0

تزریقات در منزل تهران

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که نیاز به تزریقات در منزل داشته باشید اما در آن زمان قادر به رفتن به محل مناسب اعم از درمانگاه یا بیمارستان نیستید تا مجبور شوید پرستار را به خانه آورده تا کار تزریقات در منزل را برایتان انجام دهد.شما می‌توانید با تماس از طریق شماره‌های زیر در راستای ارسال پرستار به تمام نقاط تهران جهت تزریقات اقدام نمایید.

انجام تزریقات امری بسیار مهم است و نباید در آن سهل انگاری شود بدلیل اینکه دیده شده کسانی مدعی داشتن توانایی برای تزریقات بوده اند اما نتوانسته اند تزریقات را به خوبی انجام دهند و مشکلی را برای بیمار به بار اورده اند. پس نکته قابل توجه این است هرگز به افراد عادی و فاقد تخصص در این زمینه اعتماد نکنید و با مراکز درمانی که افراد با تجربه دارند مشکل بیمار خود را مطرح کنید.
بیماران برای انجام تزریقات یا تعویض یک پانسمان ساده میبایست به مراکز درمانی مراجعه نمایند در حالیکه موسسه مهرآوران نوین با بهره مندی از حضور پرسنل تحصیل کرده در رشته های مختلف پزشکی قادر خواهد بود برخی از درمان ها و اقدامات سرپایی را تحت نظر پزشکان در منزل ارائه نماید.
مواردی از خدمات ما:
تزریق سرم
تزریق آمپول های وریدی و عضلانی
تجدید و تعویض پانسمان زخم یا محل جراحی
پانسمان زخم بستر، زخم دیابتی و زخم های مزمن

انجام کلیه خدمات پزشکی و تزریقات و خدمات امور بیماران کرونا وتزریق رمدسیور و….
توسط نرس با تجربه و ICUکار

تزریقات

تزریق یک روش درمانی برای استفاده مستقیم از داروهای خاص به جای استفاده خوراکی روی ناحیه مشکل است. در درمان بسیاری از سندرم های دردناک، به ویژه بیماری های سیستم حرکتی و بیماری های روماتیسمی استفاده می شود.

 

امروزه مهمترین داروهایی که به صورت موضعی به صورت تزریقی استفاده می شوند عبارتند از:

  • بی حس کننده های موضعی
  • تزریقات

 

به طور کلی تزریق به ۳ روش مختلف انجام می شود:

  • زیر پوست
  • داخل عضله
  • داخل وریدی داخل پوست

 

به طور کلی، تزریق به ۳ روش مختلف انجام می شود:

– زیر جلدی

– داخل عضله

– داخل وریدی

 

تزریق زیر جلدی:

مناسب ترین محل برای تزریق زیر جلدی سطح بیرونی بازو یا قسمت فوقانی بیرونی ساق پا است. اگرچه به ندرت استفاده می شود، اما می توان از قسمت بالای سینه یا پوست شکم در قفسه سینه نیز تزریق کرد.

برای انجام تزریق زیر جلدی لازم است ابتدا محل تزریق با الکل تمیز شود. سپس لازم است پوست ناحیه مربوطه را با دست چپ بالا بیاورید. پس از وارد کردن انژکتور به زیر پوست منتقل می شود، در همین حین پیستون را کمی به عقب می کشند تا بررسی شود که آیا سوزن وارد رگ شده است یا خیر و بررسی می شود که آیا خون به داخل انژکتور می آید یا خیر. اگر خون وجود نداشت، می توانید دارو را به آرامی تزریق کنید، اگر خون بود، می توانید آن را عقب بکشید و دارو را در نزدیکی آن تزریق کنید. پس از تزریق کامل دارو، می توانید با فشار دادن روی محل سوراخ شده با سواب الکل، سوزن را به سرعت خارج کنید.

 

تزریق عضلانی:

تزریق عضلانی به طور کلی از مفصل ران انجام می شود. همچنین می توان به عضلات ساق پا یا بازو تزریق کرد.

برای تعیین محل مناسب تزریق از ناحیه ران، خطی از دنبالچه بیمار به سمت راست یا چپ و عمود بر ستون فقرات کشیده می شود. خط دیگری عمود بر وسط این خط کشیده می شود، به طوری که یک طرف لگن به چهار قسمت تقسیم می شود. لازم است سوزن را از این قسمت ها به قسمت های بالایی و بیرونی درست کنید. این به این دلیل است که وریدها در طرف های دیگر مفصل ران بیشتر دیده می شوند و در عین حال عصب سیاتیک در این ناحیه قرار دارد. توجه به این امر بسیار مهم است تا اشتباهاتی که منجر به فلج می شود، صورت نگیرد. پس از ساخت سوزن، ناحیه مربوطه باید با الکل کاملا پاک شود.

 

سرنگ را مانند یک خودکار نگه دارید و از بلند ترین انگشت خود برای پیدا کردن قسمت ضخیم سوزن که وارد سرنگ می شود استفاده کنید. با نگه داشتن سرنگ عمود بر باسن، پوست باید با انگشت شست و سبابه دست دیگر کمی کشیده شود و سوزن در این ناحیه وارد شود. برای درک اینکه آیا سوزن به رگ برخورد می کند یا خیر، باید پیستون را به عقب بکشید تا ببینید آیا خون وارد سرنگ می شود یا خیر. اگر خون وارد سرنگ شد، سوزن باید کمی به عقب کشیده شود و دوباره در جهت دیگری وارد شود. پس از آن، دارو باید به تدریج به بدن تزریق شود. اگر مقدار داروی مصرفی زیاد باشد، درد را می توان با عقب کشیدن گهگاهی پیستون کاهش داد. پس از تزریق کامل دارو، سوزن خارج می شود. اگر بیمار درد داشته باشد، ممکن است از او خواسته شود تا مدتی استراحت کند.

 

گاهی اوقات می توان در حالت ایستاده یا نشسته تزریق را به عضله انجام داد. در حالی که بیمار ایستاده است، همانطور که قبلاً توضیح داده شد، محل تزریق را تعیین می کنیم. اگر قرار باشد در حالی که بیمار نشسته است تزریق انجام شود، تزریق را در قسمت بیرونی و گوشتی قسمت بالای لگن انجام می دهیم.

 

تزریق داخل وریدی:

تزریق داخل وریدی برای تزریق مستقیم دارو به سیستم گردش خون از طریق ورید انجام می شود.

مناسب ترین محل برای تزریق وریدی وریدهای بازو جلوی آرنج است. موقعیت رگها در اینجا شبیه حرف M است. هر قسمت از این حرف M برای سوزن دوزی مناسب است.

برای تزریق در ورید، بازو را از قسمت بالای آرنج با یک لوله لاستیکی فشار دهید تا وریدهای سطحی بسته شوند، اما رگهای عمیق بسته نشوند. پس از آن باید بازو را کشیده و به آرامی از دست تا آرنج ماساژ دهد. در اثر این حرکات، سیاهرگ ها متورم می شوند. سپس قسمت جلوی آرنج را با یک سواب الکلی پاک کنید و با انگشت شست دست چپ رگ مورد نظر برای تزریق را مشخص کنید. انگشت خود را ۱-۲ سانتی متر بالای سوزن در حالت افقی قرار دهید. با عقب کشیدن پیستون، جریان خون به سرنگ را بررسی کنید.

 

برای انجام انواع تزریقات در منزل خود میتوانید از پرسنل حرفه ای مهراوران نوین کمک بگیرید.

 

درمان های تزریقی خاص

تزریقات ویژه چیست و چه کاربردی دارد؟

تزریق های ویژه منطقه ای را می توان در مفصل، نزدیک مفصل (به ویژه)، نقاط ماشه ای در عضلات، تاندون ها، ستون فقرات، رباط ها و قسمت هایی که اعصاب از آنجا عبور می کنند اعمال کرد. این تزریق ها اغلب شامل کورتیزون، بی حس کننده موضعی، هیالورینات سدیم (در عامیانه به عنوان سوزن آمارانت شناخته می شود)، داروهای مخلوط ویژه (پرولتراپی، مزوتراپی)، سم بوتولینوم (بوتاکس، دیسپورت) کاربرد دارد.

بیشتزبدانید:نگهداری از سالمند در تهرانتزریقات در منزل ولنجکویزیت دکتر در منزلتزریق در منزل با کادر مجرب

NA HYALURINAT (سوزن غضروف، سوزن شانه خروس)

این یک برنامه کاربردی است که با کاهش ضریب اصطکاک غضروف فرسوده در مفصل مبتلا به استئوآرتریت (کلسیفیکاسیون) مفصل را تسکین می دهد. آماده سازی وجود دارد که یک بار در هفته، در مجموع ۳ بار و یک دوز استفاده می شود. اگرچه زانو بیشترین استفاده را دارد، اما می توان آن را در مفصل ران، شانه و فک نیز اعمال کرد.

 

تزریق کورتیزون

برای بافت های داخل مفصلی و نرم اعمال می شود. فوق العاده موثر است. از آنجایی که یک دوز واحد استفاده می شود، بیشتر عوارض جانبی کورتیزون رخ نمی دهد. کلسیفیکاسیون مفاصل، بیماری های رباط تاندون مفصلی، مشکلات ستون فقرات، فتق گردن کمر شایع ترین بیماری ها هستند. مفصل را می توان حداکثر ۲ یا ۳ بار در سال اعمال کرد، اما معمولاً یک تزریق بین ۶ ماه تا یک سال اثر می گذارد. .

 

تزریق بی حسی موضعی

معمولاً ۱-۲ سی سی چندین بار روی نقاط ماشه ای که در دردهای میوفاشیال رخ می دهد (درگیری توده-عضله، دردهای عضلانی ناحیه ای) اعمال می شود. این یک روش بسیار موثر در کنترل درد است.

 

سم بوتولینوم (تزریق بوتاکس)

سم بوتولینوم در واقع یک سم سمی است که توسط یک باکتری تولید می شود. این سم با مسدود کردن هدایت عصبی عضلانی باعث فلج می شود. این فلج حدود ۳-۴ ماه طول می کشد. با توجه به این ویژگی، در حرکات بیش از حد عضلانی پس از نخاع و فلج مغزی، انقباضات عضلانی در کودکان اسپاستیک، دیستونی (کرامپ نویسنده، گرفتگی نوازنده)، سردردهای تنشی و تعریق زیاد دست استفاده می شود. همچنین به طور گسترده در لوازم آرایشی برای رفع چین و چروک استفاده می شود.

 

برای انجام انواع تزریقات در منزل خود میتوانید از پرسنل حرفه ای مهراوران نوین کمک بگیرید.

تزریق انسولین و پرستاری در منزل

تزریق انسولین چیست؟

بر اساس نسخه پزشکی، تزریق انسولین یک درمان درمانی است که توسط پزشک عمومی یا متخصص (دیابتولوژیست، متخصص غدد و غیره) تجویز می شود.

 

به طور کلی، مراقبت در منزل به عنوان بخشی از پروتکل تزریق انسولین پرستاری انجام می شود. آنها را می توان در طولانی مدت یا در طول هیپرگلیسمی به دنبال کنترل قند خون انجام داد. هایپرگلیسمی یک وضعیت پزشکی است که با سطوح بالای گلوکز در خون ظاهر می شود. در صورت عدم درمان، قند خون بالا می تواند منجر به عوارض جدی مانند کمای دیابتی یا مرگ شود.

 

پرستاری نقش مهمی در درمان قند خون بالا ایفا می کند، از جمله کمک به بیماران در مدیریت رژیم غذایی خود و انجام تزریق انسولین.

با پیروی از پروتکل های پزشکی، پرستاران متخصصان بهداشتی هستند که آموزش دیده و مجاز به درمان شما در خانه هستند. بنابراین تزریق انسولین اقدامی برای درمان یا پیشگیری از هیپرگلیسمی در بیماران دیابتی است. انسولین هورمونی است که پانکراس می سازد.

این به سلول های بدن اجازه می دهد تا گلوکز را جذب کرده و از آن به عنوان انرژی استفاده کنند. افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ انسولین کافی تولید نمی کنند یا انسولین بیشتری تولید نمی کنند که منجر به تجمع گلوکز در خون می شود. تزریق انسولین علاوه بر سبک زندگی مناسب می تواند به کاهش قند خون نیز کمک کند.

 

تزریق انسولین در منزل توسط پرستاران

سرنگ های انسولین دستگاه هایی هستند که با نسخه پزشکی داده می شوند و توسط داروساز شما تحویل داده می شوند. بسته به تامین کنندگان و مدل ها، ارائه واحدها و درجه بندی اندازه گیری ها ممکن است متفاوت باشد. بنابراین، بهتر است از یک متخصص بهداشت مشاوره بگیرید: پزشک، پرستار خانگی یا داروساز. این متخصصان دانش لازم برای حمایت و مشاوره شما را دارند.

همچنین پرستار خانگی یکی از متخصصان بهداشت آموزش دیده و مجاز برای آموزش درمانی است. در واقع، او بیماران را در درمان طولانی مدت انسولین همراهی می کند. علاوه بر این، پرستار خانه نیز تزریق روزانه انسولین را با قلم انسولین انجام می دهد.

 

علاوه بر این، مراقبت از پرستاری در منزل فقط مربوط به تزریق انسولین نیست. آنها همچنین بر روی نسخه برای مراقبت از پای دیابتی کار می کنند. نظارت پرستاری یک عنصر ضروری در بهبود زخم در بیماران دیابتی است. مراقبت های پرستاری برای بیماران دیابتی بسیار مهم است. پرستاران باید اطمینان حاصل کنند که بیماران داروهای خود را به طور منظم مصرف می کنند، سطح قند خون خود را کنترل می کنند و یک سبک زندگی سالم را در پیش می گیرند. علاوه بر این، مراقبت های پرستاری می تواند به بیماران در مدیریت استرس و اضطراب مرتبط با دیابت کمک کند. پرستاران همچنین می توانند در مورد تغذیه و ورزش توصیه هایی ارائه دهند که به جلوگیری از عوارض این بیماری کمک می کند.

 

پرستاری با پمپ انسولین چیست؟

پمپ انسولین درمانی یک وسیله پزشکی است که با نسخه پزشکی ارائه می شود. به لطف نصب زیر جلدی یک دستگاه، پمپ انسولین انسولین را به طور مداوم یا ناپیوسته تحویل می دهد. بسته به برنامه ای که توسط متخصص دیابت شما تجویز می شود، این دستگاه خارجی انسولین را به طور مداوم یا ناپیوسته تحویل می دهد. در نهایت، بسته به تامین‌کنندگان و آزمایشگاه‌های انتخابی، انواع مختلفی از پمپ انسولین وجود دارد. استفاده از آن مستلزم آموزش و پشتیبانی توسط متخصصان سلامت، از نصب تا پیگیری، هنگام بازگشت یا ماندن در خانه است.

بیشتربدانید:اعزام پزشک به منزل شبانه روزیفروش و اجاره انواع تجهیزات پزشکیقیمت تجهیزات پزشکینمایندگی تجهیزات پزشکیخدمات پزشکی در تهران

سایر مراقبت های خانگی برای بیماران دیابتی

همانطور که گفته شد مراقبت در منزل برای بیماران دیابتی به تجویز پزشک بستگی دارد. پزشک عمومی درخواست مداخله یک پرستار برای نظارت بر قند خون و مراقبت از نوع پانسمان را دارد. شایع است که این پانسمان ها مربوط به زخم هستند. در این صورت، پرستار دارای گواهی دولتی متخصص بهداشتی است که شما را درمان می کند.

در مهراوران نوین، همه پرستاران واجد شرایط هستند. علاوه بر این، آنها برای درمان انواع بیماران استفاده می شوند. آنها با تخصص و تجربه خود با مشاوره به بیماران مراقبت های تجویز شده را انجام می دهند.

مراقبت های ویژه در منزل خدمات مراقبت های بهداشتی است که ما به همراه تیم مراقبت های بهداشتی خود به بیماران حاد، مزمن یا ترمینال خود در محل زندگی خود ارائه می دهیم. این خدمات بسته به نیاز بیماران ما برای کوتاه مدت یا بلند مدت ارائه می شود.

 

  • در بیماران با خطرات تهدید کننده زندگی و نیاز به تجویز مداوم دارو،
  • در بیمارانی که درمان آنها در منزل ادامه می یابد،
  • در بیماران مبتلا به زخم بستر،
  • در بیماران متصل به دستگاه تنفس مصنوعی،
  • در بیماران سرطانی
  • برای بیمارانی که از مراقبت های ویژه ترخیص می شوند، مراقبت های خانگی توسط پزشک و مدیران پرستار ارائه می شود.

 

چگونه خدمات پرستار مراقبت های ویژه را در منزل ارائه کنیم؟

پرستار مراقبت های ویژه در منزل از محل بیمار بازدید می کند تا بیمار را در محل ببیند و ارزیابی کند.

برای بهره مندی بیمار از خدمات مراقبت های ویژه در منزل، شرایط محیطی مورد ارزیابی قرار می گیرد و هر گونه نقص اصلاح می شود.

در صورت لزوم نصب تجهیزات پزشکی ارائه می شود.

پرستار در منزل فرم ها را به منظور رفع نیازهای بیمار و ارزیابی وضعیت بیمار با توجه به درمان برنامه ریزی شده توسط پزشک مجاز در این زمینه پر می کند. به طور مرتب پزشک و اعضای خانواده را از وضعیت سلامتی بیمار مطلع می کند.

 

پرستاران مراقبت های ویژه در منزل تنها به درمان پزشکی بیماران علاقه مند نیستند. او مسئول مدیریت فرآیند به همراه پزشک، مراقب، روانشناس و فیزیوتراپیست با رویکرد خدمات چند رشته ای است.

 

کارهایی که باید در خانه بدون تماس با پرستار مراقبت های ویژه انجام دهید:

  • اتاق بیمار باید مشخص شود،
  • تهویه و دمای اتاق برای مراقبت در منزل مناسب است،
  • تهیه وسایل پزشکی خانگی در صورت لزوم
  • انتخاب تخت مناسب با در نظر گرفتن خطر بروز زخم بستر در بیماران
  • تهیه مواد جانبی

 

مراقبت از بیمار در منزل پس از مراقبت های ویژه برای چه بیماری هایی انجام می شود؟

مناطق اصلی که خدمات مراقبت از بیمار در منزل پس از مراقبت های ویژه ارائه می شود به شرح زیر است:

  • ذات الریه
  • بعد از مراقبت های ویژه کووید
  • بعد از جراحی های پروتز
  • بیماری ALS
  • COPD (بیماری مزمن انسدادی ریه)
  • بیماری های انکولوژی

 

خدمات مراقبت در منزل پس از مراقبت های ویژه چیست؟

تجهیزات پزشکی و مواد مصرفی تهیه شده و اتاق بیماران مرتب شده است.

برنامه پرستار مراقبت های ویژه و آماده باش برنامه ریزی شده است.

پزشک مراقبت از منزل ما بیمار را در منزل ویزیت می کند و برنامه درمانی ایجاد می شود.

 

آیا می توان از بیمار بیهوش در منزل مراقبت کرد؟

پزشک شما در مورد مراقبت در منزل از بیمار بیهوش توصیه می کند. به طور کلی ماندن در بخش بیمارستان مناسب تر است. در برخی موارد، مراقبت در منزل توسط پزشکان مناسب تشخیص داده می شود.

 

 

خدمات تزریق در منزل

خدمات تزریق در منزل، شما می توانید در منزل و توسط پرستاران متخصص در آسایش منزل خود، راحت و بدون هیچ مشکلی تزریق را انجام دهید.

 

در خدمات تزریق خانگی

اگرچه بسیاری از ما هنگام بیماری از روش‌های تزریق در درمان‌هایمان خوشمان نمی‌آید و حتی کمی احساس ترس می‌کنیم، همه می‌دانیم که درمان‌های مداوم با تزریق نتایج سریع‌تری در بهبود بیماری‌ها به همراه دارد.

 

اگرچه فرآیند تزریق یک فرآیند آسان و ساده است، اما فرآیندی است که خودمان نمی توانیم انجام دهیم.

 

برای این روش کوتاه، نیازی نیست شبانه روز به بیمارستان بروید، عزیزانتان (مادر، فرزندتان) را در شرایط سخت درب بیمارستان منتظر نگه دارید، یا از آشنایان و اقوامتان بخواهید پرستار را به شما دعوت کنند. خانه ، یا سعی کنید با تماس با داروخانه بعدی، دستیار داروخانه را متقاعد کنید.

 

به لطف پرستاران آموزش دیده و ماهر مرکز پزشکی می توانید در آسایش منزل خود، راحت و بدون مشکل درخواست خدمات تزریق در منزل را داشته باشید.

 

تزریق

خدمات تزریق خانگی چیست؟

فرآیند تزریق داروهای تجویز شده توسط پزشک بیمار از راه های عضلانی، زیر جلدی یا وریدی به بدن بیمار بسته به شکل دارو، «تزریق (سوزن)» نامیده می شود.

 

کلیه خدمات تزریق از تزریق انسولین تا تجویز داروهای شیمی درمانی به راحتی، بدون درد و روان در محیط منزل شما توسط پرستاران مجرب و آموزش دیده ما انجام می شود.

 

خدمات تزریق در منزل

چه کسانی خدمات تزریق را در خانه ارائه می دهد؟

خدمات تزریق در منزل (سرویس تزریق در منزل) توسط پرستاران دارای مجوز و مجرب که مجاز به ورود به منزل هستند و طبق روال مکتوب خدمات بهداشتی و درمانی در منزل ارائه می گردد.

 

در خدمات درمانی ارائه شده در کشور ما، تنها مراکز مراقبت در منزل دارای مجوز از وزارت بهداشت مجاز به ورود به منزل بیمار هستند.

 

مراکز مراقبت در منزل دارای مجوز؛ مسئولیت کلیه خدمات ارائه شده در منزل، از تجویز بیمار گرفته تا هر گونه عارضه ای که ممکن است رخ دهد، بر عهده دارد.

بیشتربدانید:تزریقات در غرب تهرانتزریقات در شهرک غربتزریقات در منزلتزریق در منزل تهران

 

چگونه خدمات تزریق را در خانه برنامه ریزی کنیم؟

از بیماران یا بستگانی که به مرکز تماس مرکز پزشکی مراجعه می کنند، ابتدا از آنها نسخه درخواست می شود.

هیچ دارویی بدون نسخه را نمی توان در خانه تجویز کرد!

نسخه ای که توسط پزشک داده می شود ارزیابی می شود و در صورت لزوم با پزشک بیمار در میان گذاشته می شود.

با توجه به نام داروی تجویز شده، دوز و دفعات مصرف، برای تاریخ و زمان مناسب به بیمار وقت ملاقات داده می شود.

پرستار مجرب مراقبت در منزل تمام مواد لازم برای تزریق را به همراه دارد.

یک “فرم رضایت آگاهانه” از بیمار و/یا بستگان او گرفته می شود.

قبل از عمل، علائم حیاتی بیمار (نبض، فشار خون) اندازه گیری می شود.

تزریق با اطمینان از شرایط استریل برای افراد  انجام می شود.

اگر تزریق به صورت ساعتی یا روزانه تکرار شود، برنامه ریزی بلندمدت با خانواده انجام می شود.

خدمات تزریق توسط پرستار در پرونده سازمانی مرکز پزشکی ثبت می شود.

کارشناسان ما در اسرع وقت در سراسر تهران در خدمت شما هستن

دیدگاهتان را بنویسید