0
اعزام فیزیوتراپ در سعادت آباد

اعزام فیزیوتراپ در سعادت آباد

فیزیوتراپی  شیوه‌ای از درمان بیماری‌ها و اختلالات عصبی-ماهیچه‌ای-اسکلتی با استفاده از تجهیزات مکانیکی، جریان‌های الکتریکی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیکی دیگر است. در این روشها از ورزش، نور، پرتوهای فرابنفش و فروسرخ، گرما و جریان برق استفاده می‌شود. فیزیوتراپی حیطه‌ای از پزشکی است که هدف آن پیشگیری از بیماری‌ها، درمان، توانبخشی و بالا بردن سطح سلامت می‌باشد. واژه فیزیوتراپی از «فیزیو= فیزیولوژیک، جسمانی و طبیعی» و «تراپی=درمان»، ساخته شده‌است. در بعضی از منابع لغت اصلی که کلمه فیزیوتراپی ازآن گرفته شده‌است کلمه physiological therapeutics می‌باشد. البته مداخلات درمانی در فیزیوتراپی بخش کوچکی از عملیات آن محسوب می‌گردد. در فیزیوتراپی هدف ارتقای عملکرد جسمانی بدن می‌باشد البته با توجه به تداخل و ارتباط زیاد سیستمهای بدن درمانهای فیزیوتراپی که توسط فیزیوتراپیست انجام می‌شود مستقیم یا غیر مستقیم باعث بهبود عملکرد دستگاه فیزیولوژیک نیز می‌شود مثلاً فیزیوتراپی دستگاه تنفسی موجب بهبود درصد گازهای خون (دی اکسید کربن و اکسیژن) و تغییر میزان اسیدیته خون شده که به نوبه خود می‌تواند باعث بهبود سطح هشیاری شود. اصلی ترین هنر و تخصص فیزیوتراپیست توانایی انجام مهارتهای دستی و حرکت درمانی است که در جهت پیشگیری از بسیاری بیماریها و درمان و توانبخشی افراد جامعه بکارگرفته میشود. خواص امواج مختلف مانند امواج صوتی،مغناطیسی،لیزر،شاک ویو،رادیویی و خواص درمانی اب،سرما و گرما بکارگرفته میشوند تا دستیابی به این اهداف اسانتر شود
فیزیوتراپی در سعادت آباد
هدف ما در موسسه پرستاری مهرآوران نوین و اعزام   فیزیوتراپ در  منزل سعادت آباد این است که بتوانیم با بهره گیری از علم روز دنیا، جدیدترین تکنیک های درمانی در زمینه درمان فیزیکی با استفاده از مدرن ترین تجهیزات ، بیمارانی که با مشکلات ارتوپدی ستون فقرات و سایر مفاصل و عضلات مراجعه میکنند را ، به بهترین شکل راهنمایی و درمان کنیم.
کاربردهای فیزیوتراپی:
فیزیوتراپی در ارتوپدی
فیزیوتراپی در بیماری ها و اختلالات دستگاه عصبی مرکزی (CNS)
فیزیوتراپی در بیماری ها و اختلالات دستگاه عصبی محیطی (PNS)
فیزیوتراپی در میوپاتی ها و گروه میاستنی
فیزیوتراپی در بیماری های روماتیسمی
فیزیوتراپی در بیماری های تنفسی
فیزیوتراپی در بیماری های قلبی-عروقی
فیزیوتراپی در سوختگی ها
فیزیوتراپی در جراحی ها
فیزیوتراپی در آسیب های ورزشی
اگر به دنبال موسسه پرستاری  هستید میتوانید با مهرآوران  ارتباط برقرار کنید تا در مسیر بهبودی همیشه در کنار شما باشیم و بتوانیم  بهترین خدمات را به شما ارایه دهیم.

m/اعزام فیزیوتراپ در سعادت آباد

کار درمانی

ارگوتراپی یک نوع درمان پیچیده می باشد که برای افرادی که زندگی آنها به دلایل مختلف محدود شده و استقلال فردی خود را از دست داده اند اعمال می شود. برنامه های کاربردی نه تنها برای بزرگسالان، بلکه برای کودکان و نوزادانی که زندگی آنها به دلیل مشکلات مختلف محدود شده است، وجود دارد.

 

ارگوتراپی با هدف کاهش یا حذف مشکلات ناشی از یک بیماری جسمی یا روانی، کهولت سن، تصادف یا آسیب شناسی مادرزادی انجام می شود. مطالعاتی که باید به طور مشترک با افراد بسیاری از شاخه‌های دیگر علم انجام شود، هدف آن این است که فرد بتواند زندگی خود را در بهترین سطح ممکن زندگی کند.

 

ارگوتراپی چیست؟

کاردرمانی که با نام‌های کاردرمانی ، کاردرمانی نیز شناخته می‌شود ، می‌تواند به عنوان یک علم درمانی ویژه و سلامت نسبتاً جدید تعریف شود. هدف آن اطمینان از استقلال فرد در مهارت‌هایی است که برای ادامه زندگی به آن نیاز دارد، مانند کنترل مراقبت از خود، تداوم فعالیت‌های حرفه‌ای و تجاری، تعادل روانی، سازگاری اجتماعی و مهارت‌های حرکتی. علاوه بر این، یکی از زمینه های کار کاردرمانی این است که افراد خانه نشین را قادر می سازد تا در موارد ناتوانی، بیماری یا کهولت سن، راحت تر به زندگی خود ادامه دهند.

 

ناتوانی جسمی یا اختلال گفتاری، مشکلات رشدی، اختلالات شناختی ناشی از اختلالات روانی و غیره. در صورت نارسایی می توان از کاردرمانی استفاده کرد. ارگوتراپی یک درمان فردی و خاص است. همه از نوزادان نارس گرفته تا افراد مسن ممکن است به این درمان نیاز داشته باشند. همه انواع بیماری ها و شرایط ممکن است نیاز به کاردرمانی را ایجاد کند. به همین دلیل است که یک رویکرد چند رشته ای برای مطالعات آنها مورد نیاز است.

 

کاردرمانی چیست؟

شناسایی مشکلاتی که بیمار را در زندگی اجتماعی و جسمی خود دچار مشکل می کند

انجام مطالعات درمانی برای کاهش و نیز در صورت امکان رفع مشکلات

با نظارت و تجزیه و تحلیل فرآیند، اگر علت مشکل وضعیتی است که این کار ناکافی خواهد بود، برای حل آن از مناطق مربوطه حمایت کنید.

 

کاردرمانی برای چه کسانی قابل اعمال است؟

برای کسانی که می خواهند از این روش درمانی بهره مند شوند محدودیت سنی وجود ندارد و حتی اگر تشخیص بیماری نداشته باشند، می توان کاردرمانی را برای افرادی که به آن نیاز دارند توصیه کرد. بیماران مناسب می توانند در منزل خدمات دریافت کنند یا از این درمان در موسسات مربوطه بهره مند شوند، حتی اگر فقط با شکایت هایی مانند مشکل در فعالیت های روزمره و کیفیت پایین زندگی مراجعه کنند.

 

سالمندانی که در ادامه فعالیت های زندگی روزمره خود به طور مستقل مشکل دارند،

افرادی که دارای تشخیص عصبی، ارتوپدی یا مزمن هستند،

افرادی که به دلیل مشکلاتی که پس از تصادف ایجاد می شود در ادامه زندگی خود دچار مشکل می شوند.

کسانی که اختلالات یکپارچگی حسی دارند،

نوزادان و کودکان مبتلا به بیماری ها و تشخیص هایی مانند اوتیسم، کمبود توجه، سندرم داون،

افرادی که زندگی آنها به دلیل یک اختلال روانی کاملا محدود شده است،

رویکردهای کاردرمانی متفاوتی برای افرادی وجود دارد که با وجود تجربه نکردن بیماری یا آسیب، در انجام فعالیت‌های خود دچار مشکل می‌شوند.

روش های ارگوتراپی را می توان از این طریق طبقه بندی کرد. با این حال، از آنجایی که این یک حوزه چند رشته ای است، رویکردهای موجود نظریه ها، روش ها و تکنیک های متفاوتی دارند.

 

فواید کاردرمانی فیزیکی

تمرکز این درمان ها بر کسب مهارت های مراقبت شخصی برای بیمار است. در این راستا، یک عمل اساسی شامل رفع نیازهای بهداشتی مانند توالت و حمام و نیازهای شخصی مانند غذا خوردن و لباس پوشیدن بدون وابستگی به کسی است. یکی از اهداف اصلی رشته کاردرمانی حفظ شایستگی شناختی، جسمی و همچنین معنوی فرد در بالاترین سطح ممکن است .

 

به ویژه در حالی که فرآیند درمان پزشکی در حال تکمیل است، دریافت کاردرمانی به عنوان خدمات مراقبت در منزل تأثیر بسیار مثبتی بر زندگی بیمار دارد. نظم داخلی برای تسهیل نیازهای فرد ایجاد می شود و تجهیزات لازم تعیین می شود تا فرد بتواند به راحتی نیازهای خود را در خانه برآورده کند. اطمینان حاصل می شود که فعالیت و اثربخشی فرد افزایش می یابد.

بیشتربدانید:اعزام پزشک به منزل شبانه روزیاعزام پزشک شمال تهرانخدمات پزشکی در تهرانهزینه پزشک در منزل تهرانویزیت دکتر در منزلاعزام پزشک به منزل

در این درمان‌ها، مطالعات زیادی برای آسان‌تر کردن زندگی فرد و کاهش وابستگی به منابع بیرونی انجام می‌شود و استانداردهای زندگی روانی و جسمی بیمار و افرادی که با او زندگی می‌کنند افزایش می‌یابد. ما به‌عنوان مرکز مراقبت در منزل خصوصی موسسه مهرآوران نوین ، مناسب بودن کاردرمانی را ارزیابی می‌کنیم و هدف ما ارتقای استانداردهای زندگی بیمار و بستگانش در محدوده خدمات مراقبت در منزل است . برای دریافت اطلاعات دقیق می توانید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید