انواع تجهیزات پزشکی یکبار مصرف

استفاده  از انواع تجهیزات پزشکی یکبار مصرف و به روز در مطب ها، کلینیک ها و بیمارستان ها و حتی به شکل خانگی دارای اهمیت بالایی است.خرید تجهیزات پزشکی باعث می شود تا متخصصینی مانند پرستاران،پزشکان و تکنسین ها قادر به ارزیابی بیمار می سازد تا پیشگیری،درمان و مراقبت ها سریع تر و بهتر انجام شود.

به همین دلیل انواع تجهیزات پزشکی یکبار مصرف بسیار پراهمیت است. طبیعتاً انواع مختلف تجهیزات، عملکردهای مختلفی را نیز ارائه می دهند و هزینه آنها نیز با توجه به پیچیدگی ساخت و موارد دیگر بسیار متفاوت است. در ادامه مهمترین دسته بندی های این نوع تجهیزات، پرکاربردترین آنها و قیمت بررسی شده است.

انواع تجهیزات پزشکی یکبار مصرف بسیاری در زمینه های مختلف پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند و کاربرد فراوانی دارند.
این لوازم برخی از نوع یکبار مصرف و برخی از این لوازم ها قابلیت استفاده بیشتری دارند.تجهیزات پزشکی یکبار مصرف در پزشکی بیشتر از جنس پلاستیک تهیه می شوند اما لزوما تمامی تجهیزات پزشکی پلاستیکی یکبار مصرف  نیستند.

روش وسایل مصرفی پزشکی با برند های ایرانی و خارجی در تمامی بازار ها به فروش می رسد.در ایران بازار های تجهیزات پزشکی که  ساخت بسیاری از این تجهیزات تکنولوژی در داخل کشور وجود ندارد.در زمینه ی تجهیزات پزشکی یکبار مصرف کشور ایران تولید کنندگان بسیاری دارد و فعالیت بسیاری در این زمینه دارند.برخی تجهیزات پزشکی مصرفی نیز در ایران تولید می شود.بیشتر وسایل های پزشکی یکبار مصرف که وارداتی هستند  از چین وارد می شوند و بی کیفیت هستند.
به همین علت مراکز درمانی در ایران به دنبال خرید لوازم پزشکی یکبار مصرف با کیفیت هستند.

برخی تجهیزات پزشکی یکبار مصرف:

وسایل مصرفی اتاق عمل

لوازم مصرفی و یکبار مصرف دندانپزشکی

لوازم یکبار مصرف پزشکی عمومی

البسه بیمارستانی

محصولات بسته بندی استریل

تجهیزات پزشکی در خانه

لوازم مصرفی آندوسکوپی

لوازم مصرفی آزمایشگاهی