحتی با نگه داشتن بازو در حالت ابداکشن شناسایی کرد. بهتر است بازوی غیر غالب (معمولاً سمت چپ) را انتخاب کنید.

موارد احتیاط: هنگام تزریق عضلانی به دلتوئید توجه به عصب رادیال و شریان رادیال مهم است. عصب و شریان نسبت به راس این مثلث در موقعیت پایین تری قرار دارند. علاوه بر این، از آنجایی که محل تزریق کوچک است، توصیه می شود تعداد و حجم تزریق را محدود کنید.

حجم تزریق: در بزرگسالان معمولاً توصیه می شود بیش از ۲ میلی لیتر مایع تزریق نشود.

 

تزریق عضلانی به عضله سرینی ماکسیموس

موارد مصرف: عضله گلوتئوس ماکسیموس برای تزریق عضلانی عمیق، به عنوان مثال برای تزریق آنتی بیوتیک ها، داروهای اعصاب یا آرام بخش ها نشان داده شده است.

ناحیه تزریق: باسن را به ۴ ربع تقسیم کنید. ربع بیرونی بالایی نشان دهنده ناحیه تزریق است.

قرار دادن بیمار: از بیمار بخواهید که روی شکم خود دراز بکشد، انگشتان پا به سمت داخل یا به سمت داخل شکم قرار گیرند، زانوی بالایی خم شده و روی پای پایینی خم شود. این موقعیت ها به ماهیچه ها اجازه می دهد تا آرام شوند که باعث کاهش درد می شود.

موارد احتیاط: این محل تزریق دیگر توصیه نمی شود، زیرا در معرض ضایعات عصب سیاتیک یا شریان گلوتئال فوقانی قرار می گیرد.

در برخی افراد، ضخامت بافت زیر جلدی اطراف از طول سوزن های موجود بیشتر است. بنابراین خطر تزریق زیر جلدی افزایش می یابد. احتیاط، عوامل ایمن‌ساز فعال مانند واکسن‌های COVID-19 نباید در عضله گلوتئال تزریق شوند. بهتر است به عضله دلتوئید اولویت داده شود.

حجم تزریق: در بزرگسالان معمولاً توصیه می شود بیش از ۴ میلی لیتر مایع تزریق نشود.

 

تزریق عضلانی به عضله سرینی مدیوس

موارد مصرف: محل تزریق ترجیحی. عضله گلوتئوس مدیوس برای تزریق عضلانی عمیق، به عنوان مثال برای تزریق آنتی بیوتیک، داروهای اعصاب یا آرام بخش توصیه می شود.

ناحیه تزریق: لگن را به ۴ ربع تقسیم کنید. ربع بیرونی بالایی نشان دهنده ناحیه تزریق است

قرار دادن بیمار: از بیمار بخواهید که روی شکم خود دراز بکشد، انگشتان پا به سمت داخل یا به سمت داخل شکم قرار گیرند، زانوی بالایی خم شده و روی پای پایینی خم شود. این موقعیت ها به ماهیچه ها اجازه می دهد تا آرام شوند که باعث کاهش درد می شود.

اقدامات احتیاطی: این محل تزریق فقط در موارد استثنایی به نظر می رسد که عوارض مربوط به آسیب به رگ یا عصب را ایجاد کند.

همچنین به نظر می رسد که در معرض خطر کمتر تزریق زیر جلدی غیرارادی باشد.

احتیاط، عوامل ایمن‌ساز فعال مانند واکسن‌های COVID-19 نباید در عضله گلوتئال تزریق شوند. در این مورد، باید به عضله دلتوئید امتیاز داد.

حجم تزریق: در بزرگسالان معمولاً توصیه می شود بیش از ۴ میلی لیتر مایع تزریق نشود.

تزریق عضلانی به عضله پهن جانبی و عضله راست فموریس

موارد مصرف: عضله واستوس جانبی برای تزریقات عمیق عضلانی و برای بیماران دارای اضافه وزن توصیه می شود. برای بیمارانی که خود تزریق عضلانی انجام می دهند به راحتی قابل دسترسی است. این محل ارجح برای تزریق عضلانی در کودکان زیر ۱ سال است

رکتوس فموریس برای تزریقات عمیق عضلانی، به عنوان مثال برای تزریق آنتی بیوتیک، داروهای اعصاب یا آرام بخش، نشان داده می شود.

ناحیه تزریق: عضله Vastus lateralis: به قسمت خارجی خارجی یک سوم میانی ران تزریق کنید.

عضله راست قدامی: در قسمت قدامی یک سوم میانی ران فرو کنید. به صراحت توسط برخی از محققین دلسرد شده است.

قرار دادن بیمار: بیمار نشسته یا در وضعیت خوابیده به پشت.

موارد احتیاط: عضله واستوس جانبی به راحتی قابل دسترسی است و اعصاب و عروق خونی اصلی ندارد.

در مقابل، عضله راست ران به ندرت استفاده می شود و می تواند به خصوص دردناک باشد.

حجم تزریق: در بزرگسالان معمولاً توصیه می شود بیش از ۵ میلی لیتر مایع و در کودکان بیش از ۲ میلی لیتر تزریق نشود.

 

انتخاب سوزن

در طول تزریق، طول سوزن با توجه به وزن، توده عضلانی و میزان چربی زیر پوست بیمار تعیین می شود. انتخاب طول سوزن متناسب با محل تزریق و مورفولوژی بیمار، کاهش عوارض جانبی احتمالی مانند درد، هماتوم، آبسه، سلولیت یا ندول را ممکن می سازد.

انتخاب سوزن به عضله، نوع محلول، میزان بافت چربی پوشاننده عضله و سن فرد بستگی دارد. به طور کلی، یک سوزن ۲۱G یا ۲۲G را ترجیح دهید.

قوانین اساسی برای آسپسیس

سطح تمیز.

دفع زباله در ظروف مناسب.

ضد عفونی کردن ویال یا آمپول.

دست‌ها را تمیز کنید: طبق توصیه، دست‌های خود را با صابون ملایم یا محلول هیدروالکلی بشویید.

ضدعفونی نکنید: پیستون، داخل بشکه و نوک سرنگ.

اینفوگرافیک – جلوگیری از خطر عفونت، مناطقی که نباید ضدعفونی شوند

 

مواد برای تزریق

محلول/ژل هیدروالکلی برای ضدعفونی دست.

ویال یا آمپول داروی تجویز شده.

سینی تزریق.

سرنگ.

سوزن برای نمونه برداری

سوزن تزریق با اندازه مناسب.

کمپرس استریل.

ضد عفونی کننده الکلی برای ضد عفونی کننده پوست.

۱ جفت دستکش یکبار مصرف.

بانداژ.

به یاد داشته باشید که یکپارچگی و تاریخ انقضای تمام تجهیزات را بررسی کنید.

 

چگونه تزریق کنیم؟

قبل از درمان

با نسخه پزشکی مشورت کنید: ماهیت محصولی که باید تزریق شود، دوز، مسیر مصرف.

دست های خود را ضد عفونی کنید.

به هوشیاری هویت احترام بگذارید.

به بیمار اطلاع دهید و رضایت او را جلب کنید.

به پرونده بیمار توجه کنید: آلرژی(ها)، بیمار ضد انعقاد، اندیکاسیون MI و غیره.

روی محصول: نام، غلظت، روش مصرف و روش های نگهداری (محصول خنک، در دمای اتاق، دور از نور و غیره) را بررسی کنید.

آمپول ها یا ویال ها را ضد عفونی کنید.

سرنگ را پاک کنید.

دوز را بررسی کنید محاسبه دوز صحیح را انجام دهید و در صورت شک، تأیید را از همکاران درخواست کنید.

سرنگ را با رعایت قوانین آسپسیس در بسته بندی خود قرار دهید.

سرنگ را به درستی برچسب بزنید: محصول و شناسایی بیمار.

سطح کار را سازماندهی و تمیز کنید.

بیمار را در وضعیت قرار دهید و به درستی بنشینید.

بیشتربدانید:تزریقات در منزل شمال شرق تهرانتزریقات در منزل زعفرانیهتزریقات در منزل ولنجک –اعزام پزشک به منزل شبانه روزی

شروع درمان

به بهداشت دست احترام بگذارید.

در مورد تزریق SC یا IM واکسن، حباب هوا نباید پاک شود.

محل را با توجه به تزریق انتخاب کنید: در ضخامت بافت عضلانی، در دلتوئید، صورت خارجی ران یا عضله گلوتئوس مدیوس (در صورت تزریق مکرر، محل تزریق را به طور متناوب تغییر دهید).

سپس بیمار را به درستی قرار دهید.

ضد عفونی کننده پوست را با توجه به زمان تماس و خشک شدن انجام دهید.

 

تکنیک تزریق Z یا Z-track

چندین نویسنده توصیه می‌کنند که از تکنیک “Z مسیر” برای تزریق‌های عضلانی استفاده شود. دستی که سرنگ را نگه نمی‌دارد، به طوری که مسیر زیر جلدی سوزن دیگر با مسیر داخل عضلانی هماهنگ نباشد وقتی پوست پس از تزریق شل می‌شود. این تکنیک ظاهر می‌شود. برای کاهش درد و واکنش های موضعی با کاهش رفلاکس مایع تزریق شده به بافت زیر جلدی.

اینفوگرافیک – تکنیک تزریق داخل عضلانی Z

پایان درمان

یک شیب سریع در بازدم با زاویه ۹۰ درجه انجام دهید.

رفلاکس خون را با عقب کشیدن پیستون بررسی کنید، مگر اینکه این واکسن در دلتوئید باشد، زیرا خطر افزایش درد و تعداد کمی از عروق مجاور وجود دارد.

در صورت وجود رفلاکس خون، محصول را تزریق نکنید. به این معنی است که شما در یک کشتی هستید. در این صورت دوباره با یک سوزن جدید و یک سرنگ جدید شروع کنید.

در غیر این صورت، محصول را به آرامی تزریق کنید (۱ میلی لیتر در ۱۰ ثانیه، و پس از تزریق محصول، ۵ تا ۱۰ ثانیه صبر کنید تا سوزن خارج شود).

ساقه. فورا سوزن را در یک کلکتور OPCT بیندازید.

آن را ماساژ ندهید و با کمپرس خشک فشار ملایم وارد کنید.

در صورت لزوم با کمپرس کمپرس کنید (اگر بیمار دارای ضد انعقاد است، ۲ تا ۳ دقیقه کمپرس کنید).

در صورت لزوم بانداژ بزنید.

 

بعد از درمان

سطح کار را تمیز کنید.

وضعیت بیمار را تغییر دهید.

زباله ها را به درستی دفع کنید.

به بهداشت دست احترام بگذارید.

به دقت در فایل توجه کنید.

اثرات نامطلوب احتمالی محصول را کنترل کنید.

عدم وجود هماتوم، خونریزی، درد، تورم، قرمزی در محل تزریق را کنترل کنید.

برای عفونت یا شوک آنافیلاکتیک نظارت کنید.

در مورد محصول تزریق شده توصیه های خاصی ارائه دهید.

آموزش مناسب پرسنل مراقبت های بهداشتی در زمینه تزریق عضلانی خطر عوارض را به حداقل می رساند و حداکثر اثربخشی داروی تجویز شده را تضمین می کند.

خدمات تزریق چگونه اعمال می شود؟

به طور کلی تزریق به ۳ روش مختلف انجام می شود: – زیر پوست – عضلانی – داخل وریدی زیر پوست.

به طور کلی تزریق به ۳ روش مختلف انجام می شود:

– به صورت زیر جلدی

– داخل عضله

– داخل وریدی

تزریق زیر جلدی:

مناسب ترین ناحیه برای تزریق زیر جلدی سطح بیرونی بازو یا قسمت فوقانی بیرونی ساق پا می باشد. اگرچه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، اما می توان تزریق را در قفسه سینه، بالای سینه یا در پوست شکم نیز انجام داد.

برای انجام تزریق زیر جلدی ابتدا لازم است محل تزریق با الکل تمیز شود. سپس لازم است پوست ناحیه مربوطه را با گرفتن دست چپ بالا بیاورید. پس از قرار دادن سرنگ به زیر پوست منتقل می شود و در همین حین برای بررسی اینکه آیا سوزن وارد رگ شده است پیستون کمی به عقب کشیده شده و بررسی می شود که آیا خون به داخل سرنگ جریان دارد یا خیر. در صورت نبود خون می توانید دارو را به آرامی تزریق کنید و در صورت وجود خون می توانید آن را کشیده و دارو را در همان نزدیکی تزریق کنید. پس از تزریق کامل دارو، می توانید سوزن را به سرعت با فشار دادن ناحیه ای که سوزن با پنبه الکلی سوراخ شده است خارج کنید.

تزریق عضلانی:

تزریق عضلانی به طور کلی از لگن انجام می شود. همچنین می توان به عضلات ساق پا و یا بازو تزریق کرد.

به منظور تعیین محل مناسب برای تزریق از مفصل ران، خطی از دنبالچه بیمار کشیده می شود تا به سمت راست یا چپ و عمود بر ستون فقرات تزریق شود. خط دیگری عمود بر وسط این خط کشیده شده و به این ترتیب یک طرف باسن به چهار قسمت تقسیم می شود. ایجاد سوزن در قسمت های فوقانی و بیرونی این قسمت ها ضروری است. دلیل این امر این است که وریدها در طرف دیگر لگن بیشتر است و عصب سیاتیک نیز در این ناحیه قرار دارد. توجه به این نکته بسیار مهم است تا از انجام اشتباهاتی که می تواند منجر به فلج شود جلوگیری شود. پس از تزریق، ناحیه مربوطه باید با الکل کاملا پاک شود.

سرنگ را مانند یک مداد نگه دارید، قسمت ضخیم سوزن را که وارد سرنگ می شود با طولانی ترین انگشت خود تشخیص دهید. با نگه داشتن سرنگ عمود بر باسن، پوست را با انگشت شست و سبابه دست دیگر کمی کشیده و سوزن را در این ناحیه فرو کنید. برای تعیین اینکه آیا سوزن به ورید برخورد کرده است یا خیر، باید پیستون را به عقب کشیده و سرنگ را از نظر خون بررسی کنید. اگر خون وارد سرنگ شد، سوزن را باید کمی خارج کرد و دوباره در جهت دیگری وارد کرد. پس از این، دارو باید به آرامی به بدن تزریق شود. اگر مقدار داروی مصرفی زیاد باشد، درد را می توان با بیرون کشیدن پیستون هر از چند گاهی کاهش داد. پس از تزریق کامل دارو، سوزن خارج می شود. اگر بیمار درد داشته باشد، ممکن است از او خواسته شود تا مدتی استراحت کند.

گاهی اوقات می توان در حالت ایستاده و یا نشسته تزریق را به عضله انجام داد. در حالی که بیمار ایستاده است، همانطور که قبلاً توضیح داده شد، محل تزریق را تعیین می کنیم. اگر قرار است بیمار در حالت نشسته تزریق شود، تزریق را به قسمت خارجی و گوشتی لگن می زنیم.

تزریق داخل وریدی:

تزریق داخل وریدی برای رساندن مستقیم دارو به سیستم گردش خون از طریق ورید انجام می شود.

مناسب ترین محل برای تزریق وریدی، وریدهای بازو در جلوی آرنج است. موقعیت رگ ها در این قسمت شبیه حرف M است. هر قسمت از این حرف M برای ساختن سوزن مناسب است.

برای تزریق ورید، بازو را در بالای آرنج با یک لوله لاستیکی فشار دهید تا وریدهای سطحی بسته شوند، اما رگهای عمیق بسته نشوند. پس از آن باید بازو را به خوبی کشیده و به آرامی از دست و تا آرنج ماساژ دهد. در اثر این حرکات، سیاهرگ ها متورم می شوند. سپس قسمت جلوی آرنج را با پنبه الکلی کاملاً پاک کنید و با فشار دادن آن با شست دست چپ رگی را که تزریق خواهید کرد شناسایی کنید. سوزن را به صورت افقی، ۱-۲ سانتی متر بالای انگشت خود وارد کنید. با عقب کشیدن پیستون بررسی کنید که آیا خون به داخل سرنگ جریان دارد یا خیر.

امروزه برای انجام تمامی تزریقات خود در منزل میتوانید از موسسه مهراوران نوین کمک بگیرید کافیست با شماره های ما که در سایت قرار گرفته است تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید.

از جمله افرادی که نیاز به تزریقات در منزل دارند سالمندان می باشند چرا که در بعضی مواقع دچاره مشکلات وریدی هستند:

نارسایی مزمن وریدی و روش های درمان

درمان نارسایی مزمن وریدی نارسایی مزمن وریدی، یکی از بیماری های دوران سالمندی عصر ماست.

درمان نارسایی مزمن وریدی

نارسایی مزمن وریدی که یکی از بیماری های دوران سالمندی است، خود را با ایجاد ساختارهای واریس مانند در رگ های خونی نشان می دهد که در نتیجه دریچه های سیاهرگ ها وظایف خود را انجام نمی دهند. درمان نارسایی مزمن وریدی بسته به اینکه نارسایی در کدام وریدها دیده می شود متفاوت است. به طور کلی از روش های درمانی مانند استنت، لیزر و برداشتن کامل رگ های مشکل دار استفاده می شود.

بیشتربدانید:اعزام پزشک به منزل شبانه روزیاعزام پزشک شمال تهرانخدمات پزشکی در تهرانهزینه پزشک در منزل تهرانویزیت دکتر در منزلاعزام پزشک به منزل

نارسایی مزمن وریدی و روش های درمان

اگرچه نارسایی مزمن وریدی که به عنوان یک بیماری عروقی در نظر گرفته می‌شود، بیشتر در افراد مسن دیده می‌شود، اما بسته به عواملی مانند سبک زندگی و تغذیه در افراد جوان‌تر نیز دیده می‌شود. برای درمان این بیماری ابتدا باید علت بیماری را درک کرد. اگر علت دقیق بیماری مشخص نشود، درمان دائمی ممکن نیست.

اگر نارسایی مزمن وریدی ناشی از دریچه های موجود در وریدهای سطحی باشد، بیماری با برداشتن این وریدها با جراحی درمان می شود. در این شکل از بیماری ورید صافن بیشترین مشکل را ایجاد می کند. اگر دریچه های ورید صافن آسیب ببینند، تمام خون بین قلب و پا شروع به جمع شدن در مچ پا می کند. در چنین مواردی باید سیاهرگ دارای دریچه هایی که خون نشت می کند از بین برود.

نارسایی مزمن وریدی در وریدهای عمقی نیز قابل مشاهده است. به این رگ ها سوراخ می گویند. در صورت نارسایی در این وریدها، در صورت عدم وجود مشکل در سایر وریدها، با قرار دادن استنت در وریدهای سوراخ کننده و یا با SEPS (بسته شدن ورید سوراخ دار آندوسکوپی زیر فاشیا) درمان می شوند.

در برخی از اشکال نارسایی، بیش از یکی از کمبودهایی که در بالا توضیح داده شد، دیده می شود. به این بیماری ها کمبودهای ترکیبی می گویند. در کمبودهای ترکیبی، درمان بیماری به صورت ترکیبی، یعنی با استفاده از بیش از یک روش درمانی انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید