0
نکات مراقبت از سالمند بیمار

نکات مراقبت از سالمند بیمار

نکات بهداشتی مراقبت و نگهداری از سالمند
سالمند بیمار که بی تحرک بوده و در بستر افتاده قادر به انجام کارهای شخصی و بهداشتی خود به عنوان مثال گرفتن طهارت، حمام رفتن و … نبوده و نیازمند است که فرزند او یا پرستار سالمند ( پرستار بیمار ) یا مراقب سالمند در انجام دادن این کارهابه آنها کمک و یاری کنند.
نظافت و استحمام سالمند بیمار
برای حمام رفتن سالمند بیمار که نمیتواند تحرک داشته باشد می توانید از صندلی های مخصوص که برای استححمام مناسب می باشند یا ویلچر استحمام استفاده نمود. سالمند زمانی که توانایی حرکت قسمت هایی از بدن مانند دست را داشته باشد، می تواند با نشستن روی صندلی مخصوص خود به شستن خود بپردازد، در غیر اینصورت خانواده او یا پرستار سالمند بیمار باید در استحمام کردن همراهی های لازم را انجام دهند.
توجه داشته باشید که در استحمام سالمند باید از لوازم نرم که به پوست سالمند آسیب وارد نمیکنند استفاده شود.قابل ذکر است که اگر سالمند توانایی نشستن را هم نداشته باشد، بایستی از روش های دیگر مانند کمک از فردی دیگر یا تشک مخصوص شستشو استفاده نمود.
از دیگر مواردی که بایستی به آن توجه نمود کوتاه کردن ناخن ها، شستن دهان و دندان و کوتاه کردن موهای زاید را نام برد که خانواده یا پرستار سالمند بیمار به آن میپردازند و بایستی توجه کنند.
اگر سالمند بتواند حرکت کند میتواند در انجام امور طهارت، آنها را به سرویس بهداشتی که مجهز به توالت فرنگی باشد راهنمایی کنید، در غیر این صورت بایستی از پوشک مخصوص یا لگن مخصوص استفاده نمایید.
بهتر است از پرستار سالمند دوره دیده یا بهیار که به این امور آشناییت لازم را دارند استفاده شود تا به انجام امور مراقبت و نگهداری تسلط داشته باشد، اگر نیاز به پرستار سالمند بیمار در منزل داشتید،‌میتوانید با موسسه مهرآوران نوین تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید