0
اعزام پرستار کودک

اعزام پرستار کودک

یکی از دغدغه های زوج های جوانی متاهل که تصمیم می گیرند دارای فرزند شوند این است که نگهداری از کودک خود را چه کنند.در جامعه امروز ممکن است پدر و مادر هر دو شاغل باشند. برای این که با خیال راحت مادران به کار خود برسند بهترین راه پرستار کودک است که از شرکت های معتبر درخواست می کنند.
برای آن که بهتر بتوانید پرستار مورد نظر خود را تشخص دهید بهتر است یک سری موارد را بررسی کنید.
۱. اولین چیز این است که شما از پرستار کودک خود چه انتظاراتی دارید.
۲. پرستار مورد نظر شما چه اطلاعاتی را باید داشته باشد.
۳. چه مواردی برای شما بابد ها و نباید ها است که باید به پرستار خود گوش زد کنید.
۴. بهتر است پرستار کودک شما دارای تحصیلات دیپلم به بالا باشد و دوره های کودکیاری و روانشناسی کودک را گذرانده باشد.
۵. به پرستار کود خود بگویید در صورت بروز حادثه اول کمک بگیرد و بعد به شما اصلاع دهد چون ممکن است دیر شود.
۶. برای آن که در صورت لزوم از جعبه کمک های اولیه استفاده شود آن را در دسترس پرستار کودک خود قرار دهید.
۷. اگر کودک شما سابقه بیماری یا حساسیت یا مصرف دارویی را دارد حتما به پرستار کودک خود اصلاع دهید.
۸. اگر پرستار کودک شما را به حمام می برد نکات ایمنی استحمام کودک ا با او بررسی کنید.
۹. ممکن است شما انتظارات بیشتری از پرستار کودک خود داشته باشید حتما این انتظارات را برای او لیست کنید.
موسسه پرستاری مهرآوران نوین با مجوز رسمی از وزارت بهداشت ودرمان اقدام به اعزام پرستار کودک برای فرزندان دلبند شما به اقصی نقاط تهران میکند. خدمات قابل ارائه موسسه پرستاری مهرآوران نوین عبارتند از:
۱ – نگهداری و مراقبت از سالمندان سالم ویا کم توان ویا ناتوان وآلزایمری
۲ – مراقبت از کودکان و نوزادان عزیزتان در منزل
۳ – پرستاری از بیمارانی که نیاز به پرستار و امور تخصصی دارند
۴ – اعزام فیزیوتراپ و ویزیت بیمار در منزل به صورت شبانه‌روزی
۵ – انجام کلیه ی امور پزشکی در صورتی که انجام آن در منزل امکان پذیر باشد

پرستار مراقبت های ویژه نوزادان چیست؟ چه کار میکند؟

پرستاری که اولین مراقبت از نوزادان را انجام می دهد، رشد آنها را نظارت می کند، گزارش هایی را در پرتو یافته ها تهیه می کند، مادر را در مورد شیردهی آگاه می کند و به واکسیناسیون نوزاد کمک می کند، پرستار مراقبت های ویژه نوزاد نامیده می شود. در این مقاله پرستاران مراقبت های ویژه نوزادان را در نظر گرفتیم.

 

پرستار مراقبت های ویژه نوزادان چیست؟

انتظار می رود رابطه بیمار و پرستار بر پایه ای محکم بنا شود تا پرستاران بتوانند مراقبت کامل از فرد سالم یا بیمار و خانواده او را ارائه دهند. برای دستیابی به این امر، می توان با مراقبت بیمار محور و تداوم مراقبت به بهترین نحو به آن دست یافت. این به ابعاد اجتماعی، روانی و پزشکی مراقبت بیمار محور می پردازد و تضمین می کند که خانواده و فرد به عنوان یک کل ارزیابی می شوند. در نتیجه ارزش‌ها، شایستگی‌ها، اولویت‌ها، تجربیات و ادراکات سلامتی بیمار و خانواده‌اش، پرستار را در برنامه‌ریزی و اجرای نیازهای مراقبتی راهنمایی می‌کند. علاوه بر این، تصمیمات، قدرت و مسئولیت از طریق ارتباط درمانی که بین بیمار-پرستار و خانواده او برقرار و ایجاد می شود، به اشتراک گذاشته می شود.

 

تداوم مراقبت اطلاعات مستمری را در مورد مشکلات و نیازهای مراقبتی فرد به پرستار ارائه می دهد. علاوه بر این، اثربخشی مراقبت را تا حد امکان افزایش می دهد و پرستار را قادر می سازد تا مشکلات سلامتی فرد را با جزئیات بیشتری درک کند و تصمیم گیری موثر را برای پرستار آسان تر می کند. مجدداً، برای اطمینان از تداوم مراقبت های پرستاری؛ می تواند به طور فعال از نقش های مدافع، محافظ، تصمیم گیرنده، مربی و راهنما استفاده کند. یکی از زمینه‌هایی که استفاده مؤثر از نقش‌های مرتبطی که در بالا به آن اشاره کردیم بیشترین اهمیت را دارد، بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان است. (NICU) زیرا توانایی نوزاد نارس که به دلیل زایمان زودرس در لحظه ای برنامه ریزی نشده مستقیماً از ساختار محافظت شده رحم و مادرش جدا می شود، برای مقابله با عوامل استرس زا در NICU از طریق ارتباط سالم با NICU قابل دستیابی است. پرستار تغییر مداوم پرستاری که مراقبت می کند، مشکلات دلبستگی در نوزاد ایجاد می کند و باعث کمبود عاطفی او می شود.

 

مراقبت عاطفی جایگاه بسیار مهمی در رشد مداوم نوزادان نارس دارد، به ویژه آنهایی که نمی توانند رشد عصبی خود را به طور کامل کامل کنند. اهمیت پرستار مراقبت های ویژه نوزادان البته به این موارد محدود نمی شود. ارزیابی هایی مانند مراقبت از نوزادان، نظارت بر وضعیت سلامت آنها و انجام ارزیابی های فیزیکی وجود دارد. پرستاری که اولین مراقبت از نوزادان را انجام می دهد، رشد آنها را نظارت می کند، گزارش هایی را در پرتو یافته ها تهیه می کند، مادر را در مورد شیردهی آگاه می کند و به واکسیناسیون نوزاد کمک می کند، پرستار مراقبت های ویژه نوزاد نامیده می شود.

بیشتربدانید:پرستار کودک و سالمندمراقبت از سالمند و کودک در منزلاستخدام نیروی مراقبتیاستخدام پرستار سالمنداعزام پرستار برای مراقبت از بیمار

پرستار مراقبت های ویژه نوزادان چه می کند؟

پرستار مراقبت های ویژه نوزادان وظایف و مسئولیت های زیادی دارد. این وظایف و مسئولیت ها به شرح زیر است:

سعی در انجام وظایف، اختیارات و مسئولیت های عمومی پرستار دارد.

در شرایطی که ممکن است باعث اضطراب و استرس در خانواده ها شود، مانند تولد نوزاد نارس، داشتن ناهنجاری، وزن کم هنگام تولد یا از دست دادن نوزاد، به خانواده ها کمک می کند.

ارزیابی نوزادان تازه متولد شده را انجام می دهد.

انحراف از حد طبیعی در نوزادان تازه متولد شده را بدون تاخیر به پزشک گزارش می دهد.

محافظت و حفظ دمای بدن نوزادان را قادر می سازد

این کمک می کند تا هر چه زودتر تعامل کودک و خانواده شروع شود. در این زمینه نیازهای خانواده را برآورده می کند و کیفیت رابطه بین نوزاد و مادر را ارزیابی می کند.

تمام اقدامات احتیاطی لازم را برای جلوگیری از عفونت در نوزادان انجام می دهد.

در صورت لزوم، پرستار نوزاد از انتقال ایمن بیمار اطمینان حاصل می کند.

او نمونه هایی را که قرار است از نوزاد گرفته شود برای اهداف تشخیصی می گیرد و اطمینان حاصل می کند که آنها به درستی و در اسرع وقت به دنیا می آیند.

این وظیفه اوست که بیمار را برای جراحی و روشی که باید انجام شود آماده کند.

تجویز دارو را انجام می دهد و عوارض و عوارض جانبی را مشاهده می کند و سعی می کند در صورت بروز اثر غیرمنتظره بلافاصله اقدام مناسب را انجام دهد.

او در ارتباط مستمر با خانواده است. با کودک کاملاً با خانواده و محیط رفتار می کند. وظایف آنها شامل ارزیابی آمادگی مادر در هر مرحله از مراقبت و شامل کردن مادر تحت مراقبت است.

راه حل موثر برای مشکلات خواب در نوزادان: آموزش خواب

چرت های کوتاه در طول روز، ناتوانی در به خواب رفتن، بیدار شدن مکرر در طول شب… مشکلات خوابی که مادران و پدران نوزادان تازه وارد اغلب با آن مواجه می شوند، در واقع می توانند با روند تمرینی صحیح غلبه کنند. با آموزش و مشاوره خواب، هم نوزادان و هم والدین خواب راحتی دارند.

خواب با ابعاد فیزیولوژیکی، روانی و روانی یکی از مهمترین مسائل مراقبتی در رشد نوزادان و کودکان خردسال است. از سوی دیگر، با توجه به تأثیر آن بر کیفیت زندگی والدین، موضوعی است که نه تنها بر فرد یا خانواده، بلکه در ابعاد اجتماعی و اقتصادی نیز تأثیر دارد. ایجاد یک الگوی خواب سالم برای نوزادان و خانواده ها همیشه آسان نیست. در این مرحله، آموزش خواب و مشاوره نقش نجات دهنده ای دارد و به والدین نفس راحتی می بخشد.

 

مشاوره خواب چیست؟

آموزش خواب در ساده ترین تعریف آن؛ این فرآیندی است که شامل تمرین منظم کردن روال خواب نوزادانی است که با ترک این عادات به خوابیدن در آغوش گرفته شدن، شیردهی، تکان دادن، راه رفتن و غیره عادت دارند. سخت ترین مسائلی که خانواده ها با آن مواجه هستند خواب های کوتاه در طول روز، مشکل در به خواب رفتن و مشکلات مکرر بیداری در شب است. ما خانواده ها را برای حل این مشکلات خواب با خدمات مشاوره خواب خود راهنمایی می کنیم.

 

از چه ماهی می توان آموزش خواب داد؟

دوره ۰-۳ ماهه؛ همچنین دوره نوزادی نوزاد و مرحله عادت کردن به زندگی پس از یک سفر ۹ ماهه است. در این دوره، نوزادان برای تکمیل فرآیند رشد خود به دفعات تغذیه می شوند و تمایل بیشتری به خواب دارند. در واقع، گاهی اوقات ممکن است در این ماه ها مشکلات خواب رخ دهد. به طور کلی، در بازخوردهایی که از خانواده ها دریافت می کنیم، اغلب جملاتی مانند “۳ ماه اول همه چیز عالی بود، اما از ماه چهارم، همه چیز تغییر کرد، کل نظم ما به هم خورد.” دلیل این وضعیت رگرسیون خواب است که بخشی از فرآیند توسعه است. اگر حمله ماه چهارم مداخله نشود، مشکلات دائمی خواب ممکن است اجتناب ناپذیر شود. بنابراین تمرین خواب را می توان از ماه چهارم شروع کرد. در دوره ۰-۳ ماهه، ما در مورد مسائلی مانند روش خواب، تکنیک های آرامش بخش و مدت زمان خواب به خانواده ها پیشنهاد می کنیم.

 

چه نوع راهنمایی به مادران در طول این فرآیند می دهید؟

تعداد خانواده هایی که به دلیل مشکلات خواب نوزادان خود مجبور به تغییر ترجیحات شغلی و زندگی خود هستند یا در موضوعات مهم رشد روانی مانند پیوند والدین و فرزند با مشکلات جدی مواجه می شوند، قابل توجه است. ما ابتدا به مشکلات خواب تجربه شده توسط خانواده هایمان که به خدمات مشاوره خواب ما مراجعه می کنند گوش می دهیم. ما یک برنامه خواب متناسب با انتظارات نوزاد و خانواده ایجاد می کنیم. این برنامه به طور متوسط ​​۳۰ روز را پوشش می دهد. ما هر روز صبح دوره های ۲۴ ساعته را با جلسات آنلاین ارزیابی می کنیم و مراحلی را که باید اصلاح شوند با هم بحث می کنیم. ما نیز بسته به درخواست خانواده می توانیم این جلسات را چهره به چهره برگزار کنیم. هر نوزادی خاص است، بنابراین بسیار مهم است که کودک را به خوبی بشناسید و برای موفقیت در آموزش با توجه به ساختار شخصیت او عمل کنید. تمرین خواب در واقع نوعی تغییر رفتار است. به همین دلیل، می‌توانیم واکنش نوزادان به دستور جدید با گریه را طبیعی بپذیریم. نکته مهم این است که به کودکمان این احساس را بدهیم که در تمام مراحل فرآیند در زمانی که به آن نیاز دارد در کنار او هستیم. قبل از آموزش، واکنش‌هایی را که ممکن است به تغییرات رفتاری در جلسات خانوادگی‌مان دریافت کنیم، مورد بحث قرار می‌دهیم و به تمام سؤالات مربوط به این فرآیند پاسخ می‌دهیم. برای موفقیت آمیز بودن آموزش، مصمم بودن، سازگار بودن و رعایت تمام قوانین بسیار مهم است.

 

می توانید کمی در مورد نحوه اجرای آموزش به ما بگویید؟

در هفته های اول، زمان خواب و تغذیه کودک را تنظیم می کنیم و اطمینان می دهیم که کودک با این روند سازگار است. در روش های خوابی که او در این هفته ها به آن عادت کرده است، هیچ تغییری نمی دهیم. نوزادانی که با حمایت می خوابند ممکن است بیش از یک تکیه گاه خواب داشته باشند. با این حال، هنگام قطع حمایت، باید با حمایت دیگری ادامه داد. به عنوان مثال، اگر نوزادی با ساپورت سینه بخوابد، اگر ساپورت سینه را کنار بگذاریم، باید به او اجازه دهیم روی پا بخوابد یا به روش دیگری که به آن عادت دارد ادامه دهد. قطع تمام ساپورت ها به طور همزمان هم یک روش است اما از آنجایی که باعث خستگی مادر و نوزاد می شود روش کاهش تدریجی روش دقیق تری است و در هفته دوم و سوم به تدریج تکیه گاه هایی را که کودک تبدیل شده است کاهش می دهیم. تا آن زمان به آن عادت کرده ایم و با توصیه پزشک اطفال تغذیه شبانه را نیز تنظیم می کنیم.

 

آیا فقط مادران باید از آموزش خواب استفاده کنند؟

هر فردی که مسئول مراقبت از نوزاد است می تواند آموزش خواب ارائه دهد. به ویژه برای نوزادانی که با پشتیبان سینه می خوابند، کمک گرفتن از شخص دیگری غیر از مادر مفید است.

بیشتربدانید؛دکتر در منزل شمال تهرانویزیت پزشک در منزل غرب تهرانتزریقات در منزل شمال شرقی تهرانتزریق در منزل غرب تهرانتزریق در منزل تهران

چقدر طول می کشد تا کودک با تمرین خواب سازگار شود؟

هنگامی که کودک و خانواده ما آماده هستند، ما به سراغ روش های مختلف تمرینی برای خواب بدون پشتوانه در شب می رویم که کودک ما خوب می خوابد. روند سازگاری ممکن است برای هر نوزاد متفاوت باشد. بنابراین، دادن مهلت دقیق درست نیست.

 

اولویت های شما هنگام ارائه این خدمات چیست؟

ما به ارزیابی سلامت خواب در هماهنگی با متخصصان اطفال اهمیت می دهیم.

ما رویکردی جامع برای آموزش خواب داریم و در صورت نیاز در محدوده ارتباط بین خواب و تغذیه، از مشاور شیردهی خود حمایت می‌کنیم.

 

۱۲ پیشنهاد برای یک الگوی خواب سالم!

  1. یک برنامه روتین قبل از خواب ایجاد کنید (مانند تعویض پوشک و لباس خواب، حمام کردن، گفتن شب بخیر به مامان و بابا). روال شب و روز شما ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. نکته مهم این است که هر روز آن را به همان ترتیب انجام دهید. شما می توانید برنامه روزانه خود را بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه و روتین شب خود را بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه نگه دارید.

 

  1. مهم است که حمام را ۱ ساعت قبل از خواب کامل کنید. حمام کردن قبل از خواب ممکن است باعث بی خوابی شود.

 

  1. کودک شما باید یک همراه خواب داشته باشد. به این ترتیب مطمئن خواهید شد که او راحت به خواب می رود و احساس امنیت می کند. با این حال، یک همراه خواب باید کودک شما را در تخت او همراهی کند نه در فضای بازی.

 

  1. با صحبت با او قبل از خواب، کودک خود را برای این روند آماده کنید. آنها ما را درک می کنند.

 

  1. مراقب باشید که دوره های خواب و بیداری متناسب با ماه کودک خود را رعایت کنید. سعی کنید کودک خود را در چرت های کوتاه روزانه کمتر از ۴۵ دقیقه دوباره بخوابانید. وقتی کودکتان ساعت دوم را تمام کرد بیدار کنید.

 

  1. از پرده های ضخیم برای بهبود کیفیت خواب کودک در طول روز استفاده کنید.

 

  1. قبل از رفتن به رختخواب دمای اتاق او را چک کنید، خیلی سرد یا گرم ممکن است مانع از خوابیدن او شود. دمای ایده آل بین ۱۸-۲۲ است. می‌توانید هنگام خواب، لباس‌های راحت، ضد عرق و نه خیلی ضخیم بپوشید.

 

  1. مطمئن شوید که اسباب بازی های زیادی در اتاق او وجود نداشته باشد که توجه او را منحرف کند.

 

  1. یک ساعت قبل از خواب تلویزیون تماشا نکنید. با نزدیک شدن به زمان خواب، کودک خود را به فعالیت های آهسته هدایت کنید. استفاده از صفحه نمایش تا سن ۲ تا ۳ سالگی توصیه نمی شود.

 

  1. اگر با غذای جامد تغذیه می کنید، آن را ۱ ساعت قبل از خواب کامل کنید. برای مصرف شیر مادر و شیر خشک، ۳۰ دقیقه قبل کافی است.

 

  1. هنگامی که کودک شما از خواب شبانه بیدار می شود، بلافاصله به اتاق او نروید، چند دقیقه صبر کنید. او می تواند بدون نیاز به شما دوباره بخوابد.

 

  1. قبل از خواب با کودک خود تماس زیادی داشته باشید. از دست زدن به کودک خود هر زمان که نیاز داشت دریغ نکنید. به محض اینکه آرام شد، سعی کنید دوباره او را بخوابانید

دیدگاهتان را بنویسید