0
خدمات پرستاری

اعزام پرستار سالمند

موسسه پرستاری مهرآوران نوین با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان اقدام به فعالیت های پزشکی و پرستاری میکند و آماده ارائه خدمات مراقبتی از سالمند و کودک میباشد.
از جمله اقدامات و خدمات مووسه پرستاری فردوس:
اعزام پزشک عمومی و تخصصی به منزل
نوار قلب ، پانسمان ، سونداژ
درمان زخم بستر تضمینی با تکنیک های جدید
فیزیوتراپی و رادیوگرافی در منزل
مراقبت از سالمند و کودک در منزل
نگهداری از بیمار در منزل و بیمارستان
اعزام پرستار سالمند و کودک به منزل
انجام کلیه آزمایشات خون ، تزریقات ، سرم تراپی
اعزام پرستار و بهیار جهت بیماران تخصصی CCU / ICU

موسیقی درمانی در بیماران آلزایمر

بیماری آلزایمر که به عنوان بیماری عصر توصیف می شود، بسیاری از افراد را در سنین بعدی مبتلا می کند. داده های سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که ترکیه تا سال ۲۰۵۰ یکی از چهار کشور دارای بیشترین تعداد مبتلایان به آلزایمر در جهان خواهد بود. به گفته کارشناسان؛ اگرچه هیچ درمان قطعی برای آلزایمر وجود ندارد، اما گفته می شود که درمان هایی وجود دارد که می تواند روند بیماری را طولانی کرده و راحتی زندگی را افزایش دهد. موسیقی درمانی در بیماران آلزایمر چگونه کار می کند؟

 

بیماری آلزایمر چیست؟

بیماری آلزایمر؛ با تخریب پیشرونده در عملکردهای شناختی مانند زبان، تفکر انتزاعی، حل مسئله و جهت گیری رخ می دهد که باعث از دست رفتن پیش رونده در تمام عملکردهای شناختی مغز، به ویژه حافظه می شود. بیماری ای است که با کاهش عملکرد اجتماعی و ظرفیت فکری پیش می رود، به سرعت پیشرفت می کند و در مدت کوتاهی پس از تشخیص، فرد به طور فزاینده ای به دیگران وابسته می شود.

 

در مرحله اول و میانی بیماری، توانایی های شناختی به طور کامل از بین نمی رود و با کاربردهای مختلف می توان عملکرد بیماران را بازیابی کرد. به خصوص در مرحله دوم بیماری آلزایمر، با بزرگ شدن ناحیه ای که مغز در آن تحت تأثیر قرار گرفته است، بیماران شروع به خشم و پرخاشگری می کنند. در این فرآیند، آرام کردن بیماران یک فرآیند بسیار چالش برانگیز برای مراقب است. بیان شده است که بهره مندی از اثر آرام بخش موسیقی به ویژه در این دوران مفید است.

 

روند تاریخی موسیقی در درمان بیماری ها

موسیقی درمانی که حدود ۲۵۰۰ سال از آن استفاده می شود، روشی است که از گذشته تا به امروز در تمدن های بسیاری مورد استفاده قرار گرفته است. در آناتولی و تمدن های باستانی، موسیقی سرچشمه انواع فضیلت ها محسوب می شد و در تربیت معنوی و تهذیب مؤثر بود. با نگاهی به داده های تاریخی، می توان فهمید که موسیقی نه تنها برای گوش دادن، بلکه به عنوان ابزار کمکی برای ارتباط و درمان روانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

موزیک درمانی؛ به عنوان حوزه ای از تخصص تعریف می شود که از موسیقی و فعالیت های موسیقی برای رفع نیازهای جسمی، روانی، اجتماعی و ذهنی افراد استفاده می کند. مشاهده می شود که موسیقی با زبان، ساختار و عناصر بیانی منحصر به فرد خود بر احساسات و افکار افراد تأثیر می گذارد.

 

موسیقی درمانی برای بیماران آلزایمر

شناخته شده است که موسیقی نتایج مفیدی برای سلامت روانی افراد دارد. برای این منظور، تصور می‌شود که گوش دادن به ژانرهای موسیقی که تأثیر مثبتی بر خشم و علائم روان‌شناختی بیماران آلزایمر دارند، مفید خواهد بود. موسیقی درمانی یکی از روش های درمانی غیردارویی است که برای بیماران آلزایمر استفاده می شود. در موسیقی درمانی به ویژه از عناصر موسیقی مانند ریتم و ملودی برای اهداف درمانی استفاده می شود.

 

موسیقی تاثیرات مثبتی بر سیستم عصبی و عصبی بیماران مبتلا به آلزایمر دارد و پاسخ های معناداری در احساسات و افکار بیماران می دهد. در تحقیقات مختلف؛ اینکه موسیقی بر هورمون‌هایی مانند سروتونین، دوپامین، آدرنالین، تستوسترون تأثیر مثبت می‌گذارد که بر شکل‌گیری بیماری‌های روانی تأثیر می‌گذارد و وضعیت عاطفی افراد را تنظیم می‌کند. مشاهده شده است که عملکردهای فیزیولوژیکی مانند فشار خون و ریتم تنفسی را تنظیم می کند و تعادل اکسیژن و خون رسانی را در مغز برقرار می کند.

 

کدام ژانر موسیقی را باید انتخاب کنید؟

نوع و ریتم موسیقی مورد استفاده در درمان این بیماری نیز بسیار مهم است. مشاهده می شود که ژانرهای موسیقی تمپو حاوی کلمات مثبت روحیه بیماران را بهبود می بخشد و تأثیرات مثبتی بر آنها می گذارد. طبق مطالعات، بیان شده است که موسیقی حاوی ملودی‌های آرام‌تر و آرامش‌بخش، آشفتگی عاطفی بیماران را کاهش می‌دهد و خشم را سرکوب می‌کند. برای اطمینان از اینکه موسیقی پخش شده بلند نیست باید توجه ویژه ای داشت.

 

انتخاب موسیقی با توجه به تمایلات و خلق و خوی شخصی نیز می تواند به روش آزمون و خطا در طول زمان امکان پذیر باشد. امتحان یک قطعه دیگر با مشاهده واکنش های بیمار به قطعه در حال نواختن تاثیر مثبتی بر بیمار خواهد داشت.

بیشتربدانید:پرستار در منزل تهرانپرستاری در منزل شمال تهرانخدمات پرستاری در تهرانخدمات پرستاری در منزلپرستاری در منزلخدمات پرستاری در منزل تهران

مشخص شده است که سالمندان مبتلا به آلزایمر به طور طبیعی تا سن ۲۵ سالگی در آهنگ هایی که یاد می گیرند شرکت می کنند و با دادن واکنش های مثبت بیشتر آنها را همراهی می کنند. ممکن است از بیمارانی که در آخرین مرحله بیماری هستند خواسته شود با گوش دادن به موسیقی که به خوبی می شناسند، حدس بزنند و کلمات آهنگ را بپرسند و اینکه چه کسی آن را می خواند. بنابراین، این جاده می تواند به عنوان یک ابزار مهم برای اطمینان از راحتی روزانه بیمار استفاده شود.

وظایف پرستاری در خدمات مراقبت در منزل

هدف اصلی پرستاران در منزل بهبود و حفظ وضعیت سلامت فرد یا افراد مورد نظر است. در این فرآیند، پرستاران مراقبت در منزل خدماتی را برای افزایش کیفیت زندگی و سطح استقلال بیماران ارائه می کنند. همچنین به امتحانات و الزامات مربوط به این حرفه می پردازد.

 

اهمیت و دامنه مراقبت در منزل

خدمات مراقبت در منزل دامنه وسیعی دارد، مانند افزایش طول مدت و کیفیت زندگی، حمایت از رشد و تکامل کودکان و ارائه خدمات با کیفیت پایان زندگی برای بیماران در مرحله مراقبت تسکینی. در این ساختار، درک تیم چند رشته ای و دیدگاه کل نگر جایگاه مهمی دارد.

 

وظایف و مسئولیت ها در خدمات مراقبت در منزل

پرستاران در منزل وظایف و مسئولیت های زیادی دارند. این وظایف ممکن است شامل فعالیت هایی برای مراقبت از بیماران، ارائه خدمات مشاوره ای به بیماران و بستگان آنها، کمک به بیماران در فرآیندهای بهبودی و بهبود کیفیت زندگی افرادی باشد که به آنها خدمات مراقبت در منزل ارائه می دهند.

 

در نتیجه خدمات مراقبت در منزل جایگاه مهمی در بخش سلامت دارد. پرستاران با ادامه کار خود در این زمینه خدمات ارزنده ای ارائه می کنند که باعث افزایش کیفیت زندگی و سطح استقلال جمعیت های هدف می شود. در این فرآیند، افزایش دانش، مهارت و تجربه حرفه ای پرستاران مراقبت در منزل نیز بسیار مهم است.

 

نقش پرستار مراقبت از منزل در چند رشته ای

پرستار مراقبت از منزل نقش مهمی در تیم چند رشته ای ایفا می کند. او را می توان فردی تعریف کرد که به روند بهبودی بیماران کمک می کند، کیفیت زندگی آنها را بهبود می بخشد و مراقبت می کند. همچنین خدمات مشاوره ای را به بیماران و بستگان آنها ارائه می کند و هدف آن بهبود، بازیابی و حفظ سلامت بیماران، کاهش تأثیر بیماری یا ناتوانی و افزایش کیفیت زندگی است.

 

اهمیت و فواید کار گروهی

کار تیمی چند رشته ای در حوزه خدمات مراقبت در منزل حائز اهمیت است، زیرا از این طریق می توان خدمات موثرتر و سریع تری را برای نیازهای بیماران ارائه کرد. گرد هم آمدن و ارتباط با متخصصان رشته های مختلف باعث ایجاد یک محیط کاری هماهنگ و بهبود کیفیت زندگی بیماران می شود. علاوه بر این، با تعیین نیازهای مراقبت در منزل، اعضای تیم مربوطه و مدت زمان خدمات، یک طرح خدمات بهتر ایجاد می شود.

 

در نتیجه، رویکرد تیمی چند رشته ای در خدمات پرستاری مراقبت در منزل. این شامل کارشناسانی از رشته‌های مختلف است که گرد هم می‌آیند و به منظور ارائه خدمات جامع، مؤثر و سریع برای رفع نیازهای بیماران، افزایش کیفیت زندگی و بهبود فرآیندهای سلامت آنها، همکاری می‌کنند. این سیستم کاری یک مدل ارائه خدمات موفق است که پرستاران در آن نقش فعال دارند.

 

نقش متخصصان اصلی و اعضای خانواده در تیم مراقبت در منزل در فرآیندهای مربوطه چیست؟

نقش افراد حرفه ای و اعضای خانواده در تیم مراقبت در منزل

مراقبت در منزل مجموعه ای از خدمات است که با رویکرد تیمی چند رشته ای انجام می شود و زندگی بیماران را بهتر می کند. در این فرآیند، متخصصان اصلی تیم مراقبت در منزل شامل پزشکان، پرستاران، فیزیوتراپیست ها، متخصصان تغذیه، مددکاران اجتماعی، روانشناسان، کاردرمانگران و اعضای خانواده می باشند. نقش این اعضای تیم و خدماتی که ارائه خواهند داد بر اساس نیازهای مراقبت در منزل هر فرد تعیین می شود.

 

وظایف پرستاران در خدمات مراقبت در منزل

پرستاران در منزل نقش مهمی در کمک به فرآیندهای بهبودی، بهبود کیفیت زندگی بیماران و ارائه مراقبت دارند. در عین حال با ارائه خدمات مشاوره ای به بیماران و بستگانشان کمک می کنند تا زندگی سالم تری داشته باشند. وظایف و مسئولیت های پرستاران مراقبت در منزل شامل وظایف مهمی مانند ارزیابی وضعیت سلامت عمومی بیمار، مدیریت دارو، مراقبت از زخم، کنترل درد، شیوه های درمانی و آموزش بیمار است.

 

نقش های پزشکان و دیگر متخصصان

در طول مراقبت در منزل، پزشکان متخصصان بهداشت اولیه هستند که بیماران را در تشخیص و درمان راهنمایی می کنند. با هماهنگی سایر اعضای تیم در هنگام شناسایی و اجرای خدمات مربوطه، وضعیت سلامتی بیمار را رصد می کند و روند بهبودی را هدایت می کند. سایر متخصصان خدماتی را ارائه می دهند که زندگی بیماران را در زمینه های خود آسان تر می کند. به عنوان مثال، یک فیزیوتراپیست اقداماتی را برای افزایش تحرک ارائه می دهد، یک متخصص تغذیه از تغذیه سالم حمایت می کند و یک روانشناس در رفع نیازهای عاطفی کمک می کند.

 

اهمیت اعضای خانواده و داوطلبان

نقش فعال اعضای خانواده و داوطلبان در فرآیند مراقبت در منزل باعث بهبود بیشتر کیفیت زندگی بیماران می شود. علاوه بر خدمات ارائه شده توسط متخصصان، اعضای خانواده و داوطلبان به بیماران کمک می کنند تا بر برخی از چالش های زندگی روزمره خود غلبه کنند و حمایت عاطفی ارائه دهند. به این ترتیب، هدف این است که بیمار در شرایطی که در خانه زندگی می‌کرد، زندگی مستقل و شادتری داشته باشد.

 

امروزه این افراد که به عنوان پرستاران مراقبت در منزل تعریف می شوند، فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که به روند بهبودی بیمارانی که نیاز به خدمات مراقبت در منزل دارند، بهبود کیفیت زندگی بیماران و ارائه خدمات مراقبتی و همچنین ارائه خدمات مشاوره ای به بیماران و بستگان آنها کمک می کنند.

 

تیم چند رشته ای و دیدگاه کل نگر

خدمات مراقبت در منزل خدمات جامعی هستند که با رویکرد تیمی چند رشته ای و دیدگاه کل نگر ارائه می شوند. تیم مراقبت در منزل شامل افرادی مانند پزشک، پرستار، متخصص تغذیه، مددکار اجتماعی، کاردرمانگر، اعضای خانواده، بیماران و داوطلبان است. اعضای تیم مربوطه و طول خدمت هنگام تعیین نیازهای مراقبت در منزل بیمار در نظر گرفته می شود. محتوای خدمات مراقبت در منزل که به صورت عمومی پشتیبانی نمی شوند به توانایی پرداخت فرد و خانواده بستگی دارد.

بیشتربدانید:پرستار کودک و سالمندمراقبت از سالمند و کودک در منزلاستخدام نیروی مراقبتیاستخدام پرستار سالمنداعزام پرستار برای مراقبت از بیمار

وظایف و مسئولیت

پرستاران در منزل وظایف و مسئولیت های زیادی دارند. این وظایف در زمینه های مهمی مانند حمایت از فرآیندهای درمانی بیماران، ارتقای کیفیت زندگی آنها و ارائه خدمات مشاوره ای به بستگان بیماران است.

 

یک پرستار میتواند نگرانی های شما را در تغذیه و تداخل های دارویی برای بیمارانتان از بین ببرد:

تداخل دارو و غذا چگونه اتفاق می افتد؟

غذاهای مصرف شده در طول مصرف دارو ممکن است اثراتی داشته باشد که اثرات داروها را کاهش یا افزایش دهد. این شرایط که نیاز به توجه دقیق دارند، ممکن است حتی چند هفته پس از قطع مصرف دارو ادامه داشته باشند.

 

آب گریپ فروت

مصرف بیش از حد این میوه، اما نه آب آن (۱ لیتر یا بیشتر در روز)، تجزیه برخی از داروهای کلسترول گروه استاتین را در روده به تاخیر می اندازد و سطح خون آنها را افزایش می دهد. این ممکن است باعث افزایش عوارض جانبی مانند درد عضلانی، گرفتگی عضلات و تحلیل رفتن عضلات شود.

 

این می تواند اثر داروهای فشار خون گروه آنتاگونیست کلسیم را افزایش دهد که خطر ابتلا به فشار خون پایین را ایجاد می کند. علاوه بر این، یبوست می تواند باعث کندی ضربان قلب شود. افزایش اثر داروهای مصرفی برای اختلال نعوظ در مردان می تواند باعث بروز شکایاتی از جمله فشار خون پایین و اختلال بینایی شود و می تواند تأثیر قرص های ضد بارداری حاوی استروژن و در نتیجه عوارض جانبی آنها را افزایش دهد. برخی از داروهای ضد افسردگی، روانپزشکی، ریتم قلب و داروهای سرطان نیز ممکن است تداخل داشته باشند.

 

کافئین

اگر قهوه، چای، نوشابه های کولا و نوشیدنی های انرژی زا همراه با برخی از داروهای سرماخوردگی مصرف شوند، می توانند باعث تحریک پذیری، بی خوابی، تپش قلب، اختلال در ریتم قلب، فشار خون بالا، یبوست و افزایش ادرار شوند. این دارو عوارض جانبی برخی از داروهای برونشیت تنفسی را افزایش می‌دهد و باعث تحریک و آریتمی می‌شود. آنتی بیوتیک ها، قرص های ضد بارداری و کورتیزون نیز تجزیه کافئین را به تاخیر می اندازند و باعث افزایش سطح خون آن می شوند.

 

غذاهای حاوی کلسیم

آنتی بیوتیک ها، داروهای پوکی استخوان و داروهای روماتیسمی باید ۲ ساعت قبل یا ۶ ساعت بعد از این قبیل غذاها و داروهای حاوی کلسیم مصرف شوند، در غیر این صورت جذب آنها مختل می شود. آهن مورد استفاده برای کم خونی نباید همزمان با شیر و لبنیات، ملاس، کنجد، فندق، بادام زمینی، میوه های خشک، حبوبات و سبزیجات برگ سبز استفاده شود. برای جلوگیری از جذب آهن باید حداقل ۲ ساعت بعد مصرف شود.

 

ویتامین C

ویتامین C جذب آهن را تسهیل می کند. در صورت مصرف ویتامین C با غذاهای غنی از کلسیم مانند شیر و لبنیات، جذب آن مختل می شود و مصرف آن در حالت گرسنگی توصیه می شود. اگر همراه با برخی از داروهای آلرژی مصرف شود، ممکن است اثرات آنها را کاهش دهد.

بیشتربدانید:اعزام پزشک به منزل شبانه روزیاعزام پزشک شمال تهرانخدمات پزشکی در تهرانهزینه پزشک در منزل تهرانویزیت دکتر در منزلاعزام پزشک به منزل

سبزیجات برگ سبز تیره

از آنجایی که اثر رقیق‌کننده‌های خون با مسدود کردن ویتامین K موجود در این غذاها حاصل می‌شود، مصرف روزانه این غذاها باید همیشه در مقادیر مساوی حفظ شود. در غیر این صورت، خون یا خیلی رقیق می شود یا تمایل به لخته شدن دارد.

 

الکل

آنتی بیوتیک ها را نباید با غذاهای اسیدی حاوی ویتامین C مصرف کرد که می تواند معده را تحریک کند، ممکن است باعث گرگرفتگی، سردرد، حالت تهوع، استفراغ و تپش قلب شود. بسیاری از شل کننده های عضلانی عوارض جانبی داروهای ضد افسردگی، خواب و داروهای آلرژی را افزایش می دهد.

در مراقبت از بیماران بستری یا مسن در منزل با مشکلات زیادی مواجه می شویم. به عنوان مثال، مهم است که آیا بستگان بیمار در مورد مسائلی مانند آماده کردن شرایط خانه بیمار، یافتن مراقب، تهیه دارو و وسایل، تخت بیمار، نحوه تغذیه در خانه، نظافت و موقعیت یابی آموزش کافی دریافت می کنند یا خیر.

چنین بیمارانی معمولاً پس از اقامت طولانی مدت در بخش‌های بیمارستانی مانند داخلی، قفسه سینه، مغز و اعصاب یا مراقبت‌های ویژه باید در خانه تحت مراقبت قرار گیرند، چه به دلیل اینکه اتاقی در بیمارستان وجود ندارد و چه به این دلیل که توسط پزشکان به خانه فرستاده می‌شوند تا از بروز مشکلاتی مانند آن جلوگیری کنند. به عنوان عفونت یا هذیان که ممکن است در بیمارستان ایجاد شود.

مشکلات در مراقبت از این بیماران حتی زمانی که بیمار از بیمارستان خارج می شود شروع می شود . قبل از هر چیز باید به بستگان این بیماران آموزش های بسیار خوبی در زمینه مراقبت در منزل داده شود.در رابطه با تغذیه بیمار، وضعیت قرارگیری، آماده سازی داروها، تمیز کردن، تنظیمات دستگاه، تمیز کردن خلط، آب حمام و وضعیت بیمار، باید مراحل آماده سازی دقیقی وجود داشته باشد. از تخت در خانه مشکلات زمانی شروع می شود که بیماران به خانه می روند. آیا گزارش های مراقبت در منزل به طور کامل آماده شده است، آیا داروهای خانگی تهیه شده است، آیا اقدامات احتیاطی برای مقابله با قطعی برق یا موارد اضطراری در خانه انجام شده است؟ حل شود، بیمار باید به خانه فرستاده شود.

وقتی بیماران به خانه می آیند، همه باید در نظر داشته باشند که آیا در ورودی خانه رمپ وجود دارد یا خیر، آیا بیمار در آسانسور جا می شود و چگونه بیمار را به آپارتمانی در طبقات بالا می برند. گاهی اوقات اکثر پرسنل آمبولانس های اورژانس زن هستند و فقط راننده مرد است، در این صورت خانم ها به دلیل عدم کمک به حمل بیماران مجبورند افراد را از خیابان سوار کنند. وقتی به خانه می آیید آیا بیمار به تشک بادی برای جلوگیری از زخم کمر مجهز شده است آیا دستگاه ها در خانه کار می کنند اگر برق قطع شود چه اتفاقی می افتد؟ آیا در خانه ژنراتور وجود دارد؟ آیا اتصالات دستگاه مانند بیمارستان انجام شد؟ اینها باید توسط یک تیم حرفه ای بررسی شوند.

بیشتربدانید:اعزام پزشک به منزل شبانه روزیاعزام پزشک شمال تهرانخدمات پزشکی در تهرانهزینه پزشک در منزل تهرانویزیت دکتر در منزلاعزام پزشک به منزل

یافتن مراقب و آموزش مراقب در این مسائل نیز به خودی خود یک مشکل است. در کشور ما یافتن پرستار زنده کار دشواری است و از آنجایی که مراقبین یافت شده عموماً شهروندان کشورهای خارجی هستند، به دلایلی از جمله تفاوت های فرهنگی و زبانی، مشکلات زیادی برای این افراد وجود دارد. تجربه مراقب در مراقبت از بیمار، اینکه آیا او به طور منظم دارو می دهد، آیا می تواند تغذیه کافی را ارائه دهد، اینکه آیا او بیمار را حرکت می دهد و اینکه آیا می تواند به اندازه کافی بیمار را تمیز کند، نیز باید ارزیابی شود.

حتی اگر همه اینها مرتب شود، در درازمدت کشور ما در مراقبت از بیماران خانگی با مشکلات زیادی مواجه است. تجویز داروهایی که بیمار به طور مرتب از آنها استفاده می کند ، تهیه غذای خود، اطمینان از کامل بودن پوشک، و تهیه گزارش ها و نسخه های آنها به خودی خود مشکلات زیادی است. زیرا همیشه یافتن همان پزشک، اطمینان از اینکه او در مواقع مشغله کاری برای شما وقت می گذارد و تکمیل نواقص اسناد رسمی پس از نگارش آنها می تواند برای بستگان بیمار بسیار وقت گیر و دلهره آور باشد. از آنجایی که در موسسات اطلاعات کافی در این زمینه وجود ندارد، عدم یافتن فردی برای مشاوره و اینکه ممکن است صداهای مختلف از هر سر بلند شود، باعث خستگی مضاعف در افرادی می شود که می خواهند از بیماران خود مراقبت کنند. به همین دلایل، برنامه‌ریزی برای پیگیری بیمارانی که نیاز به مراقبت طولانی‌مدت در منزل به مدت ۱۵ تا ۲۰ روز در بخش‌های مراقبت‌های تسکینی بیمارستان‌ها در ایام خاصی از سال دارند، مهم است تا مراقبان بتوانند گاهی اوقات استراحت کنند.

اگرچه بسیاری از سازمان ها و مؤسسات مرتبط با مراقبت در منزل وجود دارند، اما اینها معمولاً مانند برخی از پزشکان فراتر از شستن بیمار در خانه، کوتاه کردن ناخن، مراقبت از مو، تمیز کردن خانه یا ارائه حمایت های روانی یا پزشکی ساده در خانه نیستند. نیاز به موسسات و متخصصینی است که در داخل کشور در این زمینه پشتیبانی تخصصی انجام دهند . نیاز به تیم هایی از جمله پزشک متخصص وجود دارد که بتواند در معاینه دقیق بیمار در منزل، شناسایی کمبودهای مراقبتی، کمک به تنظیمات دستگاه، عیب یابی مشکلات، تعویض تراکئوستومی و لوله بینی معده در صورت لزوم، پانسمان و مراقبت از تخت کمک کند. زخم، در صورت وجود از آنجایی که مراقبت از بیمار یک سرویس ۲۴ ساعته است، مشاوره تلفنی در خصوص مشکلاتی که در شب رخ می دهد یا کمک به رفع مشکلات در منزل بیمار از جمله خدمات استانداردی است که این بیماران باید دریافت کنند. ارائه این استاندارد به همه بیمارانی که نیاز به مراقبت در منزل دارند، هم باعث کاهش بستری شدن در بیمارستان می شود و هم از از دست دادن این بیماران یا ایجاد آسیب های جبران ناپذیر به دلیل برخی مشکلات جزئی جلوگیری می کند.

مراقبت از بیمار و سالمند شامل خدمات پزشکی مانند مراقبت از زخم و خدمات شخصی مانند تمیز کردن است. خدمات مراقبتی توسط یک مراقب با تجربه و حرفه ای ارائه می شود. خدمات بهداشتی و درمانی با مسئولیت متخصصان بهداشت انجام می شود.

 

بخش مراقبت از بیماران و سالمندان یک برنامه مقطع کاردانی است که در سال های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. این برنامه ای است که برای ارائه خدمات لازم توسط پرسنل آگاه تر طراحی شده است. یک کارگر مراقبت در منزل ؛ این به اجرای درمان های برنامه ریزی شده توسط پزشک کمک می کند. نظارت می کند که آیا داروها به موقع مصرف می شوند یا خیر. پرسنل مراقبت نیز از دانش انجام روش هایی مانند کاتتریزاسیون و مراقبت از زخم برخوردارند.

 

مراقبت از بیمار و سالمند چیست؟

برخی از افراد ممکن است شرایط خاصی داشته باشند. افراد مبتلا به این بیماری نیاز به مراقبت های ویژه متناسب با آنها دارند. ناتوان بودن، داشتن یک بیماری مزمن یا ایجاد شرایط مرتبط با سن بالا گاهی نیاز به مراقبت های حساس و ویژه ای دارد. خدماتی که زندگی این افراد را آسان کرده و از نظر روانی و فیزیولوژیکی از آنها حمایت می کند، در محدوده مراقبت قرار می گیرد.

 

از آنجایی که سن، جنسیت و وضعیت سلامتی افراد نیازمند مراقبت با یکدیگر متفاوت است، عادات غذایی آنها نیز متفاوت خواهد بود.

 

مسائلی مانند مراقبت از پوست و تمیزی پوست نیز بسیار مهم است. یک پرسنل مراقبت در منزل نیز در صورت نیاز در این مناطق خدمات ارائه می دهند. تقریباً تمام پشتیبانی هایی که بیماران و افراد مسن می توانند دریافت کنند، توسط تیم متخصص و مجرب موسسه مهراوران نوین با موفقیت ارائه می شود. تیم ما ارزش های اخلاقی و پزشکی را به عنوان یک اصل زندگی می بیند.

 

مراقبت از بیماران و سالمندان

خدمات مراقبت از سالمندان و بیماران در منزل

ارائه مراقبت های حرفه ای طولانی مدت در یک موسسه مراقبت های بهداشتی بسیار دشوار و پرهزینه است. بیمار یا فرد مسن می تواند در شرایط بهتر از خدماتی مانند تشخیص، درمان و مراقبت های ویژه در منزل، در منطقه آسایش شخصی خود بهره مند شود. چه چیزی در محدوده خدمات بهداشتی و مراقبتی ارائه می شود ؟

کاتتر و کنترل کاتتر،

دستگاه پزشکی یا ردیابی دارو،

اصلاح،

تمیز کردن بدن و مراقبت شخصی،

حمایت تغذیه ای،

خدمات پرستار و پزشک در منزل

خدمات نوار قلب و سونوگرافی در منزل

کنترل وزن و فشار خون

پشتیبانی های زیادی ارائه می شود که می توانیم آنها را به شرح زیر لیست کنیم. کارکنان مراقبت همچنین می توانند نیازهای روانی خانواده و بیمار را ارزیابی کنند. اگر فرد با خانواده خود زندگی می کند و خانواده او نیز به نیازهای مراقبتی او کمک می کنند، کارکنان آگاهی خانواده را در این مورد بالا می برند.

 

پرسنل مراقبت در منزل

کارکنان مراقبت در منزل؛ وظیفه خود را انجام می دهد که در کنار افرادی باشد که نیاز به کمک دارند. پرسنل مراقبت در مورد سلامت انسان و زیست شناسی دانش متنوعی دارند. کارکنانی که آموزش های نظری و عملی می بینند برای ارائه بهترین مراقبت به بیماران یا سالمندان کار می کنند.

بیشتربدانید: تزریقات در منزل زعفرانیه تزریقات در منزل تزریق در منزل غرب تهران تزریقات در غرب تهران تزریقات در شهرک غرب تزریق در منزل تهران

مراقبین می توانند در صورت لزوم بیمار یا سالمند را همراهی کنند. آنها همچنین به پرسنل پزشکی در طول درمان کمک می کنند. از سوی دیگر، پرسنل بهداشتی مراقبت های مورد نیاز حرفه خود را انجام می دهند. کارهایی مانند بخیه زدن زخم، معاینه و تشخیص را با دستگاه های تصویربرداری انجام می دهد.

 

تعمیر و نگهداری یک شغل حرفه ای است و نیاز به دانش خاصی دارد. کارکنان مراقبت در منزل نیز باید صبور، بردبار و متناسب با کار خود برنامه ریزی کنند. به عنوان موسسه مهراوران نوین ، ما به کار خود با تمرکز بر رضایت بیمار ادامه می دهیم.

 

 

مراقبت از بیمار یا سالمند در منزل

خدمات مراقبت از بیماران و سالمندان در منزل ؛ این برنامه کاربردی بسیاری از جمله مراقبت از زخم، درمان دندان، روش های تصویربرداری، معاینه و مشاوره سلامت را پوشش می دهد. خدمات تعمیر و نگهداری توسط نیروهای متخصص انجام می شود.

مراقبت از بیماران و سالمندان در خانه خدماتی است که در کشور ما به ویژه در کلان شهرهایی مانند آنکارا و استانبول بسیار مورد تقاضا است. بهبود کیفیت زندگی افرادی که نیاز به مراقبت دارند و توانمند ساختن آنها برای نگه داشتن بیشتر زندگی با مراقبت دقیق امکان پذیر است. مشخص شده است که میانگین طول عمر در سالمندان و بیمارانی که خواسته های آنها هم از نظر عمومی و هم پزشکی برآورده می شود و زندگی راحت تری دارند بیشتر است. بنابراین هدف و اهمیت خدمات مراقبت در منزل برای سالمندان باید بهتر درک شود و آگاهی در این زمینه افزایش یابد.

 

مقررات مراقبت از بیمار یا سالمند در منزل

در آیین نامه ارائه خدمات مراقبت در منزل که در روزنامه رسمی منتشر شده است. اطلاعاتی در مورد نحوه افتتاح، بهره برداری و بازرسی مؤسسات بهداشتی ارائه دهنده خدمات مراقبت در منزل وجود دارد. همچنین رویه ها و اصولی را که باید در طول فعالیت این سازمان ها رعایت شود، تنظیم می کند.

بزرگان ما ممکن است امروز نیاز به مراقبت ویژه داشته باشند و ما فردا به مراقبت ویژه نیاز داشته باشیم. یک کارگر تعمیر و نگهداری مفید و حرفه ای که کار خود را دوست دارد کمک قابل توجهی به شخصی که خدمات دریافت می کند ارائه می دهد. بنابراین چه شرایط دیگری ممکن است نیاز به مراقبت داشته باشد؟

وضعیت ناتوان بودن

ناتوانی در مراقبت از خود

ابتلا به برخی بیماری های مزمن

اختلالات مادرزادی

بیماری های ناگهانی

بعد از عمل

بعد زایمان مادر

به عنوان موسسه مهرآوران نوین ، با کارکنان خود متشکل از پزشکان، پرستاران، متخصصان تغذیه، روانشناسان و مراقبان هر زمان که نیاز داشته باشید، در کنار شما هستیم . شما می توانید از خدمات مراقبتی ما بهره مند شوید تا به خود یا عزیزانتان استاندارد زندگی بالاتری ارائه دهید.

 

مراقبت از بیماران سالمند در منزل

مراقبت از بیمار در منزل چیست؟ این به مراقبت های حرفه ای ارائه شده در خانه مطابق با سیر بیماری، مراقبت های پزشکی مورد نیاز و ویژگی های شخصی بیمار اشاره دارد. یک پزشک یا یک کارمند مراقبت از بیمار ممکن است در محدوده خدمات مراقبتی کار کند. در خدمات خانگی، گاهی اوقات ممکن است بیش از یک پرسنل نیاز به کار هماهنگ داشته باشند.

 

بنابراین تفاوت بین مراقبت از بیمار در منزل و مراقبت از سالمندان چیست ؟ مراقبت از سالمندان خدماتی را برای افرادی توصیف می کند که به دلیل سن نمی توانند نیازهای خاصی را برآورده کنند یا در حرکت فیزیکی مشکل دارند. مراقبت از بیمار شامل خدماتی است که ممکن است بسته به بیماری متفاوت باشد.

 

مراقبت و درمان خانگی همیشه گزینه راحت تری بوده است. زمانی که فرد در خانه و در منطقه راحتی خود باشد، می تواند احساس بهتر و سلامتی بیشتری داشته باشد. آنها همچنین می توانند آزادانه تر حرکت کنند و به نزدیکی خود با عزیزان خود ادامه دهند.

 

 چگونه خدمات مراقبت از سالمندان را در منزل دریافت کنیم؟

چگونه برای افراد بالای ۶۵ سال مراقبت های بهداشتی در منزل دریافت کنیم؟ شما می توانید برای تمام شرایطی که نیاز به مراقبت یا درمان در منزل دارند، مانند سالمند، بیمار یا ناتوان، با ما تماس بگیرید و از راحتی دریافت پشتیبانی حرفه ای لذت ببرید. می توانید برای خود یا یکی از بستگان با ما تماس بگیرید.

 

خدمات باید توسط پرسنل آموزش دیده ای ارائه شود که بتوانند نیازهای افراد نیازمند مراقبت را درک کنند. زیرا عملکرد بدن و سیستم ایمنی افراد بالای یک سن خاص متفاوت است. علاوه بر این، برخی از بیماری های مزمن یا حاد نیز نیاز به مراقبت ویژه دارند. می توانید به تیم متخصص مرکز مراقبت در منزل مهرآوران نوین که خدمات حرفه ای را در رده های مختلف ارائه می دهد اعتماد کنید.

 

بنابراین، در محدوده خدمات درمان خانگی و مراقبت از بیمار چه می شود؟ می توانید خلاصه ای از اقدامات پزشکی انجام شده را در لیست زیر بیابید.

  • سوزن کاتتر پورت
  • کاتتر ادراری
  • سرم
  • اکسیژن درمانی
  • مراقبت از بیمار ونتیلاتور
  • مراقبت از بدن بیمار (تراشیدن، دوش گرفتن، مراقبت از مو و غیره)
  • ضبط نوار قلب

بیشتربدانید:دکتر در منزل شمال تهرانویزیت پزشک در منزل غرب تهراناعزام پزشک به منزل شبانه روزیاعزام پزشک شمال تهرانخدمات پزشکی در تهرانهزینه پزشک در منزل تهراناعزام پزشک به منزل

برای خدمات مراقبت از سالمندان در منزل از کجا درخواست کنیم؟ هم مراقبت از سالمندان و هم مراقبت از بیمار در خانه نیاز به تجربه و حرفه ای بودن دارد. برای بهره مندی از خدمات مراقبتی می توانید به یک مرکز با تجربه مانند موسسه مهرآوران نوین مراجعه کنید. می توانید خلاصه ای از خدمات ارائه شده توسط ما را از لیست زیر بیابید.

 

درمان در منزل و مراقبت از بیمار

مراقبت از مادر و نوزاد

مراقبت از زخم در خانه

فیزیوتراپی در منزل

تشخیص در خانه

خدمات همراه پرستار یا مراقب

مشاوره سلامت و آموزش خانواده

تصویربرداری پزشکی خانگی (اشعه ایکس، اولتراسوند و …)

هزینه خدمات مراقبت از خانه خصوصی چقدر است ؟ این هزینه به نسبت مستقیم با وضعیت سلامت بیمار و خدمات درخواستی متفاوت است. به عنوان مثال، بیایید یک سالمند دیابتی را در نظر بگیریم. برای این بیمار باید در مواقع لزوم اندازه گیری منظم قند خون و بررسی فشار خون و ECG انجام شود. علاوه بر این، اگر بیمار در انجام مراقبت های شخصی مشکل داشته باشد، می توان خدمات زیادی را در خصوص خودمراقبتی ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید