0
قیمت خدمات پرستاری در منزل

قیمت خدمات پرستاری در منزل

اگر پرستار سالمند درمورد بیماریهای رایج دوران سالمندی آموزش دیده باشند، حقوق بالاتری دارند. اگر پرستار سالمند با فیزیوتراپی آشنا باشد و به درمان بیماری اسکلتی، اختلالات ماهیچه ای و عصبی بپردازند، از حقوق بیشتری برخوردار می شوند. همینطور مراقب سالمندی که وظیفه اش فقط نگهداری از سالمند و رسیدگی به امور بهداشتی او می باشد و هیچ دانش و تجربه خاصی درخصوص علائم بیماری، ارزیابی وضعیت جسمی و روحی سالمند، ارزیابی پاسخ درمانی، پیشگیری و کنترل عفونت و… ندارد، از حقوق کمتری از پرستار سالمند متخصص با تحصیلات بالا خواهد داشت. پارامتر دیگری که در افزایش حقوق پایه ی پرستار سالمند موثر است کمک مراقب در انجام امور منزل مثل پخت و پز، نظافت منزل، خرید مایحتاج و… می باشد. پارامتر دیگر، ساعت کاری پرستار می باشد. برخی سالمندان نیاز به مراقبت ۲۴ ساعته دارند. پرستاری که سه شیفت ازسالمند مراقبت می کند، حقوق بیشتری نسبت به مقدار حقوق پایه دریافت می کند. برخی از سالمندان فقط در انجام اموری خاص مثل استحمام نیاز به پرستار دارند، در این صورت حقوق پرستار به صورت ساعتی محاسبه خواهد شد. پارامتر مهم دیگر ابتلا سالمند به بیماریهایی مثل آلزایمر
و پارکینسون می باشد که نیاز به پرستار باتجربه کار با این قبیل سالمندان دارد که حقوق بیشتری نسبت به پراستارهای دیگر دریافت میکنند. توانایی سالمند در راه رفتن، وزن سالمند و توانایی کنترل ادرار و مدفوع موارد دیگری هستند که در میزان حقوق پرستار تاثیر دارند.
محاسبه حقوق مراقب کودک:
قیمت پرستار کودک در منزل با توجه به محل زندگی شما ( مسیر محل زندگی شما تا محل زندگی پرستار و هزینه رفت و آمد ) و شرایطی که شما برای پرستاری از کودک در نظر می گیرید و انتظاراتی که دارید، متفاوت خواهد بود. هزینه پرستار کودک برای نوزادان بیشتر است. اگر شما از پرستار بخواهید در بعضی مواقع بیشتر از زمانی که توافق شده، از کودک شما مراقبت کند، اضافه کاری محاسبه می شود.قیمت پرستار کودک در منزل به شرایط دیگری نیز بستگی دارد: پرستار کودک قرار است از چند فرزند شما پرستاری کند؟ چه وظایف و مسئولیت های دیگری برای پرستار به جز مراقبت از کودک شما مشخص شده است؟ پرستار چه مدت است که به کار پرستاری مشغول بوده است ؟ چقدر تجربه کار پرستاری از کودک داشته است؟ آیا دارای مدرک و گواهینامه معتبر پرستاری از کودک در منزل می باشد؟ پرستاری از کودک یک شغل به حساب می آید و بعضی از والدین هزینه بیمه سلامت پرستار کودک را نیز محاسبه می کنند. در صورت انجام این کار ، قیمت پرستار کودک در منزل (حقوق پرستار کودک) کمتر می شود، در غیر اینصورت شما باید قیمت پرستار کودک در منزل را بالاتر ببرید تا مخارج درمانی و بیمه وی تامین شود.

یکی از خدمات پرستاری در منزل انجام فیزیوتراپی است برای کسب اطلاعات بیشتر مطالب زیر را مطالعه کنید:

خدمات فیزیوتراپی خانگی فرآیند اعمال درمان تایید شده توسط پزشکان فیزیوتراپی و توانبخشی برای بیماران در محیط خانه توسط فیزیوتراپیست ها در بیماری های عصبی، اختلالات حاد و مزمن ارتوپدی و بیماری های کودکان است.

خدمات فیزیوتراپی خانگی ما اقداماتی است که ما انجام می دهیم تا زندگی بیماران خود را راحت و راحت کنیم و استقلال آنها را به دست آوریم.

 

این کمک ها که مخصوص بیمارانی است که به دلایلی مانند جراحت، فلج، کهولت سن یا بیماری دچار مشکل در عملکرد حرکتی می شوند، برای تسریع روند بهبودی در مواردی مانند درد مزمن، کاهش قدرت، محدودیت حرکات انجام می شود. ، و عدم تعادل

 

به عنوان موسسه بهداشتی خانگی مهراوران نوین، هدف خدمات فیزیوتراپیست خانگی ما ارائه خدمات فیزیوتراپی در محیط خانه بیمارانی است که نمی توانند در بیمارستان درمان شوند.

 

خدمات فیزیوتراپی خانگی به شما کمک می کند:

برای ارائه بهترین پشتیبانی پزشکی به بیمارانی که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند در بیمارستان و در آسایش خانه خود درمان شوند،

برای به دست آوردن مجدد سلامت خود با استفاده از برنامه های درمانی تعیین شده توسط پزشک فیزیوتراپی خود یا تعیین شده توسط پزشکان ما،

برای ارائه حمایت های لازم با ایجاد یک روال در زندگی خود پس از درمان، با در نظر گرفتن عوامل بسیاری مانند ساختار کلی بدن، عوامل استرس زا که در زندگی شما تأثیر می گذارد، وضعیت بدنی شما و روال تغذیه شما.

 

در کدام اختلالات فیزیوتراپی خانگی اعمال می شود؟

اختلالات وضعیت بدن

کم

فلج

پارکینسون

ام‌اس

آسیب های نخاعی

شکستگی لگن

پروتزهای مفصل ران و زانو

جراحی رباط و غیره

اسپینابیفیدا، فلج مغزی، تورتیکولی و غیره

 

چگونه از خدمات فیزیوتراپیست در منزل استفاده کنیم؟

به عنوان تیم سلامت خانه مهراوران نوین، خدمات فیزیوتراپی خانگی ما توسط فیزیوتراپیست های مجرب ارائه می شود.

در این فرآیند که توسط فیزیوتراپیست ها و فیزیوتراپیست های ما انجام می شود، پس از بررسی وضعیت لازم در مورد بیمار، استفاده از دستگاه ها (دستگاه های تقویت کننده عضلات، دستگاه های TENS، باندهای درد، وزنه های مچ دست و …) و تمرینات تحریک کننده انجام می شود. با تقویت عضلات و سیستم اسکلتی انجام می شود.

بستگان بیماران نیز می توانند مشمول این خدمات شوند که در محدوده خدمات فیزیوتراپ در منزل ما ارائه می شود. با توجه به شرایط بیمار و تعداد جلسات که بسته به بیماری متفاوت است، می توان برنامه های بسیاری را انجام داد.

 

مزایای خدمات فیزیوتراپی در منزل برای بیماران و بستگان آن ها چیست؟

با خدمات فیزیوتراپی در منزل، بیمارانی که با بیماری فعلی خود در راه رفتن مشکل دارند، از نظر راحتی بیمار، ادامه درمان خود را در منزل آسانتر می کند.

حمل و نقل بیمارستانی در بیمارانی که مشکلات جسمانی دارند و نیاز به فیزیوتراپی دارند می تواند مشکل ساز باشد. خدمات فیزیوتراپیست خانگی و خدمات فیزیوتراپی خانگی راحتی را برای بیماران و بستگان آنها فراهم می کند زیرا بیماران درمان خود را در آسایش خانه خود ادامه می دهند.

 

فرصت های فیزیوتراپی خانگی که برای بیماران سالمند فراهم می کنیم چیست؟

خدمات توانبخشی سالمندان ما یکی از خدماتی است که به بیمارانی ارائه می شود که در دوران سالمندی شکایاتی مانند زوال یا از دست دادن عملکرد بدن به دلیل هر بیماری دارند.

هدف ما جلوگیری از تنش در ساختار عضلانی، مفاصل و استخوان، اطمینان از اینکه بیماران ما در موقعیتی هستند که می‌توانند دوباره فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهند و از شکایت‌هایی مانند افتادن و درد جلوگیری کنیم.

با توانبخشی سالمندان، هدف ما این است که بیماران خود را مستقل کنیم و زندگی آنها را آسانتر کنیم. فعالیت بدنی روشی موثر برای بازیابی ضایعات عملکردی است.

 

محتوای خدمات فیزیوتراپی خانگی و توانبخشی سالمندان ما چیست؟

در خدمات توانبخشی سالمندان ما که توسط فیزیوتراپیست های متخصص ما ارائه می شود.

چیدمان اتاقی که بیمار ما در آن قرار دارد با در نظر گرفتن شرایط زندگی

توانایی انجام فعالیت هایی مانند بالا رفتن از پله و پیاده روی،

دادن وضعیت صحیح به بیمار و حفظ این وضعیت،

کاهش سرعت جذب استخوان

جلوگیری از کاهش ظرفیت تنفسی

ما کاربردهای زیادی مانند ایجاد حرکات درمانی در برابر محدودیت حرکات مفصلی را انجام می دهیم.

 

سوالات متداول در مورد فیزیوتراپی در منزل

چگونه با خدمات فیزیوتراپ خانگی تماس بگیریم؟

با تماس با مرکز تماس ما می توانید خدمات فیزیوتراپ در منزل را دریافت کنید.

شما می توانید از طریق خط تلفن ما با ما تماس بگیرید.

بیشتربدانید؛مراقبت از سالمند در منزل تهران-پرستاری در منزل تهرانمراقبت از سالمند و کودک شمال تهراننگهداری از سالمند در تهران

 

جلسات فیزیوتراپی در منزل چند روز در هفته است؟

دفعات و تعداد جلسات با توجه به شرایط بیمار برنامه ریزی می شود. جلسات به طور متوسط ​​۱ ساعت طول می کشد. در حالی که به صورت ۲ یا ۳ روز در هفته برنامه ریزی شده است، هر روز در دسترس بیماران ما است که نیاز به فیزیوتراپی دارند.

 

دستگاه های مورد استفاده و روش های کاربردی چیست؟

درمان دستی، پک گرم، پک سرد، دستگاه اولتراسوند، نردبان (پله)، دستگاه تنز در منزل استفاده می شود. این دستگاه ها قابل حمل و مناسب برای مصارف خانگی هستند.

 

جلسات چگونه برنامه ریزی می شود؟

در نتیجه ملاقات بیمار با فیزیوتراپیست های ما، برنامه ریزی تشخیصی رایگان انجام می شود تا ابتدا وضعیت بیمار مشاهده شود.

پس از ویزیت، وضعیت بیمار را گزارش می کند و به مرجع برنامه ریزی ارسال می کند. قیمت به همراه فرد مجاز به بیمار داده می شود و روزهای جلسه در نظر گرفته شده است.

در طول تشخیص، بیمار در مورد روش هایی که در طول درمان باید اعمال شود و محتوای درمان مطلع می شود.

 

پیگیری بیمار در خدمات فیزیوتراپی خانگی ما چگونه انجام می شود؟

روند رشد بیمار با مشاهده فیزیوتراپیست و تصاویر گرفته شده با اجازه بیمار ارزیابی می شود و توسط پزشک ما پیگیری می شود.

بستگان بیماران به منظور رضایت بیمار و بازخورد در مورد جلسه به صورت هفتگی فراخوانی می شوند.

 

در کدام مناطق تهران خدمات فیزیوتراپی خانگی دارید؟

خدمات فیزیوتراپی خانگی مهراوران نوینما تمامی مناطق در بخش تهران  را پوشش می دهد.

مراقبت از بیمار بستری

هنگامی که بیماری ما را در بستر می‌اندازد و شروع به محدود کردن فعالیت‌های ما می‌کند، بدن ما بلند می‌شود. ماهیچه ها منقبض، منقبض و کشیده می شوند، پوست شکننده می شود و زخم ایجاد می شود، ریه های ما مرطوب تر می شوند و کمتر تنفس می کنند. گاهی اوقات لخته های خونی کوچک در رگ های خونی ما ایجاد می شود و می تواند عوارض جدی ایجاد کند. حتی راحت ترین تخت دنیا هم به ناخوشایندترین زندان تبدیل می شود.

 

هنگام مراقبت از بیمار بستری، با چه چالش هایی مواجه شدید و برای غلبه بر آنها چه کردید؟

چگونه از بیماران بستری در خانه ی خود مراقبت کنیم؟

مراقبت از بیمار بستری فرآیندی است که نیاز به مراقبت زیاد و مراقبت مداوم دارد. در بیماران بستری علاوه بر بیماری فعلی بیمار، تحلیل رفتن عضلات مفصلی، اختلالات سیستم گوارشی و دستگاه ادراری، مشکلات قلبی و تنفسی، زخم بستر و حالات روانی رو به وخامت است. بنابراین، علاوه بر درمان دارویی، شناخت بیمار، مشاهده شکایات او و انجام اقدامات احتیاطی با پیش بینی عوارض احتمالی مهم است.

 

چند نکته برای کمک به بیمار بستری خود در آرامش و بهبود کیفیت زندگی خود؛

  • تغییر وضعیت بیمار در بستر هر ۲ ساعت فشار وارده به کمر، باسن و پاشنه پا را کاهش می دهد. در صورت امکان، بالا بردن سر تخت به بیمار در زمان صرف غذا، مصرف دارو و تنفس کمک می کند. اگر بیمار از قدرت بدنی خوبی برخوردار است، به او اجازه دهید هنگام قرار گرفتن با بازوهای خود از شما حمایت کند.
  • حداقل ۴ بالش پیدا کنید و از آنها به عنوان تکیه گاه بین زانوها و مچ پا، زیر بازوها و پشت هنگامی که بیمار به پهلو دراز کشیده است استفاده کنید.
  • همیشه از اسپیسر استفاده کنید و آن را زیر باسن بیمار خود قرار دهید. نه روی پشتت به لطف اسپیسر، می‌توانید بیمار خود را به راحتی در تخت قرار دهید بدون اینکه دست‌ها و پاهای او را بگیرید تا آنها را در تخت قرار دهید.
  • چک کردن پوست روزانه یا دو بار در روز. به پشت گوش، باسن، پاشنه پا و پوست پشت آنها توجه ویژه ای داشته باشید. از پتوهای برقی یا پدهای گرمایشی خودداری کنید. از آنجایی که برخی از بیماران مشکلات عروقی و گردش خون دارند، این پتوها ممکن است باعث سوختگی روی پوست شوند.
  • استفاده از محافظ های پاشنه پا برای پاشنه پا که یکی از نواحی شایع زخم بستر است، محافظت کافی را ایجاد می کند.
  • بیمار را بالاتر از مرکز تخت بکشید و کمی پای تخت را بالا ببرید. این قرارگیری تخت از سر خوردن بیمار روی تخت جلوگیری می کند.

 

پیگیری در مراقبت از بیماران بستری مهم است!

مهمترین موضوعی که بستگان بیمارانی که در منزل از بیماران بستری مراقبت می کنند، همکاری با مؤسسه ای مجرب در مراقبت و درمان بیماران خود، ایجاد اعتماد متقابل و هماهنگ کردن درمان بیمار با همکاری است.

 

مراقبت از بیمار بستری چه بیماری هایی را پوشش می دهد؟

♣ بیماری های مرتبط با آسیب عصبی مغز (زوال عقل-آلزایمر، ALS، پارکینسون ام اس، سکته مغزی، تومور، انسداد عروق و غیره)

♣ بیماری های ناشی از آسیب نخاع (فلج از گردن به پایین، فلج از کمر به پایین و غیره)

♣ سرطان های مرحله پایانی

♣ نارسایی های قلبی

♣ بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی مانند COPD

بیشتر بدانید: مرکز پرستاری ، تزریق در منزل سعادت آباد ، فیزیوتراپی و رادیوگرافی در منزل

نکاتی که در مراقبت از بیمار بستری در خانه باید در نظر گرفته شود.

تغذیه در بیماران بستری

در مواردی که بیمار بتواند خودش را تغذیه کند، باید استقلال آنها را تشویق کرد. اجازه دهید خودش روغن و نمک را تنظیم کند و مواد را از بسته بندی خارج کند و نانش را چرب کند.

برخی از بیماران بستری ممکن است اصلا نتوانند خود را تغذیه کنند. برای کمک به فرد در بستر غذا خوردن:

به بیمار بگویید چه غذایی در سینی است. در طول وعده غذایی کنار بیمار بنشینید و گفتگوی دلپذیری داشته باشید، حتی اگر بیمار نتواند به شما پاسخ دهد.

بیمار را تشویق کنید تا حد امکان خودش غذا بخورد. حتی اگر او کاملاً به غذا وابسته است، سعی کنید تا حد امکان بیمار خود را درگیر کنید. (مثلاً با درخواست از فرد برای نگه داشتن دستمال سفره خود).

هنگام کمک به بیمار بستری در زمینه غذا، از قاشق استفاده کنید نه چنگال.

هنگام کمک به بیمار در بستر غذا، لقمه های آهسته و کوچک بدهید. به او زمان کافی برای جویدن و قورت دادن هر لقمه بدهید.

در حین کمک به غذا خوردن، به دفعات بین لقمه ها مایعات بنوشید.

 

مراقبت شخصی از بیمار بستری؛

بهتر است بیمار بستری را هر روز حمام کنید. حمام کردن بهداشت فردی را تضمین می کند، از زوال پوست جلوگیری می کند و به جوانسازی بدن و روح کمک می کند. برای حمام می توان از یک ظرف بزرگ آب گرم یا شامپو بدون شستشو و دستمال شستشوی بدن استفاده کرد. شستن بیمار بستری خود را از صورت شروع کنید و به سمت پاها ادامه دهید. می توانید از لوسیون های حاوی لانولین استفاده کنید. پس از شستن پاها، قبل از حرکت به ناحیه لگن، آب باید تعویض شود. شستشوی روزانه ناحیه تناسلی بسیار مهم است تا میکروب ها و باکتری ها تکثیر نشوند. ناحیه تناسلی را از جلو  و به عقب بشویید. خوب بشویید و به آرامی با حوله خشک کنید.

 

چند نکته در مورد پاکسازی بدن:

 

اگر حرکت باعث درد شد، یک ساعت با مسکن صبر کنید تا بیمار خود را حمام کنید.

از بیمار در مورد مالش خیلی سخت یا خیلی سبک بپرسید. هر کس حس لامسه متفاوتی دارد.

حفظ حریم خصوصی برای بیمار در حمام. اگر بیمار در تخت بیمارستان است، ارتفاع تخت را تنظیم کنید تا فشار کمر کاهش یابد.

زمان حمام نیز زمان مناسبی برای تراشیدن مو و ریش است. برای برخی از بیماران توجه به عادات شخصی که به آنها عادت کرده اند باعث خوشحالی آنها می شود و به حفظ کرامت آنها کمک می کند.

 

“زخم های بستر” در بیماران بستری؛

بیماران بستری طولانی مدت بیشتر در معرض زخم بستر هستند. برای کاهش این احتمالات باید هر ۲ ساعت یکبار وضعیت بدن بیمار توسط اعضای خانواده تغییر کند. باید مراقب بود که پوست خیس بماند و تغییراتی روی پوست ایجاد نشود (قرمزی، پوسته پوسته شدن، تورم، ظاهر ملتهب، بوی بد و غیره).

زخم بستر یکی از مشکلات مهم بیماران بستری است. این وضعیتی است که کاملاً نیاز به مراقبت دارد و حتی اگر زخمی رخ داده باشد، باید تلاش کرد تا با درمان دقیق زخم بسته شود. در صورت باز شدن زخم، با توصیه پزشک باید از پرستار حمایت شود. زخم باز منبع عفونت است و جان بیمار را تهدید می کند. با حمایت پرستاران از خدمات بهداشتی و درمانی خانگی، درمان باید با پانسمان و برنامه های حمایتی هر روز یا یک روز در میان ارائه شود.

 

اتاق بیمار بستری ;

برای بیمار بستری داشتن میانگین دمای اتاق ۲۴ درجه، اندازه گیری رطوبت اتاق، تمیز کردن محیط، تخت و دستگاه بیمار و تعویض ملحفه و روکش تشک برای جلوگیری از عفونت مهم است.

 

ورزش در بیماران بستری؛

در بیماران بستری، کاهش قدرت به دلیل دراز کشیدن تجربه می شود. برای پیشگیری از ایجاد زخم بستر و محافظت از عملکرد مفاصل و ماهیچه ها باید ورزش ها انجام شود. این تمرینات بسته به شرایط فرد می تواند حرکات فعال، فعال- غیرفعال یا غیرفعال باشد.

هنگام کمک به بیمار در بستر، پیروی از برنامه مراقبتی فرد با دستورالعمل های خاص ارائه شده توسط پرستار یا فیزیوتراپیست بسیار مهم است، زیرا دامنه تمرینات حرکتی در صورت عدم اجرای صحیح می تواند باعث درد یا آسیب شود.

 

بی اختیاری ادرار در بیماران بستری:

اطمینان از حفظ حریم خصوصی در بیماران بستری در هنگام ارائه مراقبت های حرفه ای بسیار مهم است. اگر بیمار به طور کامل توانایی نگهداری ادرار را از دست نداده است، استفاده از اردک یا لغزنده در تخت باید به طور مرتب از بیمار خواسته شود. اگر مشکل بی اختیاری ادرار به طور مداوم تجربه می شود، باید از پدهای بی اختیاری (پوشک) زیر بیمار استفاده شود. در برابر عفونت ادراری باید پوشک را در فواصل زمانی معین تعویض کرد، در صورت استفاده از سوند ادراری باید مراقب بود که سوند سیلیکونی داشته باشد و حداکثر هر ۳۰ روز یکبار کاتتر تعویض شود.

 

حمایت روانی در بیماران بستری

بیمارانی که هوشیار هستند و بنا به دلایلی در بستر هستند نمی توانند به سرعت این وضعیت را بپذیرند. حتی این به توان آنها می رسد که کسی بتواند تمام نیازهای مراقبتی او را برآورده کند. در چنین مواقعی بهتر است بیمار از حمایت روانی برخوردار شود. با این حمایت سعی می شود نگرش های منفی، ناراحتی، بی قراری و رفتارهای اضطرابی بیمار از بین برود. به همین ترتیب، به اعضای خانواده بیمار بستری کمک می کند تا از حمایت روانی برای غلبه بر تجربیات در طول فرآیند برخوردار شوند. در اینجا وظیفه بستگان خانواده تقویت پیوند بیمار با دنیای بیرون، اجتماعی شدن هر چه بیشتر و نشان دادن رویکردهای مثبت است.

بیشتربدانید:تزریقات در منزل تهرانتزریقات در منزل شمال شرق تهرانتزریقات در منزل زعفرانیهتزریقات در منزل شمال شرقی تهرانتزریقات در منزل ولنجک

چه زمانی خدمات مراقبت در منزل در “مراقبت از بیمار بستری” مورد نیاز است؟

بیماران بستری بدون توجه به بروز هرگونه عارضه باید در زمان های معینی توسط پزشک معاینه شوند. کنترل ارزش خون، نظارت بر علائم حیاتی و کنترل عفونت در این بیماران مهم است.

خدمات پشتیبانی در پرستاری

در مراقبت های روزانه، در خانه های سالمندان یا خانه ها ، توجه ویژه ای به مراقبت های پزشکی هدفمند از مشتریان پرستاری می شود. سلامتی حرف اول را می زند. اما نه تنها اقدامات پزشکی به بهبود یا حفظ سلامت و رضایت کمک می کند. پیشنهادات مراقبتی اضافی، مانند پخت و پز، یا صنایع دستی با هم و همچنین امکان تبادل اجتماعی به طور قابل توجهی رفاه را افزایش می دهد.

بنابراین ارائه خدمات مراقبتی اضافی در مراقبت های بستری، سرپایی و خانگی ارزشمند است!منظور از پیشنهادهای مراقبت اجتماعی در پرستاری چیست؟

پیشنهادات مراقبت اجتماعی در پرستاری تنها به عنوان مراقبت های پرستاری و پزشکی از افرادی که نیاز به مراقبت دارند درک نمی شود. این شامل فعالیت های اوقات فراغت فعال مشتریان مراقبت می شود.

اثرات مثبت زیر ناشی از طراحی یک زندگی روزمره متنوع و در عین حال ساختار یافته در محیط گاه ناآشنا است:

افزایش رفاه

فعال سازی تمامی منابع موجود

تعامل اجتماعی و یکپارچگی را ترویج دهید

افرادی که از زوال عقل یا آلزایمر رنج می برند نیز از یک برنامه روزانه واضح بهره می برند. به آنها امنیت و جهت گیری می دهد. با کمک پیشنهادات مراقبتی، در نتیجه نیازهای فیزیکی و اجتماعی، شناختی و عاطفی ارضا می شود.

پیشنهادات اضافی را می توان در مراقبت های بستری، سرپایی و حتی در خانه استفاده کرد. بسته به شرایط مراقبت و نیازها، این موارد به عنوان مثال:

فعالیت های گروهی: آشپزی، آواز، رقص، …

آموزش حافظه

کار بیوگرافی

همراهی در هنگام پیاده روی

مبنای قانونی برای مراقبت اجتماعی

اهداف: چرا خدمات مراقبتی برای افراد نیازمند مراقبت مهم است؟

پیشنهادات مراقبتی اضافی در پرستاری نیازهای مهم را برآورده می کند. آنها به رفاه و کیفیت زندگی کمک می کنند. علائم روحی و جسمی را می توان از این طریق کاهش داد، منابع و توانایی های شخصی حفظ می شود.

بیشتر بدانید:استخدام نیروی مراقبتیتزریقات در منزلپانسمان زخم در منزلپرستاری در منزل شمال تهراندرمان زخم بستر تضمینیویزیت دکتر در منزل

حمایت فردی از طریق پیشنهادات مراقبتی:

به عنوان بخشی از یک روال روزانه منظم، مراقبت اجتماعی جهت گیری و امنیت را در زندگی روزمره اغلب دلهره آور مشتریان مراقبت فراهم می کند. بیمارانی که از زوال عقل رنج می برند، تنوع و چالش های کوچک را به طور مثبت تجربه می کنند. احساس موفقیت باعث افزایش اعتماد به نفس می شود، به عنوان مثال زمانی که چیزی با کاردستی، بازی یا آموزش حافظه به خوبی پیش می رود.

مهارت ها یا علایق شخصی را می توان با کمک کار بیوگرافی دوباره کشف و ارتقا داد. خاطره فعالیت های فراغت یا کار قبلی یادآور تجربیات مثبت زندگی است. فکر کردن به گذشته، تبادل نظر در مکالمه و تمرینات هدفمند حافظه، توانایی های شناختی را تقویت می کند.

ارتقای تعاملات اجتماعی از طریق پیشنهادات مراقبتی در پرستاری:

با این حال، مراقبت اجتماعی تنها به خودی خود انجام نمی شود. بسیاری از پیشنهادات مراقبتی بر ارتقای تعاملات بین بیماران تمرکز دارند. این امر از توسعه جامعه ای حمایت می کند که در آن همه احساس می کنند پذیرفته شده اند و هنگام با هم بودن احساسات مثبت را تجربه می کنند.

در فعالیت های گروهی، مانند بازی یا آواز خواندن، مشتریان مراقبت احساس تعلق و شادی می کنند. در این مسیر می توان ارتباطات اجتماعی جدیدی ایجاد کرد. این با تنهایی و انزوا مقابله می کند.

هدف مشخص از پیشنهادات مراقبتی خاص:

چند نمونه از اهداف برخی خدمات مراقبتی در پرستاری به شرح زیر است:

تمرینات حافظه

جنبه های درمانی آموزش توانایی های شناختی، بهبود دامنه توجه

پشتیبانی روزمره بیداری خاطرات از حافظه بلند مدت، تقویت عزت نفس

همراه غذا

جنبه های درمانی ارتقای توانایی های حرکتی و لمسی، بازیابی شایستگی عملی روزمره

حمایت روزمره لذت بردن از غذا خوردن در یک گروه (اصل نرمال بودن)، ارتقاء عزت نفس

پیشنهادات موزیکال

جنبه های درمانی ارائه جهت گیری از طریق آهنگ های شناخته شده، بیان احساسات و خلق و خو، آموزش مهارت های ریتمیک و موسیقی، یادگیری آهنگ های جدید در صورت لزوم.

حمایت روزمره شادی و سرگرمی در آواز خواندن در جامعه، ارتقاء رفاه، ارتقاء عزت نفس، تقویت حس تعلق

کار بیوگرافی

جنبه های درمانی کار بر روی تاریخچه زندگی خود، احتمالا پردازش رویدادهای حیاتی زندگی

پشتیبانی روزانه بیدار کردن خاطرات مثبت، ایجاد روابط و ایجاد اعتماد

البته، رویکردها را نمی توان اساساً از یکدیگر تفکیک کرد، برخی اهداف یکسان هستند. با این وجود، خواسته ها هم از دستیاران و هم از کارکنان پرستاری متفاوت است.

چه دستورالعمل هایی برای اجرای پیشنهادات مراقبت اجتماعی در پرستاری وجود دارد؟در هر صورت در مراقبت در اوقات فراغت دو اصل باید رعایت شود:

پیشنهادات مراقبت بر اساس داوطلبانه است.

هر گونه دخالتی با نگرش قدردانی از سوی پرستار مورد استقبال قرار می گیرد.

برای مشارکت در پیشنهادات مراقبت اضافی در پرستاری مهم و ضروری است که این امر بر اساس داوطلبانه باشد. هر مشتری مراقبتی می تواند هر روز دوباره تصمیم بگیرد که آیا می خواهد پیشنهاد را بپذیرد و در فعالیت ها شرکت کند یا خیر.

شما همچنین آزاد هستید که تصمیم بگیرید تا چه حد می توان از مراقبت استفاده کرد. مهم نیست که سهم چقدر کوچک است، هر شرکت کننده باید در هنگام حضور توسط مراقب تشویق و قدردانی شود.

الزامات عمومی برای پیشنهادات مراقبت در بخش مراقبت

همانطور که قبلاً توضیح داده شد، شرکت در هر پیشنهاد مراقبتی باید به صورت داوطلبانه باشد. به عنوان بخشی از گفتگو با یک مراقب قابل اعتماد، هر مددجوی مراقبتی می تواند مشاوره و اطلاعاتی در مورد گزینه های مختلف بر اساس علایق شخصی خود دریافت کند.

باید دقت شود تا اطمینان حاصل شود که فعالیت های ارائه شده در جهت توانایی ها و نیازهای فردی است -یعنی بیماران نه تحت فشار هستند و نه تحت فشار قرار می گیرند. هنگام انتخاب پیشنهادات مراقبتی، باید به حمایت همه جانبه نیز توجه شود. طیف گسترده ای از فعالیت های تحریک کننده برای تحریک هر دو فعالیت فیزیکی و ذهنی در نظر گرفته شده است.

چک لیست الزامات پیشنهادات مراقبتی در پرستاری

مشارکت داوطلبانه

محتوای سفارشی بر اساس علایق شخصی

نه تحت و نه اضافه مالیات: پاسخ به توانایی ها و نیازهای شخصی

حمایت کل نگر از بدن و ذهن

چه گزینه های مراقبتی در پرستاری وجود دارد؟

ارائه مراقبت در پرستاری در رویکرد روشی مربوطه متفاوت است. به عنوان مثال، بین فعالیت های فردی و گروهی تفاوت قائل می شود. نیازهای شخصی در یک مشاوره اولیه مورد بحث قرار می گیرد. با انجام این کار، مشخص می شود که کدام پیشنهادها – برای مثال بر اساس بیوگرافی – مناسب هستند و به پیشرفت شخصی کمک می کنند.

به عنوان مثال، در مورد بستری شدن، عصبی بودن یا برخی رفتارها، باید خدمات مراقبت فردی ارائه شود. این همچنین در صورت امتناع از مراقبت در گروه اعمال می شود.

امکانات متعددی برای پیشنهادات مراقبت اجتماعی در بخش مراقبت وجود دارد. لیست زیر یک نمای کلی ارائه می دهد.

بیشتر بدانید:اعزام پزشک به منزلهزینه پزشک در منزل تهرانقیمت فیزیوتراپی در منزل تهراننگهداری از سالمند شبانه روزی در منزلدرمان زخم بستر تضمینی

پیشنهادات فردی با توجه به نیازهای شخصی عبارتند از:

مشاوره های شخصی

کار بیوگرافی: پرداختن به گذشته شخصی

آموزش حافظه انفرادی

تحریک پایه: فعال شدن حواس با اختلالات فعالیت یا ادراک

با هم قدم زدن

و خیلی بیشتر

خدمات پشتیبانی گروه شامل:

گشت و گذار در صورت امکان

برخورد با رسانه ها و فناوری های جدید

صنایع دستی و نقاشی

بازی های حرکتی

باغبانی

جشن های تولد

آموزش حافظه

بازی های تخته ای

ژیمناستیک

کارهای خانه

مهمانی قهوه

پخت و پز پخت

خواندن و خواندن با صدای بلند

آزمون ها

آواز خواندن و ساخت موسیقی و خیلی بیشتر

چگونه می توان از توزیع وظایف و همکاری در تیم در خدمات پرستاری مراقبت در منزل اطمینان حاصل کرد؟

توزیع وظایف و همکاری در تیم

در خدمات مراقبت در منزل، توزیع کار و همکاری تیمی با رویکرد تیمی چند رشته ای و دیدگاه کل نگر به دست می آید. تیم مراقبت در منزل از افرادی مانند پزشک، پرستار، فیزیوتراپ، متخصص تغذیه، روانشناس، مددکار اجتماعی، کاردرمانگر، اعضای خانواده، بیماران و داوطلبان تشکیل شده است. تعیین نیازهای مراقبت در منزل فرد، تعیین می کند که اعضای تیم مربوطه چه کسانی خواهند بود و دامنه محتوای خدمات. علاوه بر این، مدت زمان خدمت نیز از نظر برنامه ریزی و سازماندهی خدمات مراقبت در منزل بسیار مهم است.

 

وظایف و مسئولیت های پرستاران مراقبت در منزل

پرستاران در منزل موظفند در روند بهبودی بیماران، بهبود کیفیت زندگی، ارائه مراقبت و ارائه خدمات مشاوره ای به بیماران و بستگانشان کمک کنند. در این زمینه، پرستاران مراقبت در منزل وظایف و مسئولیت های زیادی دارند.

 

محتوا و اهمیت خدمات مشاوره ای ارائه شده به بیماران و خانواده های آنها در پرستاری در منزل چیست؟

خدمات مشاوره و اهمیت پرستاری در منزل

در حوزه خدمات مراقبت در منزل، خدمات مشاوره ای که توسط پرستاران به بیماران و خانواده های آنها ارائه می شود از اهمیت بالایی برخوردار است. محتوای این خدمات را می توان به عنوان کمک به نیازها و فرآیندهای بیمار، بهبود کیفیت زندگی، ارائه مراقبت و ارائه اطلاعات و حمایت از اعضای خانواده برشمرد. به این ترتیب بیماران و خانواده هایشان با درک بهتر فرآیندها می توانند به اهداف خود در بهبود، بازیابی، حفظ سلامت و افزایش سطح استقلال خود دست یابند.

 

تیم چند رشته ای و دیدگاه کل نگر

رویکرد تیم چند رشته ای و دیدگاه کل نگر در خدمات مراقبت در منزل ضروری است. در این زمینه، تیم مراقبت در منزل با حضور متخصصان رشته های مختلف از جمله پزشک، پرستار، کاردرمانگر، مددکار اجتماعی، روانشناس، متخصص تغذیه و داوطلب انجام می شود. این تیم بزرگ و متنوع می تواند نیازهای مراقبت در منزل بیمار را به طور جامع تر و موثرتر مدیریت کند و از نتایج سریع اطمینان حاصل کند.

 

وظایف و مسئولیت های پرستاران

وظایف و مسئولیت های اصلی پرستاران مراقبت در منزل شامل ارزیابی مراقبت از بیمار، پیگیری روند بیماری، برقراری ارتباط با بیمار و خانواده، هماهنگی فرآیند مراقبت و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای به خانواده در مدیریت بیماری است. . به این ترتیب روند بهبودی بیماران تحت تاثیر مثبت قرار می گیرد و سازگاری خانواده ها با بیماری و روند آسان تر می شود.

 

افزایش کیفیت و طول عمر

هدف پرستاران مراقبت در منزل افزایش سطح استقلال بیمار، افزایش طول عمر و حمایت از رشد و تکامل کودکان به ویژه با خدماتی است که کیفیت زندگی بیماران را افزایش می دهد. همچنین هدف از آن تضمین یک فرآیند پایان عمر با کیفیت برای بیماران در مرحله مراقبت تسکینی است.

 

در نتیجه، محتوا و اهمیت خدمات مشاوره ای ارائه شده به بیماران و خانواده آنها در پرستاری در منزل از نظر ارتقای کیفیت زندگی بیماران، مدیریت بهتر فرآیندهای آنها، سازگاری آسان خانواده ها با فرآیندها از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

چگونه خدمات پرستاری را در منزل دریافت کنیم؟

خدمات پرستار در منزل پرستار را به خانه فرا می خواند تا نیازهای بیماران نیازمند به مراقبت پزشکی را برطرف کند. این خدمات به عنوان گزینه ای برای شرایط پزشکی که نیازی به بستری شدن ندارند ارائه می شود. خدمات پرستار در منزل می تواند بسیاری از خدمات بهداشتی مختلف مانند مدیریت دارو، مراقبت از زخم، آزمایش خون، اندازه گیری فشار خون، پایش ضربان قلب، حمایت تغذیه، فیزیوتراپی و حمایت از ورزش را پوشش دهد. این خدمات باعث می شود که بیماران در خانه احساس راحتی و امنیت کنند و به آنها امکان می دهد به جای مراجعه به بیمارستان از مراقبت های پزشکی در خانه بهره مند شوند. همچنین برای بیمارانی که نیاز به مراقبت طولانی مدت دارند، راحتی زیادی ایجاد می کند. به این ترتیب پرستاران به درمان بیماران کمک می کنند. از سوی دیگر به افراد نیازمند به مراقبت این امکان را می دهد که در محیطی راحت، نزدیک به خانواده و بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان تحت درمان قرار گیرند.

بیشتربدانید:پرستار کودک و سالمندمراقبت از سالمند و کودک در منزلاستخدام نیروی مراقبتیاستخدام پرستار سالمنداعزام پرستار برای مراقبت از بیمار

در خاتمه، خدمات پرستاری در منزل خدمت مهمی است که به بیماران این امکان را می دهد تا نیازهای بهداشتی خود را در منزل برآورده کنند. به این ترتیب به بهبود یا تثبیت شرایط سلامتی بیماران کمک می کند و می تواند با کاهش استرس، راحتی بیمار را افزایش دهد.

یکی از بیماری های سالمندان که نیاز به پرستار دارند زوال عقل است بهتر است بیشتر با آن آشنا شوید:

آنچه درباره زوال عقل باید بدانید

زوال عقل نام عمومی بیماری هایی است که در آن فراموشی حرف اول را می زند. این عارضه که به ویژه در افراد مسن شایع است، به دلیل بیماری های مختلف دیده می شود. این عارضه در بین عموم به نام زوال عقل نیز شناخته می شود.

 

دمانس چیست؟

“زوال عقل به چه معناست؟” برای کسانی که تعجب می کنند، می توان به این سؤال پاسخ داد:

زوال عقل در واقع یافته ای است که نقص حافظه و توانایی های ذهنی را توصیف می کند. این یافته با اختلال در تصمیم گیری، توجه، توانایی تفکر، حافظه، گفتار و مراکز زبانی خود را نشان می دهد. برای برخی از بیماری هایی که با زوال عقل پیشرفت می کنند درمان قطعی وجود ندارد و امکان بازگشت بیمار به وضعیت قبلی وجود ندارد. اما برخی از بیماری ها مانند کمبود ویتامین و بیماری های تیروئید با درمان قابل درمان هستند.

 

چه بیماری هایی باعث زوال عقل می شوند؟

برخی از بیماری هایی که باعث زوال عقل می شوند را می توان به شرح زیر برشمرد:

ایدز،

بیماری آلزایمر،

بیماری کروتسفلد-ژاکوب،

زوال عقل عروقی،

فراموشی پیشانی گیجگاهی،

بیماری های هورمونی،

بیماری هانتینگتون،

بیماری های خونی (کم خونی)

دمانس با بدن های لوی،

مننژیت،

هیدروسفالی فشار طبیعی،

زوال عقل ناشی از بیماری پارکینسون،

سیفلیس،

تومورها،

کمبود ویتامین (کمبود B12، B1، B6)،

سندرم Wernike-Korsakoff.

 

 

علل زوال عقل چیست؟

زوال عقل در اثر آسیب به سلول های مغز فرد ایجاد می شود. به دلیل این آسیب، توانایی سلول های مغز در برقراری ارتباط با یکدیگر دشوار می شود. احساسات، افکار و رفتارها به دلیل ناتوانی سلول های مغز در برقراری ارتباط عادی تحت تأثیر قرار می گیرند.

 

انواع زوال عقل چیست؟

انواع زوال عقل به شرح زیر است:

بیماری آلزایمر: شایع ترین نوع  بیماری سالمندان زوال عقل است.

دمانس فرونتوتمپورال: در نتیجه تجزیه سلول های عصبی در لوب گیجگاهی و پیشانی مغز، جایی که نواحی مربوط به زبان، شخصیت و رفتار قرار دارند، رخ می دهد.

زوال عقل مختلط: نوعی زوال عقل است که در آن دمانس بادی لوی، بیماری آلزایمر و زوال عقل عروقی ممکن است همزمان وجود داشته باشند.

دمانس Lewy Body: به دلیل مشکلات مربوط به توده های پروتئین غیر طبیعی در مغز رخ می دهد. دیدن چیزهایی که وجود ندارند و مشکلات توجه و تمرکز از علائم رایج هستند.

دمانس عروقی: دمانس عروقی دومین نوع شایع زوال عقل است. این به دلیل آسیب به عروق خونی مغز رخ می دهد. آهسته تفکر و مشکلات در سازماندهی و تمرکز شایع ترین علائم هستند.

 

تفاوت بین آلزایمر و زوال عقل چیست؟

تفاوت بین زوال عقل آلزایمر را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:

آلزایمر یکی از بیماری های شایعی است که در آن زوال عقل رخ می دهد و بیش از ۶۰ درصد از کل زوال عقل ها را تشکیل می دهد. در مورد آلزایمر، علائم در مراحل اولیه با اختلالاتی شروع می شود که زندگی روزمره را برای فرد دشوار می کند. در مراحل پیشرفته، عملکردهای دیگر تحت تأثیر قرار می گیرند. در زوال عقل، حافظه فرد حفظ می شود، اما فرد نمی تواند خود را بیان کند یا به فعالیت های روزمره زندگی خود ادامه دهد. برای تشخیص آلزایمر از زوال عقل می توان از تست های عصب روان شناختی استفاده کرد. به این ترتیب می توان ویژگی های معمول آلزایمر را تشخیص داد.

 

علائم زوال عقل چیست؟

علائم زوال عقل معمولاً شامل یک یا چند مورد از موارد زیر است:

اختلال حافظه،

مشکل در تصمیم گیری در مورد یک موقعیت یا موضوع،

اختلال توجه،

اختلال ادراک بصری،

اختلال زبان (گفتار).

 

مراحل زوال عقل چیست؟

زوال عقل وضعیتی است که دارای مراحل است. این مراحل عبارتند از:

مرحله ۱: هیچ علامتی در این مرحله برای فرد وجود ندارد. برای تشخیص بیماری نیاز به آزمایش است.

مرحله ۲: در این مرحله تفاوت های کوچکی در رفتار فرد در زندگی روزمره آغاز می شود.

مرحله ۳: در این مرحله علائم مشاهده شده افزایش می یابد. ممکن است فکر کردن و ایجاد روابط علت و معلولی برای فرد دشوار شود.

مرحله ۴: احساس سردرگمی که فرد در مرحله ۳ تجربه کرد افزایش می یابد. فردی که به این مرحله می رسد در برنامه ریزی مشکل دارد و در مدیریت پول مشکل دارد.

مرحله ۵: تعداد موقعیت هایی که در آن فرد فراموش می کند و سردرگمی را تجربه می کند، افزایش می یابد. علاوه بر این، درک فرد از زمان مخدوش می شود و اطلاعاتی مانند سن، شماره تلفن و نام را فراموش می کند.

مرحله ۶: فرد به جایی می رسد که در هر مرحله از زندگی روزمره خود به کمک نیاز دارد.

مرحله ۷: آخرین مرحله زوال عقل در نظر گرفته می شود. با گیج شدن بیمار، اختلال گفتار افزایش می یابد و فرد از صحبت کردن خودداری می کند.

 

زوال عقل چگونه تشخیص داده می شود؟

مینی تست ذهنی که یک تست زوال عقل است برای تشخیص استفاده می شود. هنگامی که در نتیجه آزمایش شک به زوال عقل افزایش می یابد، ارزیابی های روان سنجی و عصبی دقیق تری برای بیماران اعمال می شود. سپس بیمار تحت معاینه فیزیکی دقیق قرار می گیرد. پس از مینی تست ذهنی، در صورت لزوم آزمایشات بیوشیمیایی، EEG، CT، MRI و جمع آوری مایع دور کمر انجام می شود.

 

زوال عقل چگونه درمان می شود؟

درمان زوال عقل؛ از آنجایی که این وضعیت به دلیل بیماری های مختلف رخ می دهد، تمرکز آن بر درمان بیماری زمینه ای است. بنابراین، در حالی که برخی از انواع زوال عقل قابل درمان هستند، برخی دیگر قابل درمان نیستند. روند درمان شامل دارو، تنظیم سبک زندگی و درمان است. هدف درمان دارویی کاهش علائم ناشی از زوال عقل است. هدف از درمان کاهش استرس تجربه شده توسط بیمار و ایجاد تسکین روانی برای بیمار است. تعدیل سبک زندگی همچنین شامل اقدامات زیر است:

فعال بودن،

انجام تمرینات مناسب سن،

هر روز ۷ تا ۹ ساعت بخوابید،

پرهیز از چربی های اشباع شده، رژیم غذایی گیاهی، مصرف غذاهای غنی از فیبر،

حل پازل هایی که ذهن را فعال نگه می دارد،

حفظ برنامه های روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه،

ساماندهی محیط خانه برای جلوگیری از آسیب،

حمایت از آشنایان و اعضای خانواده.

آیا امکان پیشگیری از زوال عقل وجود دارد؟

با هیچ روش قطعی نمی توان از این وضعیت جلوگیری کرد، اما با برخی اصلاحات سبک زندگی می توان آن را به تاخیر انداخت. این مقررات شامل فعال نگه داشتن ذهن، ترک سیگار، فعال بودن، مصرف کافی ویتامین ها، کاهش عوامل خطرزای قلبی عروقی، تغذیه سالم و داشتن خواب با کیفیت است.

 

آیا دمانس ژنتیکی است؟

” چه چیزی باعث زوال عقل می شود ؟” یکی از سوالاتی که برای کسانی که تعجب می کنند این است که “آیا زوال عقل ژنتیکی است؟” سوال است عوامل ژنتیکی از جمله عوامل خطری هستند که مستعد عوامل محیطی در ایجاد زوال عقل هستند. بیماری آلزایمر در نتیجه اثر متقابل عوامل محیطی و عوامل ژنتیکی  رخ می دهد . کمتر از ۱ درصد از کل موارد آلزایمر ارثی است.

کاردرمانی چیست؟ رابطه بین سالمندی و کاردرمانی

کاردرمانی نوعی درمان است که بر فعالیت یا فعالیت خاصی برای بهبود سلامت روانی، عاطفی و جسمی فرد تمرکز دارد. این درمان می تواند به افراد در مراحل مختلف زندگی کمک کند، اما به ویژه برای افراد مسن مفید است. کاردرمانی را می توان برای انواع و اهداف مختلف به کار برد. در این پست وبلاگ، به تفصیل بحث خواهیم کرد که کاردرمانی چیست، چگونه با پیری ارتباط دارد و چند نمونه کاردرمانی.

 

کاردرمانی چیست؟

کاردرمانی نوعی درمان است که شامل مجموعه ای از فعالیت ها یا فعالیت ها برای بهبود سلامت روانی، عاطفی و جسمی فرد می شود. این درمان با افزایش انگیزه به فرد کمک می کند تا با مشکلات روانی مانند افسردگی، اضطراب و استرس کنار بیاید. علاوه بر این، کاردرمانی می تواند به مشکلات سلامت جسمانی و سرعت بخشیدن به روند توانبخشی کمک کند.

 

کاردرمانی معمولاً توسط یک درمانگر یا متخصص مراقبت های بهداشتی هدایت می شود و می تواند در جلسات فردی یا گروهی انجام شود. این درمان شامل فعالیت های مختلفی مانند موسیقی، نقاشی، نوشتن، باغبانی، صنایع دستی، رقص و ورزش است. اهداف کاردرمانی شامل ارتقای رشد فردی، افزایش عزت نفس، بهبود کیفیت زندگی و ارتقای استقلال عملکردی است.

 

کاردرمانی و ارتباط آن با سالمندی

سن بالا می تواند در بسیاری از افراد با مشکلاتی مانند افسردگی، اضطراب و انزوای اجتماعی همراه باشد. بنابراین، کاردرمانی برای افراد مسن بسیار مهم است. کاردرمانی به افراد مسن کمک می کند تا هدف و معنا را در زندگی خود بیابند و همچنین به آنها کمک می کند تا سلامت روانی، جسمی و عاطفی خود را حفظ کنند.

 

کاردرمانی برای افراد مسن ممکن است شامل فعالیت های مختلفی باشد. به عنوان مثال، فعالیت هایی مانند باغبانی، نقاشی، صنایع دستی، گوش دادن یا پخش موسیقی، نوشتن داستان، خواندن، پیاده روی و رقصیدن ممکن است برای افراد مسن مفید باشد. این فعالیت ها به افراد مسن کمک می کند تا سلامت روانی و جسمی خود را بهبود بخشند و کیفیت کلی زندگی خود را بهبود بخشند.

 

کاردرمانی می تواند مشارکت سالمندان را در فعالیت های روزمره افزایش دهد. این به سالمندان کمک می کند تا استقلال عملکردی خود را حفظ کنند و زندگی روزمره خود را لذت بخش تر کنند. علاوه بر این، کاردرمانی می تواند تعاملات اجتماعی سالمندان را افزایش دهد و مشکلاتی مانند انزوای اجتماعی را کاهش دهد.

 

کاردرمانی همچنین برای افراد مسن مبتلا به بیماری های عصبی مانند بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون، سکته مغزی و زوال عقل مفید است. این درمان می تواند به حفظ عملکرد شناختی، بهبود مهارت های حرکتی و افزایش مشارکت افراد مسن در فعالیت های روزانه کمک کند.

 

نمونه هایی از کاردرمانی

کاردرمانی می تواند شامل فعالیت های مختلفی باشد. در اینجا چند نمونه برای شما آورده شده است:

 

موسیقی درمانی: موسیقی درمانی برای افراد مسن شامل فعالیت هایی مانند گوش دادن یا پخش موسیقی، آواز خواندن و حتی رقصیدن است. موسیقی می تواند به بهبود خلق و خوی افراد مسن و افزایش ترشح اندورفین در مغز کمک کند.

 

باغبانی: باغبانی به افراد مسن اجازه می دهد تا فعالیت بدنی داشته باشند و همچنین به آنها در تعامل با طبیعت کمک می کند. باغبانی می تواند سلامت روانی افراد مسن را بهبود بخشد و استرس را کاهش دهد.

 

صنایع دستی: صنایع دستی مانند بافندگی، خیاطی، ماکرامه و نقاشی می تواند به عنوان کاردرمانی برای افراد مسن استفاده شود. ساخت صنایع دستی به افراد مسن کمک می کند تا مهارت خود را بهبود بخشند و همچنین ممکن است به آنها در حفظ سلامت روانی خود کمک کند.

 

داستان نویسی: داستان نویسی خلاقیت سالمندان را تشویق می کند و همچنین ممکن است به آنها در حفظ عملکرد شناختی کمک کند. داستان نویسی همچنین ممکن است سلامت عاطفی افراد مسن را بهبود بخشد.

 

ورزش: ورزش می تواند به افراد مسن کمک کند تا سلامت جسمانی خود را بهبود بخشند. این فعالیت می تواند به افراد مسن کمک کند تا قدرت و استقامت خود را افزایش دهند. ورزش همچنین می تواند به افراد مسن کمک کند تا استقلال خود را حفظ کنند و خطر سقوط را کاهش دهند.

 

آشپزی: آشپزی به افراد مسن کمک می کند تا نیازهای غذایی خود را برآورده کنند و همچنین می تواند یک فعالیت اجتماعی باشد. آشپزی می تواند مهارت افراد مسن را بهبود بخشد و به آنها کمک کند همزمان سلامت روان خود را حفظ کنند.

 

پیاده روی: پیاده روی می تواند به افراد مسن کمک کند تا سلامت جسمانی خود را حفظ کنند و همچنین به آنها کمک می کند تا با طبیعت تعامل داشته باشند. پیاده روی می تواند خلق و خوی افراد مسن را بهبود بخشد و استرس را کاهش دهد.

 

کاردرمانی به سالمندان کمک می کند تا سلامت روانی، جسمی و اجتماعی خود را بهبود بخشند. این درمان می تواند مشارکت سالمندان را در فعالیت های روزمره افزایش دهد و کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشد. کاردرمانی می تواند شامل بسیاری از فعالیت های مختلف باشد، مانند موسیقی درمانی، باغبانی، صنایع دستی، قصه گویی، ورزش، آشپزی و پیاده روی. کاردرمانی برای سالمندان می تواند به کاهش چالش های دوران سالمندی کمک کند و به افراد مسن کمک کند استقلال خود را حفظ کنند.

بیشتربدانید:اعزام پزشک به منزل شبانه روزیاعزام پزشک شمال تهرانخدمات پزشکی در تهرانهزینه پزشک در منزل تهرانویزیت دکتر در منزلاعزام پزشک به منزل

در نتیجه

کاردرمانی به سالمندان کمک می کند تا سلامت روانی، جسمی و اجتماعی خود را بهبود بخشند. این درمان می تواند مشارکت سالمندان را در فعالیت های روزمره افزایش دهد و کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشد. کاردرمانی می تواند شامل بسیاری از فعالیت های مختلف باشد، مانند موسیقی درمانی، باغبانی، صنایع دستی، قصه گویی، ورزش، آشپزی و پیاده روی. کاردرمانی برای سالمندان می تواند به کاهش چالش های دوران سالمندی کمک کند و به افراد مسن کمک کند استقلال خود را حفظ کنند.

کاردرمانی چیست؟ رابطه بین سالمندی و کاردرمانی

کاردرمانی نوعی درمان است که بر فعالیت یا فعالیت خاصی برای بهبود سلامت روانی، عاطفی و جسمی فرد تمرکز دارد. این درمان می تواند به افراد در مراحل مختلف زندگی کمک کند، اما به ویژه برای افراد مسن مفید است. کاردرمانی را می توان برای انواع و اهداف مختلف به کار برد. در این پست وبلاگ، به تفصیل بحث خواهیم کرد که کاردرمانی چیست، چگونه با پیری ارتباط دارد و چند نمونه کاردرمانی.

 

کاردرمانی چیست؟

کاردرمانی نوعی درمان است که شامل مجموعه ای از فعالیت ها یا فعالیت ها برای بهبود سلامت روانی، عاطفی و جسمی فرد می شود. این درمان با افزایش انگیزه به فرد کمک می کند تا با مشکلات روانی مانند افسردگی، اضطراب و استرس کنار بیاید. علاوه بر این، کاردرمانی می تواند به مشکلات سلامت جسمانی و سرعت بخشیدن به روند توانبخشی کمک کند.

 

کاردرمانی معمولاً توسط یک درمانگر یا متخصص مراقبت های بهداشتی هدایت می شود و می تواند در جلسات فردی یا گروهی انجام شود. این درمان شامل فعالیت های مختلفی مانند موسیقی، نقاشی، نوشتن، باغبانی، صنایع دستی، رقص و ورزش است. اهداف کاردرمانی شامل ارتقای رشد فردی، افزایش عزت نفس، بهبود کیفیت زندگی و ارتقای استقلال عملکردی است.

 

کاردرمانی و ارتباط آن با سالمندی

سن بالا می تواند در بسیاری از افراد با مشکلاتی مانند افسردگی، اضطراب و انزوای اجتماعی همراه باشد. بنابراین، کاردرمانی برای افراد مسن بسیار مهم است. کاردرمانی به افراد مسن کمک می کند تا هدف و معنا را در زندگی خود بیابند و همچنین به آنها کمک می کند تا سلامت روانی، جسمی و عاطفی خود را حفظ کنند.

 

کاردرمانی برای افراد مسن ممکن است شامل فعالیت های مختلفی باشد. به عنوان مثال، فعالیت هایی مانند باغبانی، نقاشی، صنایع دستی، گوش دادن یا پخش موسیقی، نوشتن داستان، خواندن، پیاده روی و رقصیدن ممکن است برای افراد مسن مفید باشد. این فعالیت ها به افراد مسن کمک می کند تا سلامت روانی و جسمی خود را بهبود بخشند و کیفیت کلی زندگی خود را بهبود بخشند.

 

کاردرمانی می تواند مشارکت سالمندان را در فعالیت های روزمره افزایش دهد. این به سالمندان کمک می کند تا استقلال عملکردی خود را حفظ کنند و زندگی روزمره خود را لذت بخش تر کنند. علاوه بر این، کاردرمانی می تواند تعاملات اجتماعی سالمندان را افزایش دهد و مشکلاتی مانند انزوای اجتماعی را کاهش دهد.

 

کاردرمانی همچنین برای افراد مسن مبتلا به بیماری های عصبی مانند بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون، سکته مغزی و زوال عقل مفید است. این درمان می تواند به حفظ عملکرد شناختی، بهبود مهارت های حرکتی و افزایش مشارکت افراد مسن در فعالیت های روزانه کمک کند.

 

نمونه هایی از کاردرمانی

کاردرمانی می تواند شامل فعالیت های مختلفی باشد. در اینجا چند نمونه برای شما آورده شده است:

 

موسیقی درمانی: موسیقی درمانی برای افراد مسن شامل فعالیت هایی مانند گوش دادن یا پخش موسیقی، آواز خواندن و حتی رقصیدن است. موسیقی می تواند به بهبود خلق و خوی افراد مسن و افزایش ترشح اندورفین در مغز کمک کند.

 

باغبانی: باغبانی به افراد مسن اجازه می دهد تا فعالیت بدنی داشته باشند و همچنین به آنها در تعامل با طبیعت کمک می کند. باغبانی می تواند سلامت روانی افراد مسن را بهبود بخشد و استرس را کاهش دهد.

 

صنایع دستی: صنایع دستی مانند بافندگی، خیاطی، ماکرامه و نقاشی می تواند به عنوان کاردرمانی برای افراد مسن استفاده شود. ساخت صنایع دستی به افراد مسن کمک می کند تا مهارت خود را بهبود بخشند و همچنین ممکن است به آنها در حفظ سلامت روانی خود کمک کند.

 

داستان نویسی: داستان نویسی خلاقیت سالمندان را تشویق می کند و همچنین ممکن است به آنها در حفظ عملکرد شناختی کمک کند. داستان نویسی همچنین ممکن است سلامت عاطفی افراد مسن را بهبود بخشد.

 

ورزش: ورزش می تواند به افراد مسن کمک کند تا سلامت جسمانی خود را بهبود بخشند. این فعالیت می تواند به افراد مسن کمک کند تا قدرت و استقامت خود را افزایش دهند. ورزش همچنین می تواند به افراد مسن کمک کند تا استقلال خود را حفظ کنند و خطر سقوط را کاهش دهند.

 

آشپزی: آشپزی به افراد مسن کمک می کند تا نیازهای غذایی خود را برآورده کنند و همچنین می تواند یک فعالیت اجتماعی باشد. آشپزی می تواند مهارت افراد مسن را بهبود بخشد و به آنها کمک کند همزمان سلامت روان خود را حفظ کنند.

 

پیاده روی: پیاده روی می تواند به افراد مسن کمک کند تا سلامت جسمانی خود را حفظ کنند و همچنین به آنها کمک می کند تا با طبیعت تعامل داشته باشند. پیاده روی می تواند خلق و خوی افراد مسن را بهبود بخشد و استرس را کاهش دهد.

 

کاردرمانی به سالمندان کمک می کند تا سلامت روانی، جسمی و اجتماعی خود را بهبود بخشند. این درمان می تواند مشارکت سالمندان را در فعالیت های روزمره افزایش دهد و کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشد. کاردرمانی می تواند شامل بسیاری از فعالیت های مختلف باشد، مانند موسیقی درمانی، باغبانی، صنایع دستی، قصه گویی، ورزش، آشپزی و پیاده روی. کاردرمانی برای سالمندان می تواند به کاهش چالش های دوران سالمندی کمک کند و به افراد مسن کمک کند استقلال خود را حفظ کنند.

بیشتربدانید:اعزام پزشک به منزل شبانه روزیاعزام پزشک شمال تهرانخدمات پزشکی در تهرانهزینه پزشک در منزل تهرانویزیت دکتر در منزلاعزام پزشک به منزل

در نتیجه

کاردرمانی به سالمندان کمک می کند تا سلامت روانی، جسمی و اجتماعی خود را بهبود بخشند. این درمان می تواند مشارکت سالمندان را در فعالیت های روزمره افزایش دهد و کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشد. کاردرمانی می تواند شامل بسیاری از فعالیت های مختلف باشد، مانند موسیقی درمانی، باغبانی، صنایع دستی، قصه گویی، ورزش، آشپزی و پیاده روی. کاردرمانی برای سالمندان می تواند به کاهش چالش های دوران سالمندی کمک کند و به افراد مسن کمک کند استقلال خود را حفظ کنند.

دیدگاهتان را بنویسید