0
فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل

عدم دسترسی به مراکز درمانی در بعضی ساعات روز، معضلات ترافیک شهری و یا عدم امکان جابجایی بیماران و سالمندان، نیاز به استفاده از خدمات قابل دسترس همچون اعزام فیزیوتراپ در منزل را دو چندان می نماید از این رو موسسه پرستاری مهرآوران نوین با کادر مجربی از فیزیوتراپیست ها، آماده ارائه خدمات فیزیوتراپی می باشد.
روشها و ابزار مورد استفاده در فیزیوتراپی:
فیزیوتراپی در منزل روشی از درمان می باشد که با استفاده از جریانات الکتریکی،تجهیزات مکانیکی ، تمرین های ورزشی و سایر عوامل فیزیکی به درمان اختلالات و بیماری های ماهیچه ای، عصبی و اسکلتی پرداخته می شود. همچنین در فیزیوتراپی در منزل از پرتوهای فروسرخ و فرابنفش ، گرما ، نور ، جریان برق و ورزش به منظور درمان استفاده می گردد.
فیزیوتراپیست با استفاده از تجهیزات مختلف مکانیکی و الکتریکی ، فعالیتهای فیزیکی و تمرینات ورزشی به پیشگیری و یا درمان مشکلات بیماران می پردازد.
خدماتی که هنگام فیزیوتراپی در منزل توسط فیزیوتراپیست خانم و آقا ارائه می شود:
انجام تمرین درمانی در منزل
یکی از کارهای دیگری که در فیزیوتراپی در منزل توسط کادر مهرآوران انجام میشود تمرین درمانی است. در تمرین درمانی انجام ورزش ها و حرکات مختلف به بیمار آموزش داده می شود یا بر روی او انجام میشود. همچنین انجام ماساژ درمانی، آب درمانی و … نیز جزو تمرین درمانی می باشد.
انجام درمان با دست در منزل
یکی از قسمت های مهم که در فیزیوتراپی بسیار پر کاربرد می باشد انجام حرکات با دست توسط فیزیوتراپیست است که برای بیماری های حرکتی، کنترل درد، بیماری های شغلی و … است.
از جمله خدماتی که توسط فیزیوتراپیست در منزل مهرآوران قابل ارائه می باشد:
– توانبخشی عضلات زانو
– کاهش درد سیاتیک
– فیزیوتراپی انحرافات ستون فقرات
– فیزیوتراپی پس از جراحی های ترمیمی
– توانبخشی متعاقب آسیب های ورزشی
– توانبخشی کمر
متأسفانه ممکن است بعضی از خانواده ها به دلیل هزینه های نسبتا بالای فیزیوتراپی با مراکز یا کلینیک یا اشخاصی کار کنند که مجوزهای قانونی لازم جهت ارائه خدمات را ندارند و ممکن است بعد از ارائه خدمات خسارات و ضررهای جبران ناپذیری را به سالمند یا فرد مورد نیاز خدمت فیزیوتراپی وارد نمایند.
لازم است خانواده ها قبل از توجه به هزینه های اعلام شده با آگاهی و دقت به مجوزهای قانونی مراکز ارائه کننده خدمات، کیفیت و کارشناسان مجرب توجه نمایند تا از بروز خسارات جبران ناپذیر جلوگیری نمایند.
همچنین لازم به توضیح است که موسسه مهرآوران نوین با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز لازم جهت ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل را داراست.
از دیگر مسائلی که ممکن است سالمندان خانم در هنگام ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل با آن روبرو شوند نیاز به فیزیوتراپیست خانم است. مرکز مهرآران نوین آماده ارائه بهترین خدمات توسط فیزیوتراپیستهای خانم مجرب و متعهد می باشد.
موسسه پرستاری مهرآوران نوین آمادگی خود را برای اعزام فیزیوتراپیست به منزل شما و بر بالین بیمار شما اعلام میدارد و این ضمانت را به شما میدهد که با اولین همکاری با ما رضایت شما را به طور کامل جلب کند.

فیزیوتراپی چیست و چگونه درخواست شود؟

این یک برنامه درمانی است که از طریق فیزیوتراپی و توانبخشی برای بهبود ناتوانی هایی که فرد به هر دلیلی تجربه می کند و بر کیفیت زندگی تأثیر می گذارد، اجرا می شود. روش های درمانی مختلفی در این زمینه استفاده می شود که با طب مدرن ترکیب و شکل گرفته است.

 

فیزیوتراپی چیست؟

” فیزیوتراپی چیست ؟” به این سوال می توان پاسخ داد: این عمل که به عنوان فیزیوتراپی شناخته می شود، برنامه های ورزشی، جریان الکتریکی، گرم یا سرد است که برای بازگرداندن حرکات عملکردی اعمال می شود که به دلایلی مانند ضربه، آسیب، کهولت یا بیماری کاهش یافته است. از سوی دیگر، توانبخشی یک فرآیند درمانی است که هدف آن حذف مشکلاتی است که در فرآیندهای پاتولوژیک اولیه و زوال ناشی از این فرآیندها مشاهده می شود.

 

فیزیوتراپیست کیست؟

فیزیوتراپیست نام عمومی افرادی است که در استفاده از فیزیوتراپی تخصص دارند. فیزیوتراپیست متخصص فیزیوتراپی و توانبخشی نیست. متخصصین فیزیوتراپی و توانبخشی افرادی هستند که به مدت ۶ سال در رشته پزشکی تحصیل می کنند و پس از قبولی در آزمون های تخصصی یک دوره تخصصی ۵ ساله را به پایان می رسانند. متخصصان فیزیوتراپی و توانبخشی افراد را با توجه به علائم ارزیابی می کنند و روش درمانی مورد نیاز را تعیین می کنند. فیزیوتراپیست ها نیز از روش درمانی تعیین شده استفاده می کنند.

 

فیزیوتراپی برای چه کسانی اعمال می شود؟

موقعیت ها و گروه های بیمار که در آن فیزیوتراپی اعمال می شود به شرح زیر است:

  • آرتروز (بیماری های دژنراتیو مفصلی)
  • اختلالات ستون فقرات مانند فتق دیسک گردن و کمر
  • اختلالات وضعیت بدن
  • فلج
  • بیماری های التهابی مفصل (آرتریت روماتوئید، اسپوندیلیت آنکیلوزان، آرتریت پسوریاتیک و غیره)
  • قبل و بعد از جراحی مفصل ران و زانو
  • سندرم تونل کارپال
  • آسیب های عضلانی، تاندون و عصبی
  • بعد از درمان های شکستگی
  • لنف ادم
  • منیسک
  • پوکی استخوان
  • آسیب های رباط صلیبی قدامی خلفی و ترمیم
  • بیماری پارکینسون
  • فلج مغزی
  • بعد از آسیب های ورزشی
  • گیر افتادن عصب اولنار و فشارهای عصبی مشابه
  • بیماری های بافت نرم (فیبرومیالژیا، سندرم درد میوفاسیال و غیره)

 

فیزیوتراپی برای چه کسانی قابل اجرا نیست؟

اگر فیزیوتراپی با دستگاه انجام شود، برای زنان باردار و افرادی که ضربان ساز دارند ترجیح داده نمی شود. درمان با عوامل گرم کننده برای افراد دارای ایمپلنت داخل مفصلی مناسب نیست. فیزیوتراپی در دوره های فعال بیماری های روماتیسمی التهابی اعمال نمی شود. برای زخم های باز، واریس، نواحی سرطانی، مناطق ملتهب و انسداد عروق ترجیح داده نمی شود.

 

اهداف فیزیوتراپی چیست؟

هدف فیزیوتراپی این است که اطمینان حاصل شود که فرد تمام عوامل حیاتی را به سالم ترین شکل ممکن برآورده می کند. قبل از شروع این درمان، فرد تحت برخی معاینات و آزمایشات آزمایشگاهی قرار می گیرد. فیزیوتراپی که شامل این فرآیند می شود، با هدف کاهش انواع دردهای تجربه شده توسط فرد، پیشگیری و اصلاح اختلالات وضعیت بدن، شل کردن عضلات منقبض، بهبود کیفیت زندگی، تأثیر مثبت بر گردش خون و لنف، تسریع بازگشت به زندگی روزمره پس از ورزش است. صدمات و سایر آسیب ها، از بین بردن التهاب، افزایش حرکت، هدف آن تقویت عضلات و اطمینان از هماهنگی تعادل است.

 

چه روش هایی در درمان فیزیوتراپی استفاده می شود؟

فیزیوتراپی چگونه انجام می شود ؟ با چه روش هایی اعمال می شود؟ این سوال نیز از جمله مواردی است که جای تعجب است. در اینجا این روش ها برای این درمان وجود دارد:

درمان دستی: این روش که ویژگی های بسیار مشابهی با ماساژ دارد، مستقیماً با دست اعمال می شود. هدف این درمان دستی کاهش درد، جلوگیری از اسپاسم عضلانی و تسریع گردش خون است.

 

کاربردهای سرد و گرم سطحی: برای افزایش فعالیت متابولیک، تقویت کشسانی بافت نرم و کاهش اسپاسم عضلانی استفاده می شود. کاربردهای سرد نیز در فرآیندهای حاد ترجیح داده می شوند.

 

هیترهای عمیق: هدف آن گرم کردن بافت همبند، استخوان و عضله است. در این روش، یک روش تسکین دهنده، تسریع کننده گردش خون و آرامش بخش عضلات اعمال می شود.

 

الکتروتراپی: از اثرات فیزیکی جریان الکتریکی در فرکانس های مختلف برای درمان استفاده می شود. هدف آن افزایش گردش خون، ایجاد اثر ضد درد و کاهش ادم است.

بیشتربدانید:تزریقات در غرب تهرانتزریقات در شهرک غربتزریقات در منزلتزریق در منزل تهران

درمان با آب (هیدروتراپی): هدف آن کاهش درد با افزایش گردش خون، ظرفیت هوازی و تحرک مفاصل با خواص آب مانند شناوری است.

 

لیزر درمانی: برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند ترمیم زخم، اپی کندیلیت جانبی (آرنج تنیس بازان)، بیماری های اسکلتی عضلانی، سندرم تونل کارپال، سندرم درد و تسکین درد مزمن استفاده می شود.

 

روش های دیگر به شرح زیر است:

  • کشش
  • ورزش درمانی
  • نوار چسب زدن
  • ورزش
  • گرما درمانی
  • فتوتراپی
  • مکانیک درمانی
  • سرما درمانی

 

مزایای فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی و توانبخشی چیست ؟ “مزایای آن چیست؟” سوال هم جزو موضوعات کنجکاو است. مزیت این برنامه بسته به درمان انجام شده و سیر بیماری متفاوت است. به طور کلی می توان به مزایای زیر اشاره کرد:

  • رفع یا به تعویق انداختن نیاز به جراحی
  • بازگشت به زندگی عادی پس از جراحی
  • تقویت هماهنگی تعادل
  • افزایش حرکت و عملکرد
  • سازگاری با زندگی روزمره در درمان فلج ناشی از سکته مغزی، آسیب مغزی یا آسیب نخاعی
  • کاهش مشکلات ناشی از گردش خون و اختلالات حرکتی
  • تسریع بازگشت به ورزش در آسیب های مرتبط با ورزش
  • کوتاه شدن زمان درمان پس از صدمات
  • کاهش تحلیل عضلات مرتبط با افزایش سن و سفتی مفاصل

بیشتربدانید؛دکتر در منزل شمال تهرانویزیت پزشک در منزل غرب تهرانتزریقات در منزل شمال شرقی تهرانتزریق در منزل غرب تهرانتزریق در منزل تهران

مدت زمان درمان در فیزیوتراپی چقدر است؟

یک برنامه درمانی شخصی ساخته شده است. بنابراین مدت زمان درمان از فردی به فرد دیگر متفاوت است. با این حال، مدت زمان کلی ۳۰ تا ۶۰ دقیقه است. جلسات بین ۱۰ تا ۳۰ جلسه برنامه ریزی شده است.

خدمات فیزیوتراپی خانگی خدماتی است که به بیماران امکان می دهد در منزل خود فیزیوتراپی انجام دهند. این سرویس به ویژه برای افرادی که تحرک محدودی دارند و برای رفتن به بیمارستان ها یا مراکز فیزیوتراپی مشکل دارند، راحتی زیادی را فراهم می کند.

خدمات فیزیوتراپیست خانگی با ارائه توانبخشی راحت و ایمن در منزل بیمار به بهبود سلامت و ادامه زندگی روزمره کمک می کند. برنامه‌های درمانی که برای شرایط هر بیمار سفارشی شده‌اند، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به بهترین شکل نیازهای او را برآورده کنند.

اگرچه این شیوه‌ها در برخی موارد با حمایت دولت در اختیار بیماران قرار می‌گیرد، اما معمولاً توسط سازمان‌هایی مانند مراکز مراقبت در منزل که در این زمینه تخصص دارند، انجام می‌شود. برخی از مزایای فیزیوتراپی خانگی یا خدمات فیزیوتراپیست به شرح زیر است:

دسترسی:

بیمار می تواند بدون خروج از منزل به خدمات حرفه ای فیزیوتراپی دسترسی داشته باشد. این یک مزیت بزرگ است، به ویژه برای افراد مسن، معلول یا افراد مبتلا به بیماری های مزمن.

 

درمان شخصی:

فیزیوتراپیست می تواند برنامه های درمانی فردی و شخصی تری را در محیط خانه بیمار ایجاد کند.

 

راحتی و امنیت:

بیماران آسایش درمان را در محیط آشنا و راحت خود تجربه می کنند.

 

برنامه ریزی انعطاف پذیر:

قرار ملاقات ها می تواند مطابق با برنامه بیمار تنظیم شود تا زندگی روزمره تا حد امکان تحت تأثیر قرار گیرد، اما با حمایت های دریافت شده در منزل، می توان به صورت انفرادی و برای تمام مدت زمان لازم از بیمار مراقبت کرد. . به همین دلایل، تراکنش ها هر روز بیشتر و بیشتر محبوب می شوند.

 

هزینه فیزیوتراپیست خانگی

حمایت فیزیوتراپیست برای بسیاری از بیماران به دلایل مختلف مورد نیاز است. بیمارانی که فرصت مراجعه به بیمارستان برای این خدمات را ندارند ممکن است بخواهند برای درخواست با خانه فیزیوتراپیست تماس بگیرند. این خدمات توسط برخی از موسسات بهداشتی و مراکز درمانی در منزل قابل ارائه است. بنابراین، هزینه فیزیوتراپی در منزل چقدر است و هزینه این خدمات چقدر است؟ این سوالات برای بسیاری از افرادی که خدمات درمانی خانگی را در نظر می گیرند مهم است.

 

پاسخ به سوال «هزینه یک جلسه فیزیوتراپیست چقدر است؟» بسته به شرایط مختلف متفاوت است. نیازهای هر بیمار، مدت زمان عمل و غیره. از آنجایی که متفاوت خواهد بود، یک جلسه اولیه و بازرسی برای قیمت مشخص مورد نیاز است. هزینه فیزیوتراپی در خانه ممکن است در مقایسه با درمان در یک محیط کلینیک متفاوت باشد. از آنجایی که درمان خانگی در خانه خود بیمار انجام می شود، ممکن است هزینه های حمل و نقل و زمان اضافی را شامل شود. دستمزد فیزیوتراپیست ها به طور کلی بسته به نوع و مدت خدمات دریافتی متفاوت است. علاوه بر این، تجربه و حوزه تخصص فیزیوتراپیست نیز عامل مهمی در قیمت گذاری است.

 

بسیاری از مردم تعجب می کنند که آیا فیزیوتراپیست به خانه می آید؟ او می پرسد. بله خدمات فیزیوتراپی با مراجعه به منزل بیماران ارائه می شود. این یک گزینه ایده آل است، به خصوص برای درمان های تخصصی مانند توانبخشی عصبی و برای بیمارانی که در خروج از خانه مشکل دارند.

 

فیزیوتراپی روشی موثر برای انواع مشکلات سلامتی است و هنگامی که در خانه ارائه می شود، به بیمار این امکان را می دهد تا خدمات انفرادی و سفارشی را در فضای زندگی خود دریافت کند. در این زمینه، درمان خانگی می تواند راه حلی راحت و موثر برای بیمارانی باشد که نیاز به فیزیوتراپی دارند. درمان در منزل بیمار، تجربه آرامش بخش تری را به دور از استرس محیط کلینیک فراهم می کند.

 

در نتیجه، دستمزد فیزیوتراپ خانگی بسته به محتوای خدمات، سطح تخصص فیزیوتراپیست و مدت زمان درمان متفاوت است.

بیشتربدانید: تزریقات در منزل زعفرانیه تزریقات در منزل تزریق در منزل غرب تهران تزریقات در غرب تهران تزریقات در شهرک غرب تزریق در منزل تهران

مرکز مراقبت در منزل موسسه مهراوران نوین می تواند خدمات پزشکی مانند سرم، فیزیوتراپی، معاینه و تصویربرداری در منزل را از طریق متخصصان مراقبت های بهداشتی متخصص در این زمینه ارائه دهد. برای دریافت اطلاعات دقیق و تعیین وقت می توانید با ما تماس بگیرید.

 

فیزیوتراپی که در معنای فیزیوتراپی نیز به کار می رود . این روشی است که در درمان بسیاری از اختلالات مربوط به سیستم نخاعی مانند فتق دیسک، آرتریت، فیبرومیالژیا استفاده می شود. علاوه بر این، بر بازیابی عملکردهایی تمرکز دارد که در سیستم عضلانی و اسکلتی به دلایلی مانند آسیب، ضربه یا کهولت سن از بین رفته اند.

پزشکانی که پس از اتمام تحصیلات خود در دانشکده پزشکی در این زمینه تخصص دارند. آنها وظایفی مانند تشخیص، برنامه ریزی درمان و تجویز دارو را انجام می دهند. اگر بیمار نیاز به فیزیوتراپی داشته باشد، توسط پزشک به فیزیوتراپیست معرفی می شود.

آیا فیزیوتراپیست پزشک است؟ فیزیوتراپیست لیسانس فیزیوتراپی و توانبخشی دارد و پزشک نیست. مسئول انجام فرآیندهای فیزیوتراپی بیمار است. برای این منظور، اعمالی مانند ورزش، الکتروتراپی و ماساژ ممکن است توصیه شود.

 

فیزیوتراپی چیست و چه کاربردی دارد؟

بخش فیزیوتراپی و توانبخشی به بازیابی عملکردهای بدن که در نتیجه بیماری‌ها، آسیب‌ها یا ناتوانی‌های مختلف محدود شده‌اند، کمک می‌کند. فیزیوتراپی چگونه انجام می شود؟

الکتروتراپی

ورزش

برنامه های ماساژ و اسپا

دارو

 

درمان را می توان با روش های ذکر شده در زیر ارائه کرد.

فیزیوتراپیست ها چه کارهایی می کنند؟ فیزیوتراپیست می‌تواند مناسب‌ترین ورزش‌ها را به بیمار توصیه کند، مثلاً با مشاهده نتایج عکس‌برداری با اشعه ایکس یا MRI. یکی دیگر از حوزه های کاربردی مهم فیزیوتراپی ، روشی است که به عنوان الکتروتراپی شناخته می شود. «الکترودهایی» که می توانند جریان الکتریکی را هدایت کنند بر روی قسمت هایی از بدن که نیاز به درمان دارند قرار می گیرند. به این ترتیب گردش خون، عضلات و اعصاب تحریک می شود.

 

الکتروتراپی در جلسات منظم انجام می شود. بنابراین، درد را می توان تسکین داد یا به طور کامل از بین برد. بیمار در حین استفاده احساس درد نمی کند، اما یک لرزش را احساس می کند. سطح جریان الکتریکی که باید داده شود ممکن است بسته به شدت مورد متفاوت باشد. این اپلیکیشن در مواردی مانند فیبرومیالژیا، آسیب دیدگی یا فتق قابل استفاده است.

 

بخش فیزیوتراپی چه می کند؟

درمان در زمینه فیزیوتراپی؛ این در نتیجه کار هماهنگ چندین متخصص مراقبت های بهداشتی انجام می شود. پزشک FTR به بیمار گوش می دهد و معاینه می کند. در صورت لزوم روش هایی مانند سونوگرافی، اشعه ایکس یا ام آر آی وضعیت قسمت مربوطه را بررسی می کنند. داروهای مناسب برای بیماری را تجویز می کند.

 

اگر شرایط بیمار نیاز به فیزیوتراپی داشته باشد، فرد به فیزیوتراپیست ارجاع داده می شود. در نتیجه، درمان هایی مانند ورزش و الکتروتراپی برنامه ریزی شده است . یک تکنسین فیزیوتراپی به انجام کارهای مختلف کمک می کند. مثلاً بیمار را برای الکتروتراپی آماده می کند، به بدنش ژل می زند و الکترودها را به هم وصل می کند. بنابراین فیزیوتراپی چه بیماری هایی را درمان می کند؟

فیبرومیالژیا

فتق کمر و گردن

بیماری های روماتیسمی

پارکینسون

سکته

شکستگی ها

لنف ادم

 

برای فیزیوتراپیست شدن، فارغ التحصیل شدن از گروه های مربوطه در مقطع کارشناسی دانشگاه ها ضروری است. پس بخش فیزیوتراپی چیست؟ فیزیوتراپیست، پزشک نیست. تقاضای زیاد برای بیمارستان های دولتی و تراکم بیمارانی که نیاز به فیزیوتراپی دارند معمولاً باعث می شود که فقط موارد شدید در این بیمارستان ها درمان شوند. با این حال، این درمان باید برای بسیاری از بیماری ها اعمال شود.

 

علاوه بر این، ممکن است برای افراد ناتوان، سالمندان یا بیماران مزمن مراجعه به یک موسسه بهداشتی دشوار باشد. در چنین مواردی بهترین گزینه بهره مندی از روش های مراقبت و درمان خانگی است. موسسه مهرآوران نوین متشکل از یک تیم حرفه ای است که خدمات داخلی را ارائه می دهد. برای دریافت خدمات بهداشتی و مراقبتی در منزل که توسط پزشکان، پرستاران، مراقبان، فیزیوتراپیست ها و روانشناسان ارائه می شود، می توانید با ما تماس بگیرید.

بیشتربدانید:اعزام پزشک به منزل شبانه روزیاعزام پزشک شمال تهرانخدمات پزشکی در تهرانهزینه پزشک در منزل تهرانویزیت دکتر در منزلاعزام پزشک به منزل

فیزیوتراپی چگونه انجام می شود؟ برنامه ها بر اساس مشکل بیمار انجام می شود. به عنوان مثال، فیبرومیالژیا به درد مزمنی اطلاق می شود که علت آن به طور کامل شناخته نشده است. برای تسکین این دردها می توان از روشی به نام الکتروتراپی استفاده کرد. علاوه بر این، تمرینات مختلف و برخی داروهای ضد افسردگی نیز به مدیریت درد کمک می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید